• Σχόλιο του χρήστη 'Λευτέρης Κιοσές (ΙΕΛΚΑ)' | 15 Απριλίου 2016, 11:10

    Δεν αποσαφηνίζει το άρθρο τον τρόπο αδειοδότησης των επιχειρήσεων, ποιές εντάσσονται στην διαδικασία της γνωστοποίησης και ποιές όχι. Αναφέρει σαν φορείς υποβολείς τον δικαιολογητικών όλες τις βαθμίδες της δημόσιας διοίκησης χωρίς να αναφέρει ποιές επιχειρήσεις αδειοδοτεί η κάθε αρχή. Προτείνεται: 1. Αδειοδότηση με την διαδικασία της γνωστοποίησης «πρώτα αδειοδοτώ και μετά ελέγχω» 2. Ολοκλήρωση της διαδικασίας σε ένα διοικητικό επίπεδο (π.χ. Δήμος). Θεωρούμε μη ορθό στην υγειονομική διάταξη να αναφέρονται διατάξεις που να αφορούν την αδειοδότηση των επιχειρήσεων. Πρέπει να υπάρχει ξεχωριστός νόμος για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων. Αφού όμως αναφέρεται σε χορήγηση άδειας/γνωστοποίησης ζητείται διευκρίνιση: Σε τι συνίσταται η γνωστοποίηση; Ποιες είναι οι άλλες διαδικασίες ίδρυσης ή/και λειτουργίας; Παρ.Β1: Προτείνεται να διευκρινισθεί ποιες είναι οι σχετικές ειδικότητες με πιστοποιημένες γνώσεις στην υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων που θα μπορούν να υπογράφουν τα διαγράμματα ροής. Ως προς την διαδικασία προελέγχου αν και αναφέρεται ότι ο ενδιαφερόμενος θα περιγράφει συνοπτικά την υπό ίδρυση επιχείρηση ακολούθως και αντιθέτως απαιτείται η αίτηση να συνοδεύεται με αναλυτική αποτύπωση των χώρων, της χρήσης τους, τη ροή των εργασιών, τον σταθερό εξοπλισμό. Σημειώνεται ότι δεν αναφέρεται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις χορήγησης της προέγκρισης καθώς και το πότε είναι υποχρεωτική. Στην αντικατάσταση αδείας όταν είναι διαφορετική κατηγορία δεν απαιτείται προέγκριση. Παρ. Α: Δεν είναι δυνατό να αναφερθεί ο σταθερός εξοπλισμός στην αίτηση προεγκριτικού ελέγχου, διότι μπορεί να διαφοροποιηθεί κατά τη λειτουργία της επιχείρησης (ράφια, μηχανήματα κ.λπ.) Παρ. Β2: Προτείνεται Τα σχεδιαγράμματα κατόψεων της επιχείρησης να περιγραφούν αναλυτικά. Αναφέρεται ότι επί των σχεδιαγραμμάτων κάτοψης τίθεται σχετική θεώρηση ώστε να κατοχυρώνεται ο επαγγελματίας και να δεσμεύεται η Υπηρεσία. Ωστόσο, λίγο πιο κάτω αναφέρεται ότι ο προέλεγχος δεν είναι προέγκριση και τυχόν σύμφωνη γνώμη της υγειονομικής υπηρεσίας πριν την προέγκριση δεν θεωρείται ως έγκριση. Παρ. Β.7: Ερώτηση-διευκρίνιση: Γιατί για την αντικατάσταση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας χρειάζονται εις τριπλούν τα διαγράμματα και οι κατόψεις, ενώ για νέα άδεια αυτά απαιτούνται εις διπλούν; Παρ. Β11: Προτείνεται στην περίπτωση επέκτασης της επιχείρησης βάσει της πολεοδομικής νομοθεσίας να δίδεται προθεσμία τουλάχιστον εννέα (9) μηνών για την αντικατάσταση της άδειας λειτουργίας. Παρ. Β14: Προτείνεται να προσδιοριστούν με ακρίβεια ποια είναι «τα στοιχεία νομιμότητας του χώρου» που ζητούνται να προσκομιστούν ως δικαιολογητικά, καθώς το έγγραφο αναφέρεται σε τυχαία παραδείγματα (π.χ. άδεια δόμησης κλπ), αφήνοντας έτσι την ευχέρεια στις υγειονομικές υπηρεσίες να ζητούν διαφορετικά έγγραφα κατά περίπτωση. Παρ. Β14γ: Σκοπός του υγειονομικού ελέγχου είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και όχι ο έλεγχος της πυροπροστασίας, υποχρέωση για την οποία οι επιχειρήσεις ελέγχονται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Προτείνεται να αφαιρεθεί το συγκεκριμένο κομμάτι. Ερώτηση-διευκρίνιση: Το Πιστοποιητικό Ενεργητικής Πυροπροστασίας θα προβλέπεται μόνο στην περίπτωση των τραπεζοκαθισμάτων, καθώς δεν αναφέρεται αλλού. Αν γίνει τακτοποίηση (π.χ. με τον νόμο 4178) ζητείται να διευκρινιστεί ότι δεν απαιτείται νέα άδεια (περίπτωση τακτοποίησης τμημάτων εκτός περιγράμματος) Προτείνεται η υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη να ζητείται μόνο για τις περιπτώσεις της παρ. 14. Σήμερα απαιτείται και σε προσθήκη δραστηριότητας.