• Σχόλιο του χρήστη 'Τσαγγρής Γιώργος, Επόπτης Δημ. Υγείας' | 6 Απριλίου 2016, 13:55

    Στο σχέδιο της νέας Υγειονομικής Διάταξης προβλέπεται ότι: «Στους παραβάτες των Υγειονομικών Διατάξεων επιβάλλονται, οι κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 43 του Νόμου 4025/2011(ΦΕΚ228/τΑ/2-11- 2011) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Παραβάσεις που αφορούν τα τρόφιμα εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του νόμου 4235/2014(ΦΕΚ32/τΑ/2014).» Στο άρθρο 43§11 του Ν. 4025/2011, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν. 4075/2012 ορίζεται ότι: «οι παράγραφοι 2, 9 και 10 δεν εφαρμόζονται στον επίσημο έλεγχο των επιχειρήσεων τροφίμων, ο οποίος διέπεται από τις αντίστοιχες διατάξεις της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας περί τροφίμων, όπως κάθε φορά ισχύουν.» Σύμφωνα με την δική μου ερμηνεία βάσει των ανωτέρω οι κυρώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 43§9 του Νόμου 4025/2011, αφορούν όλες τις υγειονομικές διατάξεις πλην των επιχειρήσεων τροφίμων (και όχι περιοριστικά σε ότι αφορά τα τρόφιμα). Οπότε οι ισχύουσες διατάξεις – κυρωτικό σύστημα – είναι όσα προβλέπονται στον Ν. 4235/2014 και συγκεκριμένα στα άρθρα 22,23,24,25 (Διοικητικές κυρώσεις) και άρθρο 27 (Ποινικές κυρώσεις). Επισημαίνω ότι στα άρθρα 9, 10, 11 καλύπτονται και οι περιπτώσεις αναστολής μερικής ή ολικής λειτουργίας ή ανάκληση της άδειας λειτουργίας εγκατάστασης επιχείρησης τροφίμων. Οπότε τα περιγραφόμενα στο άρθρο 19 του σχεδίου της νέας υγειονομικής διάταξης περί Άδειας Λειτουργίας κ.λ.π, δεν έχουν νομική υπόσταση και έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα προβλεπόμενα στον Ν. 4235.2014, (εκτός και εάν ρητά στην νέα υγειονομική Διάταξη προβλεφθεί η κατάργηση των αντίστοιχων άρθρων του Ν.4235/2014). Για παράδειγμα οι έλεγχοι που ασκούνται έως σήμερα βάσει του Ν. 4235.2014 στην περίπτωση που έχουν εύρημα την έλλειψη Άδειας Λειτουργίας/ ή παραβίαση των όρων αδειοδότησης καταγράφονται ως μη συμμορφώσεις σε Α΄ έλεγχο και ορίζεται επανέλεγχος. Εάν στον επανέλεγχο Α΄ ή Β΄ (σε συνάρτηση με τον βαθμό συμμόρφωσης και για άλλες μη συμμορφώσεις) δεν έχει αποκατασταθεί η μη συμμόρφωση που αφορά το σκέλος Άδειας Λειτουργίας/ ή παραβίαση των όρων αδειοδότησης, τότε γίνεται εισήγηση για επιβολή διοικητικού προστίμου ή και για αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης. Άμεση αναστολή λειτουργίας μιας επιχείρησης γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που τα ευρήματα του ελέγχου θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την Δημόσια υγεία, (οι περιγραφείσες ενέργειες γίνονται βάσει εγγράφου εφαρμογής του Ν. 4235/2014 και δεν αποτελούν προσωπική ερμηνεία). Εάν παραμείνει η ασάφεια στην νέα Υγειονομική Διάταξη τότε θα δημιουργηθεί για άλλη μια φορά το παράδοξο κάθε Υπηρεσία ελέγχου επιχειρήσεων τροφίμων να εφαρμόζει άλλη Νομοθεσία με άλλες κυρώσεις για την ίδια παράβαση.