• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΧΟΠΑΡΕΜΒΑΣΗ' | 16 Απριλίου 2016, 12:10

    Σταδιακά και με την πάροδο των ετών γίνονται προσθήκες και εξειδικεύσεις στους νόμους που δυσχεραίνουν την κατανόηση/επιβολή της ΟΥΣΙΑΣ, δηλαδή την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Ήδη από τα έως σήμερα σχόλια αυτής της διαβούλευσης είναι σαφή τα πολλαπλά προβλήματα "ερμηνειών". Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια σαφή και ουσιαστική απλοποίηση και σύμπτυξη όλων των άρθρων ώστε α) να εξασφαλίζεται η δημόσια υγεία, β) να είναι αμερόληπτος ο έλεγχος από τα ελεγκτικά όργανα γ) να είναι κατανοητές οι διατάξεις από τους καταστηματάρχες. Ενδεικτικά προτείνω αντί να αναφέρονται διακριτοί τύποι καταστημάτων με πολλαπλές υποκατηγορίες απαιτήσεων θα μπορούσε να γίνει μια γενικότερη αναφορά όπως πχ. ΚΑΘΕ επιχείρηση ή τμήμα επιχείρησης, ασχέτως περιοχής, που ασχολείται συνεχώς ή περιοδικώς, εμμέσως ή αμέσως, με την παραγωγή, επεξεργασία, αποθήκευση, μεταφορά, πώληση, διάθεση ή εν γένει διαχείριση τροφίμων ΠΑΣΗΣ φύσεως οφείλει να τηρεί τις διαδικασίες ασφαλούς και υγιεινής διαχείρισης των τροφίμων των υποπροϊόντων τους και των αποβλήτων τους. Εφ΄όσον η υγιεινή & ασφάλεια των τροφίμων και η καταλληλότητα και καθαριότητα των χώρων είναι το κοινό ζητούμενο σε όλες τις περιπτώσεις (ασχέτως μεγέθους ή τύπου καταστήματος)δεν θα χρειάζεται πλέον ειδική αναφορά απαιτήσεων σε κάθε κατηγορία καταστήματος αλλά θα είναι αρκετή η αναφορά τους σε ένα ειδικό "τεχνικό" άρθρο απαιτήσεων, το οποίο όμως πρέπει να προσεχθεί ώστε να μην "πλατειάσει" με ειδικές παραγράφους και απόλυτες εξειδικεύσεις, διότι με την πρόοδο της τεχνολογίας υπάρχουν συνεχώς εναλλακτικές λύσεις. Η ασφαλής και υγιεινή διαχείριση μέχρι την πώληση στον καταναλωτή, μπορεί να αποδεικνύεται με την τήρηση και τακτική ενημέρωση ενός τύπου συστήματος διασφάλισης ποιότητας π.χ ένα απλοποιημένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε (μικρής ή μεγάλης) επιχείρησης ISO9001 ή άλλο πρότυπο πχ HACCP με την ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ εμπλοκή φορέων πιστοποίησης ή τήρησής του από τον ίδιο τον επιχειρηματία είτε από τον πρός τούτο εντεταλμένο υπάλληλό του είτε από εξωτερικό συνεργάτη. Στον νόμο υπάρχουν πλήθος εννοιών που μπορούν να παρερμηνευθούν, όπως απόλυτες ή ειδικές (αλλά παράλληλα ασαφείς) τεχνικές απαιτήσεις που δεν έχουν θέση σε νόμο αλλά σε τεχνικό έγγραφο π.χ φωτισμός κατάλληλος αλλά να μην προκαλεί θάμβωση (από που προκύπτει η θάμβωση) ή ύψος πλακιδίων τοίχου έως . . (γιατι να έχουν πλακίδια οι τοίχοι και όχι άλλο υλικό και γιατι να είναι μέχρι κάποιου ύψους?)και πλήθος άλλων απόλυτων ή ασαφών τεχνικών απαιτήσεων που δεν έχει νόημα να αναφέρω σήμερα. Προτείνω την απλοποίηση όλων των άρθρων και την απεμπλοκή του κράτους από πεπαλαιωμένες και ανούσιες τεχνικές υποδείξεις, επιβάλλεται όμως η απόλυτη εμπλοκή του σε διαδικασίες ελέγχου σε συνθήκες διαφάνειας και αμεροληψίας (οι οποίες χρήζουν ανάπτυξης). Σχόλιο που διάβασα στην παρούσα διαβούλευση (29/3) για την εκπαίδευση των καταστηματαρχών, θεωρώ ότι ΠΡΕΠΕΙ να το λάβετε σοβαρά υπ' όψιν σας, και να είναι ουσιαστικό προαπαιτούμενο είτε για τον επιχειρηματία είτε για τον ορισμένο διευθυντή του καταστήματος και όχι μόνον για τους εργαζόμενους. Με τον όρο "εκπαίδευση" δεν νοείται μιά απλή σεμιναριακού τύπου ενημέρωση αλλά πλήρες πρόγραμμα εκπαίδευσης ακόμα και με διεξαγωγή εξετάσεων πχ μέσω ΕΟΠΠΕΠ, έαν αυτός δεν είναι απόφοιτος σχολής στην οποία διδάσκεται η υγιεινή διαχείριση των τροφίμων. με τιμή Δρ Ι. Ζήσιμος MSc, PhD ακουστικός μηχανικός