• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Παπαγεωργίου & Κυριακή Τρυφινοπούλου' | 1 Οκτωβρίου 2019, 13:40

    Στο άρθρο 13 του παρόντος σχεδίου νόμου, το Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας (ΚΕΔΥ) ορίζεται ως «οργανική μονάδα», ενώ στο άρθρο 9 περιγράφεται ως αυτοτελές Τμήμα που υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο του ΕΟΔΥ. Εκτιμούμε, ότι η κατάταξη του ΚΕΔΥ σε διοικητικό επίπεδο Τμήματος δεν αποτυπώνει ικανοποιητικά την πολυδιάστατη υπόστασή του (περιλαμβάνει πολλά επί μέρους εργαστήρια με διαφορετικά αντικείμενα) και δεν αναδεικνύει την αξία και τον ρόλο του στην εργαστηριακή υποστήριξη υπηρεσιών δημόσιας υγείας, τόσο σε τακτικό επίπεδο, όσο και σε έκτακτες καταστάσεις. Εξάλλου και ο νόμος 3370/2005 (Α’ 176), τον οποίο επικαλείται το άρθρο 13, περιγράφει ευλόγως το ΚΕΔΥ ως «Διεύθυνση Κεντρικού Εργαστηρίου Δημόσιας Υγείας». Υπενθυμίζουμε ότι και ο νόμος 3172/2003 (Α’ 197), ο οποίος επιπρόσθετα καθόριζε τον ρόλο, τις αρμοδιότητες και το αντικείμενο της επιστημονικής δραστηριότητας του ΚΕΔΥ, το περιέγραφε ως Διεύθυνση. Με βάση τα παραπάνω, προτείνουμε το Κεντρικό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας της χώρας να αποτελέσει αυτοτελή Διεύθυνση, η οποία να υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο του ΕΟΔΥ, κατάταξη που αρμόζει στον επιστημονικό και εποπτικό του ρόλο στον χώρο της εργαστηριακής υποστήριξης της Δημόσιας Υγείας. Ως Διεύθυνση θα μπορεί να: • διαρθρώνεται σε επί μέρους Τμήματα αντίστοιχα με τα υπάρχοντα εργαστήρια, αλλά και με νέα στο μέλλον • περιλαμβάνει παραρτήματα Τμημάτων του ΕΟΔΥ, απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του (προσωπικού, προμηθειών κ.α.). δεδομένου ότι το ΚΕΔΥ διαφοροποιείται χωροταξικά από την κεντρική υπηρεσία του ΕΟΔΥ • στελεχώνεται από μόνιμη τεχνική υπηρεσία, λόγω της φύσης και της πολυπλοκότητας των υποδομών, που απαιτούνται σε ένα εργαστήριο τέτοιας δυναμικής. Τονίζεται ότι η έλλειψη τεχνικής υπηρεσίας στο ΚΕΔΥ, οδήγησε σταδιακά σε αδυναμία επίλυσης ζητημάτων τεχνικής φύσης και αποτέλεσε τον βασικό πυρήνα δυσλειτουργίας του εργαστηρίου τα τελευταία χρόνια.