• Σχόλιο του χρήστη 'Μυλωνάς Αντώνης' | 12 Δεκεμβρίου 2022, 16:02

    Στο άρθρο 60 του προς διαβούλευση νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «τα σκευάσματα με τις νομικές βάσεις του πρώτου εδαφίου που έχουν Κόστος Ημερήσιας Θεραπείας (ΚΗΘ) ίσο ή χαμηλότερο από το ΚΗΘ των αντίστοιχων προϊόντων αναφοράς, τα οποία ήδη αποζημιώνονται, εντάσσονται άμεσα στον κατάλογο αποζημιωμένων φαρμάκων του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α’ 6) χωρίς αξιολόγηση και διαπραγμάτευση για τις όμοιες ενδείξεις και με τους ίδιους περιορισμούς των προϊόντων αναφοράς τους». Η εξαίρεση όμως από τη διαδικασία διαπραγμάτευσης σκευασμάτων, ακόμα και με ίδιο ΚΗΘ, με ήδη ενταγμένα σκευάσματα στον Θετικό Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων θεωρούμε ότι δημιουργεί κινδύνους ζημίας του Ελληνικού Δημοσίου, καθώς το ΚΗΘ κάθε φαρμάκου δεν αποτυπώνει την εμπιστευτική έκπτωση που μπορεί να έχει συμφωνηθεί μεταξύ ΚΑΚ και επιτροπής διαπραγμάτευσης για ένα σκεύασμα. Αυτό έχει σαν συνέπεια να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ενταχθούν σκευάσματα με ίδιο ΚΗΘ τα οποία όμως θα επιβαρύνουν αποζημιωτικά περισσότερο τον κρατικό προϋπολογισμό και τα οποία αφενός θα έχουν αντιμετωπιστεί προνομιακά με τρόπο που ζημιώνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αφετέρου θα δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αυτό, τα σκευάσματα με τις νομικές βάσεις του πρώτου εδαφίου θα πρέπει κάτ. ελάχιστο να παραπέμπονται στην επιτροπή διαπραγμάτευσης ώστε να ελέγχονται ως προς το τελικό κόστος που θα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό ότι θα είναι ίδιο η λιγότερο από αυτό που επιβαρύνουν τα ήδη ενταγμένα σκευάσματα στον Θετικό Κατάλογο Αποζημιούμενων Φαρμάκων