• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΙΧΟΥ Ε.Δ.Υ' | 17 Απριλίου 2016, 22:25

    Άρθρο 4 Παρ. 9 «Οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών μπορούν να αλλάζουν τη ροή των εργασιών, με την προϋπόθεση το διάγραμμα ροής να αποτυπώνεται σε νέα σχεδιαγράμματα κάτοψης, τα οποία τηρούνται μαζί με τα αρχικώς εγκεκριμένα, στο αντίστοιχο αρχείο της επιχείρησης και είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές.». Στο διάγραμμα ροής αποτυπώνεται η πορεία των πρώτων υλών και του τροφίμου καθώς και οι όποιοι χειρισμοί του μέσα στην επιχείρηση. Στη συνέχεια το διάγραμμα ροής επιβεβαιώνεται στον υγειονομικό έλεγχο λαμβάνοντας υπόψη τα σχεδιαγράμματα κάτοψης με σκοπό να διαπιστωθούν οι προϋποθέσεις τήρησης των κανόνων ορθής υγιεινής & βιομηχανικής πρακτικής και να αποκλειστεί η περίπτωση διασταυρούμενης επιμόλυνσης. Μια αλλαγή στην παραγωγική διαδικασία π.χ χρησιμοποιούσε νωπό κρέας και τώρα κτψ με τη διαδικασία της απόψυξης να αποτυπώνεται σε νέα επικαιροποιημένα διαγράμματα ροής (πως και που) είναι κατανοητή. Αυτές οι αλλαγές στο διάγραμμα ροής μπορούν να συμπαρασύρον αλλαγές στην θεωρημένη κάτοψη του καταστήματος και απλώς να καταγραφούν παραμένοντας στο αρχείο της επιχείρησης για όποτε και αν έρθουν οι ελεγκτικές αρχές; Το συγκεκριμένο σημείο θεωρώ ότι χρειάζεται τουλάχιστον διευκρίνιση. (σχετ το σχόλιό μου στην παρ. 13 του παρόντος άρθρου) Παρ. 13 Ποιά είναι η προβλεπόμενη διαδικασία όταν μια επιχείρηση θελήσει να κάνει ριζικές αλλαγές στις θεωρημένες κατόψεις του καταστήματος. Αλλαγή στη θέση των χώρων πλύσεως, παρασκευαστηρίου, wc, αίθουσα πελατών, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν από νέα χωροθέτηση έως και νέες κατασκευές εντός του κτιρίου. Δεν αναφέρομαι απλώς σε αλλαγή θέσης του μπαρ, σε απλή αύξηση της επιφάνειας του παρασκευαστηρίου ή στην κατασκευή ενός επιπλέον wc σε ένα χώρο που δεν εξυπηρετούσε κάποια χρήση. Καταρχήν προκειμένου και πριν γίνει οποιαδήποτε αλλαγή επί των θεωρημένων κατόψεων οφείλει να έχει τη σύμφωνη γνώμη της υγειονομικής Υπηρεσίας, η οποία θα Βεβαιώσει ότι δεν επέρχεται επιδείνωση των υγειονομικών όρων; Και στην περίπτωση που αυτή η αλλαγή είναι ριζική, στην ουσία ένα εντελώς διαφορετικά διαμορφωμένο κατάστημα μήπως απαιτούνται εγκρίσεις από άλλες συναρμόδιες Υπηρεσίες (π.χ. Πυροσβεστική Υπηρεσία, Βεβαίωση του αρμόδιου μηχανικού για ζητήματα πολεοδομικής νομοθεσίας) ή απαιτείται νέα άδεια καθώς τροποποιήθηκαν εντελώς οι υγειονομικοί όροι λειτουργίας; Η άποψή μου είναι ότι θα πρέπει να προηγείται η σύμφωνη γνώμη της Υγειονομικής Υπηρεσίας, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διευκρινιστεί στη νέα Υ.Δ. με σαφήνεια η προβλεπόμενη διαδικασία. Παρ. 14 Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σε ήδη αδειοδοτημένη επιχείρηση είναι δυνατή η προσθήκη τραπεζοκαθισμάτων τόσο σε εξωτερικό χώρο, όσο και σε χώρο εντός του αδειοδοτημένου χώρου με πρόσθετη πράξη προσδιορισμού (ΚΥΑ Αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600/13). Θα συμπλήρωνα το αυτονόητο, ότι δηλαδή ειδικά για τον εσωτερικό χώρο απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην επιδεινώνονται οι υγειονομικοί όροι. Π.χ. σε χώρο που πριν δεν είχε κάποια χρήση. Παρ. 14 Μήπως θα έπρεπε να οριστεί κάποιο επιπλέον δικαιολογητικό για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε εξώστες, ταράτσες ή ημιηπαίθριους χώρους; Παρ. 14γ Θα πρέπει να διευκρινιστεί αν η Υγειονομική Υπηρεσία προκειμένου να γνωμοδοτήσει σχετικά θα πρέπει να ελέγχει τη ύπαρξη του Πιστοποιητικού (ενεργητικής) πυροπροστασίας στο φάκελο.