• Σχόλιο του χρήστη 'Βάρβογλη Χ. Φοιτήτρια Α.Π.Θ. Μηχ/κός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Ζαφειρίδης Ν. Φοιτητής Δ.Π.Θ Μηχ/κός Περβάλλοντος Κυρατζάκος Α. Φοιτητής Π.Θ Μηχ' | 13 Ιουλίου 2011, 13:27

    Κατόπιν μελέτης των σχετικών επικείμενων τροποποιήσεων του Ν.3489 διαπιστώθηκαν τα εξής : Περιέχει ασάφειες σχετικά με την χωροθέτηση της Ζ.ΚΑΙ.Θ. και γενικότερα με την χωρική διάσταση. Η τροποποίηση δεν προσδιορίζει σαφώς τη λειτουργία και την οργάνωση της Α.Ε. Ο χάρτης ο οποίος επισυνάπτεται στο παρούσα ιστοσελίδα δεν συνάδει με την οριοθέτηση και την χωροθέτηση που έχει προταθεί στην σχετική μελέτη «Ανάλυση και αποτύπωση υφιστάμενων χωροταξικών, πολεοδομικών ιδιοκτησιακών χαρακτηριστικών και δικτύων υποδομών και προτάσεις για τις αναγκαίες χωροταξικές πολεοδομικές ρυθμίσεις και δίκτυα στη Ζ.ΚΑΙ.Θ και στην ευρύτερη περιοχή» η οποία χρηματοδοτήθηκε από τη ζώνη καινοτομίας και επιβλέφθηκε από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας (ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.) Κεντρικής Μακεδονίας. ΆΡΘΡΟ 1 Την βασική αρμοδιότητα έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, ενώ δεν αναφέρεται ξεκάθαρα η συμμετοχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής το οποίο είναι το πλέον αρμόδιο για τον βιώσιμο χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας. Πιο συγκεκριμένα θεωρούμε ότι για τον καθορισμό των ορίων της Ζ.ΚΑΙ.Θ πρέπει να συμμετέχει υποχρεωτικά και ο υπουργός ΠΕΚΑ δεδομένου ότι νομιμοποιεί τη συμβατότητα της χρήσης με τον υπερκείμενο σχεδιασμό (Εθνικό Χωροταξικό, Ειδικά Χωροταξικά, Ρυθμιστικό κ.λ.π.) Με την αντικατάσταση της παραγράφου 2 παραλείπεται ο γνωμοδοτικός ρόλος του ΟΡ.ΘΕ. (άρθρο 5 του ν.1561/1985, ΦΕΚ 148 Α’) για την χωροθέτηση και την οριοθέτηση της Ζ.ΚΑΙ.Θ., ο οποίος πρέπει να διατηρηθεί δεδομένου ότι ο Οργανισμός είναι καθ’ ύλιν αρμόδιος για το σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης (Ρυθμιστικό σχέδιο, Γ.Π.Σ κ.λ.π.) ο οποίος εξ’ ορισμού είναι πολυεπίπεδος και λαμβάνει υπόψη όλα τα οικονομικά, αναπτυξιακά, παραγωγικά, χωροταξικά, περιβαλλοντικά, πολεοδομικά δεδομένα μίας μεγάλης και πολύ σημαντικής μητροπολιτικής ενότητας της χώρας. Ο ρόλος αυτός μεταφέρεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, το οποίο ωστόσο δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις και τεχνογνωσία γι’ αυτού του είδους τις αποφάσεις. Στις παραγράφους 2 και 3 της τροποποίησης αναφέρεται η φράση «καθ’ ύλιν αρμόδιων υπουργών», η οποία αφήνει ασάφειες και παρερμηνείες σχετικά με τη συμμετοχή των Υπουργείων.