• Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 2, ως εξής: «2. Η μεταφορά των πετρελαιοειδών προϊόντων που προμηθεύονται οι ως άνω αγοραστές, πραγματοποιείται αποκλειστικά από τις εγκαταστάσεις των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ή των διυλιστηρίων προς τις αποθήκες των αγοραστών, με βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης των προμηθευτών ή δημόσιας χρήσης που έχουν προστηθεί από αυτούς, δηλαδή τους ανωτέρω προμηθευτές.» Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 3, ως εξής: «3. Πωλητές πετρελαιοειδών προϊόντων για θέρμανση, που δε διαθέτουν ίδιους αποθηκευτικούς χώρους, δύνανται να παραλαμβάνουν το προϊόν είτε απ’ ευθείας από τις εγκαταστάσεις των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, είτε από τις αποθήκες άλλων κατόχων άδειας πωλητή πετρελαίου θέρμανσης που διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους.» Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 5, ως εξής: «5. Οι κάτοχοι άδειας λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων πετρελαιοειδών προϊόντων, ευθύνονται από κοινού με την προμηθεύτρια εταιρεία για την ποιότητα και την ποσότητα των πωλουμένων πετρελαιοειδών προϊόντων, τηρουμένων των σχετικών αγορανομικών διατάξεων.» Προτείνεται η αναδιατύπωση της παραγράφου 6, ως εξής: «6. Στις περιπτώσεις που έχουν συσταθεί Προμηθευτικοί Συνεταιρισμοί ή Κοινοπραξίες πρατηρίων λιανικής πώλησης πετρελαιοειδών προϊόντων, η ευθύνη για την ποιότητα και την ποσότητα των διακινουμένων προϊόντων ανήκει από κοινού αφενός μεν στον προμηθευτή τους (διυλιστήρια ή Εταιρεία Εμπορίας Πετρελαιοειδών Προϊόντων), αφετέρου δε τόσο στον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό ή Κοινοπραξία όσο και στο μέλος για το οποίο διαπιστώνεται ότι παραβαίνει τις ισχύουσες διατάξεις.» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η προτεινόμενη αλλαγή στην παράγραφο 3 είναι επιβεβλημένη, καθώς ο πωλητής θέρμανσης χωρίς εγκαταστάσεις πρέπει να μπορεί να επιλέξει προμηθευτή ανάμεσα στις εταιρίες πετρελαιοειδών και σε άλλους πωλητές με εγκαταστάσεις. Η θέσπιση υποχρέωσης να επιλέξει μόνο από τους δεύτερους δε συμβαδίζει ούτε με το πνεύμα της ελεύθερης οικονομίας, ούτε βέβαια με την επιχειρούμενη με την τροποποίηση απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου και την κατάργηση των υπερβολικών και αδικαιολόγητων περιορισμών που δημιουργούν «τεχνητά» εμπόδια στην αγορά χωρίς κανένα απολύτως λόγο. Οι εγκαταστάσεις των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών είναι φυσικά εξίσου ασφαλείς με αυτές των πωλητών θέρμανσης και επιβλέπονται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές και δεν υπάρχει κανένας λόγος δημοσίου συμφέροντος να αποκλειστούν από την χρήση τους οι πωλητές θέρμανσης που δεν έχουν εγκαταστάσεις. Ως προς την προτεινόμενη στην παράγραφο 5 τροποποίηση, σημειώνουμε πως είναι αυτονόητο ότι οι εταιρίες εμπορίας δε μπορούν να είναι υπεύθυνες για την ποσότητα και την ποιότητα του πετρελαίου θέρμανσης που διαθέτουν στην αγορά οι πωλητές πετρελαίου θέρμανσης με τα δικά τους μεταφορικά μέσα σε καταναλωτές, όπως είναι υπεύθυνες για την ποσότητα των καυσίμων που τα πρατήρια υγρών καυσίμων με το σήμα τους πωλούν στους καταναλωτές. Εξάλλου, στις παραδόσεις που οι τελευταίοι κάνουν σε πολυκατοικίες η μέτρηση της παραδιδόμενης ποσότητας γίνεται κάθε φορά επί της δεξαμενής του καταναλωτή! Η αλλαγή της φράσης «με τις δειγματοληψίες» από τη λέξη «αγορανομικών» είναι απαραίτητη, καθώς η ποσότητα των καυσίμων που τα πρατήρια διαθέτουν στην αγορά δε ρυθμίζεται από τις διατάξεις σχετικές με τις δειγματοληψίες, αλλά από άλλες αγορανομικές διατάξεις (άρθρο 140).