• Σχόλιο του χρήστη 'Λεωνίδας Αναγνωστόπουλος' | 25 Απριλίου 2017, 11:01

    Σχετικά με το άρθρο 3 παρ.1 Δεδομένα -Το 75% του Ελληνικού πληθυσμού έχει επαρκώς καλή υγεία (ΕΛΣΤΑΤ 2015) -Ανεπαρκής πρόσβαση των πολιτών για πρωτοβάθμια περίθαλψη μετά την ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων και την δημιουργία του ΕΟΠΥΥ και αυξημένος όγκος περιστατικών στα ΤΕΠ των νοσοκομείων για πρωτοβάθμια περίθαλψη. -Διαφορά φιλοσοφίας στην επιλογή γιατρού Ελλήνων-Ευρωπαίων πολιτών. Ο Έλληνας πολίτης θέλει γιατρό που επιλέγει ελεύθερα ο ίδιος ενώ ο Ευρωπαίος αρκείται σε ιατρική (?) λευκή μπλούζα. -Βάσει του ιατρικού χάρτη σε σύνολο ιατρικού πληθυσμού 68.400 ιατρών, οι εξειδικευμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες ιατροί είναι 36.000 (ΕΛΣΤΑΤ 12/2015). - Στο διάστημα 2010-2016 μετανάστευσαν 20.000 γιατροί εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι εξειδικευμένοι. Γιατροί που χρυσοπλήρωσε ο Έλληνας πολίτης για να τους εκπαιδεύσει και τους προσφέρει σαν ξερολούκουμο στους στρατολόγους της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. -Αποτυχία του σκοπού των Κέντρων Υγείας στην 40ετία περίπου από την δημιουργία τους. Αν και εξοπλίστηκαν και επανδρώθηκαν να λειτουργούν σαν αποκεντρωμένες μονάδες υγείας τα περισσότερα κατέληξαν σε διαμετακομιστικά κέντρα προς τα Νοσοκομεία. -Αποτυχία των αποκεντρωμένων περιφερειακών ιατρείων του ΙΚΑ που κατέληξαν σε ιατρεία συνταγογράφησης. -Το προτεινόμενο σχέδιο για ΠΦΥ για πλήρη ανάπτυξη πανελλαδικά και με τον προτεινόμενο σχεδιασμό προϋποθέτει ετήσιο προϋπολογισμό πάνω από ένα δις ευρώ τον χρόνο και χρησιμοποίηση του 10-15% των 36.000 εξειδικευμένων ελεύθερων επαγγελματιών ιατρών δημιουργώντας παράλληλα ένα δημόσιο δυσκίνητο σύστημα. Προτάσεις -Ελεύθερη επιλογή γιατρού από τον Έλληνα πολίτη. -Παροχή ΠΦΥ σε ιδιωτικά ιατρεία, πολυιατρεία που λειτουργούν με προδιαγραφές της πολιτείας και με ευθύνη-χρηματοδότηση των γιατρών. -Καθιέρωση χρεωστικής κάρτας υγείας(όπως η υπάρχουσα κάρτα αλληλεγγύης) με αποκλειστική χρήση για ιατρικούς σκοπούς (επισκέψεις, εργαστηριακές εξετάσεις) που θα πιστώνεται ανά έτος με το αναλογούν ποσό για ΠΦΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την ηλικία, ύπαρξη χρόνιων νοσημάτων εξαιρουμένων των ομάδων με σοβαρή επιβάρυνση (νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, κλπ). Λόγω του κλειστού προϋπολογισμού δεν υπάρχει τεχνητή ζήτηση και εξαφανίζονται από το λεξιλόγιο οι όροι clawback και rebate. Ο Έλληνας πολίτης γίνεται συνυπεύθυνος και διαχειριστής των χρημάτων που του αναλογούν για την υγεία έχοντας παράλληλα την δυνατότητα προσωπικής επιλογής του γιατρού του που θα τον καλύπτει όλο το 24ωρο. Ο εξειδικευμένος έλληνας γιατρός έχοντας επιστημονικό και οικονομικό κίνητρο γίνεται ανταγωνιστικός, δεν μεταναστεύει, καλύπτει όλη την επικράτεια από Καστελλόριζο μέχρι Ορεστιάδα και όλο τον Ελληνικό πληθυσμό.