• Σχόλιο του χρήστη 'Λευτέρης Κιοσές (ΙΕΛΚΑ)' | 15 Απριλίου 2016, 11:58

    Παρ. 3: «Υγειονομικός έλεγχος για την εφαρμογή της παρούσας είναι η λεπτομερής εξέταση από τις αρμόδιες Υγειονομικές Υπηρεσίες των τροφίμων ζωικής ή φυτικής προελεύσεως και των ποτών». Δεν είναι σαφής η περιγραφή «λεπτομερής εξέταση τροφίμων» όταν υφίστανται διαφορετικές αρχές, δηλαδή ο ΕΦΕΤ, οι Κτηνιατρικές Υπηρεσίες και οι ΔΑΟΚ, που είναι εξειδικευμένες υπηρεσίες, λόγω της ειδικότητας που διαθέτουν και του απολύτως σχετικού αντικειμένου σπουδών. Παρ. 7: Προτείνεται τα καταστήματα Cash & Carry να αδειοδοτούνται ως επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης όπως αδειοδοτούνταν βάσει της προηγούμενης υγειονομικής διάταξης και όχι ως επιχειρήσεις αποθήκευσης (στην προϊσχύουσα Υγειονομική Διάταξη του 1983, στο άρθρο 44Α, προβλέπονταν σαν υπεραγορές τροφίμων και είχαν τη δυνατότητα λιανικής και χονδρικής πώλησης). Παρ. 9: Γίνεται αναφορά στον όρο «Υπεραγορά» χωρίς να υπάρχει περιγραφή, δεδομένου του προβλήματος που υπάρχει με τα τ.μ. σε νησιά και «μικρούς» δήμους. Προτείνεται να προστεθεί ο γενικός όρος «κατάστημα τροφίμων» (μικτό κατάστημα τροφίμων εν αντιστοιχία της ορολογίας στην πολεοδομία) στους ορισμούς του άρθρου «επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου» μετά τον όρο υπεραγορές τροφίμων. Στους ορισμούς προτείνεται να προστεθεί ο όρος κατάστημα «cash n carry». Ερώτηση: Στην περίπτωση που μια επιχείρηση πρόκειται να λειτουργήσει ως μικτή π.χ. επιχείρηση λιανικού εμπορίου με επιχείρηση μαζικής εστίασης, απαιτείται η κατάθεση δύο χωριστών αιτήσεων για τις οποίες θα εκδοθεί μία ενιαία άδεια; Πρόταση για διευκρίνιση στο άρθρο 3Β 5. Παρ. 10Ε: «Επιχειρήσεις αρτοποιητικής νομοθεσίας: Περιλαμβάνει τα αρτοποιεία και τις εγκαταστάσεις περάτωσης έψησης).» Δεν γίνεται αναφορά για τις εγκαταστάσεις αναθέρμανσης. Προτείνεται να γίνεται. Προτείνεται να εξαιρεί το συγκεκριμένο άρθρο τα σημεία αναθέρμανσης για τα οποία έχει γνωμοδοτήσει το Υπουργείο Βιομηχανίας και ο ΕΦΕΤ ότι τα παραγόμενα προϊόντα δεν υπόκεινται σε αυτά της αρτοποιητικής νομοθεσίας. Ομοίως στην κατηγορία καταστημάτων λιανικής διάθεσης δεν συμπεριλαμβάνεται η έψηση σφολιατοειδών. Προτείνεται να κατατίθεται διαφορετική αίτηση για έκδοση άδειας στην κατηγορία Επιχειρήσεις μαζικής εστίασης. Σε αυτήν την περίπτωση θα εκδοθεί άδεια αναψυκτηρίου (προχείρου γεύματος), η οποία και πάλι απαιτεί κάποιες προϋποθέσεις, οι οποίες όμως αφορούν σε περιπτώσεις αναψυκτηρίων, ήτοι πιο σύνθετες από αυτό που τα καταστήματα/σούπερ μάρκετ χρειάζονται. Προτείνεται επίσης η δημιουργία χωριστού τμήματος έψησης σφολιατοειδών για τα οποία θα απαιτούνται λιγότερες προϋποθέσεις. Ερώτηση: Η διάθεση έτοιμου-ψημένου κοτόπουλου, όταν δηλ. η έψηση γίνεται εκτός καταστήματος σε ποια κατηγορία καταστημάτων εμπίπτει; Αν υπαχθεί στην κατηγορία των ετοίμων φαγητών, για την εγκατάσταση μιας απλής στήλης για την τοποθέτηση των κοτόπουλων θα απαιτούνται λάντζες, κ.α. Με βάση τις παρούσες διατάξεις θα έπρεπε να εμπίπτει στις περιπτώσεις καταστημάτων μαζικής εστίασης πλήρους γεύματος που σημαίνει ότι απαιτούνται περισσότερες προϋποθέσεις για την ίδρυσή του απ’ ότι σε αυτές του προχείρου γεύματος. Ενδεικτικά: περισσότεροι νεροχύτες, απαγωγικό σύστημα, χώρος επεξεργασίας – μεριδοποίησης, πάγκοι εργασίας. Προτείνεται η δημιουργία χωριστού τμήματος διάθεσης ψητών κοτόπουλων, τα οποία θα αντιμετωπίζονται όπως και το συσκευασμένο φαγητό. Παρ.12: «σε χωριά με πληθυσμό κάτω των 2000 (εκτός τουριστικών, αρχαιολογικών, Εθνικών οδών) οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται με την ανάλογη ευελιξία.» Η συγκεκριμένη αναφορά θεωρούμε ότι θα δημιουργήσει προβλήματα με τον τρόπο ερμηνείας της από τις υπηρεσίες θα πρέπει να απαλειφθεί ή να διευκρινιστεί σε ποία σημεία θα υπάρχει η ευελιξία.