• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΙΚΡΩΝ ΝΗΣΙΩΝ' | 4 Νοεμβρίου 2012, 19:45

    1) Άρθρο 33, παρ.2, στ),σελ.100) Προτείνεται η αφαίρεση της παραγράφου 2,στ) Αιτιολόγηση: Επίσης: Στοιχεία Διεθνών Μελετών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την λειτουργία των Υδροπλάνων. Mία από τις πιο εμπεριστατωμένες και άρτιες έρευνες, όσων αφόρα τα Υδροπλάνα, εκπονήθηκε σε σημαντικό βάθος χρόνου (5 χρόνια), από την αμερικάνικη υπηρεσία, “U.S.Army Corps of Engineers”με αντικείμενο έρευνας, τις επιπτώσεις των υδροπλάνων στο περιβάλλον. Τα Υδροπλάνα, τόσο από πλευράς μεγέθους και χαρακτηριστικών ατράκτου, όσο και από πλευράς λειτουργίας των κινητήρων, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι δεν ανήκουν στην “ενοχλητική” κατηγορία αεροσκαφών, μιας και τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβων και λοιπών περιβαλλοντικών οχλήσεων, είναι από τα πιο χαμηλά στην βιομηχανία των μεταφορικών μέσων. Σημειωτέον ότι, τα αποτελέσματα της παρουσιάστηκαν και κατατέθηκαν στο αμερικάνικο κογκρέσο (U.S. Congress).Από αυτήν την μελέτη, παρουσιάζονται στον κάτωθι συγκριτικό πίνακα, στοιχεία σχετικά με τον θόρυβο, έτσι ώστε να υπάρξει, μια πιο αντικειμενική εικόνα επί του θέματος. Πίνακας Συγκρίσεως θορύβου Θόρυβος dBA Πυροβόλο Όπλο (κυνηγητικού τύπου) 140+ Μαχητικό Αεροσκάφος 120+ Jet Ski 110 Πριόνι κοπής ξύλων (μηχανικό με κινητήρα) 105 Μπουλντόζα 99 Τρακτέρ 95 Φορτηγό , Μοτοσικλέτα , Λεωφορείο 90 Αυτοκίνητα γενικής χρήσης 85 Ανυψωτικό μηχάνημα (forklift) 84 Ταχύπλοο σκάφος επιφανείας (κρις κραφτ) 65-95 Υδροπλάνο 75 Θόρυβος εντός αυτοκινήτου με ταχ. 55 Κm/h 73 Συνηθισμένος Θόρυβος κουβέντας ολιγομελούς ομάδας 65 Eίναι πολύ σημαντικό να αναφερθεί σε αυτό το σημείο, ότι τα 75 db που αναφέρονται εδώ είναι μετρημένα, με μέγιστη ισχύ απογειώσεως και με διάρκεια τα 20 δευτερόλεπτα, κατά την φάση της απογειώσεως στην οποία, οι κινητήρες των Υδροπλανών λειτουργούν σε πλήρη ισχύ. Αυτή λοιπόν η φάση, στην περίπτωση των υδροπλάνων, είναι τόσο μικρής χρονικής διάρκειας λόγω του μεγέθους τους αλλά και των κατασκευαστικών χαρακτηριστικών τους που τους επιτρέπει την τάχιστη αποθαλάσσωση. Επιπρόσθετα οι φάσεις αποθαλάσσωσης και προσθαλάσσωσης των Υδροπλάνων πραγματοποιούνται σε προκαθορισμένα σημεία, σε απόσταση άνω των 100 μέτρων από τις ακτές με αποτέλεσμα η όχληση να μειώνεται περαιτέρω. Αθροιστικά λοιπόν σε μία πολυσύχναστη βάση Υδροπλάνων, όπως είναι το Loch Lomond (που έγινε η συγκεκριμένη έρευνα), ο θόρυβος των 75 db’s, δεν ξεπερνάει τα 7 λεπτά, ανά εβδομάδα ή τα 28 λεπτά τον μήνα. Σε ετήσια βάση, τα επίπεδα αυτά του θορύβου δεν ξεπερνούν τις 5.6 ώρες. Όπως είναι σαφές, τα νούμερα αυτά στην Ελλάδα θα είναι κατά πολύ μικρότερα. Συμπληρωματικά στοιχεία έρευνας. Στην ίδια έρευνα καταγράφονται και τα εξής αποτελέσματα, όσον αφορά τις επιπτώσεις του Υδροπλάνου στην ποιότητα των κάτωθι περιβαλλοντικών δεδομένων: *Ατμοσφαιρικός Αέρας: μηδενικές Επιπτώσεις *Ύδατα μηδενικές Επιπτώσεις *Έδαφος – Υπέδαφος μηδενικές Επιπτώσεις *Άγρια ζωή μηδενικές Επιπτώσεις *Θαλάσσια Ζωή μηδενικές Επιπτώσεις *Υδροβιότοποι μηδενικές Επιπτώσεις Σε αντίστοιχη δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στα αμερικάνικα εθνικά πάρκα, κατά την έξοδο των επισκεπτών από αυτά κατεγράφησαν τα εξής στοιχεία: • Μόνον το 1.6% των ερωτηθέντων ενοχλήθηκαν από τον θόρυβο των υδροπλάνων • Μόνον στο 1.9% έγινε αντιληπτή η παρουσία του θορύβου κατά την διάρκεια των ενασχολήσεων τους. • Μόνον το 2.8% δήλωσαν ότι η φυσική ηρεμία διαταράχθηκε από τον θόρυβο των υδροπλάνων Τα στοιχεία αυτά είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά, αν σκεφτούμε ότι τα πάρκα αυτά είναι τεράστιες περιοχές, που δεν υπάρχουν αντίστοιχες στην Ελλάδα, με παντελή απουσία δρόμων, αυτοκινήτων, πλοίων, κτηρίων, καθώς και εγκαταστάσεων οποιασδήποτε μορφής. Σημειωτέον ότι, το σύστημα των εθνικών πάρκων της Αμερικής, είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες υδροπλάνων παγκοσμίως. Στοιχεία που καθιστούν το Υδροπλάνο ως ένα από τα πιο φιλικά μεταφορικά μέσα για το φυσικό περιβάλλον. • Οι έλικες των Υδροπλάνων βρίσκονται στο επάνω τμήμα της ατράκτου τους, σε επαρκή απόσταση από την επιφάνεια του ύδατος με αποτέλεσμα να μην δημιουργείται συνδυαστικός θόρυβος αφού δεν υπάρχει επαφή με το νερό. Σημαντικότερο δε αυτού είναι το γεγονός ότι δεν ενοχλείται η υδρόβια ζωή. • Τα Υδροπλάνα δημιουργούν κυματισμό 2 έως 3 ίντσες το μέγιστο (10 εκ), με αποτέλεσμα να μην είναι ικανός παράγοντας για την διάβρωση της ακτογραμμής. • Σε αντίθεση με τα πλωτά μέσα, οι εξατμίσεις των κινητήρων των Υδροπλάνων, δεν καταλήγουν στο νερό. • Τα Υδροπλάνα δεν εναποθέτουν στο νερό, υπολείμματα καυσίμων, λαδιών, υδραυλικών υγρών η άλλα τοξικά απόβλητα, μιας και δεν έχουν σεντίνες σε αντίθεση με τα περισσότερα πλωτά μέσα που επιβαρύνουν τα ύδατα και μάλιστα με μεγάλες ποσότητες. • Τα καύσιμα των Υδροπλάνων δεν εμπεριέχουν τοξικά πρόσθετα ( ΜΤΒΕ) σε αντίθεση τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία και στα καύσιμα των πλωτών μέσων. • Τα Υδροπλάνα δεν χρησιμοποιούν τοξικά χρώματα και μοράβιες. • Τα Υδροπλάνα είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά από αλουμίνιο και συνθετικά υλικά με αποτέλεσμα να μην έχουν οξειδώσεις που καταλήγουν αναγκαστικά στο περιβάλλον . • Τα Υδροπλάνα δεν μεταφέρουν ακούσια πανίδα σε άλλες περιοχές. Επίσης θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη το γεγονός ότι στην Ελλάδα τα Υδροπλάνα πραγματοποιούσαν, για πέντε ολόκληρα χρόνια, καθημερινές πτήσεις στους Παξούς και στην λίμνη των Ιωαννίνων, που ανήκουν στο δίκτυο περιοχών NATURA 2000, χωρίς να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης ούτε να έχει καταγγελθεί το ελάχιστο από κανένα Δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα των περιοχών αυτών. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΕΔΜΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Σ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΕΛΕΝΗ ΠΑΝΑΓΗ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΔΜΝ Τ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΧΑΛΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΕΔΜΝ Τ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΘΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΔΕΜΕΝΕΓΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΕΑΣ ΜΠΕΝΕΤΟΣ ΣΠΥΡΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΛΕΙΨΩΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΓΑΝΗΣΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΦΑΡΔΕΛΛΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΠΕΤΣΩΝ ΦΩΤΙΟΣ ΣΩΛΛΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ