• Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 1, ως εξής: «1. Κάθε πρατήριο υγρών καυσίμων, ή πρατήριο υγραερίου κίνησης για τροχοφόρα, ή μικτό πρατήριο, υπό το σήμα εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών, είναι εξοπλισμένο με αντλίες υγρών καυσίμων, ή/και διανομείς (dispensers) υγραερίου, οι οποίες έχουν σφραγισμένες διατάξεις ρύθμισης του όγκου τους (μηχανικές ή/και ηλεκτρονικές). Την ευθύνη για τα παραπάνω φέρουν από κοινού ο εκμεταλλευτής του πρατηρίου και η εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, με την οποία αυτός έχει συμβληθεί.» Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 7, ως εξής: «7. Τα Συνεργεία Ελέγχου, Ρύθμισης και Σφράγισης, κάθε φορά που προβαίνουν σε έλεγχο, ρύθμιση και σφράγιση των διατάξεων ρύθμισης όγκου αντλιών υγρών καυσίμων, ή διανομέων (dispensers) υγραερίου ή ογκομετρητών βυτιοφόρων, υποχρεούνται να παραδίδουν, στον πρατηριούχο ή στον ιδιοκτήτη του βυτιοφόρου, «Δελτίο Ελέγχου, Ρύθμισης και Σφράγισης». Αντίγραφο του «Δελτίου Ελέγχου» υποχρεούνται να κρατούν στο αρχείο τους σε έντυπη ή/και σε ηλεκτρονική μορφή τουλάχιστον για δύο χρόνια.» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η αναδιατύπωση της παραγράφου 1 επιβάλλεται, γιατί σε διαφορετική περίπτωση αντίκειται στην παράγραφο 1 του άρθρου 141. Επίσης, προτείνεται να εξαιρεθούν τα πρατήρια υγραερίου για την κίνηση οχημάτων, από την υποχρέωση που προβλέπει το άρθρο 140 για τις εταιρίες εμπορίας (υγραερίου) που τα προμηθεύουν αποκλειστικά, να σφραγίζουν με ευθύνη τους τις διατάξεις ρύθμισης του όγκου των διανομέων. Ο λόγος για την προτεινόμενη εξαίρεση συνίσταται στο ότι, στην ανωτέρω κατηγορία πρατηρίων, υπάρχει σε ισχύ διαδικασία σφράγισης των μετρητών ολικής καταγραφής (totalisers) από το Τελωνείο, για τον σκοπό της παρακολούθησης της νόμιμης χρησιμοποίησης των υγραερίων που τίθενται σε ανάλωση ως καύσιμα κινητήρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εν ισχύ διατάξεις των αποφάσεων (Υπουργού Οικονομικών) Φ.429/252/29.7.1997, Φ.579/326/1997, προβλέπεται ότι: «Άρθρο 3 …… παρ. 2: Οι μετρητές ολικής καταγραφής (totalisers) των αντλιών των πρατηρίων μολυβδοσφραγίζονται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή για να αποτραπεί οποιαδήποτε επέμβαση σε αυτούς. Σε περίπτωση βλάβης των ανωτέρω μετρητών, που απαιτεί αντικατάστασή τους, ειδοποιείται ……… η αρμόδια τελωνειακή αρχή … να αποστείλει υπάλληλο για να παραστεί στην αντικατάσταση του νέου μετρητή … να προβεί σε σφράγιση του νέου και στη λήψη των ενδείξεων του νέου και αντικατασταθέντος μετρητή … συντάσσοντας σχετικό Πρωτόκολλο εις τριπλούν.» Εξάλλου, όπως προβλέπεται από το άρθρο 4 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης, η ως άνω Τελωνειακή Αρχή, προβαίνει σε έλεγχο του πρατηρίου (αγορές – πωλήσεις), σε συσχετισμό με τις ενδείξεις των μετρητών, την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε τριμήνου υποχρεωτικά. Αντίστοιχη διαδικασία, ως γνωστόν, δεν προβλέπεται για τα υγρά καύσιμα. Επιπλέον, ακριβώς λόγω της ανωτέρω περιγραφείσας διαδικασίας , τεχνικά, σε μεγάλο αριθμό διανομέων υγραερίου κίνησης, δε θα υπάρχουν ελεύθερα σημεία για επιπλέον σφραγίδες. Επομένως, εκτιμούμε ότι, η προβλεπόμενη διαδικασία του άρθρου 140, ως προς τα πρατήρια υγραερίου, είναι περιττή, αφού η μη δυνατότητα επέμβασης στους διανομείς, εξασφαλίζεται ήδη.