• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΥΚΟΣ' | 15 Φεβρουαρίου 2017, 12:37

    Σύμφωνα με την παρ.1 υποπερίπτωση 1 του άρθρου 38 του παρόντος σχέδιο νόμου : '' ... για την λειτουργία των υπαίθριων αγορών του παρόντος λαμβάνεται απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβούλιου κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 79 του ν.3463/2006...'' Σύμφωνα με τα ανωτέρω το μόνο και αποκλειστικό αρμόδιο για την χορήγηση αδειών και την λειτουργία των υπαιθρίων αγορών καθίσταται το εκάστοτε Δημοτικό Συμβούλιο . Ειδικά δε για τις περιπτώσεις όπου οι θέσεις αδειών καθορίζονται από τις αποφάσεις Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων ή από την αρμόδια Εκκλησιαστική Αρχή καθίσταται αναγκαίο η αρμοδιότητα και για την χορήγηση αδειών να δίνεται με αποφάσεις των ιδίων οργάνων αφού παρατηρείται το φαινόμενο να μην υπάρχει συνεργασία μεταξύ των εκάστοτε Δήμων και των υπολοίπων οργάνων όταν πρέπει να καθοριστούν θέσεις που δεν βρίσκονται υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς του εκάστοτε Δήμου με αποτέλεσμα να ματαιώνονται οι τελετές των εμποροπανηγύρεων. Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 38 του παρόντος σχέδιο νόμου : " ...Η διάρκεια λειτουργίας των θρησκευτικών και επετειακών εμποροπανηγύρεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε (5) συναπτές ημέρες, των παραδοσιακών εμποροπανηγύρεων που τελούνται μια φορά το χρόνο τις επτά (7) ημέρες , των πασχαλινών αγορών τις δέκα (10) ημέρες και των χριστουγεννιάτικων αγορών τις δεκαπέντε (15) συναπτές ημέρες..." Η αρμοδιότητα της παροχής αδειών και η σύνταξη του κανονισμού λειτουργίας των εμποροπανηγύρεων άπτεται αποκλειστικά των αρμοδιοτήτων των Δήμων οι οποίοι θα πρέπει να τους δίνεται η δυνατότητα της χρονικής παράτασης διάρκειας των υπαιθρίων αγορών όταν οι τελευταίοι το κρίνουν. Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι πρέπει να παραταθεί ο χρόνος διάρκειας των χριστουγεννιάτικων υπαιθρίων αγορών στις 20 ημέρες ( αφού οι εν λόγω εορτές κλείνουν αυλαία με τον εορτασμό των Θεοφανείων στις 6 Ιανουαρίου ) ενώ για τις πασχαλινές ο χρόνος διάρκειας πρέπει να είναι 15 ημέρες ( διάρκεια πασχαλινών αγορών από την Κυριακή των Βαΐων έως την Κυριακή του Θωμά.) Άλλωστε η χρονική παράταση της διάρκειας των εμποροπανηγύρεων αυξάνει τα έσοδα του Δήμου ( τέλος κατάληψης ) αναδεικνύει έτι περισσότερο τα ήθη-έθιμα των τοπικών κοινωνιών αλλά δημιουργεί και ισχυρότερους δεσμούς ( λόγω της παρατεταμένης διάρκειας των υπαιθρίων αγορών ) των αποδήμων για τους οποίους οι αγορές αποτελούν τόπο συνάντησης , επιπρόσθετα δε η παράταση της χρονικής διάρκειας συνεισφέρει, στην οικονομική άνθηση των τόπων και των συμμετεχόντων παραγόντων διεξαγωγής τους.( πέραν των Δήμων, βενζινάδικα, εστιατόρια, καφετέριες κτλ ). Σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 38 του παρόντος σχέδιο νόμου : « Εμποροπανηγύρεις επ ‘ευκαιρία θρησκευτικών ή επετειακών εορτών, Πασχαλινές και Χριστουγεννιάτικες Αγορές , λοιπές ειδικές υπαίθριες αγορές “ Στην εν λόγω παράγραφο του άρθρου 38 σημειώνονται τα κάτωθι : « Στις υπαίθριες Κυριακάτικες αγορές πωλούνται πάσης φύσεως προϊόντα πλην διατροφικών. Με το παρόν πρέπει να δίνεται και η δυνατότητα στους κατόχους στάσιμου υπαίθριου εμπορίου είτε σε φορητές εγκαταστάσεις έψησης παροχής πρόχειρων γευμάτων ( διατροφικά προϊόντα ) στους διερχόμενους, που παρασκευάζονται επί τόπου είτε εντός αυτοκινούμενων ή ρυμουλκούμενων οχημάτων (καντίνες) που σταθμεύουν σε συγκεκριμένη θέση και για χρόνο ίσο προς τη ληφθείσα άδεια Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 38 του παρόντος σχεδίου νόμου «… " ...Για τη συμμετοχή στις υπαίθριες αγορές του παρόντος άρθρου απαιτείται έγκριση συμμετοχής, που εκδίδεται μετά από πρόσκληση του οικείου Δήμου σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της αγοράς. Η ισχύς των εγκρίσεων αυτών είναι ίση με την διάρκεια λειτουργίας των υπαίθριων αγορών που αφορά η πρόσκληση. Οι εγκρίσεις δίδονται με κλήρωση ως εξής: α) σε ποσοστό 70% σε υπαίθριους πωλητές που διαθέτουν όλα τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά β) 20 σε πωλητές βιομηχανικών ειδών αδειούχους λαϊκών αγορών γ) 10% σε πωλητές βιομηχανικών ειδών αδειούχους πλανόδιου ή στάσιμου εμπορίου. Σε περίπτωση μη ενδιαφέροντος από αδειούχους των κατηγοριών β΄ και γ΄ ο αριθμός των θέσεων των κατηγοριών αυτών προστίθεται στον αριθμό της α΄ κατηγορίας."'' Με το παρόν σχέδιο νόμου δημιουργείται άδικη ποσόστωση εις βάρος των επαγγελματιών πωλητών υπαιθρίου εμπορίου –εις βάρος μας – αφού είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετάσχουμε στις διαδικασίες για την κλήρωσή στις υπαίθριες αγορές μαζί με άλλους κλάδους . Ειδικότερα ως πωλητές υπαιθρίου εμπορίου διατηρούμε βιβλία β' κατηγορίας ( με τις αντίστοιχες φορολογικές υποχρεώσεις ) , καταβάλλουμε ως οφείλουμε τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές ανά δίμηνο παρά το γεγονός ότι η φύση του επαγγέλματός μας δεν μας επιτρέπει να δραστηριοποιούμεθα σε καθημερινή βάση τουναντίον οι μέρες απασχόλησής μας δεν ξεπερνούν ετησίως τις 170 μέρες . Ως εκ τούτου η καθιέρωση της ποσόστωσης με την παραχώρηση ποσοστού σε αδειούχους λαϊκών αγορών και πλανοδίου και στάσιμου εμπορίου μας προκαλεί άμεση και κατάφωρη ζημία αφού μειώνεται η δυνατότητα κατακύρωσης θέσης σε πωλητές υπαιθρίου εμπορίου. Άλλωστε οι αδειούχοι λαϊκών αγορών και πλανοδίου ή στάσιμου εμπορίου δραστηριοποιούνται καθημερινώς στις λαϊκές αγορές ένεκα της φύσεως της άδειας που διαθέτουν με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο να αποκερδαίνουν διπλά έσοδα ( τόσο από τις λαϊκές αγορές και το πλανόδιο και το στάσιμο εμπόριο κατά τις πρωινές ώρες όσο και από τις εμποροπανηγύρεις κατά τις απογευματινές ώρες ) εκτοπίζοντας ούτω τους πωλητές υπαιθρίων αγορών όπου οι θρησκευτικές και παραδοσιακές εμποροπανηγύρεις αποτελούν το κύριο (μοναδικό) και βιοποριστικό επάγγελμα όπως άλλωστε ρητώς παρατίθεται εννοιολογικά ο ορισμός του υπαίθριου πωλητή στις παρ.10,11 του άρθρου 2 του παρόντος. Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 38 του παρόντος σχεδίου νόμου «…από τον συνολικό αριθμό των προς διάθεση θέσεων τουλάχιστον 15% χορηγείται σε Έλληνες Ρομά , εφόσον υπάρχουν ανάλογες αιτήσεις ..'' Φορείς της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχή της ισότητας είναι όλοι οι Έλληνες και όχι επομένως μόνο αυτοί που ανήκουν σε μια κοινωνική τάξη, σε ένα πολιτικό κόμμα ή σε μια πολιτική οργάνωση . Με το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος καθιερώνεται ισότητα των πολιτών μεταξύ τους και ο νομοθέτης ρυθμίζει ουσιωδώς όμοια πράγματα, σχέσεις και καταστάσεις που αφορούν περισσότερες κατηγορίες προσώπων και δεσμεύεται να μη εισάγει αυθαίρετα εξαιρέσεις και διακρίσεις . Επιπλέον καθείς δικαιούται ίσης μεταχείρισης, αρχή που πηγάζει απευθείας από την ιδέα της Δικαιοσύνης και αποτελεί βασικό παράγοντα των ωρών εργασίας. Επιπροσθέτως η Ελλάδα έχει υπογράψει το πρόγραμμα κοινοτικής δράσης για την καταπολέμηση των διακρίσεων που ολοκληρώθηκε με την έκδοση της οδηγίας 2000/43 ΕΚ περί εφαρμογής της ίσης μεταχείρισης προσώπων ασχέτως φυλετικής ή εθνικής τους καταγωγής. Εκ των ως άνω αναφερομένων διακρίνεται μια άνιση μεταχείριση εις βάρος των υπαίθριων πωλητών αφού καθιερώνεται συγκεκριμένο ποσοστό συμμετοχής των Ελλήνων Ρομά παρέχοντας στους τελευταίους ειδικά προνόμια συμμετοχής τους στις υπαίθριες αγορές παραβιάζοντας θεμελιώδη συνταγματικά δικαιώματα ήτοι της αρχής της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των ελλήνων πολιτών . Άλλωστε ουδείς από τους προγενέστερους νόμους τόσο ο Ν. 2323/1995 σε συνδυασμό με τον Ν. 3769/2009 όσο και ο Ν. 4264/2014 δεν απέκλειαν από ουδεμία διάταξη το δικαίωμα συμμετοχής των ελλήνων Ρομά στις υπαίθριες αγορές.!!! Άξιον αναφοράς αποτελεί το γεγονός ότι η καθιέρωση του ποσοστού 70% συμμετοχής των υπαίθριων πωλητών στις υπαίθριες αγορές είναι αμιγώς πλασματικό αφού η συμμετοχή των Ελλήνων Ρομά κατά ποσοστό 15% στο συνολικό αριθμό των προς διάθεση θέσεων μειώνει δραματικά το ποσοστό συμμετοχής μας σε 60%!