• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΑΜΠΑΛΗ' | 8 Νοεμβρίου 2012, 15:42

    Η εφαρμογή του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό έχει δημιουργήσει σε επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004 προβλήματα, η επίλυση των οποίων θα ήταν δυνατή με τροποποίηση όμοια με αυτήν που ψηφίστηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 180/Α/22-8-2011, και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 14 “Ζητήματα εφαρμογής του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό και άλλες ρυθμίσεις για την προώθηση των τουριστικών επενδύσεων”, παράγραφος 3. Με την εν λόγω τροποποίηση ρυθμίστηκαν και επιλύθηκαν αντίστοιχα προβλήματα για επενδυτικά σχέδια που θα υλοποιηθούν σε πυρόπληκτες περιοχές. Ειδικότερα, επενδυτικά σχέδια που είχαν υποβληθεί στα πλαίσια του Ν. 3299/2004 έως την 1-9-2008 με τόπο υλοποίησης περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες, εξαιρέθηκαν από τις διατάξεις του Χωροταξικού του Τουρισμού. Ομοίως, μπορούν να εξαιρεθούν από τις εν λόγω διατάξεις και τα επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου έως την 29-01-2010 και έχουν λάβει εγκριτική απόφαση μέχρι τη δημοσίευση της προτεινόμενης διάταξης σε ΦΕΚ. Η διάταξη θα μπορούσε να έχει την ακόλουθη μορφή: Οι ρυθμίσεις της υπ’ αριθμ. 24208/4-6-2009 απόφασης «Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό» δεν εφαρμόζονται στις περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν έως την 29-01-2010 στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004 και έχουν λάβει απόφαση υπαγωγής μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος σε ΦΕΚ. Πιο συγκεκριμένα, δεν εφαρμόζονται για τα επενδυτικά σχέδια τα οποία έχουν λάβει έγκριση για επιδότηση της αγοράς γηπέδου, η οποία έχει γίνει σε συνέχεια της υπ’ αριθμ. 20875/12-05-2008 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Γίνεται αναφορά στο θέμα της επιδότησης του γηπέδου στο οποίο πρόκειται να ανεγερθεί η εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα, διότι σύμφωνα με τις επιμέρους διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, και πιο συγκεκριμένα με την απόφαση 20875/12-05-2008, όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 922/20-5-2008, ο φορέας επένδυσης είχε τη δυνατότητα να υποβάλει επενδυτικό σχέδιο χωρίς να έχει την κυριότητα του γηπέδου, αλλά να αιτείται επιδότηση για την απόκτηση αυτού. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εν λόγω Απόφαση, τα ειδικά δικαιολογητικά του άρθρου 2 της 33017/25.7.2007 υπουργικής απόφασης περί «καθορισμού των δικαιολογητικών και των τεχνοοικονομικών στοιχείων για την ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων με τα κίνητρα της επιχορήγησης........», για την έκδοση των οποίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες απαιτείται αποδεδειγμένα η κυριότητα του γηπέδου, δεν υποβάλλονταν από τις μικρές επιχειρήσεις, ως συνοδευτικά της αίτησης υπαγωγής, εφόσον στις ενισχυόμενες επενδυτικές τους δαπάνες περιλαμβάνονταν και η αγορά του γηπέδου αυτού. Στην περίπτωση τέτοιων επενδυτικών σχεδίων δεν είχαν και δε θα μπορούσαν να έχουν συμπεριληφθεί στην αίτηση υπαγωγής ειδικά δικαιολογητικά αδειοδότησης όπως π.χ. Αποφάσεις Έγκρισης Αρχιτεκτονικών Σχεδίων, η έκδοση των οποίων δεν ήταν δυνατή ούτε με τη λήψη της εγκριτικής απόφασης από το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας (πρώην Οικονομικών), λόγω των ειδικών διατάξεων του Χωροταξικού του Τουρισμού.