• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Κ.Ο. PRAKSIS' | 11 Μαΐου 2015, 12:00

    Διευκρινίζονται ομάδες δικαιούχων χωρίς αιτιολόγηση ιδιαίτερης αναφοράς σε αυτές. Στο άρθρο 4 παρ 3 καθορίζονται ιδιαίτερα δικαιολογητικά τα οποία δεν εξασφαλίζουν ιδιαίτερη αντιμετώπιση ή επιπλέον διευκολύνσεις. Αν τα περιγραφόμενα δικαιολογητικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες υπάρχουν για να διευκολυνθούν τρίτοι/υπηρεσίες στην υποβολή δικαιολογητικών για την έκδοση ΒΥΑ εκ μέρους των δικαιούχων θα έπρεπε να περιγράφονται σε ξεχωριστή παράγραφο ως δικαιολογητικά που απαιτούνται όταν –για οποιοδήποτε λόγο- το αίτημα υποβάλλεται από Ιδρυμα, Κοινωνική Υπηρεσία κλπ. Πιο αναλυτικά, κάποιες κατηγορίες δεν θα έπρεπε να αναφέρονται (αφού περιλαμβάνονται σε άλλες γενικότερες κατηγορίες) και ζητούνται δικαιολογητικά χωρίς λόγο: 3.4 δεν υπάρχει λόγος αναφοράς στην ιδιαίτερη αυτή ομάδα καθώς προσδιορίζεται από το 2.1. Το ειδικό δικαιολογητικό του άρθρου 4 παρ. 3.4 ζητείται προφανώς όταν συντρέχει η κατάσταση που περιγράφεται στο 3.4 3.5 αναφέρεται στην κάλυψη ανηλίκων οι οποίοι προφανώς συμπεριλαμβάνονται στη παρ3.1 (μέλη οικογενειών). Από τα δικαιολογητικά που περιγράφονται στο 4.3.5 φαίνεται ότι γίνεται η αναφορά για να καλυφθούν ανήλικοι που μεγαλώνουν χωρίς τους γονείς, σε οικογένειες συγγενών ή τρίτων. Πρόταση για δίορθωση : 5. Παιδιά έως 18 ετών, εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος. Σε 5. Παιδιά έως 18 ετών, εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο των οποίων την φροντίδα έχουν αναλάβει τρίτοι νόμιμα ή άτυπα. 3.6. Η κατηγορία των αναπήρων που φιλοξενούνται προφανώς περιλαμβάνεται στην γενικότερη κατηγορία 3.1 . Δεν υπάρχει λόγος να προβλέπεται το επιπλέον δικαιολογητικό της 4.3.6. Θα πρέπει απλά να προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής του αιτήματος από τρίτο (το ίδρυμα) με το δικαιολογητικό της 4.3.6 3.7 Προφανώς εννοεί τις χωρίς χαρτιά έγκυες γυναίκες, καθώς οι άλλες υπάγονται στην κατηγορία 3.1. Θα πρέπει να αναφέρεται επακριβώς ότι η κατηγορία αυτή υπάρχει κατ εξαίρεση του 2.1 (νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες στη χώρα) και θα πρέπει να συνοδεύεται με ειδικές διευκολύνσεις στην υποβολή δικαιολογητικών : οι γυναίκες αυτές πιθανόν δεν θα έχουν ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και ούτε ταυτότητα ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο (περιλαμβάνεται στο 4.2.2?). 3.8 Δεν υπάρχει λόγος διαφοροποίησης των Ελλήνων/Νόμιμα Διαμενόντων/ Μονίμων κατοίκων αναπήρων αφού δεν συμπεριλαμβάνονται επιπλέον διευκολύνσεις (δωρεάν φάρμακα κλπ). Σύμφωνα δε με το 4.3.8 για την έκδοση ΒΥΑ, ο ΑμεΑ με 67% χρειάζεται να περάσει ΚΕΠΑ ενώ ο υγιής ανασφάλιστος όχι! 3.9 Δεν υπάρχει λόγος διαφοροποίησης των εξαρτημένων χωρίς επιπλέον διευκολύνσεις. Το δικαιολογητικό της 4.9 θα πρέπει να ζητείται μόνο όταν προβλέπεται ότι το αίτημα ΒΥΑ υποβάλλεται από τη Δομή απεξάρτησης και όχι τον ίδιο το δικαιούχο. Στις κατηγορίες των παραγράφων 3.13, 3.14, 3.15, το «ανεξαρτήτως ιθαγένειας» δεν έχει νόημα όσο ισχύει η προϋπόθεση της παραγράφου 2.1, εφόσον για να είναι νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες, έχουν υπάρξει ασφαλισμένοι και άρα καλύπτονται ως υπαγόμενοι στην κατηγορία 3.2. Εάν υπάρχει βούληση για κάλυψη ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος αυτό θα πρέπει να ορίζεται. Στην κατηγορία που περιγράφεται στην 3.18 θα πρέπει να συμπεριληφθούν και όσοι παρέχουν κοινωφελή εργασία ως ποινή. Οι κατηγορίες θα έπρεπε να προσδιορίζονται ως εξής: Αρθρο 3 Ως δικαιούχοι νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων ορίζονται ειδικότερα οι ακόλουθοι: 1. Έλληνες πολίτες ή ελληνικής καταγωγής ομογενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας). 2. Πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., του Ε.Κ.Χ. και λοιπών τρίτων χωρών και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα). 3. Οι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας (αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας) και οι ανιθαγενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα). 4. Γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, εφόσον είναι ανασφάλιστες ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος. 5. Όσοι διαμένουν στην Ελλάδα με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς ή εξαιρετικούς λόγους και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα). 6. Αιτούντες διεθνούς προστασίας και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα). 7. Θύματα των εγκλημάτων των άρθρων 323, 323Α, 349, 351 και 351Α του Ποινικού Κώδικα (σύμφωνα με το Π.Δ.233/2003), που είναι ανασφάλιστοι και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής και αλλοδαποί που εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν.3875/2010 «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά του Διεθνικού Οργανωμένου Εγκλήματος» και για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής. 8. Μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας). 9. Λογοτέχνες και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας). 10. Έλληνες μουσικοί, τραγουδιστές και λοιποί εργαζόμενοι στο θέαμα-ακρόαμα που εργάζονται περιστασιακά (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας). 11. Έλληνες μοναχοί και μοναχοί και λαϊκοί της Ιεράς Μονής Σινά και κληρικοί των Πατριαρχείων. 12. Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης – τραυματίες πολέμου και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας). 13. Οι κρατούμενοι σε φυλακές, οι φιλοξενούμενοι σε ιδρύματα αγωγής ανηλίκων και σε στέγες φιλοξενίας ανηλίκων των εταιριών ανηλίκων (ΝΠΔΔ) και οι τελούντες σε καθεστώς διοικητικής κράτησης προσθήκη όσων εκτίουν ποινές σε κοινωφελή εργασία. 14. Πολίτες τρίτων χωρών, κάτοχοι γραπτής βεβαίωσης απόφασης αναβολής απομάκρυνσης κατ’εφαρμογήν τω Στις Κατηγορίες δικαιούχων περιλαμβάνονται και οι Πολίτες κρατών μελών της ΕΕ και στο Άρθρο 4 αναφέρεται ότι θα πρέπει να προσκομίζουν αντίγραφο ισχύοντος νομιμοποιητικού εγγράφου παραμονής. Το νομιμοποιητικό έγγραφο που εννοεί ο νόμος, είναι η βεβαίωση εγγραφής πολιτών Ε.Ε. η οποία εκδίδεται από το Διεύθυνση Αλλοδαπών και για την έκδοσή του μεταξύ άλλων απαιτούνται 4.000 ευρώ κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος και ιδιωτική ασφάλιση! Δηλαδή θα πρέπει να έχει ιδιωτική ασφάλιση για να εκδώσει βιβλιάριο ανασφαλίστου. Επίσης, για τους ανασφάλιστους εκτός νομικού πλαισίου – άτομα με υπηρεσιακό σημείωμα από τρίτες χώρες, πλην των ανηλίκων και των εγκύων, δεν γίνεται λόγος. Εκτός και αν εξακολουθεί να ισχύει η Υ4α/οικ 93443/11 ΘΕΜΑ:Διευκρινήσεις σχετικά με την πρόσβαση στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης της χώρας σε Αλλοπαδούς και Ανασφάλιστους. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ από 18 /8/2011, η οποία δίνει πρόσβαση στο επείγον αλλά και πάλι δεν δίνει δικαιώματα σε έκδοση ΒΥΑ.