• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ' | 29 Ιουνίου 2017, 12:33

    Προτείνεται να υιοθετηθεί αντίστοιχη με αυτή του άρθρου 2 εξαίρεση ως προς το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 8 για την ευθύνη του παρέχοντος υπηρεσίες, ώστε αυτές να βρίσκουν εφαρμογή σε τελικούς αποδέκτες της παρεχόμενης υπηρεσίας, ανεξάρτητα δηλαδή αν οι τελευταίοι είναι καταναλωτές με τη στενή έννοια που εισάγει το σχέδιο νόμου. Το άρθρο 8 αποβλέπει στην εδραίωση της επαγγελματικής ευθύνης για ασφαλείς υπηρεσίες, διευκολύνοντας την αποκατάσταση της ζημίας που υφίσταται ο λήπτης των υπηρεσιών από την παράνομη συμπεριφορά του προμηθευτή με την αναστροφή του βάρος απόδειξης όσον αφορά την υπαιτιότητα και την παρανομία. Οι διατάξεις του άρθρου 8 βρίσκουν μέχρι σήμερα καίρια εφαρμογή για την προστασία (και) μικρών επιχειρήσεων, επαγγελματιών, αγροτών για πλημμελείς υπηρεσίες ισχυρών οικονομικά οργανισμών. Οι λόγοι ή οι δεσμεύσεις που οδήγησαν στην (αδικαιολόγητη) συρρίκνωση της έννοιας του καταναλωτή δεν μπορούν λοιπόν να αφορούν την εφαρμογή (και) του παρόντος άρθρου. Προτείνεται έτσι το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 8 να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Ο παρέχων υπηρεσίες ευθύνεται για κάθε περιουσιακή ζημία ή ηθική βλάβη που προκάλεσε παράνομα και υπαίτια, με πράξη ή παράλειψή του, κατά την παροχή της υπηρεσίας στον τελικό αποδέκτη της».