Στην παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), περί αρμοδιοτήτων του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην περ. β), πριν από τις λέξεις «το Μεταλυκειακό Έτος Τάξη Μαθητείας» προστίθενται οι λέξεις «τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης,», β) προστίθενται περ. ι), ια) ιβ) και ιγ) και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. ασκεί ιδίως τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) παρακολουθεί τις εξελίξεις και τις μεταβολές της αγοράς εργασίας και μεριμνά για τη διατύπωση προτάσεων σχετικών με τη διαρκή προσαρμογή της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης,
β) μεριμνά για τη συστηματική αναπροσαρμογή των επαγγελματικών τομέων και των ειδικοτήτων που προσφέρονται στις Σ.Α.Ε.Κ., τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης, το Μεταλυκειακό Έτος Τάξη Μαθητείας, τα ΕΠΑ.Λ., τις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α. και τις Ε.Σ.Κ. και υποβάλλει σχετικές εισηγήσεις στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
γ) προβαίνει στην εκτίμηση και σε εισήγηση για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του μηχανισμού διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας του άρθρου 85 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21), προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
δ) αξιολογεί τις τεκμηριωμένες προτάσεις που κατατίθενται από τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. και άλλους φορείς αρμοδίως για τη δημιουργία και ένταξη νέων τομέων και ειδικοτήτων, ειδικών μαθημάτων, προγραμμάτων και δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία των Σ.Α.Ε.Κ., του Μεταλυκειακού Έτους Τάξη Μαθητείας, των ΕΠΑ.Λ., των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α. και στις δομές της διά βίου μάθησης και υποβάλλει εισηγήσεις προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
ε) παρακολουθεί τις ειδικότητες που λειτουργούν σε όλα τα επίπεδα του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. με βάση τη χωροταξική απόσταση μεταξύ των εκπαιδευτικών μονάδων στις οποίες παρέχονται, τον κτιριακό και εργαστηριακό εξοπλισμό, το εκπαιδευτικό προσωπικό/προσωπικό κατάρτισης και το δυναμικό μαθητών/καταρτιζόμενων/μαθητευομένων και, εφόσον εντοπίζει αλληλεπικαλύψεις των ειδικοτήτων αυτών, εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού την κατάργηση ή την αναστολή λειτουργίας τους ή, εφόσον εντοπίζει άλλες αδυναμίες, εισηγείται τρόπους για την αντιμετώπισή τους,
στ) παρακολουθεί την εφαρμογή του καθολικού σχεδιασμού υποδομών, εξοπλισμών, υπηρεσιών, εκπαιδευτικού υλικού και διαδικασιών και την παροχή εύλογων προσαρμογών σε όλα τα επίπεδα του Ε.Σ.Ε.Ε.Κ. για την καταπολέμηση των διακρίσεων σε βάρος των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις και εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εφόσον εντοπίζει αδυναμίες και ελλείψεις, τρόπους για την αντιμετώπισή τους,
ζ) εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κριτήρια για την επαναχωροθέτηση των εκπαιδευτικών μονάδων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που αντιστοιχούν στα επίπεδα τρία (3), τέσσερα (4) και πέντε (5), ύστερα από αξιολόγησή τους σε βάθος τριετίας,
η) μεριμνά για τη διασφάλιση της ποιότητας των εισροών και εκροών της παρεχόμενης μη τυπικής και άτυπης μάθησης και για την ανάπτυξη μιας ενιαίας αντίληψης για τα θέματα πιστοποίησης των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού προς όφελος της ανταγωνιστικότητας της Χώρας,
θ) ασκεί λοιπές αρμοδιότητες που του ανατίθενται, στο πλαίσιο της αποστολής του.
ι) γνωμοδοτεί στον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.) για την έκδοση κανονιστικού πλαισίου χορήγησης αντιστοιχίας των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων τίτλων ειδικοτήτων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.) με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα κατόχων αντίστοιχων τίτλων ειδικοτήτων προϋφιστάμενων συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης που έχουν ήδη απονεμηθεί με προεδρικά διατάγματα,
ια) εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και στον κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργό για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων τίτλων που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Ε.Π.Π.,
ιβ) υποβάλλει γνώμη στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 34Β, αναφορικά με την πρόταση του οικονομικού φορέα για την ίδρυση Ακαδημίας Επαγγελματικής Κατάρτισης, και
ιγ) εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για χορήγηση της αντιστοιχίας στους κατόχους τίτλων ειδικοτήτων του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας των επαγγελματικών δικαιωμάτων και των αδειών των κατόχων αντίστοιχων, όπως ορίζεται στην περ. γ’ της παρ. 8 του άρθρου 40, τίτλων ειδικοτήτων της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Ε.Π.Π..».