• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 6 Νοεμβρίου 2012, 22:44

    Η νομοθεσία όπως είναι σήμερα έχει ένα έλλειμμα, το οποίο δεν καλύπτει το νομοσχέδιο: σε όσες περιπτώσεις η νομοθεσία αφορά υφιστάμενες δραστηριότητες, είτε που επεκτείνονται είτε που πρέπει να εκσυγχρονισθούν ή διατηρηθούν, συμβάνει κάτι πολύ συνηθισμένο στην Ελλάδα: μέχρι να υπαχθούν στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων και να αποκτήσουν μέσα από αυτή τη διαδικασία τις άδειές τους, κινδυνεύουν να πάψουν να λειτουργούν ή απειλούνται με πρόστιμα ή σφραγίσεις, γιατί στο μεσοδιάστημα λήγουν οι άδειες που είχαν λάβει μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του επενδυτικού νόμου. Δημιουργείται δηλαδή ένα αντικίνητρο για τη fast track διαδικασία, ιδίως σε βαριές επενδύσεις που για να λειτουργήσουν χρειάζονται δεκάδες άδειες. Μία από αυτές τις άδειες να λήξει ενόσω εξετάζεται η αδειοδότησή τους με το στρατηγικό νόμο, θα υπάρχουν καθυστερήσεις, κίνδυνος, αδράνεια των διοικητικών αρχών, όλα δηλαδή τα προβλήματα που θέλουμε να λύσουμε. Επομένως, χρειάζεται μία μεταβατική διάταξη, αντίστοιχη με αρκετές στην ελληνική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, όσες επενδύσεις λειτουργούν νόμιμα τη στιγμή που ξεκινάει η διαδικασία για την ένταξή τους στις Στρατηγικές επενδύσεις, συνεχίζουν να λειτουργούν (παρατείνονται δηλαδή οι άδειές τους) μέχρι να τελειώσει η διαδικασία αυτή. Εάν δεν ενταχθούν ή εάν δεν πάρουν τις fast track άδειες, τότε είτε θα πρέπει να αδειοδοτηθούν με βάση τη γενική νομοθεσία είτε θα κλείσουν. Εάν όμως μπορούν και τελικά λάβουν fast track άδειες, ρυθμίσεις, εγκρίσεις ή ό,τι άλλο χρειάζεται, δεν υπάρχει λόγος να μη συνεχίσουν να λειτουργούν για όλο το μεσοδιάστημα, συνεισφέροντας στην εθνική οικονομία. Γι αυτό δεν λέγονται "στρατηγικές επενδύσεις" άλλωστε? Και κάτι άσχετο που δεν ξέρω πού να το εντάξω: μήπως θα πρέπει να προβλέψετε κάτι πιο ευνοϊκό για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα?