• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ' | 18 Απριλίου 2022, 15:43

    1. "ο έλεγχος διεξάγεται είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε εκ των υστέρων, και σε κάθε περίπτωση πριν από την καταβολή των δαπανών, είτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ είτε από φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, που εξειδικεύονται σε τέτοιους ελέγχους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και οδηγίες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ" Στο άρθρο 8 επαναλαμβάνεται η πρόβλεψη του αρ.7 για τη δυνατότητα ελέγχου των δαπανών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τους πάντες. Αισιόδοξο ότι στο αρ.8 αναφέρονται και οι Υπηρεσίες του Οργανισμού.Το αρ.90 του Ν.4368/2016, έχει κριθεί από το Σ.τ.Ε για την ορθότητα και αποτελεσματικότητά του με την (580/2021) απόφαση της Ολομέλειας. Στο άρθρο ήδη προβλέπεται ότι ο έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί έως το 100% των δικαιολογητικών των υποβαλλόμενων δαπανών με ελάχιστο ποσοστό το 5%. Εάν η επιδίωξη είναι να ελέγχονται οι δαπάνες σε ποσοστό που θα μπορεί να ανέρχεται στο 100% (άλλωστε ήδη σήμερα δαπάνες για συγκεκριμένες κατηγορίες σύμβασης ελέγχονται στο 100%), η κατεύθυνση της Πολιτείας έπρεπε να δείχνει προς την ενίσχυση των ανθρώπινων πόρων του Οργανισμού και όχι προς τη διάθεση του ελεγκτικού μηχανισμού σε φορείς εκτός Ε.Ο.Π.Υ.Υ. 2. "Ο προληπτικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των εν λόγω χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής διενεργείται με βάση τα ίδια έγγραφα, ενώ παρέχεται πλήρης πρόσβαση στα δικαιολογητικά δαπανών ασφαλισμένων με βάση τα οποία διενεργήθηκε η εκκαθάριση με δειγματοληψία ή στο σύνολο των στοιχείων σε περίπτωση εκκαθάρισης του συνόλου των δαπανών. Σε κάθε περίπτωση, ο Επίτροπος δύναται να επεκτείνει τον έλεγχο στο σύνολο των δικαιολογητικών που στηρίζουν την εκάστοτε εντελλόμενη δαπάνη, έστω και αν αυτά δεν συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα." Με το αρ.10 του Ν.4337/2015 καταργήθηκε ο προληπτικός έλεγχος στις δαπάνες του κράτους. Δεν έχω αντιληφθεί εάν με την προτεινόμενη διάταξη ο προληπτικός έλεγχος επανέρχεται ή πρόκειται απλώς για λανθασμένη αντιγραφή του αρ.90 του Ν.4368/2016.