• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ' | 14 Φεβρουαρίου 2017, 14:43

    α) Με την παρ. 6. "Από το συνολικό αριθμό των προς διάθεση θέσεων τουλάχιστον 15% χορηγείται σε Έλληνες Ρομά, εφόσον υπάρχουν ανάλογες αιτήσεις", καθιερώνεται ποσόστωση η οποία όμως δεν μπορεί να εφαρμοστεί διότι δεν μπορεί να εξακριβωθεί η ταυτότητα της συγκεκριμένης ομάδας από δημόσια υπηρεσία, και ούτε για λόγους προσωπικών δεδομένων θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια καταχώρηση σε Δημοτολόγια κτλ. Εκτός και αν θα το βεβαιώνουν οι σύλλογοι-ομοσπονδίες Ρομά. Αν υπάρχει κάποιος τρόπος δημόσιας πιστοποίησης ποιά άτομα ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, ας μας ενημερώσουν. Και ας διευκρινιστεί και οι θέσεις (15%) που θα λαμβάνουν, από ποιά κατηγορία θα αφαιρούνται (από το 70%; ή αναλογικά το υπόλοιπο 85% ή και παραπάνω που απομένει θα επιμερίζεται μετά σε 70-20-10%;). β) Η παρ. 7 είναι πρακτικά ανεφάρμοστη για τους εξής λόγους: Καταρχάς, το Δ.Σ. δεν έχει κανένα ουσιώδη λόγο να επικυρώνει κάποια δημόσια κλήρωση που έκανε μια Υπηρεσία του Δήμου. Επιπλέον, το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει μία φορά το μήνα. Το να γίνει μια κλήρωση 1 με 2 μήνες πριν τη διεξαγωγή των θρησκευτικών εμποροπανηγύρεων ώστε να προλάβει να συνεδριάσει το Δ.Σ. και να εκδοθεί η απόφαση, σημαίνει πρακτικά ότι πολλοί από τους αιτούντες δεν θα ενδιαφέρονται να λάβουν πλέον μέρος στο πανηγύρι. Είτε γιατί κληρώθηκαν σε κάποιο άλλο πανηγύρι, είτε γιατί έχουν άλλους λόγους και δεν θέλουν να παραστούν. Αν το δείτε από την πλευρά των πωλητών, αναγκάζονται να κάνουν αιτήσεις σε πολλούς Δήμους για πανηγύρια που συμπέφτουν τις ίδιες ημερομηνίες ελπίζοντας ότι θα κληρωθούν έστω σε ένα από αυτά (στο Δήμο που εργάζομαι το ποσοστό των θέσεων που δίνονται προς το σύνολο των αιτήσεων είναι περίπου 15%). Πρακτικά, άνω του 60% των θέσεων από την πρώτη κλήρωση τελικά θα μένουν αδιάθετες. Αυτές πως θα αξιοποιούνται από το Δήμο ώστε να δίνονται σε άλλους που ενδιαφέρονται; Συνεπώς προτείνω όντως τη ψήφιση από το Δ.Σ. Κανονισμού λειτουργίας των αγορών (και άρα και των θρησκευτικών εμποροπανηγύρεων) αλλά η διαδικασία αγοράς θέσεων να είναι διαφανής αλλά ευέλικτη (μέσω κλήρωσης θέσεων και εναλλακτικού τρόπου διάθεσης των αδιάθετων θέσεων, μέσω δεύτερης κλήρωσης ή κατά σειρά προτεραιότητας κτλ), προκειμένου να αξιοποιεί πλήρως ο Δήμος τον χώρο που διαθέτει και να μην μένουν άδειες θέσεις που καταλαμβάνουν συνήθως παράνομοι μικροπωλητές.