Ξεναγός κατά την έννοια του παρόντος είναι όποιος κατ’ επάγγελμα ξεναγεί και συνοδεύει αλλοδαπούς ή ημεδαπούς περιηγητές ή επισκέπτες της χώρας σε μουσεία, οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, οργανωμένους ιστορικούς τόπους και περίκλειστα μνημεία, επεξηγώντας τη σημασία και την ιστορία τους και παρέχοντας πληροφορίες σε γλώσσα επιλογής τους για όλα τα ανωτέρω.
Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...ΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 Ορισμοί
ΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ Άρθρο 3 Οργανωμένη τουριστική κατασκήνωση πολυτελούς διαβίωσης – Προσθήκη υποπερ. ηη στην περ. α παρ. 2 άρθρου 1 ν. 4276/2014
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Προθεσμία περιβαλλοντικής αδειοδότησης τουριστικών καταλυμάτων και εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής – Προσθήκη άρθρου 7Α στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016Άρθρο 5 Θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας – Τροποποίηση παρ. 11 άρθρου 18 ν. 4276/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κίνητρα για την κατασκευή μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας – Τροποποίηση παρ. 1 και 4 άρθρου 10Α ν. 4002/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πολεοδομική ενοποίηση ακινήτων σε εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 24 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 8 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 2160/1993 Άρθρο 9 Πλωτές εξέδρες εντός μαρινών και καταφυγίων – Προσθήκη παρ. 7 στο άρθρο 29 ν. 2160/1993
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Ειδικές κατασκευές επί λιμενικών εγκαταστάσεων – Τροποποίηση υποπερ. ββ περ. γ παρ. 1 και περ. γ παρ. 2 άρθρου 31, υποπερ. γγ περ. δ παρ. 4 άρθρου 34 ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993Άρθρο 11 Λιμένες ξενοδοχειακών μονάδων – Προσθήκη άρθρου 35Α στον ν. 2160/1993
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Άρθρο 12 Διατάξεις για τη συνέχιση της λειτουργίας των ορειβατικών καταφυγίων – Τροποποίηση παρ. 12 άρθρου 52 ν. 4280/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997Άρθρο 13 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οριοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. β παρ. 3 άρθρου 29 ν. 2545/1997
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Διαδικασία έγκρισης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη δημιουργία σύνθετου τουριστικού καταλύματος σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις – Μεταβατική διάταξη – Αντικατάσταση περ. ε) παρ. 4 άρθρου 49 ν. 998/1979
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΑΜΑΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Άρθρο 15 Παροχή υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 20 ν. 4179/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006Άρθρο 16 Χρήση και αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 3 και παρ. 2 άρθρου 4 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006Άρθρο 17 Αναγνώριση ιαματικών φυσικών πόρων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 5 ν. 3498/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006Άρθρο 18 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση περ. ζ) και ιβ ) παρ. 1 άρθρου 10 ν. 3498/2006
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ AΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4442/2016 Άρθρο 19 Ρύθμιση κέντρων αναζωογόνησης – Τροποποίηση τίτλου Κεφαλαίου ΛΖ’ ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Προσθήκη των κέντρων αναζωογόνησης στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου ΛΖ’ – Aντικατάσταση άρθρου 268 ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Γνωστοποίηση λειτουργίας κέντρων αναζωογόνησης (spa) – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 270, άρθρου 271, παρ. 2 άρθρου 273 και παρ. 1 άρθρου 275 ν. 4442/2016
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΥΧΣΗ ΤΟΥ ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 22 Τουριστικά καταλύματα για την εξυπηρέτηση του οινοτουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Θέσπιση Σήματος Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου – Ποτοποιείου – Προσθήκη άρθρου 25Ε στον ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012Άρθρο 24 Εξουσιοδότηση για τη λειτουργία επισκέψιμων υδατοκαλλιεργειών που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού – Προσθήκη παρ. 6 στον ν. 4070/2012
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Άρθρο 25 Σπουδαστική μέριμνα των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Προσθήκη άρθρου 19Α στον ν. 3105/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018Άρθρο 26 Απαλλαγές από την καταβολή κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς των δικαιούχων σπουδαστών του Υπουργείου Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 1 και 5 άρθρου 86 ν. 4530/2018
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 27 Κριτήρια επιλογής – προκήρυξη πρόσληψης προσωπικού στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής και απαιτούμενων δικαιολογητικών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διοίκηση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 22 ν. 4276/2014
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Όργανα διοίκησης Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 3105/2003
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πλήρωση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού – Τροποποίηση παρ. 1 έως 4 άρθρου 11 ν. 3105/2003
- 224 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ Άρθρο 32 Ορισμοί
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγούΆρθρο 34 Ταυτότητα ξεναγού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγώνΆρθρο 35 Ασφάλιση των ξεναγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσειςΆρθρο 36 Όροι και προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Μητρώο ΞεναγώνΆρθρο 37 Μητρώο Ξεναγών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 Ειδικές κατ’ εξαίρεση άδειες ξενάγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Εποπτεία επί των ξεναγών – Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Λειτουργία Σχολών ΞεναγώνΆρθρο 40 Λειτουργία Σχολών Ξεναγών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προγράμματα επιμόρφωσης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 43 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 44 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 1652/1986 Άρθρο 45 Έννοια μισθώματος στη χρονομεριστική μίσθωση – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 1 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 46 Χρονομεριστική μίσθωση σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες – Προσθήκη άρθρου 1Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986Άρθρο 47 Δικαίωμα υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986Άρθρο 48 Υποχρέωση του εκμισθωτή για γνωστοποίηση χρονομεριστικής σύμβασης – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986Άρθρο 49 Κανονισμός λειτουργίας τουριστικής μονάδας – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986Άρθρο 50 Ανάκληση απόφασης υπαγωγής – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 1652/1986
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο ΠεκίνοΜΕΡΟΣ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Άρθρο 51 Αποπληρωμή ανεξόφλητων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Υπηρεσίας Εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού στο Πεκίνο
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4875/2021 Άρθρο 52 Ειδική Επιτροπή Τουρισμού – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021Άρθρο 53 Ετήσιο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 6 ν. 4875/2021
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ Άρθρο 54 Διαγραφή οφειλόμενων εισφορών για ξενοδοχειακά καταλύματα – Προσθήκη υποπερ. XIV) στην παρ. Γ του άρθρου 6 ν. 3766/2009
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937Άρθρο 55 Χρήση τίτλων ξενοδοχείου στην ίδια περιοχή – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 3 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ Άρθρο 56 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 4 β.δ. της 25ης Νοεμβρίου/7ης Δεκεμβρίου 1937
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003ΜΕΡΟΣ Η’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Άρθρο 57 Βυθίσεις για τη βελτίωση της υποθαλάσσιας χλωρίδας και πανίδας από ιδιώτες – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 3153/2003
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014Άρθρο 58 Συμβούλιο Χορηγιών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004Άρθρο 59 Επιτροπή Προσφυγών – Αντικατάσταση περ. δ) παρ. 6 άρθρου 4 ν. 3270/2004
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Κατάργηση υποχρέωσης καταχώρισης μοναδικού αριθμού γνωστοποίησης στο Μητρώο Τουριστικών Επιχειρήσεων – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 2 ν. 4276/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996Άρθρο 61 Κατάργηση της διαδικασίας θεώρησης του καταλόγου επιβατών από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3 ν. 2446/1996
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016Άρθρο 62 Κυρώσεις επί παράλειψης γνωστοποίησης στοιχείων της οικονομικής δραστηριότητας – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4442/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 18 ν. 4582/2018
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 64 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Ιουνίου 2024, 23:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Ιουνίου 2024, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
224 Σχόλια 348 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3365 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θέσπιση προδιαγραφών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιβαλλοντική κατάταξη καταλυμάτων, απλούστευση διαδικασίας ίδρυσης τουριστικών επιχειρήσεων και ειδικότερες διατάξεις ελέγχου καi...
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ...
- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου "Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου..."
- Ανάπτυξη καταδυτικού τουρισμού, ρυθμίσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, ρυθμίσεις για κολυμβητικές δεξαμενές εντός τουριστικών καταλυμάτων, σήμα πιστοποίησης glamping και λοιπές διατάξεις
- Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού
- Αναδιοργάνωση Υπουργείου Τουρισμού και ΕΟΤ
- Βία στα Γήπεδα
- Αναδιάρθρωση ΕΟΤ
- Τουρισμός υπαίθρου
- Ζητήματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
- Συνιδιοκτησία και Λειτουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Τεχνικές-λειτουργικές προδιαγραφές των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων
- Θεατρικές Επιχορηγήσεις
- Κινηματογραφική Τέχνη
Και ποιος έχει το δικαίωμα να ξεναγεί έξω από τους Αρχαιολογικούς/Ιστορικούς Χώρους; Οι παράνομοι που δεν έχουν καμία εξειδίκευση, φοροδιαφεύγουν και προπαγανδίζουν κατά της χώρας μας; Τι έχει να κερδίσει το κράτος από αυτο;
Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,
Με ιδιαίτερη χαρά και ελπίδα καλωσορίζω το νέο νομοσχέδιο για την απλοποίηση και επικαιροποίηση του νόμου περί ξεναγήσεων του 1977. Η εν λόγω πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας και αντανακλά την ανάγκη προσαρμογής στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς και των επισκεπτών μας.
Λόγοι Στήριξης του Νομοσχεδίου
Επικαιροποίηση και Εκσυγχρονισμός του Τουριστικού Προϊόντος:
Ο ισχύων νόμος του 1977 έχει καταστεί αναχρονιστικός και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του τουριστικού κλάδου. Η νέα νομοθεσία θα φέρει τον τομέα πιο κοντά στην πραγματικότητα του σήμερα, δίνοντας τη δυνατότητα για τη δημιουργία ενός ευέλικτου και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος.
Ενίσχυση της Διαφοροποίησης και της Εξειδίκευσης:
Ο διαχωρισμός των ρόλων των ξεναγών και των συνοδών τουριστικών δραστηριοτήτων θα ενισχύσει τη σημασία και την αξία της δουλειάς και των δύο κλάδων. Οι συνοδοί τουριστικών υπαίθριων δραστηριοτήτων και αστικού τουρισμού, με τις ειδικευμένες φυσιολατρικές, πολιτισμικές, εκπαιδευτικές και παρακινητικές δεξιότητές τους, θα προσθέσουν αξία στο ανθρώπινο δυναμικό του τουριστικού προϊόντος μας, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη.
Αντιμετώπιση της Έλλειψης Ξεναγών:
Σε περιοχές με μεγάλη επισκεψιμότητα και μικρό πληθυσμό, η έλλειψη διπλωματούχων ξεναγών αποτελεί σημαντικό πρόβλημα. Η νομοθετική ρύθμιση θα επιτρέψει την κάλυψη αυτών των κενών, ενθαρρύνοντας την είσοδο νέων επαγγελματιών στον κλάδο.
Μείωση του Κόστους και Βελτίωση της Προσβασιμότητας:
Το κόστος των διπλωματούχων ξεναγών για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως τα food tours, street art tours και άλλα, είναι υπέρογκο, καθιστώντας το προϊόν ακριβό. Η αναθεώρηση του νόμου θα επιτρέψει τη χρήση πιο οικονομικά προσιτών λύσεων, αποφεύγοντας την καταφυγή σε έκνομες πρακτικές και επιχειρήσεις.
Προσαρμογή στις Νέες Τάσεις του Τουρισμού:
Ο σύγχρονος τουρισμός περιλαμβάνει πολλές εναλλακτικές μορφές και ειδικά ενδιαφέροντα, που δεν καλύπτονται επαρκώς από το υπάρχον νομικό πλαίσιο. Με την προτεινόμενη νομοθεσία, θα διαμορφωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις, διασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Προστασία των Νόμιμων Επιχειρήσεων:
Η αναχρονιστική νομοθεσία έχει δημιουργήσει προβλήματα στην εικόνα μας προς τα έξω, με συχνά περιστατικά καταγγελιών και αντιπαραθέσεων μεταξύ ξεναγών και συνοδών. Η νέα νομοθεσία θα προστατεύσει τις νόμιμες επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τους να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους επισκέπτες μας.
Δίκαιο και Εύκολο Μοντέλο Αμοιβής και Ασφάλισης:
Το υπάρχον μοντέλο αμοιβής και ασφάλισης των διπλωματούχων ξεναγών είναι δυσλειτουργικό και κοστοβόρο για τις επιχειρήσεις. Η νέα νομοθεσία πρέπει να βρει μια πιο δίκαιη και εύκολη λύση για την αμοιβή και την ασφάλιση των επαγγελματιών του κλάδου, επιτρέποντας την ευελιξία και τη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων.
Συμπερασματικά, η απλοποίηση και η επικαιροποίηση του νόμου περί ξεναγήσεων είναι ένα αναγκαίο και καλοδεχούμενο βήμα για την ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα μας. Ελπίζουμε ότι η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μας και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού.
Με εκτίμηση,
Και ποιος θα έχει το δικαίωμα να ξεναγεί έξω από τους αρχαιολογικούς/ιστορικούς χώρους; Ο παράνομος, ο οποίος δεν έχει καμία εξειδίκευση, δεν πληρώνει φόρους και είναι στρατευμένος να προπαγανδίζει εναντίον της Ελλάδας; Τι έχει να κερδίσει το κράτος από αυτόν;
Επιτέλους. Το τουριστικό μοντέλο αλλάζει, το ίδιο πρέπει και το νομοθετικό πλαίσιο. θα πρέπει άμεσα να δοθεί το δικαίωμα στους συνοδούς υπαίθριων δραστηριοτήτων να κάνουν τη δουλειά τους, η οποία είναι εντελώς διαφορετική από αυτή του ξεναγού, χωρίς το φόβο καταγγελιών. Και τα δύο επαγγέλματα είναι σημαντικά, μπορούν να συνυπάρξουν χωρίς το ένα να βλάπτει το άλλο, απεναντίας να αλληλοσυμπληρώνονται.
Επιτέλους να συγχρονιστούμε σε αυτή την χώρα και να αλλάξουν νόμοι του ‘70 που είναι πια τροχοπέδη στον τουρισμο της σημερινής εποχής!
Επικροτούμε τον νέο νόμο και τον σαφή διαχωρισμό μεταξύ αρχαιολογικής ξενάγησης και food tours, bike tours, hiking tours, κτλ
Ο διαχωρισμός των ξεναγών με τους συνοδούς θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη επιδρώντας θετικά στους επαγγελματίες και των δύο κλάδων!
Ο διαχωρισμός αυτός θα έπρεπε να εννοείτε στον 21ο αιώνα. Άλλο τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι που φυσικά οι ξεναγοί κάνουν εκεί την δουλειά τους κι έχουν εντρυφήσει επι του θέματος κι άλλο τα Μονοπατια, πεζοπορίες, αναρριχηση και οι περιηγήσεις που δικαιωματατικα είναι των συνοδών. Καθενας στον τομέα του και φυσικά σε συνεργασία για μέγιστο αποτέλεσμα.
Είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός των δύο αυτών ειδικοτήτων. Ένας ξεναγος αρχαιολογικού ενδιαφέροντος δεν μπορεί και δεν έχει εκπαιδευτεί να συνοδεύει άτομα ή ομάδες σε υπαίθριες δραστηριότητες. Όπως ο συνοδός βουνού δεν εχει εκπαιδευτεί σε αρχαιολογικές κ ιστορικές γνώσεις.Οι αρμοδιότητες της κάθε ειδικότητας είναι απόλυτα διαφορετικές και εάν ανακατευτούν αυτές οι ειδικότητες και οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι χαμηλής ποιότητας και μπορεί να προβούν επικίνδυνες για την ανθρώπινη ακεραιότητα.
Ο διαχωρισμός που σχεδιάζεται εδώ είναι ίσως η σημαντικότερη κίνηση για την ενίσχυση του τουρισμού στη χώρα μας, καθώς ενισχύει τη σημαντικότητα της δουλειάς του ξεναγού αλλά και αυτή του πιστοποιημένου (!) συνοδού τουριστικών υπαιθρίων δραστηριοτήτων και αστικού τουρισμού, προσθέτοντας τις ειδικευμένες φυσιολατρικές, πολιτισμικές, εκπαιδευτικές και παρακινητικές δεξιότητες αυτών των επαγγελματιών στο ανθρώπινο δυναμικό του τουριστικού προιόντος μας!
Ο ξεναγος είναι ένας,δεν χωρίζεται σε ξεναγο εσωτερικού χώρου κι «συνοδο»-ξεναγο εξωτερικού χώρου.
Υποβαθμιζονται οι τουριστικές υπηρεσίες κι η ποιότητα τους τουρισμού της χώρας μας.
Μπράβο στην νέα πρωτοβουλία και ιδέα. Ο τουρισμός αλλάζει άρδην, νέα επαγγέλματα έχουν μπει στο χώρο και είναι σημαντικό όλοι να μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και ενίσχυση αυτού.
Επιτέλους. Είναι απαραίτητο να διαχωριστούν τα επαγγέλματα ξεναγού και Συνοδού Βουνού. Έτσι δεν θα υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και θα ξέρει ο καθένας τί νομιμοποιείται να κάνει κάτι οχι. Ο τουρισμός τις μέρες μας αλλάζει και καλό είναι να να γίνονται αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνση.
Επιτέλους. Το τουριστικό μοντέλο αλλάζει, το ίδιο πρέπει και το νομοθετικό πλαίσιο. θα πρέπει άμεσα να δοθεί το δικαίωμα στους συνοδούς υπαίθριων δραστηριοτήτων να κάνουν τη δουλειά τους, η οποία είναι εντελώς διαφορετική από αυτή του ξεναγού, χωρίς το φόβο καταγγελιών. Και τα δύο επαγγέλματα είναι σημαντικά, μπορούν να συνυπάρξουν χωρίς το ένα να βλάπτει το άλλο, απεναντίας να αλληλοσυμπληρώνονται.
Θα πρέπει ο επισκέπτης/τουρίστας αλλοδαπός ή ημεδαπός να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικού είδους υπηρεσία που πλέον ζητείται αλλά και προσφέρεται από την τουριστική αγορά: 1ον ξενάγηση από επαγγελματία/διπλοματούχο ξεναγό (υποχρεωτικό εντός ορίων αρχαιολογικών χώρων/μουσείων κλπ.) και 2ον συνοδεία από τουριστικό συνοδό που συνήθως το αντικείμενο της περιήγησης δεν είναι αρχαιολογικό/ιστορικό.
Απαραίτητη προϋπόθεση να είναι ξεκάθαρη η επιλογή προς τον επισκέπτη/τουρίστα τι είδους υπηρεσία «αγοράζει» ώστε να μπορεί να αξιολογήσει και επιλέξει αναλόγως.
Ο εκσυγχρονισμός νομοθεσίας, ιδεολογίας και απόψεων κρίνεται απαραίτητος, όπως κρίνεται απαραίτητος και ο σεβασμός μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Όσες περισσότερες επιλογές προσφέρουμε στους επισκέπτες/τουρίστες, τόσο περισσότερο βελτιώνουμε το τουριστικό προϊόν που ονομάζεται Ελλάδα.
Επιτέλους ένα νομοσχέδιο που έχει στόχο να εκσυγχρονίσει τον τουρισμό και να έρθει ποιο κοντά στην πραγματικότητα του σήμερα. Ο αναχρονιστικός πλέον νόμος περί διπλωματούχων ξεναγών μόνο προβλήματα δημιουργεί στην Ελλάδα και στην εικόνα μας προς τα έξω, με συχνά περιστατικά καταγγελιών και κυριολεκτικά ‘κυνηγιού’ ανθρώπων του τουρισμού και συνοδών από ξεναγούς ενώ συνοδεύουν κόσμο. Εικόνες απαράδεκτες, που υπονομεύουν τον επαγγελματισμό νόμιμων επιχειρήσεων που έχουν στόχο να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον επισκέπτη μας. Η πραγματικότητα είναι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ειδικά μετά την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού και των λεγόμενων ‘city tour’ (όπως food tours, street art tours, dark tourism, etc.), πως χρησιμοποιούνται κατά πλειοψηφία άτομα που δεν είναι διπλωματούχοι ξεναγοί για να επιτελέσουν τα παραπάνω προγράμματα. Σε αυτό έχουν οδηγήσει 3 λόγοι κυρίως: 1. Ο ελάχιστος αριθμός διπλωματούχων ξεναγών που δεν επαρκούν ούτε για τις ξεναγήσεις εντός αρχαιολογικών χώρων/μουσείων τους θερινούς μήνες. 2. Το υπέρογκο κόστος των διπλωματούχων ξεναγών για τέτοιας μορφής τουρισμού (οι προβέλψεις αμοιβής τους έχουν μείνει στη λογική δεκαετιών πίσω όταν ο τουρισμός ήταν groups με 50άρια λεοφωρεία). Η αμοιβή του ξεναγού τότε ήταν λίγη – η αμοιβή για τα small groups / private tours που πλέον υπάρχουν στον χώρο είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα το προϊόν να είναι ακριβό και να καταφεύγει ο κόσμος σε έκνομες λύσεις και επιχειρήσεις, όπως AirBnB experiences και free tours. 3. Είναι πάρα πολλοί οι ξεναγοί που ούτε το μορφωτικό υπόβαθρο έχουν ούτε την θέληση να αναλάβουν εναλλακτικές περιηγήσεις, όπως food tours, street art tours, bike tours, κα. Επομένως, το νομοσχέδιο αυτό καλοσορίζεται με χαρά και ελπίδα, προσβλέποντας στον εξυχρονισμό του τουριστικού προϊόντος, στην ανταπόκριση του νόμου στη νέα πραγματικότητα και στην προστασία των νόνιμων επιχειρήσεων για υπηρεσίες που ούτως ή άλλως παρέχονται πολλά χρόνια τώρα. Το επόμενο βήμα, βέβαια, θα πρέπει να είναι ένα θεσμικό πλαίσιο ορισμού επαγγέλματος για συνοδού/ξεναγού εκτός αρχαιολ. χώρων και μουσείου, και προβλέψεις κατάρτισης αυτών, ώστε να υπάρχει έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος. Σχετικά με τους διπλωματούχους ξεναγούς, θα πρέπει επίσης να εξυχρονιστεί το μοντέλο αμοιβής/ασφάλισής τους. Δεν γίνεται να δουλεύουν ως εξωτερικοί συνεργάτες και να τους πληρώνουν ως μισθωτούς οι επιχειρήσεις. Το κόστος για την επιχείρηση είναι υπέρογκο για μια απλή ξενάγηση, δεδομένου πως ο ξεναγός δεν αποτελεί έξοδο πακέτου και η επιχείρηση πληρώνει ΦΠΑ ακόμα και για την αμοιβή του και τα ασφάλιστά του. Θα πρέπει να βρεθεί μια πιο δίκαιη και εύκολη λύση πλέον.
Οι τουριστικές απαιτήσεις άλλαξαν. Ενα νέο αποσαφηνισμενο πλαίσιο είναι απαραίτητο
Οι απαιτήσεις του σύγχρονου τουρισμού απαιτούν την ανανέωση του νόμου του 1977. Είναι μια σωστή παρέμβαση που θα βοηθήσει όλες τις πλευρές.
Καταλαβαίνω ότι οποιαδήποτε αλλαγή στη χώρα μας, σε θέματα που οποιοσδήποτε θεωρεί κεκτημένα ή και δεδομένα, φέρνει αναστάτωση και δυστοκία. Λογικό. Όμως τα πράγματα εξελίσσονται, οι συνθήκες μεταβάλλονται και οι συνήθειες και οι ανάγκες των ανθρώπων που ταξιδεύουν, διαφοροποιούνται. Έτσι αρμόζει να γίνει και σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του τότε. Προφανώς και ένα νέο πλαίσιο δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να εξυπηρετεί τις προσωπικές ανάγκες όλων μας, ούτε μπορεί να ευχαριστεί όλους και όλες μας. Για να πάμε μπροστά, κάπου χρειάζεται να κάνουμε και λίγο πίσω. Και όσο καλύτερη πληροφορία έχει στα χέρια του ο νομοθέτης, και εφόσον τον ενδιαφέρει το γενικό καλό του τόπου και των ανθρώπων του, θα δημιουργήσει ένα ανάλογο πλαίσιο. Τέλειο δεν θα είναι, θα μας πάει όμως πιο μπροστά! Και αφήνω ένα ερώτημα εδώ έτσι για να υπάρχει.. Συνοδεύω ένα ξένο γκρουπ για την ανάβαση στην κορυφή ενός ιστορικού βουνού, του Ολύμπου. Χρειάζεται να έχω ξεναγό μαζί μου για να μιλήσει για τη μυθολογία του βουνού, τις ενδιαφέρουσες ιστορίες των αρχαίων Θεών ή άλλα ιστορικά στοιχεία που αφορούν την Ελλάδα;
Ο ξεναγός εντός των αρχαιολογικών χώρων. Επιτέλους και οι συνοδοί τουριστών ή οι εμψυχωτές υπαίθριων δραστηριοτήτων πρέπει να έχουν τη νομιμοποίηση που αξίζουν.
Ο διαχωρισμός του επαγγελματία ξεναγού με τον συνοδό γκρουπ είναι σαφώς προς την σωστή κατεύθυνση και σίγουρα δεν μειώνει το επάγγελμα του ξεναγού. Αναβαθμίζει σίγουρα το τουριστικό προιόν!
Ένα μεγάλο μπράβο στο Υπουργείο Τουρισμού για το καθοριστικό αυτό βήμα στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας. Το τουριστικό μας προιόν έχει αλλάξει, χρειάζεται διαφοροποίηση και φρέσκια πνοή. Ελλάδα δεν είναι μόνο τα αρχαία και δεν μπορεί ένας ξεναγός να είναι παντογνώστης όλων των θεμάτων. Εδώ και χρόνια η αγορά λειτουργεί σε δυο ταχύτητες, μια με ξεναγούς που αυτό που ξέρουν και θέλουν να κάνουν είναι ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία και μια με συνοδούς που ξέρουν και θέλουν να κάνουν περιηγήσεις στη σύγχρονη Ελλάδα. Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες ξεναγούς όσον αφορά τις γνώσεις που απαιτούνται για θέματα ιστορικού και αρχαιολογικού περιεχομένου, αλλά εντός των αρχαιολογικών χώρων. Ποιός ξεναγός ξέρει να κάνει μια αρχιτεκτονική ξενάγηση? Πόσοι ξεναγοί μπορούν να ξεναγήσουν σε χώρους Τέχνης? Πόσοι ξεναγοί μπορούν να μιλήσουν σε βάθος για την ελληνική κουζίνα και την οινογνωσία? Πόσοι ξεναγοί θέλουν να κάνουν bike tours? Πόσοι ξεναγοί μπορούν να κάνουν μια ξενάγηση street art? Πόσοι ξεναγοί ξέρουν σε βάθος την τοπική κουλτούρα και κοινωνία της Χίου, της Μυτιλήνης, της Ξάνθης, της Αρκαδίας, των Ζαγοροχωρίων, του Πηλίου? One size doesn’t fit all και αυτό φαίνεται να προσπαθεί να λύσει και να οριοθετήσει αυτό το νομοσχέδιο. Η αγορά μπορεί να αυτορυθμιστεί. Όποιος κάνει ξεναγήσεις ή περιηγήσεις πρέπει να λειτουργεί νόμιμα και αυτό πρέπει να εποπτέυσει το υπουργείο. Στο τέλος νικήτής θέλουμε να είναι ο ελληνικός τουρισμός – αν προσφέρουμε μια διαφοροποιημένη τουριστική εμπειρία, με πλήθος διαφορετικών προιόντων και όχι μόνο αρχαιολογία και ιστορία θα προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες και θα υπάρχει περισσότερη δουλειά για όλους. Δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός διχασμός, αντίθετα πρέπει να υπάρχει κοινό όραμα για την Ελλάδα και να παραμερίσουμε τα προσωπικά ή κλαδικά συμφέροντα.
Ως επιχειρηματίας του τουρισμού χρόνια θεωρώ ότι το νομοσχέδιο είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Οι ξεναγοί έχουν εξειδίκευση στην ιστορία και στην αρχαιολογία και θα πρέπει να είναι αυτοί που ξεναγούν αποκλειστικά εντός των μνημείων. Θα πρέπει να ληφθούν και πρωτοβουλίες για την μείωση των υπέρογκων αμοιβών τους που ξεπερνούν τα 60 ευρώ ανά ώρα.
Το επάγγελμα του ξεναγού χρειάζεται ένα εκσυγχρονισμένο νομικό πλαίσιο, αλλά όχι τέτοιου τύπου. Δεν πρόκειται για διάκριση ξεναγού και συνοδού, αλλά για υποβάθμιση και των δύο επαγγελμάτων. Οι αδειούχοι ξεναγοί έχουν εκπαιδευτεί και πιστοποιηθεί να ξεναγούν εντός και εκτός αρχαιολογικών χώρων και μνημείων και υπηρετούν τον σκοπό τους με επιτυχία. Πώς εννοείται ο «εκσυγχρονισμός» και η «αναβάθμιση» όταν ουσιαστικά οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις αποδομούν έναν κλάδο που το ίδιο το Υπουργείο Τουρισμού οικοδόμησε και στον οποίο έχει επενδύσει, και θα έπρεπε να είναι το καύχημα του σε έναν χώρο -τον τουριστικό- πολύπαθο και διαρκώς ελλιπώς ρυθμισμένο; Αντί να επικεντρώνεστε στην απορρύθμιση επιτυχημένων κλάδων, καλύτερα να αφιερώσετε χρονο στη ρύθμιση προβληματικών πεδίων του Τουρισμού.
Οι ξεναγοί είναι διαπιστευμένοι επαγγελματιες.Γνωριζουν σε βάθος, τα σημαντικά. Ο διαχωρισμός είναι σαφής εξ ορισμού κ δεν χρειάζεται νομική επεξήγηση
Ο συνοδός συνοδεύει τους επισκέπτες, ο ξεναγός αναλαμβάνει την περιήγηση στις ιστορικές τοποθεσίες.
Πόλεις – μουσεία ,όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη,δεν μπορούν να τις δείχνουν,άσχετοι προς το επάγγελμα άνθρωποι, ακόμα κι αν νομίζουν πως μπορούν.
Δεν χρειάζεται συρρίκνωση του επαγγέλματος του ξεναγού, αλλά ανάδειξη και υποστήριξη.
Οι συνοδοί μπορούν και αυτοί, να ανέβουν επίπεδο, ακολουθώντας την ξεναγικη εκπαίδευση.
Οι ξεναγοί είναι διαπιστευμένοι επαγγελματιες.Γνωριζουν σε βάθος, τα σημαντικά. Ο διαχωρισμός είναι σαφής εξ ορισμού κ δεν χρειάζεται νομική επεξήγηση
Ο συνοδός συνοδεύει τους επισκέπτες, ο ξεναγός αναλαμβάνει την περιήγηση στις ιστορικές τοποθεσίες.
Πόλεις – μουσεία ,όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη,δεν μπορούν να τις δείχνουν,άσχετοι προς το επάγγελμα άνθρωποι, ακόμα κι αν νομίζουν πως μπορούν.
Δεν χρειάζεται συρρίκνωση του επαγγέλματος του ξεναγού, αλλά ανάδειξη και υποστήριξη.
Επιτελους θα αφήσουμε τον οποιοδήποτε να παρουσιάζει την χώρα μας και την ιστορία της. Ο Ξεναγός είναι αυτός που εκπαιδεύεται για να κάνει την παρουσίαση της χώρας μας εντός και εκτός χωρών ή μουσείων. Οι περισσότεροι επισκέπτες εμπιστεύονται έναν διπλωματούχο ξεναγό και ενθουσιάζονται με το υπόβαθρο των σπουδών του. Ξέρετε πόσες φορές απογοητεύονται όταν μαθαίνουν ότι ήταν με κάποιον μη ξεναγό; Επίσης, μη ξεχνάτε πως η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα !!! Ελλάδα είναι και η Θεσσαλονικη, η Ξάνθη, η Καστοριά, η Καβαλα, μέρη στα οποία υπάρχει ιστορικό κεντρο με μνημεία όλων των εποχών, των οποίων «ξεναγοί» είναι οι ξένοι συνοδοί πρακτορείων, άνθρωποι που δεν μένουν καν εδώ και παρουσιάζουν την ιστορία μας είτε όπως την καταλαβαίνουν είτε όπως τους συμφέρει. Τι θα γίνει με αυτους; Ελλάδα είναι και η Λαρισα, ο Βολος, η Καλαμάτα όπου το ρόλο του ξεναγού στο ιστορικό κεντρο προσπαθούν να τον αναλαμβάνουν αρχαιολόγοι, μουσειοπαιδαγωγοι ή καθηγητές αγγλικών. Πως θα περιοριστούν τώρα και αυτοί; Και αν το ερώτημα που προκύπτει ειναι αν υπάρχουν εκεί Διπλωματούχοι ξεναγοί, η απάντηση είναι πως φυσικά και υπάρχουν! Αν ο τουρισμός μας χρειάζεται εκσυχρονισμό βρείτε έναν άλλον τρόπο. Μη καταστρέψετε ενα από τα σημαντικότερα επαγγέλματα του τουρισμού! Η εμπειρία είναι που μετράει και ο ξεναγός την προσφέρει εντός και εκτός!
Για τον περικλειστο αρχαιολογικό χώρο από έξω επιτρέπετε να σχολιάσουν άτομα που δεν είναι ξεναγοι; Την Βουλή μας, τον Άρειο Πάγο, τις Βυζαντινές μας εκκλησίες; Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινιστει. Επίσης να συμπεριληφθουν όλα τα μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς υλικής και αυλης, αλλιώς ιδίως σε παραμεθωριες περιοχές θα δούμε άτομα πληρωμένα από υπουργεία άλλων χωρών να παρουσιάζουν την ιστορία μας όπως εκείνοι θα ήθελαν να είναι, με τις ευλογίες του δικού μας υπουργείου τουρισμού.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΞΕΝΑΓΩΝ
ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΟΝ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ.
Το Υπουργείο Τουρισμού με το νέο νομοσχέδιο προς διαβούλευση απαξιώνει την ουσία του επαγγέλματος του Ξεναγού που από τη δεκαετία του ’50 υπήρξε κατά γενική ομολογία ο αποφασιστικός παράγοντας της ποιοτικής αναβάθμισης του ελληνικού Τουρισμού.
Στην Ελλάδα ο Ξεναγός ποτέ δεν υπήρξε συνδεδεμένος με ένα συγκεκριμένο μνημείο ή μουσείο. Συνοδεύοντας τον επισκέπτη σε διαδρομές σε όλη την Ελλάδα, θαλάσσιες ή οδικές, συνδέει το παρελθόν με το παρόν, ερμηνεύοντας τα πάσης φύσεως αξιοθέατα της χώρας και αναδεικνύει τον πολιτισμό της, δηλαδή το σύνολο της πολιτιστικής της κληρονομιάς.
Αυτός ο ιδιαίτερος ρόλος του Ξεναγού είχε αποτυπωθεί στο νόμο περί Ξεναγών του 1977 που η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού στο όνομα του εκσυγχρονισμού έρχεται να «εκσυγχρονίσει» τροποποιώντας τον ορισμό του επαγγέλματος. Ο πολύπλευρος ρόλος του Ξεναγού πλέον περιορίζεται στην παρουσίαση οργανωμένων αρχαιολογικών χώρων και περίκλειστων μνημείων!
Αντί για την αριστεία, την οποία τόσο διαφημίζει η κυβέρνηση, προωθείται ένας δήθεν εκσυγχρονισμός στον χαμηλότερο μέσο όρο!
Αντί ο Ξεναγός να προωθεί μία ολιστική εμπειρία, καταδικάζεται σε μία τοπική υπηρεσία μίας χρήσης.
Αντί για την ποιοτική αναβάθμιση επιλέγεται η υποβάθμιση του συνολικού τουριστικού προϊόντος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα της χώρας.
Οι Ξεναγοί πρεσβεύουμε το σύνολο της χώρας μας, το παρελθόν και το παρόν της και όχι μόνο την αίθουσα ενός μουσείου.
Αγαπητή κα Υπουργέ Τουρισμού Κεφαλογισννη Όλγα
Αλλάζετε με νέο νόμο τον ορισμό του ξεναγού στα άτομα που εξηγούν ΜΟΝΟ μέσα σε πεεικλειστους αρχαιολογικους χώρους και μουσεία. Ο ξεναγός είναι εκ των πραγμάτων ο άνθρωπος που παρουσιάζει τη χώρα μας και διαμορφώνει τις απόψεις των επισκεπτών μας και ως εκ τούτου κάνει στην κλίμακα που αντιστοιχεί στο επάγγελμα μας εξωτερική πολιτική . Τι διαφορά θεωρείτε ότι υπάρχει στη διαμορφωση των απόψεων για τα διάφορα θέματα της χώρας μας αν κάποιος μιλάει μέσα από τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας π.χ. ή αν τον δείχνει από το δρόμο, πολύ ωραία φαίνεται και η Αγορά και τα μαγαζιά και τα υπέροχα σπίτια, τα μωσαικα δεν θα μπορεί να δείξει μόνο αλλά ούτε κι εμείς τα δείχνουμε το χειμώνα, επειδή σκεπαζονται για να προστατεύουν. Κι έχει πολλούς που θα χαρούν νομίμως, κι ίσως πληρωμένοι από υπουργεία άλλων χωρών που θα οργανώνουν Ξεναγήσεις εκτός αρχαιολογικων χώρων με τις ευλογίες σας. Έχετε ακούσει τι λένε για τη χώρα μας οι αναρρυθμητοι παράνομοι που ξεναγούν ήδη έξω από την Αρχαία Αγορά, μπροστά στη Βουλή μας, πάνω από τον Άρειο Πάγο ή την Πνύκα, όπου έχεις μπροστά σου όλη την Αγορά και τους χώρους όπου πραγματωθηκε η ανυπέρβλητη ως σήμερα Αθηναϊκή Δημοκρατία; Πόσα προσβλητικότατα σχόλια ακούμε για τη χώρα μας, αλλά τουλάχιστον ως τώρα εμείς που κινούμαστε στους χώρους και τα ακούμε μπορούμε να αντιδρασουμε, να διορθώσουμε, να καλέσουμε την αστυνομία, να ενημερώσουμε τους τουρίστες ότι ο κύριος ή η κυρία καμία σχετική άδεια δεν έχουν και ότι η δραστηριότητα τους είναι παράνομη και μας προσβάλλει. Τώρα τίποτα, όποιος θέλει, από οποίο μέρος της γης θα είναι ελεύθερος να ξεναγεί τουρίστες είτε μέσω γραφείων είτε να τους βρίσκει μόνος, είτε να έρχεται μαζί τους από τη χώρα προέλευσης τους και είτε από άγνοια, είτε από πολιτική σκοπιμότητα να μας παρουσιάζει όπως θέλει. Δείτε τους κινδύνους από την αλλαγή του ορισμού του ξεναγού και μην το πράξετε.
Ο ρόλος του ξεναγού δεν είναι μόνο να μιλήσει σε ιστορικούς, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.. Είναι να δώσει μια σαφή εικονα του τοπου, των ανθρώπων, της ιστορίας και της σύγχρονης ζωής της χώρας. Γι αυτό και η απόφαση να γίνει κάποιος ξεναγός αλλάζει τόσο τον τρόπο ζωής του ίδιου όσο και την εικόνα που έχει κάποιος ξένος επισκέπτης για τη χώρα. Δεν είναι μόνο συνοδεύω και λέω ένα απλό ιστορικο πλαίσιο, γι αυτό δεν πρέπει να υπαρχει περιορισμός στο χώρο. Επίσης ήδη το επάγγελμα αντιμετωπιζει προβλήματα από ανθρώπους που ξεναγούν χωρίς επίσημη άδεια. Και όσο και να λέει κάποιος ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό στην πραγματικότητα είναι πολυ δύσκολο να καταγγείλεις κάποιον στην μέση του δρόμου. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ο ξεναγός θα μιλήσει εμπεριστατωμένα χωρίς να ενδώσει στις οποιεσδήποτε μη τεκμηριωμένες πληροφορίες, μόνο και μόνο για να προκάλεσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Η επιλογή στη σχολή εξάλλου και η αποφοίτηση γίνεται με αντικειμενικά και αυστηρά κριτήρια, ώστε όλοι να έχουν την ικανότητα να ξεναγούν. σε Οποιονδήποτε χώρο σε οποιεσδήποτε συνθήκες και όχι να συνοδεύουν
Επιτέλους . Με τόσα εκατομμύρια τουρίστες χρειαζόμαστε νεο πλαίσιο . Συγχαρητήρια στην ιδέα
Οι διπλωματούχοι ξεναγοί απασχολούνται αποκλειστικά από τουριστικά γραφεία για ξεναγήσεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Δεν αλλάζει απολύτως τίποτα για αυτούς, ο περιορισμός του επαγγέλματος εντός αρχαιολογικών χώρων. Το νομοσχέδιο εκσυγχρονίζει το πλαίσιο των ξεναγήσεων στη Ευρωπαϊκή λογική. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης υπάρχει σαφής διαχωρισμός εντός και εκτός αρχαιολογικών χωρων.
Ο διαχωρισμός των ξεναγών με τους συνοδούς θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη επιδρώντας θετικά στους επαγγελματίες και των δύο κλάδων
Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί ο ορισμός, αφήνει περιθώριο παρερμηνείας εκ μέρους των επαγγελματιών τουρισμού. Αν κάποιος συνοδεύει ένα γκρουπ σε μια πόλη η οποία δεν συγκαταλέγεται στη λίστα της UNESCO ή δεν είναι «οργανωμένος ιστορικός τόπος» έχει το δικαίωμα να τους αναλύσει τα διάφορα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία, επισκεπτόμενος τα μη «περίκλειστα» μνημεία της ακόμη και αν δεν είναι ξεναγός;
Επίσης είναι πολύ σημαντικό να συμπεριληφθούν εντός του ορισμού και τα αξιοθέατα.
Είναι σε σωστή βάση να διαχωριστουν τα επαγγελματα ξεναγού και συνοδού ώστε το ένα να μην ενοχλείται από το άλλο. Ο τουρισμός τις μέρες μας αλλάζει και καλό ειναί να γίνονται αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνηση.
Είναι σε σωστή βάση να διαχωριστουν τα επαγγελματα ξεναγού και συνοδού ώστε το ένα να μην ενοχλείται από το άλλο. Ο τουρισμός τις μέρες μας αλλάζει και καλό ειναί να γίνονται αλλαγές προς την σωστή κατεύθυνηση.
Δυστυχώς τα άρθρα περί των ξεναγών φαίνονται να είναι χαοτικά και ανωριμα.
Υπάρχουν πολλές αντιθέσεις, το ένα άρθρο είναι αντίθετο με το άλλο πολλές φορές, και το αποτέλεσμα φαίνεται χαοτικό και ανεξέλεγκτο. Το ένα άρθρο ορίζει ξεναγούς ως επεξηγητες σε «κλειστούς οργανωμένους χώρους» (ίσως και τουριστικό λεωφορείο είναι ένα από αυτό, δεν είναι ξεκάθαρο), και το άλλο αφήνει στο υπουργείο δικαίωμα να οργανώνει 3 σεμινάρια το χρόνο όπου συν τοις άλλοις «θα διδάσκονται τεχνικές διαδρομικής ξενάγησης κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών εκδρομών». Για ποιον λόγο διαδρομική αφού το ένα άρθρο περιορίζει ξεναγούς σε κλειστούς χώρους; Η τελικά όχι; Σχολή η σεμινάριο; 2 μήνες η τρεις; Υπουργείο η κέντρο δια βίου μάθησης (από που και ως που, και με τι καθηγητές;)
Επίσης, όσο αφορά την εποπτεία και έλεγχο των παράνομων ξεναγών – ποιος ακριβώς και με τι τρόπο θα πραγματοποιεί αυτόν τον έλεγχο;
Θεωρω οτι το νομοσχεδιο ειναι σε σωστο δρομο, ο παγκοσμιος τουρισμος εχει αλλαξει μορφη, οι αναγκες ειναι περισσοτερες, ο σωστος διαχωρισμος ξεναγου και συνοδου περιηγητη μπορει κ πρεπει να πραγματοποιηθει για να προσφερονται πολλες υπηρεσιες στους επισκεπτες της χωρας μας, αρκει να σεβονται ολοι ο ενας τον αλλον.
Είναι ωραίο που γίνεται ο διαχωρισμός μεταξύ τουριστικών συνοδών και ξεναγών. Να πούμε όμως επίσης πως και οι συνοδοί κάνουν 2ετή φοίτηση, με μαθήματα ιστορίας, γεωγραφίας, θρησκολογείας κτλ. και δίνουν εξετάσεις στον ΕΟΠΕΠ για να πάρουν την άδεια και αυτό για να είναι ικανοί να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις αυτών που συνοδεύουν, όχι για να κάνουν ξενάγηση με την έννοια των ξεναγών.
Είναι ωραίο επίσης που οριοθετείται και το πεδίο των ξεναγών, που στον νόμο του 1977 δεν είχε ούτε αρχή ούτε τέλος.
Οι ανάγκες του τουριστικού προϊόντος αλλάζουν και μαζί πρέπει να προσαρμόζονται και οι νομοθετικές ρυθμίσεις, πάντα προς το καλύτερο.
Παρακαλώ αποσαφηνίστε τον όρο «οργανωμένος ιστορικός χώρος».
Παρακαλώ διευκρινίστε τι εννοείτε με τον όρο οργανωμένος ιστορικός χώρος;
Οι ξεναγοί έχουν ως αντικείμενο την ερμηνεία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Γι αυτό και διδάσκονται ιστορία, αρχαιολογία, ιστορία τέχνης, λαογραφία, γεωγραφία, γεωλογία μεταξύ άλλων. Καταθέτουν 4 πτυχιακές εργασίες σε διαφορετικούς τομείς ξενάγησης συμπεριλαμβανομένης της διαδρομικής ξενάγησης και περνάνε και από ιδιαίτερα απαιτητικές εξετάσεις.
Για τον διαχωρισμό των συνοδών γκρουπ και των ξεναγών, να θεσπιστεί θεσμικό πλαίσιο για το τι ακριβώς κάνουν και δεν κάνουν οι συνοδοί γκρουπ, γιατί το επάγγελμα των ξεναγών μαστίζεται από τους συνοδούς γκρουπ που φτάνουν να ξεναγούν παράνομα και όχι το αντίστροφο.
Τι ακριβώς είναι οι «οργανωμένοι ιστορικοί τόποι» και τα «περίκλειστα μνημεία»; Δηλαδή σε πόλεις όπως της Κέρκυρας που είναι μνημείο UNESCΟ θα μπορεί να ξεναγεί ο κάθε τυχόντας;
Όσο για τους συνοδούς είναι αυτό που λέει η λέξη «συνοδοί», δεν είναι ξεναγοί, ούτε έχουν την απαραίτητη κατάρτηση για να ξεναγούν.
Οι τουριστικές απαιτήσεις άλλαξαν. Ενα νέο αποσαφηνισμενο πλαίσιο είναι απαραίτητο.
Είναι μια δίκαιη οπτική προς την κατεύθυνση της διάκρισης των ρόλων ώστε να διασφαλιστεί η ύπαρξη καθενός με την ιδιότητα του!
Θα ήταν πολύ καλό να προχωρήσει, καθώς ο τουρισμός αναπτύσσεται και παραμένουμε σε διατάξεις πολλών ετών πριν , που δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες .
Ως εργαζόμενος σε εταιρία που πραγματοποιεί bike tours, θεωρώ σημαντικό τον διαχωρισμό των ξεναγών και των απλών περιηγητών. Και οι δυο εργασίες μπορούν να πραγματοποιούνται χωρίς να ενοχλεί η μια την άλλη!
Καλό θα ήταν να υπάρχει διαχωρισμός των ξεναγών και τον συνοδών γκρουπ για την καλύτερη λειτουργία του τουριστικού χώρου.
Είναι μια σωστή παρέμβαση για την διάκριση τουριστικού συνοδού και ξεναγού.
Μια αλλαγή προς τη σωστή κατεύθυνση
για να είναι ξεκάθαρο του τί είναι ξεναγός και τι σύνοδος.
Απαραίτητη αποσαφήνιση για το επάγγελμα του ξεναγού που εκκρεμεί από το 1977 και συμβαδίζει με τις σύγχρονες ανάγκες του τουρισμού.