• Σχόλιο του χρήστη 'Δαμιανίδου Δέσποινα' | 3 Δεκεμβρίου 2014, 17:11

    Από τον Αύγουστο του 2013 οπότε το Δ.Σ. του ΟΚΑΝΑ αποφάσισε αυθαίρετα και χωρίς να έχει καμία δικαιοδοσία για μια τέτοια απόφαση να ενταχθούν τα Κέντρα Πρόληψης στο ενιαίο μισθολόγιο από 01/09/2013, οι εργαζόμενοι στα Κέντρα βρίσκονται σε μια διαρκή αγωνία και σύγχυση. Το ενιαίο μισθολόγιο εφαρμόστηκε ως σήμερα σε ορισμένα μόνο Κέντρα Πρόληψης τα οποία μάλιστα εντάχθηκαν σε εντελώς διαφορετικούς μήνες και έτη και αυτό έχει δημιουργήσει μια σειρά από σοβαρά προβλήματα καθώς η υπαγωγή στο ενιαίο μισθολόγιο έχει γίνει κατά περίπτωση καιευκαιριακά,ενώ απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο που θα δώσει απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα που προκύπτουν από την εν λόγω υπαγωγή όπως για παράδειγμα το επίδομα υπευθύνου, το οποίο άλλοτε καταβάλλεται και άλλοτε όχι στους επιστημονικά υπευθύνους. Τον Φεβρουάριο του 2014 ο ΟΚΑΝΑ τελικά αποφασίζει ότι τα Κέντρα πρέπει να ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο από 01/01/2013 γεγονός το οποίο στην πράξη σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι ξαφνικά βρίσκονται σε μια μετέωρη κατάσταση να «οφείλουν» να επιστρέψουν αναδρομικά στις εταιρείες ένα μεγάλο ποσό χρημάτων παρόλο που οι ίδιοι δεν έχουν κανένα μερίδιο ευθύνης για τη δημιουργία αυτής της κατάστασης. Είμαι εργαζόμενη σε Κέντρα Πρόληψης από το 2005 μέχρι σήμερα και διαφωνώ με την ένταξη των Κέντρων στις διατάξεις του ν. 4024/2011 όπως αυτή υπαγορεύεται από την προτεινόμενη ρύθμιση «Άρθρο 65: Εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης» γιατί το Υπουργείο Υγείας με το εν λόγω νομοσχέδιο αποφασίζει την ένταξή των Κέντρων στο ενιαίο μισθολόγιο από 1/1/2014 επιβαρύνοντας επιπλέον τους εργαζόμενους στα Κέντρα καθώς υπάρχουν στη συγκεκριμένη ρύθμιση ασάφειες, αοριστίες και αδιευκρίνιστα σημεία για τα οποία όμως δεν έχουν καμία ευθύνη οι εργαζόμενες/-οι στα Κέντρα. Επιπλέον η προτεινόμενη ρύθμιση δεν λύνει κανένα πρόβλημα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης και αφορούν στην θεσμοθέτηση του εργασιακού και νομικού καθεστώτος λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης, ενώ δεν υπάρχουν σήμερα οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στους εργαζόμενους των Κέντρων Πρόληψης καθώς τα Κέντρα αποτελούν αστικές εταιρίες και διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία δεν δικαιούνται να εκδίδουν διαπιστωτικές πράξεις ενώ η λειτουργία των εταιριών διέπεται από τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα και μόνο (αρ. 61 παρ. 1 Ν. 3459/2006). Σύμφωνα με τα παραπάνω είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστούν κάποια σημεία και να υπάρξουν τέτοιες αλλαγές στο «Άρθρο 65: Εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης» που να προβλέπουν με σαφήνεια την ένταξη των εργαζομένων των Κέντρων στο μισθολογικό καθεστώς που το Υπουργείο Υγείας προτείνει, αλλά για όλο ανεξαιρέτως το προσωπικό, όλων των Κέντρων Πρόληψης και από την ημερομηνία εφαρμογής του παρόντος σχεδίου νόμου, χωρίς αναζήτηση αναδρομικών για το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, προτείνεται όπως ανέφερε παραπάνω και η συνάδελφος Μαρία Αναγνωστάκη ότι «μέχρι την σαφή ρύθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης, δηλαδή μέχρι την ψήφιση ενιαίου κανονισμού λειτουργίας όπως έχει προβλεφθεί ήδη από 24.5.2011 με την παρ. 6 του άρθρου 61 Ν. 3459/2006 (όπως προστέθηκε με το άρθρο 58 παρ. 4 του Ν. 3966/2011) και σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχουν προβλεφθεί στο άρθρο 10 της από 16.5.2014 Προγραμματικής Σύμβασης η οποία απέκτησε αυξημένη νομική ισχύ με την από 10.5.2014 ένταξή της στο νομοθετικό καθεστώς που διέπει τα Κέντρα Πρόληψης (προσθήκη στην παρ. 4 του Ν. 3459/2006 με το Ν. 4262/2014), κάθε μεταβολή του εργασιακού καθεστώτος των εργαζομένων παραμένει άδικη, ανεφάρμοστη, επιτείνει τις ήδη υφιστάμενες εργασιακές ανισότητες και ως εκ τούτου είναι παράνομη και αντισυνταγματική». Δαμιανίδου Δέσπονα, Στέλεχος πρόληψης, Κέντρο Πρόληψης Δήμου Θεσσαλονίκης «Σείριος»