• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥaa' | 24 Οκτωβρίου 2022, 10:35

    Α. Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας (Αρχική ανάρτηση σε διαβούλευση) είχε διάταξη: Άρθρο 6 Περιορισμοί στην υποβολή υποψηφιότητας για θέση ιατρού κλάδου ΕΣΥ - Τροποποίηση των παρ. 5 και 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997 (Α΄165) (2. Η παρ. 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997 (Α΄165) αντικαθίσταται ως εξής: «7. Ιατροί κλάδου ΕΣΥ με βαθμό Επιμελητή Β, Επιμελητή Α και Διευθυντή δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αν δεν έχουν συμπληρώσει πέντε (5) χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.) που υπηρετούν κατά την ημερομηνία υποβολής της υποψηφιότητας. Μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, οι υποψήφιοι ιατροί επιτρέπεται να διεκδικήσουν μόνο θέση του ίδιου ή ανώτερου βαθμού από αυτόν που κατέχουν. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις της περ. Ε) του άρθρου 4 του ν. 3754/2009, καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που αποτελούν αντικείμενό του.») 2. Με Νέα Ανάρτηση (20/10/2022 σε διαβούλευση μέχρι 3/11/2022) η ως άνω διάταξη εμφανίζεται ως ακολούθως: 2. Η παρ. 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997, περί των ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. που υποβάλλουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αντικαθίσταται ως εξής: «7. Ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αν δεν έχουν συμπληρώσει πέντε (5) χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.) στον οποίο υπηρετούν κατά την ημερομηνία υποβολής της υποψηφιότητας. Μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, οι υποψήφιοι ιατροί επιτρέπεται να διεκδικήσουν μόνο θέση του ίδιου ή ανώτερου βαθμού από αυτόν που κατέχουν. Ο περιορισμός του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει ιατρούς που θέτουν υποψηφιότητα για θέση Συντονιστή Διευθυντή.». Β. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: 1. Η με Αρχική Ανάρτηση υπό κατάργηση διάταξη της περίπτωσης Ε) ανωτέρω σε περίπτωση μετακίνησης ιατρών σε άλλο νοσοκομείο έθετε περιορισμό με καθυστέρηση του χρόνου υπηρεσίας για απόκτηση δικαιώματος υποβολής αίτησης αξιολόγησης. Με την προτεινόμενη κατάργηση της περ. Ε) παρά τον τίτλο του άρθρου 6 του αρχικού Σχ. Νόμου «περιορισμοί...) επιτυγχάνεται το αντίθετο αποτέλεσμα και αβίαστα μπορεί να χαρακτηρισθεί ως άστοχη, παραπλανητική, ευνοιοκρατική. Τελικά στη δεύτερη ανάρτηση του Σχεδίου Νόμου στο άρθρο 55 αυτού μεταφέρεται από το άρθρο 6 με νέα διατύπωση η κατάργηση της ως άνω περίπτωσης Ε) ως ακολούθως: «Άρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται: α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,» 2. Αξιοσημείωτο είναι ότι η διάταξη της περίπτωσης Ε) ισχύει από το έτος 2009 και με βάση τη διάταξη αυτή έχει αξιολογηθεί πλήθος ιατρών και δεν υφίσταται αντικειμενικός λόγος κατάργησής της. Προφανής σκοπός της διάταξης αυτής είναι η αποθάρρυνση ευνοιοκρατικής μετακίνησης ιατρών του ΕΣΥ από νοσοκομείο σε νοσοκομείο λόγω επιμήκυνσης του χρόνου απόκτησης δικαιώματος αξιολόγησής τους με συνέπεια τη σημαντική καθυστέρηση στην εξέλιξή τους. Ενδεχόμενη κατάργηση της διάταξης αυτής φαίνεται να εξυπηρετεί συγκεκριμένη προσωπική υπόθεση προς εξέταση σε Συμβούλιο Αξιολόγησης Νοσοκομείου και φαίνεται ως «φωτογραφική». Γ. Θέτω υπόψη Σας το παραπάνω σημαντικό θέμα ουσίας, ηθικής και δικαιοσύνης, με τη θερμή παράκλησή μου: α. Ως πράγματι προσωπική και όχι αντικειμενική να απαλειφθεί από το Σχ. Νόμου η περ. α΄ του άρθρου 55, που έχει ως ακολούθως: α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,» β. Να νομοθετηθεί και εφαρμοσθεί στην πράξη πραγματική αξιολόγηση για το κοινό καλό και να αποκλεισθεί κάθε περίπτωση προώθησης σε θέσεις αναβαθμισμένων αρμοδιοτήτων ακύρως αιτούντων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπει το Σύνταγμα και ο νόμος.