• Σχόλιο του χρήστη 'Λάππα Χρυσούλα' | 18 Απριλίου 2017, 11:47

    Μια ιδιαίτερη κατηγορία πληθυσμού, στον οποία πρέπει να επενδύουμε με προγράμματα και δράσεις πρόληψης, αγωγής και προαγωγής υγείας, είναι ο μαθητικός πληθυσμός (προσχολικής, Α΄/Θμιας και Β΄/Θμιας εκπαίδευσης). Η σχολική κοινότητα είναι ιδιαίτερη ως προς τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της, τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν συμπεριφορές προστατευτικές για την υγεία τους. Βασικό μέλημα του Υπουργείου Υγείας και των άλλων φορέων που εμπλέκονται (π.χ. Υπ. Παιδείας), είναι να γίνεται προσεκτική επιλογή των επαγγελματιών υγείας που θα μπορούν να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν δράσεις ιδιαίτερα στο μαθητικό πληθυσμό. Το Π.Δ. 351 (ΦΕΚ 159 Α΄/1989) που αναφέρει τα επαγγελματικά δικαιώματα των κλάδων Νοσηλευτικής, Μαιευτικής και Επισκεπτών Υγείας,επισημαίνει ότι μόνο ο Επισκέπτης Υγείας έχει δικαίωμα σχεδιασμού , υλοποίησης και αξιολόγησης τέτοιου είδους προγραμμάτων στην κοινότητα και ειδικά στο σχολείο αλλά και ο Ν.2519/ΦΕΚ 165 Α /21-8-1997, άρθρο 7 παρ.5, ορίζει ακόμη πιο αναλυτικά τις ειδικότητες (ιατροί, ψυχολόγοι, επισκέπτες υγείας κλπ) που εξουσιοδοτούνται να εφαρμόζουν προγράμματα σχολικής υγιεινής. Προτείνω να ληφθεί υπόψη η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για το ρόλο του Επισκέπτη Υγείας, όσο και των υπολοίπων επαγγελματικών κλάδων.