• Σχόλιο του χρήστη 'Κασκάνης Δημήτρης' | 13 Ιουλίου 2020, 12:43

    Οι ιδιαιτερότητες κλινικών τμημάτων, οι σχέσεις εσωτερικών προμηθευτών (πχ εργαστήρια, διοικητικές υπηρεσίες) και η ημιαυτονομία κάθε Τμήματος ή Κλινικής ή και τμημάτων διαφορετικών διευθύνσεων που φέρουν την επιστημονική και οργανωτική ευθύνη των μονάδων άρα και διάθεση δέσμευσης σε διαδικασίες αξιολόγησης, όσο και ισχυρά κίνητρα ή αντικίνητρα να δοθούν,θα προσκρούουν στον πολυκερματισμό των μεγεθών και φραγμών επικοινωνίας (χαρτί, αυτονομία στον καταμερισμό εργασίας τμημάτων/διευθύνσεων,ανάγκη ηλεκτρονικού αλφαβητισμού). Το παραμετροποιημένο ΚΠΑ (για το απλό δεν το συζητάω καθόλου θεωρώντας το χαμένες ανθρωποώρες) μπορεί να διερευνήσει κυρίως την διοικητική επάρκεια μηχανισμών και να την κινητοποιήσει ως ένα έγκυρο εργαλείο αξιολόγησής τους, όταν όμως υπάρχουν. Ακόμη και σε ελάχιστα περιβάλλοντα που ανέπτυξαν φορμαλιστικά ή bottom up ρεαλιστικές διαδικασίες διοίκησης με στόχους, οι διαδικασίες ωρίμανσης είναι αργές ή και περιστασιακές χωρίς συνέχεια. Κλινικά περιβάλλοντα που προσαρμότηκαν σε πρότυπα τύπου ISO ακόμη και ενδονοσοκομειακά καταρρέουν αφού δεν υπάρχει η δέσμευση υποχρεώσεων στο εσωτερικό περιβάλλον προμηθευτών και παρόχων. Πρόσθετα σε όλη τη σειρά ISO είναι διάχυτο ένα διαρκές ερώτημα ποιός αποτελεί την ηγεσία και ποιά η ισχύς των διαδικασιών ποιότητας απέναντι στην νομιμοποιημένη γραφειοκρατική δομή. Πρόταση: Νομιμοποίηση του οργανωτικού και συντονιστικού ρόλου των ΑΥΤΟΤΕΛΩΝ Τμημάτων Ποιότητας στην οριζόντια διασύνδεση των υπηρεσιών, με διεπιστημονικούς ημιαυτόνομους ΚΥΚΛΟΥΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ εσωτερικά και διασυνδεμένο δίκτυο ποιότητας σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ αποτελέσματα (μετρήσεις) σε ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ. Στελέχωση ομάδων ποιότητας με κριτήρια εμπειρίας κατάρτισης και πιστοποιημένης γνώσης ΣΔΠ με διαρκή αξιολόγηση αποτελεσμάτων στην διασύνδεση και αποτελέσματα (εδώ μπορεί το ΚΠΑ να αξιολογεί ικανοποιητικά τις δράσεις δομών ποιότητας αποτελώντας δείκτη και όχι αντικείμενο διεκπαιρέωσης που δικαιολογεί το ρόλο του). Δημιουργία εθνικού προτύπου, τουλάχιστον σε κοινές διαδικασίες που ακολουθεί πχ ένας δημόσιος πάροχος στην Κρήτη και πιθανά ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην Αλεξανδρούπολη, δομημένο απο ανεξάρτητο φορέα ανεγνωρισμένης αξίας.