• Σχόλιο του χρήστη 'GASTRADE Α.Ε.' | 16 Οκτωβρίου 2012, 11:24

    Στο άρθρο 21 του Σχεδίου νόμου, γίνονται τροποποιήσεις στις κατηγορίες που μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του ν. 3908/2011 υπό τον γενικό τίτλο «Βελτίωση του Θεσμικού Πλαισίου». Στον ν. 3908/2011, άρθρο 2, παράγραφος 2, περίπτωση δ, εξαιρείται από το καθεστώς ενισχύσεων ο τομέας της ναυπηγίας. (πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις στην ναυπηγική βιομηχανία 2003/C317/06). Η έννοια της εξαίρεσης αυτής αναφέρεται στις δαπάνες ναυπήγησης αυτοπροωθούμενων ποντοπόρων εμπορικών πλοίων τα οποία χρησιμοποίούνται για εμπορικές ναυτιλιακές δραστηριότητες μέσω συνεχών πλόων. Ένα ναυπήγημα, ανεξάρτητα από την τεχνική δυνατότητα αυτοπρόωσής του, από τη στιγμή που δεν πραγματοποιεί πλόες, αλλά χρησιμοποιείται αποκλειστικά για βιομηχανικούς / παραγωγικούς σκοπούς και είναι μονίμως αγκυρβολημένο σε σταθερό σημείο, είναι δηλαδή απολύτως παρεμφερές με μια χερσαία βιομηχανική μονάδα, δεν μπορεί να εξαιρείται των ενισχύσεων του παρόντος νόμου διότι αυτό, εκτός των άλλων θα συνιστούσε και άνιση μεταχείριση ως προς ευθέως ανταγωνιστικά και παρεμφερή έργα που αναπτύσσονται ή λειτουργούν στην ξηρά. Κατά συνέπεια, προτείνεται να προστεθεί και η ακόλουθη τροποποίηση σαν ξεχωριστή παράγραφος στο συγκεκριμένο άρθρο του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου: Νέα παράγραφος: « Η περίπτωση δ, της παραγράφου 2, του άρθρου 2, του ν. 3908/2011 (Α’ 8) τροποποιείται ως ακολούθως: «Ο τομέας της ναυπηγίας, όπως ορίζεται στο πλαίσιο για τις κρατικές ενισχύσεις στην ναυπηγική βιομηχανία (2003/C317/06) εξαιρουμένων των ναυπηγημάτων που προορίζονται για σταθερές, μακροχρόνιες πλωτές βιομηχανικές ή και ενεργειακές εγκαταστάσεις».