Άρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις

 

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:
α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,
β) η περ. Ζ) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009, περί της δημιουργίας θέσης Συντονιστή Διευθυντή σε τμήμα νοσοκομείου του Εθνικού Συστήματος Υγείας,
γ) η παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 1579/1985 (Α΄ 217), περί τοποθέτησης των ειδικευομένων ιατρών με απόφαση του Υπουργού Υγείας,
περί ανάθεσης καθηκόντων συντονισμού τμημάτων ή μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας,
ε) η περ. 35 του δεύτερου εδαφίου της παρ. ΙΙ του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), περί της αρμοδιότητας λήψης απόφασης σχετικά με τον καθορισμό των ωρών ανοίγματος, μεσημβρινής διακοπής και κλεισίματος των φαρμακαποθηκών,
και
στ) κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στον παρόντα νόμο.

  • 3 Νοεμβρίου 2022, 09:12 | Γ. Χάιτας

    Στο σχέδιο νόμου Αναφέρεται ότι καταργείται:
    α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
    _
    ΣΧΟΛΙΟ:
    1)Οι διατάξεις της περ. Ε) του άρθρου 4 του Ν 3754/2009 αποτελούσε ένα έμμεσο κίνητρο ώστε οι γιατροί να περάσουν και από Άγονες περιοχές. Προβλεπόταν ότι όσοι κατευθύνονταν από ή προς άγονες περιοχές εξελίσσονταν κανονικά.
    Επιπλέον εκκρεμούν κρίσεις και διορισμοί που αφορούν υποψηφίους που υπέβαλλαν υποψηφιότητα με αυτή τη διάταξη και περιμένουν την κρίση ή τον διορισμό τους. Θα πρέπει τουλάχιστον η κατάργηση συνολικά της περ. Ε) να αφορά προκηρύξεις από εδώ και πέρα. Θα πρέπει να γίνει σαφής αναφορά ότι θα αφορά νέες προκηρύξεις για την αποφυγή προστριβών και λάθος αποφάσεων από τη Δημόσια Διοίκηση που ενδεχομένως θα οδηγήσουν σε δικαστικές προσφυγές.

    2) Μήπως η διατύπωση είναι λάθος? Το τέταρτο εδάφιο της περ. Ε) αναφέρεται στη διεκδίκηση θέσης Διευθυντή μετά από εξαετία. Το υπουργείο επιθυμεί την κατάργηση συνολικά της περ. Ε) ή μόνο του σημείου που αφορά τους Διευθυντές?
    _

    Παραθέτω ολόκληρη την περ. Ε).:
    Ε) Ιατροί που υπηρετούν στο ΕΣΥ δύνανται να διεκδικήσουν προκηρυσσόμενη θέση σε άλλο Νοσοκομείο και, αν επιλεγούν, διατηρούν το βαθμό τους.

    Ιατροί οι οποίοι υπηρετούν σε Νοσοκομεία ή Κέντρα Υγείας του ΕΣΥ ή σε πανεπιστημιακές κλινικές και προσλαμβάνονται σε θέσεις άλλων Νοσοκομείων ή Κέντρων Υγείας, εξελίσσονται στον επόμενο βαθμό με καθυστέρηση δύο ετών πέραν των προβλεπομένων, σε ό,τι αφορά τους Επιμελητές Β` και με καθυστέρηση τεσσάρων ετών, σε ό,τι αφορά τους Επιμελητές Α`. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για ιατρούς που υπηρετούν σε Νοσοκομεία ή Κέντρα Υγείας άγονων περιοχών και προσλαμβάνονται σε οποιοδήποτε Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας της χώρας. Ομοίως, δεν εφαρμόζονται για τους ιατρούς που προσλαμβάνονται σε οποιοδήποτε

    Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας άγονων περιοχών. Οι άγονες περιοχές για τις ανάγκες εφαρμογής και ερμηνείας του παρόντος νόμου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κατόπιν εισήγησης του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας και της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

    Οι κατέχοντες το βαθμό του Διευθυντή δεν δύνανται να διεκδικήσουν άλλη θέση, αν δεν παρέλθει εξαετία από τη λήψη του βαθμού.

  • 26 Οκτωβρίου 2022, 22:39 | Ελένη – Χριστίνα Ησαϊα

    Να νομοθετηθεί και να εφαρμοσθεί στην πράξη αξιολόγηση του κλινικού, επιστημονικού, διδακτικού έργου των ιατρών καθώς και της συνεχιζόμενης, μετά τον τίτλο ειδικότητας, εκπαίδευσης και εξειδίκευσης. Να γίνεται πλήρης αξιολόγηση των μεταπτυχιακών τίτλων, διδακτορικών διπλωμάτων, επιμορφωτικών σεμιναρίων και αυτά να αντιστοιχούν σε μοριοδότηση για γρηγορότερη εξέλιξη στις βαθμίδες επιμελητών ανεξάρτητα από τα έτη απασχόλησης.
    Επιπλέον στη διαδικασία ένταξης και τοποθέτησης σε βαθμίδα ιατρών στο ΕΣΥ, να προσμετράται ως χρόνος εργασίας η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα, ιδίως σε περιπτώσεις που ο ιατρός κατείχε έμμισθη θέση ή θέση υπευθυνότητας σε νοσοκομεία ιδιωτικού φορέα άνω των 200 κλινών. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί η δυνατότητα στους ιατρούς που θέλουν να συνεχίσουν την επαγγελματική τους εξέλιξη, αποδεχόμενοι μια θέση στο ΕΣΥ, να μην ξεκινήσουν από την αρχή σε θέση επιμελητή Β’ υποβαθμίζοντας την εμπειρία, την γνώση και την κατάρτιση των προηγούμενων ετών άσκησης της ιατρικής επιστήμης σαν αυτά να μην υπήρξαν.

  • 24 Οκτωβρίου 2022, 10:35 | ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥaa

    Α. Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας (Αρχική ανάρτηση σε διαβούλευση) είχε διάταξη:
    Άρθρο 6
    Περιορισμοί στην υποβολή υποψηφιότητας για θέση ιατρού κλάδου ΕΣΥ – Τροποποίηση των παρ. 5 και 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997 (Α΄165)
    (2. Η παρ. 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997 (Α΄165) αντικαθίσταται ως εξής:
    «7. Ιατροί κλάδου ΕΣΥ με βαθμό Επιμελητή Β, Επιμελητή Α και Διευθυντή δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αν δεν έχουν συμπληρώσει πέντε (5) χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.) που υπηρετούν κατά την ημερομηνία υποβολής της υποψηφιότητας. Μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, οι υποψήφιοι ιατροί επιτρέπεται να διεκδικήσουν μόνο θέση του ίδιου ή ανώτερου βαθμού από αυτόν που κατέχουν.
    Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι διατάξεις της περ. Ε) του άρθρου 4 του ν. 3754/2009, καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που αποτελούν αντικείμενό του.»)

    2. Με Νέα Ανάρτηση (20/10/2022 σε διαβούλευση μέχρι 3/11/2022) η ως άνω διάταξη εμφανίζεται ως ακολούθως:
    2. Η παρ. 7 του άρθρου 23 του ν. 2519/1997, περί των ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. που υποβάλλουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αντικαθίσταται ως εξής:
    «7. Ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. δεν μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για άλλη θέση, αν δεν έχουν συμπληρώσει πέντε (5) χρόνια συνεχούς υπηρεσίας στον Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Φ.Π.Υ.Υ.) στον οποίο υπηρετούν κατά την ημερομηνία υποβολής της υποψηφιότητας. Μετά τη συμπλήρωση της πενταετίας, οι υποψήφιοι ιατροί επιτρέπεται να διεκδικήσουν μόνο θέση του ίδιου ή ανώτερου βαθμού από αυτόν που κατέχουν. Ο περιορισμός του πρώτου εδαφίου δεν καταλαμβάνει ιατρούς που θέτουν υποψηφιότητα για θέση Συντονιστή Διευθυντή.».

    Β. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:
    1. Η με Αρχική Ανάρτηση υπό κατάργηση διάταξη της περίπτωσης Ε) ανωτέρω σε περίπτωση μετακίνησης ιατρών σε άλλο νοσοκομείο έθετε περιορισμό με καθυστέρηση του χρόνου υπηρεσίας για απόκτηση δικαιώματος υποβολής αίτησης αξιολόγησης. Με την προτεινόμενη κατάργηση της περ. Ε) παρά τον τίτλο του άρθρου 6 του αρχικού Σχ. Νόμου «περιορισμοί…) επιτυγχάνεται το αντίθετο αποτέλεσμα και αβίαστα μπορεί να χαρακτηρισθεί ως άστοχη, παραπλανητική, ευνοιοκρατική.
    Τελικά στη δεύτερη ανάρτηση του Σχεδίου Νόμου στο άρθρο 55 αυτού μεταφέρεται από το άρθρο 6 με νέα διατύπωση η κατάργηση της ως άνω περίπτωσης Ε) ως ακολούθως:
    «Άρθρο 55
    Καταργούμενες διατάξεις
    Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται:
    α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,»

    2. Αξιοσημείωτο είναι ότι η διάταξη της περίπτωσης Ε) ισχύει από το έτος 2009 και με βάση τη διάταξη αυτή έχει αξιολογηθεί πλήθος ιατρών και δεν υφίσταται αντικειμενικός λόγος κατάργησής της. Προφανής σκοπός της διάταξης αυτής είναι η αποθάρρυνση ευνοιοκρατικής μετακίνησης ιατρών του ΕΣΥ από νοσοκομείο σε νοσοκομείο λόγω επιμήκυνσης του χρόνου απόκτησης δικαιώματος αξιολόγησής τους με συνέπεια τη σημαντική καθυστέρηση στην εξέλιξή τους. Ενδεχόμενη κατάργηση της διάταξης αυτής φαίνεται να εξυπηρετεί συγκεκριμένη προσωπική υπόθεση προς εξέταση σε Συμβούλιο Αξιολόγησης Νοσοκομείου και φαίνεται ως «φωτογραφική».

    Γ. Θέτω υπόψη Σας το παραπάνω σημαντικό θέμα ουσίας, ηθικής και δικαιοσύνης, με τη θερμή παράκλησή μου:
    α. Ως πράγματι προσωπική και όχι αντικειμενική να απαλειφθεί από το Σχ. Νόμου η περ. α΄ του άρθρου 55, που έχει ως ακολούθως:
    α) η περ. Ε) του τέταρτου εδαφίου του άρθρου 4 του ν. 3754/2009 (Α΄ 43), περί της ένταξης και εξέλιξης των νοσοκομειακών ιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας,»
    β. Να νομοθετηθεί και εφαρμοσθεί στην πράξη πραγματική αξιολόγηση για το κοινό καλό και να αποκλεισθεί κάθε περίπτωση προώθησης σε θέσεις αναβαθμισμένων αρμοδιοτήτων ακύρως αιτούντων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπει το Σύνταγμα και ο νόμος.