• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ' | 14 Απριλίου 2022, 12:34

    Ο ΙΣΘ θεωρεί ότι ο σκοπός του ΕΟΠΥΥ είναι αποζημιωτικός διαχειριζόμενος τα κονδύλια των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων και των ιδιωτών με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών υγείας. Δεν είναι συντονιστικός της ΠΦΥ αφού αυτή περιλαμβάνει και μη συμβεβλημένους παρόχους, χρηματοδότηση από ιδίους πόρους των ασθενών καθώς και τα ασφαλιστικά προγράμματα των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Δεν είναι σε θέση συνεπώς ο ΕΟΠΥΥ να αναλαμβάνει ρόλο λειτουργικού συντονισμού. Θεωρούμε ότι ο ρόλος αυτός ανήκει στο Υπουργείο Υγείας και προτείνουμε την δημιουργία ανεξαρτήτου οργάνου που θα έχει αυτόν το ρόλο και θα λειτουργεί λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο του λειτουργικού πλαισίου της ΠΦΥ. Αντίστοιχα ο ΕΟΠΥΥ δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου της χρηματοδότησης παρά μόνο το μέρος που αφορά τους πόρους που έχουν τεθεί στην διαχείριση του. Προτείνουμε την αναδιατύπωση της παραγράφου ως εξής: «1. Σκοπός του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας είναι: α. Η παροχή υπηρεσιών υγείας στους εν ενεργεία ασφαλισμένους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, των μεταφερόμενων φορέων, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον προβλεπόμενο στο άρθρο 30 Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του παρόντος νόμου. β. Η συνεργασία μεταξύ των φορέων που συνιστούν το δίκτυο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, δηλαδή των Κέντρων Υγείας και των Περιφερειακών Ιατρείων του Ε.Σ.Υ., των ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου, των μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.), των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 23 και των συμβεβλημένων ιατρών του, καθώς και άλλων οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ.. Η συνεργασία πραγματοποιείται με βάση τους όρους που καθορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου Συντονισμού του άρθρου 31 του ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α`). Με αποφάσεις του Συμβουλίου Συντονισμού διαρρυθμίζεται επίσης και ο χάρτης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με σκοπό την καλύτερη και σωστή εξυπηρέτηση των δικαιούχων της περ. α`. γ. Η θέσπιση κανόνων ποιότητας και αποτελεσματικότητας της παροχής υπηρεσιών υγείας, η διαχείριση και ο έλεγχος της αποζημίωσης, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των διατιθέμενων σε αυτόν πόρων.