• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος Πασβούρης-Ιωάννης Φωτόπουλος' | 18 Απριλίου 2016, 07:14

    Όσον αφορά το κυρωτικό πλαίσιο, που προβλέπεται στο Νόμο 4235/2014, έχουμε να παρατηρήσουμε ότι κατά 90% αναφέρεται σε κυρώσεις του πρωτογενούς τομέα υγιεινής και ασφάλειας των ζώων και των ζωοτροφών και κατά 10% στις κυρώσεις για την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων για ανθρώπινη κατανάλωση και την προστασία της Δημόσιας Υγείας. Επιπλέον θεωρούμε ότι η πολυπλοκότητα της διαδικασίας της επιβολής των προβλεπόμενων προστίμων και το εύρος αυτών, δεν εξυπηρετεί το σκοπό για τον οποίο επιβάλλεται. Θα πρέπει να διαχωριστεί και το κυρωτικό πλαίσιο στον τομέα του ελέγχου της υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων για ανθρώπινη κατανάλωση – Δημόσια Υγεία, από το κυρωτικό πλαίσιο του ελέγχου της υγιεινής και ασφάλειας στον πρωτογενή τομέα, (ζώα και ζωοτροφές), αφού ληφθεί υπόψη το ισχύον κυρωτικό πλαίσιο σε κάθε περίπτωση. Ως εκ τούτου απαιτείται να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση και ερμηνευτική εγκύκλιος για την εφαρμογή της. Όσον αφορά τους παραβάτες υγειονομικών διατάξεων που δεν αφορούν τρόφιμα και προβλέπονται με το άρθρο 43 του Ν. 4025/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, θα πρέπει να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση και ερμηνευτική εγκύκλιος για την εφαρμογή της.