• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΣ' | 29 Αυγούστου 2016, 12:18

    Αναφέρομαι ειδικότερα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εστιατόρια αναψυκτήρια, καφετέριες, καφενεία, μπαρ, και όλα όσα λειτουργούν με παρεμφερείς ονομασίες, τα οποία προσφέρουν σε πελάτες (καθισμένους, όρθιους ή περαστικούς) ποτά, αναψυκτικά, φαγητά και γλυκίσματα, τα οποία είτε παράγονται εντός αυτών είτε όχι. Προτείνω να παραμείνει σε ισχύ το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο για την χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και να μην νομοθετηθούν όλα τα περί «γνωστοποίησης» για τη λειτουργία των ανωτέρω καταστημάτων, για τους εξής λόγους: 1.- Με το άρθρο 29 περί «γνωστοποίησης» καταργείται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (άρθρο 80, Ν. 3463/2006 όσον αφορά τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας στα καταστήματα), το οποίο έχει διαμορφωθεί με βάση την πολύτιμη εμπειρία πολλών ετών και το οποίο εναρμονίζεται με πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας για τέτοιου είδους καταστήματα λόγω της ιδιαιτερότητας αυτών εκ των επιπτώσεων που προκαλούνται εν γένει, εκτός των άλλων, στο οικιστικό, φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της περιοχής. Με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (προέλεγχος - έλεγχος - χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας), για τη λειτουργία μιας τέτοιας επιχείρησης, λαμβάνονται υπόψη ζητήματα που αφορούν τις χρήσεις γης, την προστασία πολιτιστικού και αρχιτεκτονικού περιβάλλοντος (οικισμοί παραδοσιακοί ή περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους κλπ.), την προστασία του αιγιαλού και της παραλίας, των δασικών περιοχών και των αρχαιολογικών και ιστορικών τόπων, την αισθητική, την φυσιογνωμία και την εν γένει λειτουργία της πόλης ή του οικισμού, τη νομιμότητα από πλευράς όρων δόμησης του κτιρίου του καταστήματος, υγειονομικές διατάξεις, διατάξεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και άλλες διατάξεις σχετικά με το ποινικό μητρώο του ενδιαφερόμενου επιχειρηματία. 2.- Με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ο κάθε υγειώς σκεπτόμενος επιχειρηματίας μπορεί να συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και εντός μικρού χρονικού διαστήματος μπορεί να λειτουργήσει την επιχείρησή του, η οποία θα διασφαλίζει την οικονομική του δραστηριότητα με ποιοτικά χαρακτηριστικά, θα συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης ή του οικισμού και θα εξυπηρετείται παράλληλα το δημόσιο συμφέρον. 3.- Με την «γνωστοποίηση» που προβλέπεται στο άρθρο 29 και αλλού, το μόνο που παραμένει ως δικαιολογητικό είναι η βεβαίωση περί χρήσεων γης την οποία μπορεί να δώσει η υπηρεσία δόμησης, αλλά μπορεί και να μην την δώσει και να αφήσει να παρέλθει το δεκαήμερο, οπότε θεωρείται ότι ο ενδιαφερόμενος πήρε τη βεβαίωση και αμέσως λειτουργεί την επιχείρηση. Η υπηρεσία δόμησης οφείλει να δικαιολογήσει μόνο την απόρριψη της αίτησης για τη βεβαίωση και όχι την αποδοχή της αίτησης. Καμία ευθύνη δεν έχει η εν λόγω υπηρεσία αν δεν απαντήσει εντός δέκα ημερών. Σε πολλές περιοχές δεν έχουν καθορισθεί χρήσεις γης ή έχουν εκδοθεί διάφορες διοικητικές ή δικαστικές αποφάσεις, η υπηρεσία δόμησης δεν απαντάει, περνάει το δεκαήμερο, και ο επιχειρηματίας ανοίγει το κατάστημά του και αποκομίζει κέρδη σε βάρος των κατοίκων της περιοχής και γενικότερα σε βάρος του οικιστικού και φυσικού περιβάλλοντος, λόγω των δυσμενών επιπτώσεων που προκαλούνται εκ της λειτουργίας τέτοιου είδους καταστημάτων. 4.- Με την «γνωστοποίηση» δεν επέρχεται ανάπτυξη, αλλά δημιουργούνται κακέκτυπα ανάπτυξης, που ο επιτήδειος επιχειρηματίας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει σε μία περιοχή σε βάρος όλων των άλλων με μόνο σκοπό το προσωπικό του κέρδος. Ευνοείται ο «ετσιθελισμός», η ασυδοσία, η ανευθυνότητα και η άναρχη, χωρίς ορθολογικά κριτήρια, κατ’ επίφαση «ανάπτυξη». 5.- Νομίζω ότι όλα τα ανωτέρω περί «γνωστοποίησης» έρχονται σε αντίθεση με τις διακηρυγμένες θέσεις και αρχές του ΣΥΡΙΖΑ όλα τα προηγούμενα χρόνια.