Άρθρο 03: Κατηγορίες δικαιούχων

Ως δικαιούχοι νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων ορίζονται ειδικότερα οι ακόλουθοι:

1. Έλληνες πολίτες ή ελληνικής καταγωγής ομογενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
2. Πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., του Ε.Κ.Χ. και λοιπών τρίτων χωρών και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
3. Οι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας (αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας) και οι ανιθαγενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
4. Όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ασφαλιστικών ταμείων και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), αλλά δεν δικαιούνται παροχών υγείας από αυτά λόγω χρεών, δικαιούνται υπαγωγής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα τηρουμένων όλων των σχετικών προϋποθέσεων.
5. Παιδιά έως 18 ετών, εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
6. Άτομα με αναπηρία που φιλοξενούνται σε δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ή άλλα ιδρύματα ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
7. Γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, εφόσον είναι ανασφάλιστες ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
8. Άτομα με αναπηρία 67% και άνω και άτομα που η κατάσταση της υγείας τους απαιτεί νοσηλεία ή χρειάζονται συνεχή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή αποκατάσταση λόγω δυσίατων (όπως αυτά ορίζονται στην υπ αρ.16884/2001 Υ.Α. – Φ.Ε.Κ.1386 τ. Β’) ή χρόνιων (όπως αυτά ορίζονται στην υπ΄ αρ. 104747/2012 Κ.Υ.Α. – ΦΕΚ 2883 τ. Β΄) ή ανίατων ή σπάνιων νοσημάτων-παθήσεων (όπως προκύπτει από ιατρικές γνωματεύσεις ή αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές).
9. Άτομα που φιλοξενούνται σε θεραπευτικές κοινότητες για απεξάρτηση, π.χ. ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ, Πρόγραμμα 18 Άνω του Ψ.Ν.Α., του Ψ.Ν.Θ. ή παρακολουθούνται ως εξωτερικοί ασθενείς.
10. Όσοι διαμένουν στην Ελλάδα με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς ή εξαιρετικούς λόγους και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
11. Αιτούντες διεθνούς προστασίας και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
12. Θύματα των εγκλημάτων των άρθρων 323, 323Α, 349, 351 και 351Α του Ποινικού Κώδικα (σύμφωνα με το Π.Δ.233/2003), που είναι ανασφάλιστοι και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής και αλλοδαποί που εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν.3875/2010 «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά του Διεθνικού Οργανωμένου Εγκλήματος» και για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής.
13. Μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
14. Λογοτέχνες και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
15. Έλληνες μουσικοί, τραγουδιστές και λοιποί εργαζόμενοι στο θέαμα-ακρόαμα που εργάζονται περιστασιακά (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
16. Έλληνες μοναχοί και μοναχοί και λαϊκοί της Ιεράς Μονής Σινά και κληρικοί των Πατριαρχείων.
17. Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης – τραυματίες πολέμου και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
18. Οι κρατούμενοι σε φυλακές, οι φιλοξενούμενοι σε ιδρύματα αγωγής ανηλίκων και σε στέγες φιλοξενίας ανηλίκων των εταιριών ανηλίκων (ΝΠΔΔ) και οι τελούντες σε καθεστώς διοικητικής κράτησης.
19. Πολίτες τρίτων χωρών, κάτοχοι γραπτής βεβαίωσης απόφασης αναβολής απομάκρυνσης κατ’εφαρμογήν τω

  • Άρθρο 3 παρ.3 να συμπληρωθεί «είτε είναι κάτοχοι άδειας διαμονής σε ισχύ, είτε εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επί αιτήσεως ανανέωσης του καθεστώτος τους διεθνούς προστασίας , ή επί ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου κατά απορριπτικής της αιτήσεως ανανέωσης απόφασης ή κατά τον χρόνο κατά τον οποίον υπάρχει δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου»

    Άρθρο 3 παρ.10 να συμπληρωθεί στην λέξη «για ανθρωπιστικούς λόγους βάσει του άρθρου 28 ΠΔ 114/2010 είτε του Ν.3386/2005 είτε του κώδικα μετανάστευσης, είτε αυτοί είναι κάτοχοι άδειας διαμονής σε ισχύ, είτε εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επί αιτήσεως ανανέωσης του καθεστώτος τους διεθνούς προστασίας , ή επί ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου κατά απορριπτικής της αιτήσεως ανανέωσης απόφασης ή κατά τον χρόνο κατά τον οποίον υπάρχει δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου»

    Άρθρο 3 παρ.11 να συμπληρωθεί « από την ημερομηνία εκδήλωσης της βούλησης υποβολής αιτήματος διεθνούς προστασίας (αρχικού ή μεταγενέστερου) και μέχρις ότου η απόφαση επί του αιτήματος διεθνούς προστασίας τους καταστεί τελεσίδικη δηλαδή με απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά απόφασης επιτροπής προσφυγών ή αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία υποβολής του ενδίκου μέσου της αίτησης ακύρωσης»

  • Άρθρο 3 παρ.6

    Ο νόμος περιορίζει πολύ την ομάδα στόχο που καλύπτει καθώς αναφέρεται μόνο σε περιπτώσεις που φιλοξενούνται σε κάποιο υποστηρικτικό πλαίσιο/δομή φιλοξενίας.

    Άρθρο 3 παρ.18

    Θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνονται και οι αποφυλακισμένοι, τουλάχιστον για ένα χρόνο μετά την αποφυλάκισή τους.

  • Διευκρινίζονται ομάδες δικαιούχων χωρίς αιτιολόγηση ιδιαίτερης αναφοράς σε αυτές. Στο άρθρο 4 παρ 3 καθορίζονται ιδιαίτερα δικαιολογητικά τα οποία δεν εξασφαλίζουν ιδιαίτερη αντιμετώπιση ή επιπλέον διευκολύνσεις. Αν τα περιγραφόμενα δικαιολογητικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες υπάρχουν για να διευκολυνθούν τρίτοι/υπηρεσίες στην υποβολή δικαιολογητικών για την έκδοση ΒΥΑ εκ μέρους των δικαιούχων θα έπρεπε να περιγράφονται σε ξεχωριστή παράγραφο ως δικαιολογητικά που απαιτούνται όταν –για οποιοδήποτε λόγο- το αίτημα υποβάλλεται από Ιδρυμα, Κοινωνική Υπηρεσία κλπ.
    Πιο αναλυτικά, κάποιες κατηγορίες δεν θα έπρεπε να αναφέρονται (αφού περιλαμβάνονται σε άλλες γενικότερες κατηγορίες) και ζητούνται δικαιολογητικά χωρίς λόγο:
    3.4 δεν υπάρχει λόγος αναφοράς στην ιδιαίτερη αυτή ομάδα καθώς προσδιορίζεται από το 2.1. Το ειδικό δικαιολογητικό του άρθρου 4 παρ. 3.4 ζητείται προφανώς όταν συντρέχει η κατάσταση που περιγράφεται στο 3.4
    3.5 αναφέρεται στην κάλυψη ανηλίκων οι οποίοι προφανώς συμπεριλαμβάνονται στη παρ3.1 (μέλη οικογενειών). Από τα δικαιολογητικά που περιγράφονται στο 4.3.5 φαίνεται ότι γίνεται η αναφορά για να καλυφθούν ανήλικοι που μεγαλώνουν χωρίς τους γονείς, σε οικογένειες συγγενών ή τρίτων.
    Πρόταση για δίορθωση :
    5. Παιδιά έως 18 ετών, εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
    Σε
    5. Παιδιά έως 18 ετών, εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο των οποίων την φροντίδα έχουν αναλάβει τρίτοι νόμιμα ή άτυπα.

    3.6. Η κατηγορία των αναπήρων που φιλοξενούνται προφανώς περιλαμβάνεται στην γενικότερη κατηγορία 3.1 . Δεν υπάρχει λόγος να προβλέπεται το επιπλέον δικαιολογητικό της 4.3.6. Θα πρέπει απλά να προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής του αιτήματος από τρίτο (το ίδρυμα) με το δικαιολογητικό της 4.3.6
    3.7 Προφανώς εννοεί τις χωρίς χαρτιά έγκυες γυναίκες, καθώς οι άλλες υπάγονται στην κατηγορία 3.1. Θα πρέπει να αναφέρεται επακριβώς ότι η κατηγορία αυτή υπάρχει κατ εξαίρεση του 2.1 (νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες στη χώρα) και θα πρέπει να συνοδεύεται με ειδικές διευκολύνσεις στην υποβολή δικαιολογητικών : οι γυναίκες αυτές πιθανόν δεν θα έχουν ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και ούτε ταυτότητα ή άλλο ταξιδιωτικό έγγραφο (περιλαμβάνεται στο 4.2.2?).
    3.8 Δεν υπάρχει λόγος διαφοροποίησης των Ελλήνων/Νόμιμα Διαμενόντων/ Μονίμων κατοίκων αναπήρων αφού δεν συμπεριλαμβάνονται επιπλέον διευκολύνσεις (δωρεάν φάρμακα κλπ). Σύμφωνα δε με το 4.3.8 για την έκδοση ΒΥΑ, ο ΑμεΑ με 67% χρειάζεται να περάσει ΚΕΠΑ ενώ ο υγιής ανασφάλιστος όχι!
    3.9 Δεν υπάρχει λόγος διαφοροποίησης των εξαρτημένων χωρίς επιπλέον διευκολύνσεις. Το δικαιολογητικό της 4.9 θα πρέπει να ζητείται μόνο όταν προβλέπεται ότι το αίτημα ΒΥΑ υποβάλλεται από τη Δομή απεξάρτησης και όχι τον ίδιο το δικαιούχο.
    Στις κατηγορίες των παραγράφων 3.13, 3.14, 3.15, το «ανεξαρτήτως ιθαγένειας» δεν έχει νόημα όσο ισχύει η προϋπόθεση της παραγράφου 2.1, εφόσον για να είναι νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες, έχουν υπάρξει ασφαλισμένοι και άρα καλύπτονται ως υπαγόμενοι στην κατηγορία 3.2. Εάν υπάρχει βούληση για κάλυψη ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος αυτό θα πρέπει να ορίζεται.
    Στην κατηγορία που περιγράφεται στην 3.18 θα πρέπει να συμπεριληφθούν και όσοι παρέχουν κοινωφελή εργασία ως ποινή.
    Οι κατηγορίες θα έπρεπε να προσδιορίζονται ως εξής:
    Αρθρο 3
    Ως δικαιούχοι νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφάλιστων ορίζονται ειδικότερα οι ακόλουθοι:
    1. Έλληνες πολίτες ή ελληνικής καταγωγής ομογενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
    2. Πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., του Ε.Κ.Χ. και λοιπών τρίτων χωρών και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
    3. Οι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας (αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας) και οι ανιθαγενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
    4. Γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, εφόσον είναι ανασφάλιστες ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
    5. Όσοι διαμένουν στην Ελλάδα με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς ή εξαιρετικούς λόγους και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
    6. Αιτούντες διεθνούς προστασίας και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα).
    7. Θύματα των εγκλημάτων των άρθρων 323, 323Α, 349, 351 και 351Α του Ποινικού Κώδικα (σύμφωνα με το Π.Δ.233/2003), που είναι ανασφάλιστοι και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής και αλλοδαποί που εμπίπτουν στις διατάξεις του Ν.3875/2010 «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά του Διεθνικού Οργανωμένου Εγκλήματος» και για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής.
    8. Μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
    9. Λογοτέχνες και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
    10. Έλληνες μουσικοί, τραγουδιστές και λοιποί εργαζόμενοι στο θέαμα-ακρόαμα που εργάζονται περιστασιακά (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
    11. Έλληνες μοναχοί και μοναχοί και λαϊκοί της Ιεράς Μονής Σινά και κληρικοί των Πατριαρχείων.
    12. Αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης – τραυματίες πολέμου και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα, ανεξαρτήτως ιθαγένειας).
    13. Οι κρατούμενοι σε φυλακές, οι φιλοξενούμενοι σε ιδρύματα αγωγής ανηλίκων και σε στέγες φιλοξενίας ανηλίκων των εταιριών ανηλίκων (ΝΠΔΔ) και οι τελούντες σε καθεστώς διοικητικής κράτησης προσθήκη όσων εκτίουν ποινές σε κοινωφελή εργασία.
    14. Πολίτες τρίτων χωρών, κάτοχοι γραπτής βεβαίωσης απόφασης αναβολής απομάκρυνσης κατ’εφαρμογήν τω

    Στις Κατηγορίες δικαιούχων περιλαμβάνονται και οι Πολίτες κρατών μελών της ΕΕ και στο Άρθρο 4 αναφέρεται ότι θα πρέπει να προσκομίζουν αντίγραφο ισχύοντος νομιμοποιητικού εγγράφου παραμονής. Το νομιμοποιητικό έγγραφο που εννοεί ο νόμος, είναι η βεβαίωση εγγραφής πολιτών Ε.Ε. η οποία εκδίδεται από το Διεύθυνση Αλλοδαπών και για την έκδοσή του μεταξύ άλλων απαιτούνται 4.000 ευρώ κατατεθειμένα σε τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος και ιδιωτική ασφάλιση! Δηλαδή θα πρέπει να έχει ιδιωτική ασφάλιση για να εκδώσει βιβλιάριο ανασφαλίστου.

    Επίσης, για τους ανασφάλιστους εκτός νομικού πλαισίου – άτομα με υπηρεσιακό σημείωμα από τρίτες χώρες, πλην των ανηλίκων και των εγκύων, δεν γίνεται λόγος. Εκτός και αν εξακολουθεί να ισχύει η Υ4α/οικ 93443/11 ΘΕΜΑ:Διευκρινήσεις σχετικά με την πρόσβαση στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής και νοσηλευτικής περίθαλψης της χώρας σε Αλλοπαδούς και Ανασφάλιστους. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    από 18 /8/2011, η οποία δίνει πρόσβαση στο επείγον αλλά και πάλι δεν δίνει δικαιώματα σε έκδοση ΒΥΑ.

  • Είναι σημαντικό το γεγονός ότι η ΚΥΑ συμπεριλαμβάνει στους δικαιούχους τους εξυπηρετούμενους των αναγνωρισμένων φορέων αντιμετώπισης της εξάρτησης, καθώς οι παραπάνω αποτελούν ως επί το πλείστον μία ευάλωτη και περιθωριοποιημένη ομάδα με αυξημένες ανάγκες ιατροφαρμακευτικής φροντίδας.
    Είναι, ωστόσο, κρίσιμο να καθίσταται σαφές από τη διατύπωση της εν λόγω διάταξης ότι τα παραπάνω άτομα είναι δικαιούχοι σε όλη τη διάρκεια της θεραπείας τους και ανεξάρτητα από τη θεραπευτική φάση στην οποία βρίσκονται, ώστε να μην προκύπτουν καθυστερήσεις ή κωλύματα στην προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες τους σε ιατροφαρμακευτική φροντίδα. Δικαιούχοι, δηλαδή, θα πρέπει να είναι οι συμμετέχοντες σε όλες τις δομές, όπως κέντρα άμεσης πρόσβασης, συμβουλευτικά κέντρα, θεραπευτικές κοινότητες, πολυδύναμα ψυχοδιαγνωστικά κέντρα, προγράμματα μείωσης βλάβης, κέντρα κοινωνικής επανένταξης, κ.ά.
    Ως εκ τούτου προτείνεται η παράγραφος 9 του άρθρου 3 του σχεδίου της ΚΥΑ να επαναδιατυπωθεί ως εξής:
    Άτομα που φιλοξενούνται σε όλες τις θεραπευτικές δομές των εγκεκριμένων οργανισμών θεραπείας (νόμος 4139/2013), π.χ. ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ, Πρόγραμμα 18 Άνω του Ψ.Ν.Α., του Ψ.Ν.Θ. ή παρακολουθούνται στους ίδιους οργανισμούς ως εξωτερικοί ασθενείς.

  • 11 Μαΐου 2015, 12:14 | Πρόνοια Δήμου Ξάνθης

    Δεν διευκρινίζεται αν αυτομάτως καταργούνται τα όρια ηλικιών ασφάλισης από 29 ετών και έως 65 ετών που ίσχυαν έως τώρα για τους δικαιούχους βιβλιαρίου ανασφάλιστων, όπως επίσης και των άνω των 18 ετών που ασφαλίζονται στο Ι.Κ.Α. με κάρτα ανεργίας ΟΑΕΔ.

  • Άρθρο 3: Κατηγορίες δικαιούχων
    Στην περ. 6: Να συμπληρωθούν και οι ΣΥΔ-ΣΑΔ ατόμων με αναπηρίες ως εξής: Άτομα με αναπηρία που φιλοξενούνται σε δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ή σε ΣΥΔ-ΣΑΔ Ατόμων με Αναπηρίες ή άλλα ιδρύματα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εφόσον είναι ανασφάλιστα ή δεν δικαιούνται παροχών υγείας για οποιοδήποτε λόγο, ανεξαρτήτως του νομικού τους καθεστώτος.
    Στην περ. 8 η οποία αφορά στα άτομα με αναπηρία και χρόνια πάσχοντες καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις – παρατηρήσεις μας:
    α) Το ποσοστό που καθορίζεται με την ΚΥΑ και ανέρχεται στο 67% να τροποποιηθεί και να καθοριστεί στο 50%.
    β) Στο σχέδιο της ΚΥΑ αναφέρονται τα χρόνια νοσήματα όπως ορίζονται στην ΚΥΑ –ΦΕΚ 2883/2012 Τεύχος Β΄. Παρατήρηση: Τα χρόνια νοσήματα που αναφέρονται στην προαναφερθείσα ΚΥΑ δεν καλύπτουν το σύνολο των χρόνιων νοσημάτων που απαιτούν καθημερινή φαρμακευτική αγωγή. Υπάρχουν νοσήματα τα οποία επιφέρουν σοβαρές επιπλοκές όπως είναι ο ερυθηματώδης λύκος ή η νόσος crown και άλλες παθήσεις για τις οποίες απαιτείται η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής σε καθημερινή βάση. Για να καλυφθούν όλες οι κατηγορίες χρόνιων νοσημάτων θα πρέπει στην υπό συζήτηση παράγραφο να συμπληρωθεί και η ακόλουθη περίπτωση «και τα άτομα λοιπών χρόνιων νοσημάτων τα οποία δεν αναφέρονται στην ΚΥΑ 2883/2012 Τ Β΄ εφόσον το χρόνιο νόσημα διαπιστώνεται από ιατρικές γνωματεύσεις θεραπόντων ιατρών Πανεπιστημιακών και Δημόσιων Νοσοκομείων ή Κέντρων Υγείας».
    Να συμπληρωθεί στο τέλος περίπτωση 20 ως εξής « 20. Πολίτες τρίτων χωρών που έχουν οι ίδιοι αναπηρία και προστατευόμενα μέλη τους με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, ανεξαρτήτως νομικού τους καθεστώτος.»

  • Παράγραφος 8. Αναφέρεται ότι δικαιούχοι είναι Άτομα με αναπηρία 67% και άνω και άτομα που η κατάσταση της υγείας τους απαιτεί νοσηλεία ή χρειάζονται συνεχή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή αποκατάσταση λόγω δυσίατων (όπως αυτά ορίζονται στην υπ αρ.16884/2001 Υ.Α. – Φ.Ε.Κ.1386 τ. Β’) ή χρόνιων (όπως αυτά ορίζονται στην υπ΄ αρ. 104747/2012 Κ.Υ.Α. – ΦΕΚ 2883 τ. Β΄) ή ανίατων ή σπάνιων νοσημάτων-παθήσεων (όπως προκύπτει από ιατρικές γνωματεύσεις ή αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές).

    Τι ισχύει όμως στις περιπτώσεις όπου οι γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ αναφέρονται σε ποσοστά χαμηλότερα του 67% και τα άτομα πάσχουν από δυσίατα νοσήματα όπως η ΣΚΠ;
    Επίσης τι ισχύει για αποφάσεις επιτροπών πριν την έναρξη των ΚΕΠΑ που βρίσκονται εν ισχύ;

    Τέλος, θα πρέπει οι γνωματεύσεις των ΚΕΠΑ να συμπεριλάβουν ξεχωριστό κωδικό αιτήματος ώστε να αναφέρουν την αναγκαιότητα συνεχούς ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ή αποκατάστασης κάτι που μέχρι σήμερα δεν αναφέρεται ποτέ στις γνωματεύσεις τους.

  • 10 Μαΐου 2015, 19:14 | EFH DALLA

    Stis katigories dikaiouxon prepei na simetexouv Kai oi anilikes Pou egkimonoun ektos gamou,kathos Kai ta tekna ton anilikon auton.

  • 8 Μαΐου 2015, 16:21 | Βαλεντίνα Πισσάκα

    Θα ήθελα να συμπληρωσω σε ενα σχόλιο και με αφορμή παλι το παράδειγμα της μαμάς μου, οτι κάποιος που έχει μεγάλες τραπεζικές καταθέσεις ή ακίνητα στο όνομα του, μπορεί να έχει διάφορα προβλήματα υγειας ή να ειναι μεγαλος ηλικιακα με αποτέλεσμα και οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες να τους έχουν κλείσει τη πόρτα και να μην τους ασφαλιζουν. Και επαναλαμβάνω οτι ο φόρος εισοδήματος που πληρώνουν αυτοί οι άνθρωποι ενσωματώνουν και τις δαπάνες υγείας που γευονται οι μετανάστες κλπ και οχοι οι ίδιοι!!!!

  • 8 Μαΐου 2015, 15:45 | Βαλεντίνα Πισσάκα

    Όλοι οι Ελληνες φορολογούμενοι πρεπει να έχουν βιβλιαριο υγειας. Ιδίως οι παλιες γυναίκες που δεν δούλεψαν ποτε τους καθότι είχαν αναλάβει αποκλειστικά το επάγγελμα οικιακά. Ασφαλιζονταν στο βιβλιάριο του συζύγου τους ως έμμεσο μέλος, έπειτα απο 20-25-30 χρόνια χώριζαν και εμεναν ανασφαλιστες και χωρίς σύνταξη. Μια τέτοια περιπτωση ειναι και η μαμα μου. Λογο οτι εισπράττει ενοίκιο απο 1 ακίνητο, δεν δικαιούται ασφαλιστικη, νοσοκομριακη και ιατροφαρμακευτική καλυψη, όταν αρρωσταίνει δεν πάει στο γιατρό για να μη πληρωσει και καθεδ μήνα πληρώνει 300€ σε χαλιαζ πιεσης, χοληστερίνης, σακχάρου, κοκ. Αν μη κακό χρειαστεί νοσοκομειακού περίθαλψη θα πληρώσει το 100% της νοσηλειας. Η μαμα μου πληρώνει τα 3 απο τα 12 ενοίκια στην Εφορεία ως φόρος εισοδηματος κσι δεν έχει ουτε μια καλυψη διοτι της λένε οτι «έχει νλεφτα».

  • 6 Μαΐου 2015, 18:21 | Μιχάλης Χατζημιχάλης

    Να ληφθεί υπόψη και ο βαριά ασθενής με Ψυχικό Νόσημα ο οποίος είναι ανασφάλιστος και δεν υπάρχει δυνατότητα να ασφαλιστεί από οικείο πρόσωπο ως έμμεσα ασφαλισμένος.

  • 6 Μαΐου 2015, 08:05 | Ελένη Τ.

    1.Δεν δόθηκε καμία δυνατότητα σε υπαλλήλους που απασχολούνται με την χορήγηση βιβλιαρίων ανασφαλίστων να διατυπώσουν τις απόψεις τους σύμφωνα με την εμπειρία τους.
    2.Εγγεγραμμένοι στα μητρώα ασφαλιστικών ταμείων και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), που δεν δικαιούνται παροχών υγείας από αυτά λόγω χρεών, δικαιούνται υπαγωγής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα τηρουμένων όλων των σχετικών προϋποθέσεων, σύμφωνα με την κατηγορία 4 του α. 3. Δικαιολογητικό για την επιμέρους αυτή κατηγορία είναι η «Δήλωση διακοπής της επαγγελματικής τους δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ. ή δήλωση αδράνειας από τη Δ.Ο.Υ.» σύμφωνα με την 4) 3 του α. 4.
    Επομένως δεν καλύπτεται όποιος δεν έχει το δικαιολογητικό αυτό και αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας και χρήζει νοσοκομειακής περίθαλψης ή φαρμακευτικής αγωγής.
    Η περίπτωση των ασφαλισμένων στον ΟΓΑ με οφειλές, οι οποίοι δεν κάνουν δήλωση επαγγελματικής δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ. δεν εξετάζεται καθόλου.
    3.Χωρίς υποβολή εκκαθαριστικού σημειώματος πως ελέγχεται η πιθανότητα κάποιος να έχει πηγή εισοδήματος που δικαιολογεί ασφάλιση σε ασφαλιστικό φορεά ?
    4.Η καθιέρωση συμμετοχής χωρίς εισοδηματικά κριτήρια εξισώνει όσους έχουν εισοδήματα με τους άπορους, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας και γίνεται μεγάλη προσπάθεια από κοινωνικές δομές να ακολουθούν την φαρμακευτική τους αγωγή.
    5.Πως είναι δυνατό από τα δικαιολογητικά να απουσιάζει το εκκαθαριστικό σημείωμα και το Ε1 του τελευταίου οικονομικού έτους ?
    Από την υποβολή του και μόνο θα προέκυπταν : ο τόπος κατοικίας, η φιλοξενία κάποιου και από ποιόν, η πηγή εισοδήματος και αν έχει έναρξη δραστηριότητας.
    Επίσης θα καθιστούσε ανενεργό το δικαιολογητικό της μόνιμης κατοικίας.
    6.Τέλος, με κίνδυνο να χαρακτηριστώ ρατσίστρια, όλοι όσοι έχουν την στοιχειώδη ενασχόληση με τα θέματα αδειών παραμονής για εργασία και των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την έκδοση της μπορούν να φανταστούν τι θα προκύψει όταν την μία ημέρα θα εκδίδεται η άδεια παραμονής για μισθωτή εργασία και την επόμενη θα υποβάλλεται τα αίτημα για βιβλιάριο ανασφαλίστου.

    Οι παρατηρήσεις προέκυψαν από μία ανάγνωση και μόνο του σχεδίου της ΚΥΑ
    Επιεικώς πρόχειρη δουλειά που πολύ σύντομα θα χρειαστούν πολλές ερμηνείες προκειμένου να καλυφθούν περιπτώσεις, όπως άλλωστε γίνεται και με την ισχύουσα σήμερα ΚΥΑ.
    Ενίσχυση της ανασφάλιστης εργασίας χωρίς κανένα προηγούμενο.

  • Στο άρθρο 3 στις κατηγορίες δικαιούχων αναφέρει ρητά
    «4.Όσοι είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ασφαλιστικών ταμείων και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), αλλά δεν δικαιούνται παροχών υγείας από αυτά λόγω χρεών, δικαιούνται υπαγωγής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα τηρουμένων όλων των σχετικών προϋποθέσεων.»
    Στα δικαιολογητικά όμως αναφέρει:
    «4)Για την κατηγορία 4 του α. 3: Δήλωση διακοπής της επαγγελματικής τους δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ. ή δήλωση αδράνειας από τη Δ.Ο.Υ.»
    Υπάρχουν πολλοί ανασφάλιστοι λόγω οφειλών στον ΟΑΕΕ οι οποίοι όμως για πολλούς λόγους, κυρίως γραφειοκρατικούς, δεν μπορούν να πάρουν απο την ΔΟΥ τους διακοπή επαγγελματικής δραστηριότητας.
    Εγώ προσωπικά έχω εταιρία 40 ετών με 4 εργαζόμενους στα βαρέα. Εδωσα έως τώρα στο ΙΚΑ γύρω στα 3.000.000 και στον ΟΑΕΕ περίπου 400.000. Λόγω κρίσης έχω μηδενικά έσοδα, δεν έχω βιβλιάριο ασθενείας λόγω οφειλών στον ΟΑΕΕ και έχω βασικά προβλήματα υγείας που δεν μπορώ να αντιμετωπίσω λόγω έλλειψης εσόδων. Ο νόμος αυτός ήταν η τελευταία μου ελπίδα, αλλά με αυτά τα δικαιολογητικά μένω πάλι απ’έξω. Να σημειώσω ότι το κράτος μου χρωστάει από επιδότηση του 2007 μεγάλο ποσό και ότι έχω πιστωτικό ΦΠΑ πάνω από 10.000.
    Το πραγματικό εισόδημά μου είναι μηδενικό και το τεμαρκό 6.200.

  • 5 Μαΐου 2015, 10:57 | Χαράλαμπος Ταγαρούλιας

    Καλημέρα και από εμένα. Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να τονίσω δύο ζητήματα που έχουν ήδη αναφερθεί. 1) Πρώτον, θα πρέπει να τεθούν κριτήτια χορήγησης ανάλογα με τα περιουσιακά στοιχεία του καθενός. Στις ΗΠΑ (έχω προσωπική εμπειρία) παρατηρείται το φαινόμενο, άνθρωποι του υποκόσμου που δηλώνουν μηδενικό εισόδημα στην εφορία, να προσέρχονται με πολυτελή αυτοκίνητα στα γραφεία του οργανισμού social security για να εισπράξουν επιδόματα ή να αιτηθούν δωρεάν νοσοκομεικής περίθαλψης. Είναι το τελευταίο που χρειάζεται η Ελλάδα. Ας περιχαρακώσουμε λοιπόν το δικαίωμα της ασφάλισης για αυτούς που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Και όταν μιλώ για προϋποθέσεις και κριτήρια θα πρέπει το ίδιο το ΚΕΠ να κάνει έλεγχο και να ζητά στοιχεία μέσω εφορίας και άλλων οργανισμών (όπως κάνει για το οικογενειακής κατάστασης π.χ.) και να μην επιβαρύνεται ο αιτών με γραφειοκρατεία.
    2) Δεύτερον, θα πρέπει επιτέλους να δοθεί το δικαίωμα, ακόμα και σε δημοσίους υπαλλήλους, επιλογής δημόσιας ασφάλισης για νοσοκομειακή περίθαλψη ή ιδιωτικής. Ζούμε σε δημοκρατική κοινωνία και η επιλογή ασφάλισης είναι βασικό δικαίωμα. Είναι κατανοήτό βέβαια ότι αυτοί που είχαν μέχρι σήμερα κάποια οικονομική δυνατότητα συντηρούσαν όλοκληρο το ασφαλιστικό σύστημα, το οποίο είχε υπέρογκο αριθμό υπαλλήλων, διογκωμένες δαπάνες λόγω ζητημάτων με προμήθειες φαρμάκων και νοσοκομεικού υλικού και απώλειες στα έσοδα λόγω εισφοροδιαφυγής. Άρα οι δημόσιοι υπάλληλοι ήταν και είναι μόνιμοι «αιμοδότες» του συστήματος λαμβάνοντας κάκιστες και ελλιπείς παροχές ως αντάλλαγμα. Μγάλη αδικία! Ας πάρει απόφαση το κράτος να επικεντρώσει την δημόσια ασφάλιση (αφού πρώτα συρικνώσει το μέγεθός της) σε ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους και ας επιτρέψει στους λοιπούς ιδιωτική νοσοκομειακή περίθαλψη. Με αυτό τον τρόπο θα καλυτερεύσει η περίθαλψη στο δημόσιο τομέα, αφού θα περιοριστούν τα έξοδα και το μέγεθος, και όσοι ήδη πληρώνουν για ιδιωτική ασφάλιση, δεν θα χρειάζεται να καταβάλουν δύο φορές εισφορές, και στο δημόσιο και σε ιδιωτική εταιρεία, προκειμένου να απολαμβάνουν στοιχειώδη περίθαλψη.

  • 5 Μαΐου 2015, 10:49 | Αθανάσιος Γκαραβέλας

    Η παραπάνω πρωτοβουλία είμαι μία ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ σε σχέση με το παρελθόν.
    Όμως θα ήθελα να σταθώ σε ΔΥΟ ΣΗΜΕΙΑ:

    Το ΠΡΩΤΟ αφορά στα ΓΕΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ (άρθρο 4, Α 1-γ)όπου αναφέρει ότι θα πρέπει να υποβληθεί » υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986, στην οποία θα βεβαιώνεται ότι ο αιτών είναι ανασφάλιστος και δεν δικαιούται ασφάλιση άμεσα ή έμμεσα από άλλο μέλος της οικογένειας, δεν διαθέτει ιδιωτική ασφάλιση, με την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 2″

    Κατά την γνώμη μου θα πρέπει να αφαιρεθεί από το κείμενο της Υπεύθυνης Δήλωσης, το σημείο «δεν διαθέτει ιδιωτική ασφάλιση», διότι έτσι ΕΞΑΙΡΕΙ από το παρόν άρθρο (άρθρο 3-ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ) όλους εκείνους (εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες) που έχουν μία υποτυπώδη Ιδιωτική Ασφάλιση, με μικρά ή μεγάλα ποσά απαλλαγής σε περίπτωση νοσηλείας, για να μπορούν να την αγοράσουν και για να έχουν πρόσβαση σε ένα νοσηλευτικό ίδρυμα σε μία στιγμή απαραίτητης νοσηλείας και ειδικά σε περίπτωση χειρουργικής επέμβασης.Επίσης ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι να πούμε ότι η Ιδιωτική ασφάλιση δεν καλύπτει ΦΑΡΜΑΚΑ.

    το ΔΕΥΤΕΡΟ αφορά στο παραπάνω άρθρο, παράγραφος 4, όπου αναφέρεται σε όσους «δεν δικαιούνται παροχών υγείας από αυτά λόγω χρεών». Θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να βγει η απόφαση για την αφαίρεση, από την συνολική οφειλή, των ασφαλιστικών εισφορών, εκείνων που αφορούσαν την Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη και την οποία ο ΟΑΕΕ δεν παρείχε λόγω χρεών. Αυτό θα μπορούσε να γίνει και με άλλον τρόπο, στην τρέχουσα ρύθμιση να αφαιρείται αυτό το ποσό (με όλες τις πιθανές προσαυξήσεις), μέχρι να καλυφθεί και νομικά ο Οργανισμός με την ψήφιση του κατάλληλου νόμου.Έτσι ο οργανισμός θα ωφεληθεί άμεσα από περισσότερες ρυθμίσεις των οφειλετών.

  • 5 Μαΐου 2015, 05:55 | Φωτης Ρήγας

    Νομίζω οτι το άρθρο αποτελεί θετική εξέλιξη γιά όλους τους κατοίκους της Ελλάδας. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο ύπαρξης τόσων άρθρων, αφού τα 2-3 πρώτα νομίζω οτι καλύπτουν το σύνολο του πληθυσμού, τι λόγο ύπαρξης έχουν τα υπόλοιπα. Μήπως μπορεί κάποιος να μου πεί ποιός ανασφάλιστος κάτοικος Ελλάδας τελικά μετά από την ψήφιση αυτού του άρθρου δεν θα έχει πρόσβαση σε πρωτοβάθμια περίθαλψη;

  • 5 Μαΐου 2015, 01:25 | Αγνή Θ.

    Διαβάζω όλο αυτά τα σχόλια περί μαύρης εργασίας και πραγματικά εν μέρει συμφωνώ με όσους τα εκφράζουν. Όντας ωστόσο φοιτήτρια που σπουδάζει μακριά απο την πόλη της, βλέπω καθημερινά γονείς που προσπαθούν με κάθε τρόπο να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις του σήμερα και αδυνατούν να πληρώσουν εισφορές στο εκάστοτε ασφαλιστικό ταμείο. Όσον αφορά συγκεκριμένα τους ελεύθερους επαγγελματίες το κόστος αυτό είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων δυσβάσταχτο και το αποτέλεσμα είναι μια ολόκληρη οικογένεια χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Προτείνω λοιπόν να απαγκιστρωθεί το συνταξιοδοτικό πρόγραμμα των ταμείων από την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και αν δεν παρέχεται δωρεάν αυτή να καθοριστεί ένα λογικό ποσό που θα είναι δυνατόν να καταβάλλεται από όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως τομέα απασχόλησης.

  • 4 Μαΐου 2015, 22:43 | Ανέστης Απέργης

    Για αρχή σας υποβάλω τις ευχαριστίες μου και τα σέβη μου για αυτή την πρωτοβουλία σας. Και προσθέτω. Πράγματι ισχύει η παροχή υγείας και ελεύθερης πρόσβασης σε αυτήν, από όλους τους Έλληνες, σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια. Όπως επίσης ισχύει και η χάρτα κοινωνικών δικαιωμάτων του Ανθρώπου παγκόσμια, και τουλάχιστον στις πολιτισμένες χώρες αυτού. Θέλω όμως να σας παρακαλέσω πολύ να ανατρέξετε στην Γνωμοδότηση του κυρίου Μανιτάκη σχετικά με τις χρεώσεις των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι (όπως και εγώ) αποτελούν σοβαρή μερίδα των ανασφάλιστων πολιτών ετούτης της δύστυχης χώρας, και να την ασπαστείτε. Αφού λοιπόν άριστα αποφασίσατε να προβείτε σε αυτή την ενέργεια, πρέπει να αφαιρέσετε από τις εισφορές του ΟΑΕΕ αυτές της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (περίπου 90€ για όλους το μήνα) αναδρομικά από την ημερομηνία που κάθε ασφαλισμένος του, σύμφωνα με τα αρχεία του ΟΑΕΕ, σταμάτησε να ανταποκρίνεται ο υπόχρεος στις εισφορές του δίνοντας του την δυνατότητα να ασφαλιστεί υγειονομικά σε ιδιωτικό φορέα. Όπως επίσης να σεβαστείτε τις διατάξεις του ΠΔ 285/2005 και του ΠΔ 5/2007 σχετικά με τα ύψη των εισφορών (συνολικά ιατροφαρμακευτικής και συνταξιοδοτικής) που αναφέρονται στα πρώτα τους άρθρα και να τις αναθεωρήσετε σύμφωνα με αυτά διότι είναι αν μη τι άλλο, κατάφορα ενάντια στην πραγματικότητα και στην απόφαση του Νομοθέτη. Εγώ ας πούμε ένα μικρό και πολύ συχνό παράδειγμα, έχω ζητήσει τις παροχές του ΟΑΕΕ από τότε που ήταν ΤΕΒΕ, ΤΣΑ και ΤΕ, μόνο 1 για ιατρική αποζημίωση και 4 για φαρμακευτική και είμαι ασφαλισμένος από το 1991! Γιατί με χρεώνει λοιπόν σταθερά κάθε μήνα, μου τα τοκίζει και τα διπλοτοκίζει αν δεν τα πληρώσω, και απειλεί να μου πάρει την περιουσία μου; Σταματήστε να την χρεώνετε και αν θέλω τον ΟΑΕΕ για πάροχο υγειονομικής περίθαλψης, να γίνει πρώτα η περίθαλψη, και μετά να με χρεώσει! Επίσης, στην παράγραφο 4 του παρόντος, δεν διευκρινίζετε επ ακριβώς ποιες είναι οι σχετικές προϋποθέσεις υπαγωγής σε αυτήν, οι όποιοι οφείλουν σε ασφαλιστικά ταμεία και δεν τους παρέχονται οι ιατρικές υπηρεσίες. Ειδικά για τον ΟΑΕΕ, δεν υπάρχουν σχετικές προϋποθέσεις, πιστέψτε με. Ή χρωστάς ή όχι. Απλά πράγματα. Ή έχεις εισόδημα ή δεν έχεις. Και φαίνεται από την δήλωση του καθενός μας, ή από έγγραφο της οικείας Εφορίας μας. Με ένα παιδί? Με δύο παιδιά? Με εισόδημα και πόσο είναι αυτό? Με αντικειμενικά εικονικά κριτήρια? Με δευτερεύουσα κατοικία? Και αν έχει δύο ακίνητα, θα πρέπει να πουλήσει το ένα, όπως στον Νόμο Κατσέλη? Ευχαριστώ για το βήμα.

  • 4 Μαΐου 2015, 21:42 | ΓΩΡΓΟΣ Β.

    Αφού δεν αναφέρετε εισοδηματικά κριτήρια, σας αναφέρω το εξής παράδοξο…

    Κάποιος έχει καταθέσεις στην τράπεζα 1.000.000 ευρώ. Είναι ανασφάλιστος, αφού έχει μόνο αυτά τα λεφτά στην τράπεζα. Για ποιον λόγο δηλαδή πρέπει το κράτος να του καλύψει την νοσοκομειακή του περίθαλψη, αν και μπορεί να την καλύψει ιδιωτικά ?

    Είναι σαφές το γεγονός πως μη βάζοντας εισοδηματικά κριτήρια καθώς και κριτήρια που αφορούν περιουσιακά στοιχεία το κράτος επιβαρύνεται με έξοδα χωρίς λόγο.

    Γιατί αυτός που έχει δύο πολυκατοικίες στο όνομά του να δικαιούται να καλύπτεται δωρεάν;

  • 4 Μαΐου 2015, 18:29 | ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

    ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΤΙΣ ΑΠΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ !

    Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΣ , ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΣ ,ΑΡΡΩΣΤΟΣ !!
    ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΜΕ ΑΜΚΑ -ΑΦΜ- ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΜΗΤΡΩΑ ΤΟΥ ΟΑΕΔ
    ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2.000.000 ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ
    ΑΜΕΣΑ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ.

    ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΠΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ ΤΟΥΣ
    ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ .

    ΘΑ ΜΙΛΗΣΩ ΚΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΠΡΩΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΕ
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥΣ
    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 25 ΕΤΩΝ.

  • 4 Μαΐου 2015, 16:50 | θανασης κορδαντωμοπουλος

    ποιο το εισοδημα για να θεωρησε ανασφαλιστος-απορος και τι θα γινει σε καποια ετη που θα χριαστει αυτοι να βγουν στην συνταξη λογω ηλικιας ποια τα δεδομενα, γιατι καποιοι δεν εχουν εργασια εδω και 5 περιπου ετη η αναπτυξη δεν ερχεται τα προγραμματα(voucher κλπ) αφορουν μικρους εως 29 και μονο για 5μηνο.
    π.χ.
    Καποιος που ειναι 35 τωρα μεχρι να ερθει η αναπτυξη θα ειναι 55 αυτα τα 20 ετη τι σοι ασφαλιση θα εχει και τι σοι συνταξη θα βγαλει οι μεγαλυτεροι απο αυτον-η τι κανουν ??????????

  • 4 Μαΐου 2015, 14:21 | Γιώργος Σπηλιόπουλος

    Δικαιούχοι πρέπει να είναι και οι φοιτητές/τριες εσωτερικού η εξωτερικού που έχουν συμπληρώσει το ανώτατο ηλικιακά επιτρεπόμενο όριο ασφάλισης ως προστατευόμενο μέλος και δεν έχουν τελειώσει τις σπουδές τους, με αποτέλεσμα να μην έχουν ασφαλιστική κάλυψη.

    Λόγω της ιδιότητας αυτής ( φοιτητής/τρια) ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ το δικαίωμα να δηλωθούν και ως άνεργοι.

  • 4 Μαΐου 2015, 13:48 | Ελένη Πριγγή Ζαβορίτη

    Αρχιτέκτων Μηχανικός, σύζυγος ασφαλισμένου στο Δημόσιο, έχει αναστείλει, για οικογενειακούς λόγους, την άσκηση του επαγγέλματος της από το 1998 (με δήλωση στην αρμόδια ΔΟΥ).Παρά το γεγονός ότι, προφανώς του λοιπού, το ΤΣΜΕΔΕ έπαυσε να της παρέχει υπηρεσίες υγείας, εκ του νόμου δε η υποφαινόμενη δικαιούται να υπαχθεί στη μερίδα του συζύγου της για τα ιατροφαρμακευτικά (Δημόσιο), το πρώτο αρνείται, πεισματικά και καταχρηστικά, να παράσχει την απαιτούμενη απλή βεβαίωση του,εν πάση περιπτώσει, πραγματικού γεγονότος, ότι δηλαδή, τη συγκεκριμένη στιγμή, δεν καλύπτει το μέλος του στον ιατροφαρμακευτικό τομέα. Για τους λόγους αυτούς, θα μπορούσε στη ΚΥΑ να υπάρξει μεγαλύτερη σαφήνεια, ώστε, σε ανάλογες με τη προαναφερθείσα περιπτώσεις, αντί βιβλιαρίου ανασφαλίστου ως τελικής, πρέπουσας και άξιας συγχαρητηρίων λύσης, να εξασφαλίζεται (επιβάλλεται) καταρχήν η υπαγωγή σε έμμεσο, έστω, ιατροφαρμακευτικό φορέα, όπως προβλέπει ο νόμος (π.χ. εδώ να αρκούσε μία υπεύθυνη δήλωση της ενδιαφερομένης, ώστε να παρακάμπτεται η γραφειοκρατική άρνηση του Ταμείου της).

  • 4 Μαΐου 2015, 11:34 | Ηλίας Κ.

    ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ
    Γιατί χρειάζονται όλα αυτά τα γραφόμενα και όλη αυτή η κοστοβόρα γραφειοκρατία και δεν καλύπτονται όλοι οι κάτοικοι της χώρας μόνο και μόνο με την ταυτότητα τους ή το διαβατήριο ή την άδεια παραμονής και τον ΑΜΚΑ τους????.

  • 4 Μαΐου 2015, 06:00 | Λεωνιδας Λαμιωτης

    Αφού λοιπόν με τον προτεινόμενο νόμο υπάρχει έτσι κι αλλιώς δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους και παράλληλα η μόνη σύνταξη που θα υπάρχει υποχρεωτικά για όλους θα ειναι τα 300 ευρώ απο τα ήδη χρεωκοπημένα ταμεια,δεν υπάρχει λόγος πλέον να πληρώνει κανένας ελεύθερος επαγγελματίας ασφαλιστικές εισφορές.
    Σας ευχαριστώ που με απαλλασετε απο την πληρωμή 3500 ευρώ τον χρόνο.

  • 2 Μαΐου 2015, 22:48 | ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΕΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Δεν υπάρχει πλέον λόγος να πληρώνει κάποιος ασφαλισμένος ασφαλιστικές εισφορές αφού ούτως η άλλως η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα παρέχεται δωρεάν σε ασφαλισμένους και μη. Ας αποφασισθεί λοιπόν οτι οι ασφαλιστικές εισφορές θα καλύπτουν μόνο το συντοξιοδοτικό από ένα ποσό και πάνω, το οποίο θα είναι το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Είναι τουλάχιστον άδικο για ελεύθερους επαγγελματίες οι οποίοι πληρώνουν μετά κόπων και βασάνων τις ασφαλιστικές τους εισφορές να έχουν τις ίδιες καλύψεις με εκείνους που δεν πληρώνουν τίποτα. Η αδήλωτη εργασία θα γιγαντωθεί και τα ασφαλιστικά ταμεία και τα δημόσια νοσοκομεία θα καταρρέυσουν.

  • 2 Μαΐου 2015, 16:24 | Βλάχος Μιχαήλ

    Θα πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό από όλους και ιδίως από το Ελληνικό κράτος, πως πλέον στη σημερινή Ελλάδα, πάνω από τους μισούς πολίτες αυτής της χώρας, ΔΕΝ έχουν καν ασφάλιση, οπότε τα κριτήρια που τίθενται στη σημερινή διαβούλευση, είναι απαράδεκτα.Είναι απράδεκτα, γιατί αυτά θα ήταν χρήσιμα να τεθούν όταν η χώρα θα βρίσκεται σε περίοδο άνθισης και όχι σε μία τέτοια περίοδο πρωτοφανούς κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής κρίσης που διάγει η χώρα.Χρήσιμο είναι επομένως, να βγει ένα βιβλιάριο για όλους τους πολίτες που ΔΕΝ έχουν καθόλου ιατροφαρμακευτική, νοσηλευτική, κτλ περίθαλψη άνευ εισοδηματικού ή άλλου κριτηρίου ώστε να πάψουν να υπάρχουν «ανασφάλιστοι» σε αυτή τη χώρα και όλοι, μα όλοι ανεξαιρέτως να έχουν πλήρη περίθαλψη.

  • 2 Μαΐου 2015, 14:37 | Αργυράκης Μαρίνος

    Το σύνταγμα των Ελλήνων στο άρθρο 21,στην παράγραφο 3 αναφέρει: To κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ιδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας,του γήρατος,της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων.

    Στην περίπτωση των ελεύθερων επαγγελματιών που αδυνατούν να καταβάλουν τις εισφορές τους,αυτό το δικαίωμα η πολιτεία σήμερα τους το στερεί,αφού δεν τους θεωρεί τα βιβλιάρια υγείας,με αποτέλεσμα να είναι εκτός του συστήματος υγείας και αυτοί και οι οικογένειές τους.

    Το τραγικότερο είναι ότι παρά ταύτα,τους χρεώνεται κανονικά το ποσό της περίθαλψης (στην περίπτωσή μου περίπου 1.500 ευρώ τον χρόνο),περιλαμβάνεται στο σύνολο των οφειλών,τοκίζεται και σε όσους αδυνατούν να πληρώσουν τις τρέχουσες εισφορές και παράλληλα να ρυθμίσουν τα οφειλόμενα(στην περίπτωσή μου υπολογίζω ένα ποσό 600-700 ευρώ τον μήνα),απειλούνται με δήμευση της όποιας περιουσίας τους(στην περίπτωσή μας δεν υπάρχει καν προστασία της πρώτης κατοικίας)..

    Έχοντας επίγνωση της κατάστασης της οικονομίας,προτείνω να αποσυνδεθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη από την σύνταξη και να καθοριστεί ένα ποσό της τάξεως των 150-200 ευρώ το εξάμηνο,κοινό για όλους τους εργαζόμενους (επαγγελματίες,αγρότες,κ.λ.π),το οποίο αφ’ενός είναι δυνατό να καταβληθεί και αφ’εταίρου θα φέρει έσοδα στα ταμεία του κράτους..

  • 2 Μαΐου 2015, 12:58 | Ηλίας παπαδακακης

    Γιατι αναφέρετε επιμέρους κατηγορίες δικαιούχων και κοινωνικές ομάδες; Στο αρθρο 2 λέτε οτι δικαιούχοι ειναι οσοι δεν ειναι ασφαλισμένοι σε ασφαλιστικό ταμείο. Δεν αρκεί το ΑΜκα για όλο αυτο; Να βγάλετε αυτο το αρθρο γιατι τα κάνετε πολύπλοκα τα πράγματα.

    Ηλίας παπαδακακης
    Ανασφαλιστος

  • 2 Μαΐου 2015, 04:29 | Ανδρέας Α. Φωτοπουλος

    ΟΛΟΙ όσοι βρίσκονται επι Ελληνικού εδάφους χωρίς ουδεμία αλλη τυπική προϋπόθεση να ΕΙΝΑΙ ασφαλισμένοι.
    (Ούτε χρονικες δεσμέυσεις ούτε προστατευόμενα μέλη ούτε τίποτα)
    Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά (εσεις που θετετε αυτη τη διαβούλευση )ότι τα δημόσια νοσοκομεία λειτουργουν για να στηρίζουν τους γιατρούς και μόνο και οχι για την δημόσια υγεία.(Ωνάσειο σήμερα 01/05/2015 Για αλλαγή βαλβίδας αορτικής -ΜΑΥΡΑ-4500 έως 6500 €,αλλαγή αρτηριών -μπαϊ πας- 6500+ € .Ο κος Παπαδημητριου-Δάρα μήπως τα γνωρίζουν.
    Υ.Σ Δεν επιθυμώ καμμία ενόχληση.

  • 1 Μαΐου 2015, 21:38 | Ευδοξια Γρηγοριαδου

    Δεν βλεπω και μια αλλη κατηγορια πολιτων.
    Ανεργοι νεοι μετα τα 18, πτυχιουχοι ή μη ,που δεν ειχαν ποτε ασφαλιση ,αρα δεν απωλεσαν ποτε την ασφαλιστικη τους ικανοτητα
    Επισης ,που ειναι οι ανεργοι γενικα, που απωλεσαν την ασφαλιστικη τους καλυψη μετα την απολυση τους?

  • 1 Μαΐου 2015, 15:41 | Σωτήριος Δρούτσος

    Θεωρώ απαραίτητη την απόδειξη της οικονομικής ένδειας με κάποιο χαρτί απο υπουργείο οικονομικών.δεν είναι δυνατό να έχεις εισοδήματα πχ απο ενοίκια και να καταφέρνεις να απολαμβάνεις προνόμια συνανθρώπων σε δυσχέρεια οικονομική ή άλλη.

  • 1 Μαΐου 2015, 14:41 | ΚΑΤΙΑ ΣΙΑΧΡΑ

    Καταλαβαινω το ηθικο της προθεσης, αλλα στη συνολική λογικη,εχει κενα.Πχ αυτο δεν ευννοει την ‘μαυρη’ εργασία καθώς με ενα ιδιωτικο συνταξιοδοτικό ,εχεις καλύψει όλες τις αναγκες »της κάλυψης και των κρατήσεων»? Επειτα , ολα τα επαγγελματα που φοροδιαφευγουν πχ »ιδιαιτερα από καθηγητές», υδραυλικοι ,τεχνίτες κτλ ,χωρις έναρξη εργασίας, ομοίως δεν εχουν κανένα στοχο να κάνουν έναρξη επαγγελματος. Τρίτον -μπορει να ειναι σαφές και να μη το αντιλήφθηκα – κάτοικοι γειτονικών χωρών,μπορουν να επιλεγουν τις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα.Τελικά από που θα χρηματοδοτηθει το σύστημα

  • 1 Μαΐου 2015, 12:31 | psaranto

    Πιό σωστό θα ήταν να γίνεται απαρίθμιση ΜΗ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ αντί να αναφέρεται η κάθε κατηγορία ξεχωριστά

  • 30 Απριλίου 2015, 22:43 | ΛΑΡΧΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Δε μπορώ να αντιληφθώ, το λόγο για τον οποιο, αναφερετε επιμέρους κατηγοριες και μάλιστα και κοινωνικές ομάδες ανασφαλιστων. Τη στιγμή που στις δυο πρώτες κατηγοριες μιλάτε για Eλληνες και αλλοδαπούς (όλου το κόσμου)ανασφάλιστους.Και επιπλέον βρίσκω εντελώς αντιδημοκρατικό και αντισυνταγματικό. το να αναφέρεται κάποιες κοινωνικές ομάδες και (συντεχνίες) . Αλλη αντιμετώπιση ο ποιητής και ο τραγουδιστής και άλλη ο ταξιτζής και ο περιπτεράς?

  • 30 Απριλίου 2015, 21:21 | Γεωργια Καλλιγέρη

    Υπάρχουν παιδιά που έχουν κλείσει τα 25 δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους για διάφορους λόγους και δεν δικαιούνται ασφάλισης ως φοιτητές από το πανεπιστήμιο ούτε μπορούν να έχουν κάλυψη ως προστατευόμενα μέλη των γονέων. Θα μπορούσε να υπάρχει πρόβλεψη και για αυτά.

  • 30 Απριλίου 2015, 16:24 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΩΝΟΣ

    Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό οτι η γενίκευση των κριτηρίων σε ολες τις κοινωνικές ομάδες θα αποτελέσει παράγοντα που θα μεγιστοποιησει τη λεγόμενη «μαυρη εργασία» Ελλήνων ,κατοίκων ΕΕ, πολιτών τρίτων χωρών και αιτούντων Άσυλο αφού θα υπάρχει ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ η ιατροφαρμακευτικη περίθαλψη και δεν θα υπάρχει πλέον το κίνητρο της ασφάλισης. Επιπρόσθετα όσοι χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές δεν εχουν κανένα λόγο πλέον να τις αποπληρώσουν. Αυτό φυσικά θα αποτελέσει και παράγοντα μείωσης των εσόδων των ασφαλιστικών Ταμείων που τόσος λογος γίνεται για τη βιωσιμότητα τους.
    Οι κοινωνικές ομαδες θα πρέπει να περιοριστούν στις κατηγορίες 6 εως 9,11 έως 13 και 16 εως 19 με προτεραιοτητα στους ΑΜΕΑ , εγκύους και προς απεξάρτηση ατομα.

  • ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΕ ΟΤΑ (ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ)ΓΙΑ ΤΥΧΟΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Η ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΥ ΟΤΑ