• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κυριακόπουλος' | 24 Μαρτίου 2016, 13:14

    Όσον αφορά την παρέμβασή του νομοσχεδίου στο κομμάτι των διαγωνισμών και συγκεκριμένα στο σύστημα Μελέτη-Κατασκευή, ΕΔΩ ΕΚΦΡΑΖΩ την απογοήτευσή μου και την οργή μου . Μέχρι και ο πρωθυπουργός αφέθηκε να δηλώσει, εσφαλμένα, ότι με τις αλλαγές συντελεστών βαθμολόγησης, θα θεραπευθεί το κατά τα άλλα καλό σύστημα της Μελέτης-Κατασκευής. (βλ.συνέντευξη http://www.yme.gr/?aid=4471&tid=23 ....Γ) Προχωρούμε στην αλλαγή του συστήματος Δημοπράτησης Μελέτης – Κατασκευής:Το σύστημα δημοπράτησης μελέτης – κατασκευής είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιήθηκε στρεβλά, νοθεύοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Είναι, όμως, ένα σύστημα που δίνει γρήγορα αποτελέσματα και,αν λειτουργήσει με διαφάνεια θα πετύχουμε υψηλές απορροφήσεις. Αλλάζουμε λοιπόν τους όρους και τις διαδικασίες, ώστε να διασφαλίσουμε τη διαφάνεια και την ορθή κρίση. Οι επιτροπές θα ορίζονται από ηλεκτρονική κλήρωση με στελέχη του δημόσιου τομέα και εκτός της Υπηρεσίας που υλοποιεί τον διαγωνισμό. Επίσης αλλάζουν τα στάδια και οι συντελεστές βαρύτητας, για να υπάρχουν αντικειμενικοί όροι στη διαγωνιστική διαδικασία. Δυστυχώς , όποιος δεν έχει υποστεί τα τελευταία 30 χρόνια τον διεφθαρμένο και σάπιο τρόπο που υλοποιείται το σύστημα ΜΕΛΕΤΗ -ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ στη χώρα μας, δεν μπορεί να κατανοήσει την απέχθεια που νοιώθει κάθε υγιής και έντιμος επιχειρηματίας του εργοληπτικού κόσμου γι αυτό το σύστημα. Στην ΕΑΑΔΗΣΥ τα στελέχη της απορούσαν γιατί αντιδρούμε στη Μελέτη-Κατασκευή οι Ευρωπαίοι συνομιλητές δεν αντιλαμβάνονται γιατί δεν το ευνοούμε , και τώρα έρχεται και το Υπουργείο και με ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ !! καταργεί αγώνες και προσπάθειες διαφάνειας που έγιναν τα τελευταία 5 έτη. Γιατί τρέξαμε λοιπόν , γιατί αγωνιστήκαμε σχεδόν ομονοούσες (στο μόνο θέμα που ομονοούν !) όλες οι εργοληπτικές οργανώσεις με αλλεπάλληλες επιστολές , παραστάσεις και πιέσεις στους εκάστοτε υπουργούς, με σκοπό να περιοριστεί το γελοίο φαινόμενο της προκήρυξης απλών οικοδομικών έργων ως Μελέτη-Κατασκευή προκειμένου να ανατεθεί το έργο στον εργολήπτη που η ήθελε η Υπηρεσία /Δήμαρχος /Περιφερειάρχης /Υπουργός (και αυτός να τους ανταμείψει πλουσιοπάροχα) ; Λόγω ανυπαρξίας προγραμματισμού μελετών (που δυστυχώς επαναλαμβάνεται και τώρα , εντονότερα !), εμφανίζονταν οι καλοθελητές εργολάβοι με έτοιμες προμελέτες και παράλληλα εξασφαλισμένα κονδύλια (από το Υπουργείο Οικονομικών πάντα, ας όψονται οι επίορκοι υπάλληλοι που γνώριζαν τα "αδιάθετα" ) για να απορροφηθεί το εκάστοτε ΕΣΠΑ . Το μόνο που έπρεπε να κάνει ο δήμαρχος/περιφερειάρχης/προϊστάμενος ήταν να προκηρύξει το έργο με σύστημα Μελέτη-Κατασκευή με: ι) τήρηση ελάχιστης προθεσμίας 40 ημερών ώστε να μην προλάβουν οι ανταγωνιστές να κάνουν επαρκή μελέτη, ιι) Σύγκληση της Επιτροπής Διαγωνισμού με "βολικά" άτομα που θα δώσουν την καλύτερη βαθμολογία στον "εκλεκτό" και θα απορρίψουν και τους άλλους. Δυστυχώς επίκουροι στη διαδικασία αυτή ήταν και αρκετοί από τους εκπροσώπους των εργοληπτών και του ΤΕΕ καθώς συνήθως οι εκπρόσωποι αυτοί επιλέγονταν προσεκτικά ώστε να είναι καθοδηγούμενοι και μη αντικειμενικοί Τέλος η διαδικασία είναι και ασφαλής , καθώς αν ο μη γένοιτο, έσπάγε ο διάολος το ποδάρι του και είχε γίνει λάθος απο τον "εκλεκτό" (π.χ. λάθος εγγυητική, λάθος συμπλήρωση προσφοράς, λάθη στη μελέτη) τότε ο Δήμαρχος ΑΚΥΡΩΝΕ τον διαγωνισμό με προφανή λόγο να τον επαναλάβει όταν ετοιμαστεί καλύτερα ο εκλεκτός. Πουθενά μα πουθενά , σε όλη αυτή τη κωμωδία, δεν παίζει ρόλο το ποσοστό συμμετοχής οικονομικής προσφοράς (90% λέει το νομοσχέδιο, ας γίνει και 99 % , το ίδιο θα είναι ) καθώς το στήσιμο γίνεται αλλού. Γίνεται στη βαθμολόγηση όπου όλοι οι μη εκλεκτοί «κόβονται» και περνούν είτε ένας βοηθός του εκλεκτού ,είτε μόνο όσοι υποκύπτουν στον εκβιασμό και δέχονται να λάβουν κάποια αμοιβή για τα έξοδά τους και να μην αντιδράσουν