• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΡΤΑΛΙΟΥ' | 25 Αυγούστου 2016, 13:09

    Θέμα: Σχόλια και προτάσεις επί του συνόλου του Σχεδίου Νόμου, άρθρα 1-47. «Θεσμικό Πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις» από Ειρήνη Πορτάλιου  Για ποιά απλοποίηση αδειοδότητης επιχειρήσεων (μεταποίησης και παροχής υπηρεσιών) αναφέρεται το Σ/Ν όταν για την εφαρμογή του απαιτείται η έκδοση 23 ΥΑ, ΚΥΑ,ΠΔ, πράξη Υπουργικού Συμβουλίου για σύσταση Ομάδας διαχείρησης Έργου για την εφαρμογή του υποψήφιση Νόμου,κανονιστικές αποφάσεις ΟΤΑ, Πυροσβεστικές διατάξεις Αρχηγού Π.Σ. και έκδοση ΦΕΚ ;;!! (βλέπε άρθρα 2§4, 5§4&5, 10§4, 13, 15§11, 16§1&2, 18§6, 20§6&7, 23§4, 26, 27§1α, 31§2, 33, 34,35, 36§2, 41§1στ’ &2δ, 45, 47§3, 1ΥΑ & 1 ΚΥΑ,47§4 το 1 & 2 και την υφιστάμενη Νομοθεσία που δεν καταργείται !!!)  Για ποιό όφελος των επιχειρήσεων επικαλείται; Την γνωστοποίηση ή την έγκριση;;!! Όφελος θα έχει η όποια επιχείρηση όταν θεσπιστούν απλοί, ρητοί, σταθεροί και ασφαλείς κανόνες υγείας,εργασίας, ίδρυσης, παραγωγής για όλους (επιχειρήσεις, πολίτες, περιβάλλον). Το Σ/Ν βρίσκεται στην αντιπέρα όχθη!! Πρώτα ιδρύεται-λειτουργεί (γνωστοποίηση ή έγκριση) η επιχείρηση και εκ των υστέρων (εν λειτουργία) διενεργείται έλεγχος από τις αρμόδιες Αρχές – οι οποίες δεν ορίζονται ρητά ποιές είναι. Στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι προυποθέσεις και επιβληθούν κυρώσεις πχ οριστική διακοπή λειτουργίας με σφράγιση μηχ/κου εξοπλισμού ή καταστήματος πάνε χαμένα όλα για την επιχείρηση (τυχόν δάνειο, μηχανήματα, ενοίκια,πελάτες,παραγγελίες,δεσμεύσεις κλπ).  Για ποιά ασφάλεια και υγιεινή αναφέρεται όταν καταργεί την πυρασφάλεια ή μέτρα πυροπροστασίας στο μεγαλύτερο μέρος των Μ.Μ.Ε και τον υγειονομικό έλεγχο (υγειονομική καταλληλότητα) σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος;;!! Ποιός προστατεύεται κατ’αυτόν τον τρόπο;; Eπιχειρήσεις; πολίτες; περιβάλλον;; ΚΑΝΕΙΣ  Για ποιά εφαρμογή Κανονισμών (ΕΚ) π.χ. 853/2004, 1069/2009 κλπ αναγράφει;; Των Κανονισμών που αναφέρονται παρερμινεύοντας τα όσα ορίζουν κατά το δοκούν και για ίδια οφέλη αδιαφορώντας για τις όποιες επιπτώσεις;;  Τα κριτήρια υπαγωγής οικονομικής δραστηριότητας σε καθεστώς γνωστοποίησης ή έγκρισης (άρθρα 4 & 5) είναι επιεικώς απαράδεκτα γιατί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ούτε διασφαλίζουν το δημόσιο αλλά και το επιχειρηματικό συμφέρον. Αντίθετα.  Κατά των πράξεων των Αρμοδίων Αρχών (ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού ή πιστοποιημένων φορέων για τους οποίους έχει ακδοθεί το αντίστοιχο Π.Δ. σύμφωνα με τα άρθρα 8,17,19 κλπ του Ν.3982/2011), οι προσφυγές πρέπει να ασκούνται και να εξετάζονται από άλλη Αρχή απ’ αυτήν που την εξέδωσε γιατί έτσι αποφεύγεται ελεγκτής και ελεγχόμενος να ταυτίζονται (πχ. εξέταση προσφυγής μέλους του Πιστοποιημένου Επιμελητηρίου από το ίδιο το Επιμελητήριο ή οι προσφυγές κατά πράξεων των ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού να εξετάζονται από τους αρμόδιους κατά περίπτωση Γ.Γ. Περιφέρειας ή Δήμου). Οι προσφυγές πρέπει να εξετάζονται από την οικεία Γ.Γ.Αποκεντρωμένης Διοίκησης.  Το Σ/Ν αφαιρεί αρμοδιότητες και πόρους (παράβολα, ανταποδοτικά τέλη κλπ) από τους ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού κατά παράβαση του Ν.3952/10 «Καλλικράτης».  Δεν αναφέρεται πως καταργείται η πράξη της Αρμόδιας Αρχής σε περίπτωση μεταβίβασης, αλλαγής επωνυμίας, αλλαγής δραστηριότητας κλπ. Πρέπει να αναφερθεί ρητά γιατί πχ σε περίπτωση αλλαγής φορέα, μεταβίβασης κλπ ο αρχικός κάτοχος της γνωστοποίησης ή της έκρισης θαναι κάτοχος της ίδιας πράξης στην επωνυμία του με το νέο κάτοχο που και οι δύο πράξεις παράγουν ίδιο έργο και δικαιώματα σε αμφότερους για τον ίδιο χώρο, δραστηριότητα κλπ. Απαράδεκτο από κάθε άποψη και για τον επιπλέον λόγο ότι στο άρθρο 4§2 του Σ/Ν αναφέρεται το περιεχόμενο της γνωστοποίησης γεγονός που εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να ανακληθεί η εν λόγω πράξη σε τέτοιες περιπτώσεις, αφού θα περιέχει μόνο προσωπικά στοιχεία (επωνυμία, θέση και είδος δραστηριότητας). Σε ποιό Νομικό πλαίσιο στηρίζεται και πώς ανακαλείται;;!!!  Είναι απαράδεκτη η αναφορά στα άρθρα 1§6, 14§1 ότι δύναται (είναι δυνητικό) οι Αρμόδιες Αρχές (δεν αναφέρονται) να αναθέτουν αρμοδιότητες (δεν αναφέρονται ποιές) σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (δεν αναφέρεται πιστοποίηση, ΠΔ κλπ) κατά τις κείμενες διατάξεις άσκηση δημόσιας υπηρεσίας !!! Αυτό συνιστά πλήρη απαξίωση του ανθρώπινου δυναμικού των δημοσίων υπηρεσιών. Οι εν λόγω διατάξεις αλλά και όπου αυτές αναφέρονται επιβάλλεται να διαγραφούν για ευνόητους λόγους αλλά και γιατί η έκφραση «άσκηση δημόσιας υπηρεσίας» δεν επιδέχεται παρερμηνίες κατά το δοκούν.  Αναφορικά με τις διοικητικές διαδικασίες [προθεσμίες, ηλεκτρονικές διαδικασίες (ΟΠΣ-ΑΔΕ), ο τρόπος διεξαγωγής ελέγχων (πότε και πως), σύνταξη-συμπλήρωση τυποποιημένων εντύπων κλπ] δεν είναι εφαρμόσημα γιατί στην πράξη έχουν αποδειχθεί ακριβώς τα αντίθετα. Ειδικότερα για τα ηλεκτρονικά συστήματα επισημαίνονται τα εξής: Τα ηλεκτρονικά συστήματα όλων των εμπλεκομένων Αρμόδιων και συναρμόδιων Αρχών (ΟΤΑ α’ και β’, Υπουργεία, Πιστοποιημένα Επιμελητήρια, ιδιώτες ελεγκτές κ.λ.π.) δεν είναι συμβατά μεταξύ τους, δεν είναι πιστοποιημένα για ασφαλή διακίνηση πράξεων και δεδομένων, δεν υπάρχουν πιστοποιημένες υπογραφές, δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα για ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων των υφιστάμενων ηλεκτρονικών δόμων κ.λ.π.. Ως εκ τούτου η εν λόγω νομοθέτηση δεν λύνει τα προβλήματα που πράγματι υφίστανται. Απαιτούνται πρώτα υποδομές ή αναβάθμιση των υφιστάμενων και μετά πιστοποίηση, διαλειτουργικότητα κ.λ.π.  Το Σ/Ν δεν απλοποιεί διαδικασίες. Αντίθετα τις αυξάνει τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή.  Υπάρχουν ασάφειες, αναφορές σε κατηργημένες διατάξεις, εισάγει διατάξεις κατά παράβαση του Εθνικού και Κοινοτικού Δικαίου (βλέπε άρθρο 15 §8, 18 §4 πως καταργείται;, άρθρο 1 §6, άρθρο 14 §1, άρθρο 27 §6, άρθρο 29 §2 χρήση γης κλπ). Εν κατακλείδι το Σ/Ν είναι σκόπιμο να αποσυρθεί και να ανασυνταχτεί βάσει Εθνικού και Κοινοτικού Δικαίου ώστε να εξυπηρετεί πραγματικά την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. ΠΡΟΤΑΣΗ Για τη νόμιμη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων (μεταποίηση και παροχή υπηρεσιών) να απαιτούνται κατά περίπτωση ΜΟΝΟ τα ακόλουθα: Α.Για επιχειρήσεις χαμηλής όχλησης 1. Χρήση γης και χώροι κύριας χρήσης ή βιομηχανικής ή αποθήκης από οικεία Πολεοδομική Αρχή. 2. Πολεοδομική νομιμότητα (οικοδομική άδεια ή/και τακτοποίηση από οικεία Πολεοδομική Αρχή). 3. Κανονισμός Πολυκατοικίας ή σε περίπτωση μη ύπαρξης, Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86 από τον νόμιμο υπεύθυνο-εκπρόσωπο του κτηρίου ότι επιτρέπεται η άσκηση της δραστηριότητας στον εν λόγω χώρο (απαιτούνται μόνο σε πολυόροφα κτίρια με οικογένειες και ενοίκους). 4. Π.Π.Δ. αναγράφονται από την αδειοδοτούσα αρχή στο στέλεχος της άδειας λειτουργίας. Β.Για επιχειρήσεις μέσης και υψηλής όχλησης 1. Τα Α1, Α2 και Α3 κατά περίπτωση. 2. ΑΕΠΟ και Πυρασφάλεια κατά την έναρξη λειτουργίας ή κατά τον έλεγχο της αρμόδιας για αδειοδότηση ή/και έλεγχο Αρχής. • Αν είναι σε υπό ανέγερση κτήριο με απαίτηση υποδομών με την υποβολή του αιτήματος για θεώρηση σχ/των. • Αν είναι σε υφιστάμενο κτήριο και απαιτούνται κατά τις κείμενες Περιβαλλοντικές και Πυροσβεστικές διατάξεις. • Για ΟΕ, ΕΠΕ. ΙΚΕ, ΑΕ απαιτείται καταστατικό το οποίο αναζητείται αυτεπάγγελτα (ηλεκτρονικά) από το ΓΕΜΗ από την αδειοδοτούσα Αρχή. ΔΟΥ και ΑΦΜ αναγράφονται στις αιτήσεις. • Να χορηγούνται σε όλες τις εν λόγω επιχειρήσεις μόνο άδειες λειτουργίας και όχι πληροφορικά έγγραφα τα οποία ούτε προσβάλλονται ούτε ανακαλούνται. • Με την υποβολή αιτήματος για έναρξη άσκησης δραστηριότητας στις Αρμόδιες Αρχές (ΟΤΑ Α’ & Β’ βαθμού, Πιστοποιημένα Επιμελητήρια) το αργότερο εντός 10 ημερών από την υποβολή (έντυπη ή ηλεκτρονική) του συνόλου των δικαιολογητικών Α,Β και Γ κατά περίπτωση διενεργείται έλεγχος (πρόληψη και όχι καταστολή) και άμεσα χορηγείται η απαιτούμενη άδεια λειτουργίας. • Εάν απαιτούνται γνωμοδοτήσεις ή απόψεις άλλων συναρμόδιων Αρχών αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια αδειοδοτούσα Αρχή. • Κατάργηση κάθε συμβουλίου ή/και επιτροπής για αδειοδότηση για όλες τις αναφερόμενες στο Σ/Ν επιχειρήσεις. Να υπάρχει ΜΟΝΟ η αντίστοιχη Διεύθυνση η οποία θα αδειοδοτεί.