• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ' | 2 Απριλίου 2016, 12:08

    Σε ότι αφορά την αρμοδιότητα ελέγχου. Στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται ότι, αρμόδια όργανα για τον έλεγχο τήρησης των υγειονομικών προϋποθέσεων είναι αποκλειστικά οι υγειονομικές υπηρεσίες. Δηλαδή, σε ότι αφορά τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων του άρθρου 5 και του κεφαλαίου ΙΙ της υπό διαβούλευση υγειονομικής διάταξης, με τις οποίες καθορίζονται οι γενικοί και ειδικοί υγειονομικοί όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αντίστοιχα, δεν έχει πλέον καμία αρμοδιότητα η αστυνομική αρχή; Εάν ναι, θα πρέπει να προκύπτουν ρητά οι διατάξεις της υπό διαβούλευση υγειονομικής διάταξης για τις οποίες έχει αποκλειστική αρμοδιότητα η υγειονομική υπηρεσία. Θα πρέπει ωστόσο να ληφθεί υπόψη ότι, η διάταξη του άρθρου 43 παρ. 3 του Ν. 4025/2011, η οποία είναι νεότερη της διάταξης του άρθρου 1 παρ. 1 του Α.Ν. 2520/1940 και συνεπώς κατισχύει αυτής, αναφέρει ότι ως αρμόδια υγειονομικά - ελεγκτικά όργανα για την εφαρμογή των υγειονομικών διατάξεων, χωρίς ωστόσο να διακρίνει και χωρίς να καταλείπει ευχέρεια αποκλειστικής εφαρμογής τους από συγκεκριμένους υπαλλήλους, ορίζονται, μεταξύ άλλων, και οι υπάλληλοι της αστυνομικής αρχής. Εξάλλου, είναι παράδοξο οι αστυνομικοί υπάλληλοι να είναι αρμόδιοι για την εφαρμογή των διατάξεων της υπ’ αριθ. Α5/3010 από 14-08-1985 Υγειονομικής Διάταξης, στα πλαίσια της οποίας διενεργούν ηχομετρήσεις με ειδικά όργανα που, αν μη τι άλλο, απαιτούν ειδική εκπαίδευση, καθώς και να ελέγχουν την τεχνική έκθεση μηχανικού με ειδίκευση σε θέματα ηχομόνωσης και ακουστικής ή άλλου επιστήμονα σχετικής ειδικότητας και το τοπογραφικό διάγραμμα που τη συνοδεύει, σε περίπτωση χρήση μουσικής σε υπαίθριο χώρο στα λοιπά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, και να είναι αναρμόδιοι για τη βεβαίωση παραβάσεων (όπως ενδεικτικά αναφέρεται η ανάπτυξη περισσοτέρων καθισμάτων στην αίθουσα πελατών ή στον υπαίθριο χώρο του καταστήματος από αυτά που αναφέρει η άδεια του, η μεταφορά των δραστηριοτήτων του καταστήματος από τον αδειοδοτημένο χώρο σε έναν μη αδειοδοτημένο χώρο, η επέκταση των δραστηριοτήτων του καταστήματος σε έναν μη αδειοδοτημένο χώρο και η αλλαγή της κατηγορίας αδειοδοτημένου καταστήματος) που δεν απαιτούν επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις και δεν παρουσιάζουν αποδεικτική δυσχέρεια, ώστε να απαιτείται εξειδικευμένος έλεγχος, ενώ για πολλές από αυτές απαιτείται η ανάγνωση και κατανόηση του περιεχομένου της υγειονομικής διάταξης και των οδηγών υγιεινής, κάτι που ο νομοθέτης αξιώνει από τους ίδιους τους πολίτες (π.χ. η μεν αλλαγή της κατηγορίας του καταστήματος, σε περίπτωση διάθεσης διαφορετικών προϊόντων από εκείνα που καθορίζει η υγειονομική νομοθεσία, μπορεί να αποδειχθεί από τον έλεγχο του τιμοκαταλόγου και των τιμολογίων αγοράς των προσφερόμενων ειδών, η δε μεταφορά και επέκταση από τον έλεγχο του οικείου σχεδιαγράμματος της κάτοψης των χώρων του). Επίσης, οι αστυνομικές αρχές, οι οποίες λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου και έχουν παρουσία σε όλη την επικράτεια της χώρας, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της, έχουν τη δυνατότητα να επεμβαίνουν άμεσα και να βεβαιώνουν τις παραπάνω παραβάσεις όταν η υγειονομική υπηρεσία δεν έχει τη δυνατότητα να επιληφθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο είτε λόγω ωραρίου λειτουργίας της είτε λόγω απόστασης της έδρας της από τον τόπο που λαμβάνει χώρα το καταγγελλόμενο συμβάν, ο οποίος μπορεί να βρίσκεται σε νησιωτική περιοχή, είτε λόγω έλλειψης πόρων μετακίνησης. Σε κάθε περίπτωση και πριν τεθεί σε ισχύ η υπό διαβούλευση υγειονομική διάταξη θα πρέπει, ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα, να ζητηθεί και η γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.