• Σχόλιο του χρήστη 'KONSTANTINOS' | 12 Απριλίου 2017, 13:11

    Η διάθρωση της ΠΦΥ θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη στο νομοσχέδιο, όπως και οι υπηρεσίες που θα την αποτελούν. Έτσι θα πρέπει κανείς να δημιουργήσει μία αρχική δομή για να περιγράψει τις υπηρεσίες γενικά που θα την αποτελούν. Προσωπικά θα πρότεινα να εφαρμοστεί παλαιότερο θεσμικό πλαίσιο που όριζε τις ΥΠΕ με βάση την διοικητική διάρθρωση της χώρας και τις αποκεντρωμένες διοικήσεις (και πάλι οι διοικήσεις θα ήταν επτά τον αριθμό αλλά με μια πιο λογική χωρική κατανομή και θα συμβάδιζε με την διοικητική διάρθρωση της χώρας). Από εκεί και μετά η τομεοποίηση της Π.Φ.Υ. πρέπει να ακολουθήσει την κάτωθι καθετοποιημένη οργάνωση: 1)ΥΠΕ, 2)Τομέας Π.Φ.Υ. ανά Περιφέρεια (π.χ. 1ος Τομέας ΠΦΥ Περιφέρειας Ηπείρου ) με ισάριθμους τομείς με τις Περιφέρειες που καλύπτει η κάθε ΥΠΕ, 3) Κέντρα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (σε αστικές - ημιαστικές - αγροτικές περιοχές) με βάση ελάχιστο πληθυσμό αναφοράς για τη λειτουργία των, 4) Τοπικές Μονάδες Υγείας Κέντρων Π.Φ. Υγείας με πληθυσμό ευθύνης, 5) Περιφερειακά Ιατρεία σε κάθε δημοτική κοινότητα που δεν υπάρχει Τοπική Μονάδα Υγείας (τα οποία θα μπορούσαν να αντισταθμίζονται και από υπηρεσίες συμβεβλημένων οικογενειακών ιατρών και επαγγελματιών υγείας) . Με την ανωτέρω διάρθρωση ξεκαθαρίζεται η δομή που έχει το Σύστημα ΠΦΥ και δεν δημιουργούνται επικαλύψεις από πολλαπλές δομές υγείας. Θα πρέπει να ρυθμίζεται από το παρόν νομοσχέδιο πως όλες οι αρμοδιότητες που αφορούν την ΠΦΥ και σήμερα εφαρμόζονται από τις Διευθύνσεις Υγείας των Περιφερειών (πρώην Νομαρχίες) και τις υπηρεσίες Υγείας των Δήμων περνούν στην αρμοδιότητα του Τομέα Π.Φ.Υ. και των υπηρεσιών του (Κέντρα Π.Φ.Υ. & Τοπικές Μονάδες Υγείας). Δασκάλου Κωνσταντίνος Επισκέπτης Υγείας