• Θεωρούμε ότι το παρόν Σχέδιο Νόμου «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις», επιδιώκει ορθά να μειώσει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό την εμπλοκή του Δημοσίου στη διαδικασία αδειοδότησης των οικονομικών δραστηριοτήτων και να δώσει βαρύτητα στους εκ των υστέρων ελέγχους αντί στους εκ των προτέρων ελέγχους, με κύριο στόχο την απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Εντούτοις, βασικές προϋποθέσεις γι’ αυτό θεωρούμε ότι είναι η κατά το δυνατόν ταχύτερη έκδοση των προβλεπόμενων Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων, η έγκαιρη ανάπτυξη του σχετικού Πληροφοριακού Συστήματος, η διασφάλιση της ακεραιότητας κατά την έκδοση των προβλεπόμενων αδειών, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος έκδοσης αδειών χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα διενέργειας ουσιαστικών ελέγχων και τέλος η διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής και στις λοιπές εμπλεκόμενες μεταποιητικές δραστηριότητες. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες γενικές, καθώς επίσης και κατ’ άρθρο στα αντίστοιχα άρθρα) παρατηρήσεις επί του εν λόγω σχεδίου Νόμου. Γενικές Παρατηρήσεις: 1)Το Παράρτημα με τους κωδικούς αριθμούς οικονομικών δραστηριοτήτων, που αναφέρει το σχέδιο Νόμου, δεν έχει αναρτηθεί στη διαβούλευση, γεγονός που προκαλεί δυσκολίες κατανόησης σε πολλά σημεία όπου γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. 2)Δε γίνεται καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου σχετικά με το αν για την εγκατάσταση μίας μεταποιητικής δραστηριότητας θα απαιτείται άδεια εγκατάστασης ή όχι. 3)Όπως ίσχυε και με τον προηγούμενο Ν. 4262/2014, θα πρέπει να διαμορφωθεί η προβλεπόμενη δευτερογενής νομοθεσία (Π.Δ. και Κ.Υ.Α.), προκειμένου να διευκρινιστούν πολύ σημαντικά θέματα όπως το περιεχόμενο και η διαδικασία για τη γνωστοποίηση, καθώς επίσης η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της έγκρισης. 4)Σε ό,τι αφορά την άδεια λειτουργίας των μεταποιητικών επιχειρήσεων, θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να αντικατασταθεί ο εκ των προτέρων έλεγχος δικαιολογητικών με τον εκ των υστέρων έλεγχο των διαδικασιών που ακολουθούνται κατά τη λειτουργία της επιχείρησης, καθώς με αυτόν τον τρόπο αφενός απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης και είναι δυνατή η έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα και αφετέρου οι έλεγχοι που διενεργούνται είναι πια ουσιαστικοί για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι τυπικοί έλεγχοι δικαιολογητικών. Ο έλεγχος αυτός θα πρέπει να διενεργείται από διαπιστευμένους ιδιωτικούς φορείς, για λόγους απλοποίησης και επιτάχυνσης της διαδικασίας. Η διαπίστευση των παραπάνω ιδιωτικών φορέων θα πρέπει να γίνεται από το ΕΣΥΠ με βάση αναγνωρισμένα εθνικά, ευρωπαϊκά ή διεθνή πρότυπα.