• Σχόλιο του χρήστη 'Κ. Ιωαννίδης' | 26 Αυγούστου 2011, 16:30

    Η δημόσια διαβούλευση για τις τεχνικές προδιαγραφές είναι στην σωστή κατεύθυνση αλλά ακόμα ορθότερο θα ήταν να σταματήσουν (επιτέλους) οι ανούσια και αχρείαστα αναλυτικές (και συχνά φωτογραφικές)τεχνικές προδιαγραφές. Για ζητούμενα ήδη θα πρέπει να ζητούνται εγγυήσεις ότι ικανοποιούν την χρήση για την οποία προορίζονται (π.χ. για ένα αυτοκίνητο η μεταφορική ικανότητα, η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων) και όχι να απαιτούνται συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ειδικά σε ολοκληρωμένα συστήματα θα πρέπει να αφήνονται όσο το δυνατόν περισσότεροι βαθμοί ελευθερίας γίνεται ως προς την τεχνική λύση, εφόσον τηρούνται οι εγγυήσεις για την απόδοση και ποιότητα (π.χ. εκπλήρωση σχετικών προτύπων EN/ISO) ώστε να προκύπτει η βέλτιστη τεχνικοοικονομικά λύση για το δημόσιο. Επίσης στην αξιολόγηση θα πρέπει να δίδεται έμφαση και στην after sales υποστήριξη, π.χ. θάπρεπε το Δημόσιο να ζητά στον ίδιο διαγωνισμό και 3/5/7 ετή συμβόλαια συντήρησης all inclusive. Σήμερα αγοράζει φθηνά και στην συνέχεια πληρώνει πανάκριβα(ή δεν αντέχει πλέον να πληρώνει) για ανταλλακτικά και υπηρεσίες συντήρησης. Επίσης δεν θάπρεπε να λαμβάνονται υπόψιν στοιχεία εμπειρίας, ειδικά για όχι τόσο σύνθετες υπηρεσίες και προϊόντα. Είναι ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για την είσοδο νέων "παικτών" και μειώνει σημαντικά τον ανταγωνισμό. Θα μπορούσε να καταργηθεί πλήρως εφόσον ζητούνται ούτως ή άλλως εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και χρηματικές εγγυήσεις. Αν αλλάξουν αυτά τα 2-3, πιστεύω θα επέλθει μία μικρή επανάσταση στον τρόπο που διενεργούνται οι δημόσιοι διαγωνισμοί - προς όφελος του δημοσίου.