• Σχόλιο του χρήστη 'Athanasios Tsatsos' | 21 Δεκεμβρίου 2010, 20:43

    Οι όποιες αλλαγές και εναλλακτικές λύσεις στη δομή και τη λειτουργία των Μονάδων Υγείας θα πρέπει να περιλαμβάνουν τη βελτίωση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων (Authority στις Διοικήσεις), τη μέτρηση της απόδοσης (Αξιολόγηση των Διοικητών ανά τρίμηνο), την αυξημένη υπευθυνότητα ( Εφαρμογή Πρωτοκόλλων σε όλες τις ιατρικές πράξεις), τον αυστηρό έλεγχο (Clinical and medical audit ), τον προγραμματισμό (Κλειστοί προϋπολογισμοί στα Νοσοκομεία) και τη βέλτιστη διαχείριση των πόρων (Τιμολόγηση όλων των ιατρικών πράξεων). Μετά την ολοκλήρωση του χάρτη υγείας 24ωρη λειτουργεία ενός κεντρικού μεγαλύτερου Νοσοκομείου ανά περιφέρεια και κυλιόμενη εργασία ιατρικού -νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού όλο το 24ωρο. Κεντρικός στόχος θα πρέπει να είναι η μείωση του κόστους της λειτουργίας και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας για τον πολίτη. Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχή έκβαση των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων στις Υπηρεσίες Υγείας αποτελεί η ενίσχυση της εμπιστοσύνης. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης είναι το σημείο κλειδί για να λειτουργήσει ο ενάρετος κύκλος που ανατροφοδοτεί την ορθή λειτουργία της Διοίκησης και τη σχέση της με την πολιτική ηγεσία και τους πολίτες. Είναι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία και καταλύτης επιτυχίας των όποιων αλλαγών. Χωρίς εμπιστοσύνη, κανείς δεν πιστεύει στην χρησιμότητα των αλλαγών και στην καθαρότητα των προτάσεων. Απαιτείται, λοιπόν, εμπιστοσύνη τόσο στο εσωτερικό περιβάλλον των Υπηρεσιών Υγείας, όσο και μεταξύ των στελεχών των Υπηρεσιών Υγείας , της Κυβέρνησης και των πολιτών. Αθανάσιος Τσάτσος 5η ΥΠΕ