Άρθρο 11 Πυροσβεστικό Προσωπικό Επί Θητεία – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 3938/2011

Στον ν. 3938/2011 (Α’ 61) προστίθεται άρθρο 15Α ως εξής:

«Άρθρο 15Α

Πυροσβεστικό Προσωπικό επί Θητεία

  1. Στο Πυροσβεστικό Σώμα (Π.Σ.) συνιστάται ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες Γενικών Καθηκόντων Επί Θητεία» (Π.Ε.Θ.), οι οποίοι καταλαμβάνουν εκατόν πενήντα (150) οργανικές θέσεις, με αντίστοιχη μείωση των οργανικών θέσεων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», κατά τροποποίηση των κατηγοριών προσωπικού και ανακατανομή της οργανικής δύναμης του Σώματος, σύμφωνα με τον πίνακα της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), περί οργανικών θέσεων πυροσβεστικού προσωπικού, Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.) και Πυροσβεστών Δασικών Επιχειρήσεων. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δύναται να αυξάνεται ή να μειώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων της ως άνω κατηγορίας προσωπικού.
  2. Ως Π.Ε.Θ. προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου με θητεία επτά (7) ετών, στην οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπαίδευσης, με σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων (μόρια), κατόπιν έκδοσης προκήρυξης από τον Αρχηγό του Π.Σ., Έλληνες πολίτες, οι οποίοι:

α) δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό (30ο) έτος της ηλικίας τους,

β) έχουν τουλάχιστον πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριο τίτλο δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας εκπαιδευτικών δομών της αλλοδαπής,

γ) είναι κάτοχοι επαγγελματικής άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’,

δ) εφόσον είναι άντρες, έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους με σωματική ικανότητα Ι1 ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές, με την επιφύλαξη της απαλλαγής ή απόλυσης λόγω ανικανότητας που ανάγεται σε λόγους υγείας, κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης συμμετοχής στον διαγωνισμό.

  1. Οι προκηρυσσόμενες θέσεις καλύπτονται από ιδιώτες, οι οποίοι κατέχουν τα προσόντα της παρ. 2. Κριτήρια μοριοδότησης πρόσληψης αυτών αποτελούν, ιδίως:

α) η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων ως εφέδρων αξιωματικών ή στις Ειδικές Δυνάμεις των Ενόπλων Δυνάμεων ή στην Προεδρική Φρουρά,

β) η κατοχή πτυχίου Υποβρύχιου Καταστροφέα ή πτυχίου Σχολής Αλεξιπτωτιστών των Ενόπλων Δυνάμεων,

γ) ο αριθμός των αντιπυρικών περιόδων κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη,

δ) τα έτη εθελοντισμού στο Π.Σ.,

ε) η κατοχή επαγγελματικής άδειας οδήγησης Δ’ κατηγορίας,

στ) η εργασιακή εμπειρία ως οδηγού άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’ ή Δ΄, υπολογιζόμενη ανά μήνα και

ζ) η ιδιότητα του υποψηφίου ως τέκνου προσωπικού του Π.Σ. που τραυματίστηκε θανάσιμα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και ένεκα ταύτης ή εμπίπτει στην περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 1481/1984 (Α’ 152), περί υποψήφιων ειδικών κατηγοριών.

Τα κριτήρια των περ. α), β) και γ) φέρουν αυξημένη βαρύτητα.

Τα λοιπά απαιτούμενα προσόντα και προϋποθέσεις, ο τρόπος διαπίστωσής τους, η διαδικασία πρόσληψης, μονιμοποίησης και απόλυσης των Π.Ε.Θ., τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες, οι υγειονομικές εξετάσεις των υποψηφίων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται: α) οι προς κάλυψη υπηρεσίες, και β) η διαβάθμιση της μοριοδότησης.

  1. Οι προσληφθέντες υποβάλλονται σε κατάλληλη εκπαίδευση σε εκπαιδευτικές δομές του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία παρέχεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία και διαρκεί έναν (1) τουλάχιστον μήνα. Μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης του πρώτου εδαφίου, χορηγείται στους προσληφθέντες σχετική βεβαίωση. Με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ. καθορίζονται ο τόπος, ο χρόνος και το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
  2. Η σειρά αρχαιότητας των Π.Ε.Θ. αντιστοιχεί στη σειρά κατάταξής τους στον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού με τον οποίο προσλήφθηκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα.
  3. Μετά από το πέρας της εκπαίδευσής τους, οι Π.Ε.Θ. κατατάσσονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και, με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ., τοποθετούνται, για επτά (7) έτη, στις υπηρεσίες που καθορίζονται στην απόφαση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3.
  4. Οι Π.Ε.Θ. έχουν τα ίδια καθήκοντα με το πυροσβεστικό προσωπικό Γενικών Καθηκόντων μη παραγωγικής σχολής και δεν προάγονται βαθμολογικά κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους. Κατά το χρονικό διάστημα αυτό, αξιολογούνται για τα ουσιαστικά τους προσόντα και συντάσσονται εκθέσεις ικανότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την αξιολόγηση προσόντων των Πυροσβεστών.
  5. Μετά από τη συμπλήρωση της επταετούς θητείας, οι Π.Ε.Θ. δύνανται, με αίτησή τους, η οποία υποβάλλεται έξι (6) τουλάχιστον μήνες πριν από τη συμπλήρωση της επταετίας, εφόσον έχουν αξιολογηθεί σε όλες τις εκθέσεις ικανότητας με γενικό χαρακτηρισμό τουλάχιστον «αποδεκτή», έχουν λάβει βαθμολογία στα επιμέρους βασικά προσόντα τουλάχιστον τρία (3) και κριθούν ικανοί από το Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεως Π.Σ., να μονιμοποιηθούν, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις μονίμων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133). Οι αρνητικές αποφάσεις του Πρωτοβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. αιτιολογούνται και κοινοποιούνται στους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δύνανται να ασκήσουν προσφυγή ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση.
  6. Στους Π.Ε.Θ. εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις πειθαρχικού δικαίου που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Οι Π.Ε.Θ. απολύονται από την Υπηρεσία και στις κατωτέρω περιπτώσεις:

α) μη επιτυχούς ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης,

β) ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει ένα (1) έτος υπηρεσίας από την πρόσληψή τους,

γ) εξαιτίας της λήξης της επταετούς θητείας, εφόσον δεν υποβάλουν αίτηση ένταξής τους στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό ή δεν κρίνονται ικανοί προς τούτο,

δ) για λόγους υγείας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Το μισθολογικό καθεστώς των Π.Ε.Θ. εμπίπτει στην κατηγορία Δ’ του άρθρου 124 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί κατηγοριών μισθολογικής κατάταξης. Για τις δαπάνες μετακίνησής τους, εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  2. Για τα ηλικιακά όρια αποστρατείας των μονιμοποιηθέντων Π.Ε.Θ εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  3. Οι Π.Ε.Θ. δύναται να τίθενται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου και στην κατάσταση μόνιμης διαθεσιμότητας. Εξελίσσονται μισθολογικά μέχρι την εξάντληση της οικείας μισθολογικής κλίμακας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  4. α) Για την ασφαλιστική και υγειονομική κάλυψη των Π.Ε.Θ., τις άδειες, καθώς και για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από το παρόν, εφαρμόζονται αναλόγως οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

β) Οι διατάξεις περί μεταθέσεων του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, ισχύουν αναλόγως και για τους Π.Ε.Θ. μετά από τη μονιμοποίησή τους. Κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους εφαρμόζονται και σε αυτούς μόνο οι αντίστοιχες διατάξεις περί μετακινήσεων και περί αμοιβαίων μεταθέσεων, που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στη στολή και τα μέσα ατομικής προστασίας που φέρουν οι Π.Ε.Θ. κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ο χρόνος εργασίας τους και ο εφοδιασμός τους με ειδικό δελτίο ταυτότητας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.».
  • 24 Μαΐου 2025, 22:45 | Bill
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το όριο ηλικίας των 30 ετών είναι μικρό για οδηγούς να μπει το όριο ηλικίας όπως την προκήρυξη των εποχικών πυροσβεστών τα αίτηση 40 για μάχιμους και 50 για οδηγούς ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι εποχική πυροσβέστες. Οι οποίοι έχουν την εμπειρία και μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλα τα συμβάντα. Έχουν την εμπειρία 6 ετών και δεν κάνουν τίποτα λιγότερο από έναν μόνιμο.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:47 | Ραυτόπουλος Γεώργιος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μετά τις προκηρύξεις της ΕΜΟΔΕ για ενίσχυση του ΠΣ στις δασικές πυρκαγιές, είναι αναγκαία η ενίσχυση του ΠΣ από πυροσβέστες γενικων καθηκόντων επί θητεία. Οι εποχικοί πυροσβέστες είναι έτοιμοι πυροσβέστες και το έχουν αποδείξει, διότι έχουν παρόμοια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό. Δεν χρειάζονται το ενδιάμεσο διάστημα που χρειάζεται να δαπανηθούν:
    -χρήματα
    -εκπαίδευση με απασχόληση αξιωματικών/υπαξιωματικών/καθηγητών
    -χρόνος περίπου 3 ετών πάνω στο πεδίο της μάχης για να αποκτήσουν την εμπειρία που χρειάζεται.
    Οπότε θα πρέπει τα όρια ηλικίας να είναι αυτά της προκήρυξης των εποχικών πυροσβεστών (40 μάχιμοι, 50 οδηγοί) και η κάθε αντιπυρική περίοδος να μειώνει έτη ηλικίας ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία

  • 24 Μαΐου 2025, 21:47 | Χριστίνα Μ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θα πρέπει να δωθεί ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στα όρια ηλικίας. Τα 40 έτη ή τα 50 που ήταν και στην τελευταία προκήρυξη (βλ. Προκήρυξη Εποχικών) ήταν σεβαστά. Τουλάχιστον να μην χαθεί η πολύτιμη εμπειρία ατόμων, που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη το σώμα, λόγο χαμηλών ορίων ηλικίας.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:17 | Αλντο
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το αξιόμαχο των Συμβασιούχων πυροσβεστων δεν χωράει αμφισβήτηση.
    Το υπουργείο μας αξιολόγησε και έκρινε
    Ότι στην νέα προκήρυξη Συμβασιούχων πρέπει τα όρια να είναι 40 ετών για τους μάχιμος και ανεβασε 50 ετων για τους οδηγους αξιοποιώντας εμπραχτα πολυετή εμπειρία μας και την προσφορά μας στην χώρα
    Τα καθήκοντα των συμβασιούχων είναι από το 2020 ίδια με το μόνιμο προσωπικό και συνδράμουν παράλληλα με μεγάλη αποτελεσματικότητα
    Όσο αφορά τους πυροσβεστες επί θητείας θα πρέπει τα όρια να ειναι ίδια με των συμβασιούχων πυροσβεστον 40 ετών μάχιμοι 50 ετών οδηγούς με γνώμονα την συμμετοχή περισσότερων εκ των συμβασιούχων ώστε να αξιοποιηθεί ένα έτοιμο και εκπαιδευμένο προσωπικό που είδη υπηρέτη στο σώμα!

  • 24 Μαΐου 2025, 21:14 | Αλντο
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το αξιόμαχο των Συμβασιούχων πυροσβεστων δεν χωράει αμφισβήτηση.
    Το υπουργείο μας αξιολόγησε και έκρινε
    Ότι στην νέα προκήρυξη Συμβασιούχων πρέπει τα όρια να είναι 40 ετών για τους μάχιμος και ανεβασε 50 ετων για τους οδηγούς οδηγους αξιοποιώντας εμπραχτα πολυετή εμπειρία μας και την προσφορά μας στην χώρα
    Τα καθήκοντα των συμβασιούχων είναι από το 2020 ίδια με το μόνιμο προσωπικό και συνδράμουν παράλληλα με μεγάλη αποτεσμετικοτα
    Όσο αφορά τους πυροσβεστες επί θητείας θα πρέπει τα όρια να ειναι ίδια με των συμβασιούχων πυροσβεστον 40 ετών μάχιμοι 50 ετών οδηγούς με γνώμονα την συμμετοχή περισσότερων εκ των συμβασιούχων ώστε να αξιοποιηθεί ένα έτοιμο και εκπαιδευμένο προσωπικό που είδη υπερτερεί στο σώμα!

  • 24 Μαΐου 2025, 21:51 | Ιωαννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σαν εποχικοί πυροσβέστες από το 2020 έχουμε τα ίδια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό!!είμαστε έτοιμοι εκπαιδευμενοι να αναλάβουμε κατευθείαν!!το κράτος το ίδιο ενέκρινε τα συγκεκριμένα όρια ηλικίας και επιθυμώ να μείνουν τα ίδια 40 για τους μαχιμους και 50 για τους οδηγούς!!και να γίνεται προσαύξηση των αντιπυρικων σε κάθε εποχικο κατά 1 χρόνο για κάθε αντιπυρική!!!

  • 24 Μαΐου 2025, 21:18 | ΜΑΚΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΤΑ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΟΧΙΚΩΝ. 40 ΓΙΑ ΜΑΧΗΜΟΥΣ, 50 ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:53 | Πάνος Χαιριστ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο νέος θεσμός των πυροσβεστών γενικών καθηκόντων επί θητείας θα πρέπει να καλυφθεί πρωτίστως από τις τάξεις των εποχικών πυροσβεστών. Είναι έτοιμοι πυροσβέστες με 5 και 6 χρόνια εμπειρίας σε όλα τα συμβάντα αστικά και δασικά. Προσωπικά επιχειρώ σε όλα τα συμβάντα αστικά και δασικά εδώ και 5 χρόνια, με αξιοποιεί το σώμα ως πυροσβέστη γενικών καθηκόντων αλλα με την ονομασία του εποχικού. Οι προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν όπως ακριβώς με τις αντίστοιχες της Ε.ΜΟ.ΔΕ με ειδική κατηγορία για τους εποχικούς πυροσβέστες με τα ηλικιακά κριτήρια με τα οποία προσφάτως αξιολογήθηκαν και προσελήφθησαν (40 έτη και 50 έτη αντίστοιχα σε μάχιμους και οδηγούς). Θα δωθεί μία τεράστια ανάσα στους σταθμούς οι οποίοι υποφέρουν από υποστελέχωση με την πρόσληψη των έμπειρων εποχικών πυροσβεστών.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:53 | Νικ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Καθώς η προκυρηξη των εποχικων είχε όρια ηλικίας 40 για τους μαχιμους κι 50 για τους οδηγούς θα είναι σωστό να παραμείνουν αυτά τα όρια καθώς είναι κρίμα να χαθεί πολύτιμη εμπειρία και εκπαιδευμενο προσωπικό για ακόμη μια φορα

  • 24 Μαΐου 2025, 21:21 | Στέλιος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το ίδιο υπουργείο έκρινε το ηλικιακό όριο για μάχιμους εποχικούς τα 40 έτη και για οδηγούς τα 50,είναι κάποιος
    ικανός εφόσων έχει μόρια, πέρασε γιατρούς, επιτροπές, αθλήματα,αλλά ταυτόχρονα στην παρούσα κατηγορία δεν ειναι για τα ίδια καθήκοντα…. παράλογη ηλικιακή διάκριση.
    Να συμπεριλαβετε το ηλικιακό όριο που βάλατε για τους εποχικούς πυροσβέστες χωρίς ηλικιακές διακρίσεις και να λάβετε υπόψιν την προϋπηρεσία αναλογικά,ένα έτος υπηρεσίας να προσμετράται στο ηλικιακο όριο.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:05 | Γιώργος.991
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Υπάρχουν έτοιμοι πυροσβέστες και είναι οι εποχικοί. Παιδιά με εμπειρία και σε πολλές περιπτώσεις με οικογένεια που περιμένουν την εργασιακή αποκατάσταση. 40 για μάχιμους 50 για οδηγούς τα όρια ηλικίας όπως στην πολύ πρόσφατη προκήρυξη

  • 24 Μαΐου 2025, 21:11 | ΜΠΟΥΣΙΑΣ ΣΥΜΕΩΝ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΤΑ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΠΙ ΘΗΤΕΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 40 ΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΧΗΜΟΥΣ ΚΑΙ 50 ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥ.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:39 | Kostas
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σχετικά με το άρθρο 11 θα έπρεπε όλοι οι εποχικοί πυροσβέστες να απορροφηθούν χωρίς ηλιακούς περιορισμού και κατά την γνώμη μου με όλα τα αξιοκρατικά κριτήρια του ΑΣΕΠ. αθλήματα,κ.τ.λ όριο τα 45 για τους μάχιμος και 50 για τους οδηγούς και να αφαιρείτε ένας ηλιακός χρόνος για κάθε αντηπυρικη περίοδο που έχει περάσει.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:03 | ΒΑΣΙΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα όρια ηλικίας για τους πυροσβέστες επιθητίας πρέπει να είναι όπως και η τελευταία προκήρυξη που έβγαλε για τους εποχικούς πυροσβέστες που σημαίνει 40 ετών για τους μάχιμους και 50 ετών για τους οδηγούς..

  • 24 Μαΐου 2025, 21:57 | ΚΩΣΤΑΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοι πυροσβεστες είναι έτοιμοι πυροσβεστες. Εκτελούν ίδια καθήκοντα με τους μόνιμους πυροσβεστες. Είναι μάχιμοι, έτοιμοι και με εμπειρία. Θα ήταν δικαιο τα όρια ηλικίας να είναι ίδια με τα όρια ηλικίας από την πρόσφατη προκήρυξη των εποχικών πυροσβεστων.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:22 | Αλέξανδρος Τσ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το παρόν άρθρο μου φαίνεται πολύ σωστό καθώς θα αποκαταστήσει επαγγελματικά σε δωδεκαμηνη βάση ανθρώπους που για πολλά χρόνια έχουν υπηρετήσει στην πρώτη γραμμή και θα συνεχίσουν να τό κάνουν και από την νέα τους θέση ( αναφέρομαι στους εποχικούς πυροσβέστες) Θερμή παράκληση, αυξήστε τα όρια ηλικίας εισαγωγής κατ αντιστοιχία με την πρόσφατη προκήρυξη πρόσληψης των εποχικών πυροσβεστών.Παρατηρησα σε κάποια σχόλια άλλων ανθρώπων επί του άρθρου πως αναφέρουν πιθανή υποβάθμιση της σχολής πυροσβεστών στην οποία η πρόσβαση γίνεται μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια καθώς οι απόφοιτοι αυτής της σχολής έχουν άλλη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και φυσικά ανάμεσα στα καθήκοντά τους βρίσκονται και οι θέσεις γραφείου καθώς και άλλες ευθύνες εντός πυροσβεστικού σταθμού. Φυσικά και χαίρουν της αναγνώρισης και της ανταμοιβής που τούς αξίζει, ο νέος θεσμός πυροσβεστών επί θητείας είναι καθαρά ένα επιχειρησιακό πόστο, ένας επιχειρησιακός βραχίονας της πρώτης γραμμής και μόνο που έρχεται για να ακολουθήσει τις οδηγίες και τις κατευθυντήριες γραμμές που θα χαράζει το υπόλοιπο μόνιμο προσωπικό. Όσο για το συνταξιοδοτικό ζήτημα νομίζω πως δεν αφορά κανέναν καθώς δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος 30 40 η 50 χρονών που να μην έχει δουλέψει ποτέ στη ζωή του και να μην έχει ένσημα, ειδάλλως πως επιβίωνε;

  • 24 Μαΐου 2025, 21:13 | TasosPYR
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εμείς οι εποχικοί πυροσβέστες, Είμαστε έτοιμοι πυροσβέστες , Έχουμε τα ίδια και κοινά καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό, Είμαστε πανέτοιμοι να αναλάβουμε τα καθήκοντα μας άμεσα κιόλας , Είμαστε πανέτοιμοι να δώσουμε ανάσα στο ΠΣ , Επιτέλους η κυβέρνηση πράττει τα δέοντα και θέλει να μας ανταμείψει γιατί βλέπει τους κόπους μας και πόσο αγαπάμε αυτό που κάνουμε !!

  • 24 Μαΐου 2025, 21:49 | Σταύρος Σιμιδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Καλησπέρα λίγο με σταύρος και είμαι ένας από τους εποχικούς που έμεινε εκτός λόγω ηλικίας μετά από 6 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας στον πυροσβεστικό σώμα θεωρούμε έμπειρος πυροσβέστης τα τελευταία χρόνια είχα ίδια καθήκοντα με το προσωπικό το μονίμων. Είναι δίκαιο μετά από τόσα χρόνια μάχιμης υπηρεσίας να ξαναμπώ στο πυροσβεστικό σώμα με την ηλικία που είχα προσληθεί πριν 6 χρόνια.

  • 24 Μαΐου 2025, 21:50 | Fireservice
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ως μόνιμοι πυροσβέστες, θεωρούμε ότι η ένταξη των εποχικών συναδέλφων μας στο μόνιμο προσωπικό αποτελεί μια απολύτως λογική και αναγκαία εξέλιξη. Πρόκειται για ανθρώπους με εμπειρία, εκπαίδευση και αποδεδειγμένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, οι οποίοι εργάζονται ήδη δίπλα μας, υπό τις ίδιες συνθήκες και εκτελώντας τα ίδια καθήκοντα. Η αξιοκρατική ένταξή τους μέσω των τελευταίων προκηρύξεων, σε συνδυασμό με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα τους, ενισχύει τη συνοχή και την αποτελεσματικότητα του Πυροσβεστικού Σώματος. Γνωρίζουν τις απαιτήσεις του επαγγέλματος, έχουν σταθεί δίπλα μας σε δύσκολες επιχειρήσεις και μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην αποστολή μας. Είναι αυτονόητο ότι μια τέτοια ενίσχυση μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει για την υπηρεσία και την κοινωνία.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:09 | Ιωάννης Δ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εφόσον πριν ένα μήνα βγήκε προκήρυξη για εποχικούς πυροσβέστες με όρια ηλικίας 40 για τους μάχιμους κ 50 για τους οδηγούς το σωστό κ πρέπον θα ήταν να διατηρηθούν αυτά τα όρια κ για τους πυροσβέστες επί θητείας κ επίσης να προσμετράται κάθε αντιπυρικη περίοδος που έχει υπηρετήσει ο κάθε εποχικός πυροσβέστης στον ηλικιακό υπολογισμό..Είναι το ηθικό κ το δίκαιο για αυτούς τους ανθρώπους.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:58 | Pavlos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μετά το τελευταίο (ξεσκαρτάρισμα)ξεκαθάρισμα στους εποχικούς πυροσβέστες που έγινε από την κυβέρνηση και το πυροσβεστικό σώμα,θεωρώ το λιγότερο δίκαιο τα όρια ηλικίας να μείνουν εκεί που επέβαλαν στην τελευταία προκήρυξη. Δηλαδή τα 40 έτη για τους μάχιμους και τα 50 έτη για τους οδηγούς! Νομίζω ότι όλα αυτά τα χρόνια οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν αποδείξει αν αξίζουν να είναι στο Πυροσβεστικό Σώμα!

  • 24 Μαΐου 2025, 20:56 | ABELOGARDEN
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το πυροσβεστικό σώμα είναι ένα σώμα μηχανοκίνητο,πιστεύω ότι υπάρχουν αξία στελέχη στην δεξαμενή των εποχικών πυροσβεστών,που θα μπορούσαν να στελεχώσουν και επανδρώσουν τα οχήματα,και τους σταθμούς, με έμπειρους οδηγούς,όπως και άξιους υπαλλήλους στους μάχιμους,και τα ηλικιακά κριτήρια να είναι αυτά που του υπουργείο πολιτικής προστασίας θέσπισε για τους εποχικούς 40χρ. μάχιμους 50χρ. για οδηγούς,ώστε να μην χαθούν έμπειροι οδηγοί και δοκιμασμένη,πάντα με την σωστή αξιολόγηση που θα γίνει από τους αρμόδιους.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:39 | Γεώργιος Θ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πιστεύω θα ήταν δικαιο να μείνει το ίδιο όριο ηλικίας με αυτό που είναι στην πρόσφατη προκήρυξη των εποχιακών πυροσβεστων. Δηλαδή 40 ετών για μαχιμους κ 50 για οδηγούς!Επιπλεον εμεις οι εποχιακοι πυροσβεστες ημαστε ετοιμοι να αναλαβουμε καθηκοντα οποτε μας ζητηθει καθω ς ημαστε εκπαιδευμενοι κ παρεχουμε ιδια καθήκοντα με τους μόνιμους. Κατά τ’αλλα βαδίζει σωστα η κυβέρνηση που παει να απορροφήσει τους εποχικούς.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:26 | Αντωνης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα όρια ηλικίας πριν ένα μήνα τα 40 ήταν οκ και τώρα δεν κάνουνε είναι λάθος τα όρια πρέπει να μείνουμε ως έχουν η γενιά του 90 όπως είμαι εγώ μια ζωή εκτός αδικία μεγάλη πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι 85 90 ειδικά 90 δεν είχαμε ποτέ καμία ευκαιρία!

  • 24 Μαΐου 2025, 20:52 | Θεοφανης Γ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μόλις ολοκληρωθηκε προκήρυξη συμβασιούχων πυροσβεστων με όριο ηλικίας 50 χρονών που ασκούν όμοια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό.Μιλαμε για έτοιμο και εκπαιδευμένο κόσμο,ειναι επιτακτική ανάγκη και δίκαιη στάση να μην αλλάξει αυτό το όριο ηλικίας και για τη νέα κατηγορία πυροσβεστων επι θητεία

  • 24 Μαΐου 2025, 20:02 | Κώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ήρθε η ώρα να αφαιρέσετε τις αντιπυρικές από την ηλικία μας και να δεχθείτε τη βοήθεια μας όλο τον χρόνο..Είμαστε έμπειροι και όχι ηλικιωμένοι..Δεν οδηγούνται τα πεντάτονα με πτυχίο…Θέλει εμπειρία που δυστυχώς πρέπει να μεγαλώσεις για να αποκτήσεις…Όλους να μας κάνετε (επί θητείας) αύριο, πάλι κενά θα έχει το Σώμα…

  • 24 Μαΐου 2025, 20:37 | Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συμφωνώ με την απόφαση του υπουργείου εύχομαι να απορροφηθούν όλοι οι εποχικοί πυροσβέστες ανεξαρτήτως ηλικίας!

  • 24 Μαΐου 2025, 20:10 | ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΖΕΡΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η Κυβέρνηση έκρινε σκόπιμο με τη νέα προκηρυξη φέτος των εποχικών πυροσβεστών που εκτελούν ακριβώς τα ιδια καθήκοντα όπως και το μόνιμο προσωπικό τα όρια ηλικίας να είναι 40 για μάχιμους και 50 για τους οδηγούς. θεωρώ ότι είναι σωστό και δικαιο στη νέα προκηρυξη για πυροσβέστες επί θητεία να τηρηθούν τα ίδια όρια ηλικίας που καθορίστηκαν για τους εν ενεργεία εποχικούς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην νέα προκηρυξη.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:53 | Ενστολος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ζώντας το σώμα εκ των έσω θα πω πως όλα τα άρθρα με βρίσκουν σύμφωνα εκτός από τα ηλικιακά όρια πρόσληψης του προσωπικού στο θεσμό επί θητείας. Αφού θέλουμε έμπειρο και καπνισμένο προσωπικό να στελεχώσει τις υπηρεσίες πρέπει να αξιοποιήσουμε το υφιστάμενο εποχικό προσωπικό. Όπως στον πρόσφατο διαγωνισμό θεσπίστηκε το όριο των 40 χρόνων για τους μάχιμους και των 50 για οδηγούς έτσι πρέπει να είναι και εδώ. Το υπουργείο και η φυσική ηγεσία του ΠΣ κατέληξαν σε αυτά τα όρια. Μία τέτοια κίνηση θα δώσει ώθηση στο σώμα και πραγματική δύναμη φέρνοντας το ποιο κοντά στον αντικειμενικό σκοπό του

  • 24 Μαΐου 2025, 20:36 | Εποχικός Πυροσβέστης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συγχαρητήρια που έστω και την ύστατη στιγμή σκύβετε το κεφάλι και αφουγκράζεστε τα προβλήματα μιας μεγάλης μερίδας του Π.Σ που αποτελούν οι εποχιακοί πυροσβέστες. Τα ηλικιακά όρια θα τα κρίνετε εσείς αφού φυσικά θα μπουν και αθλητικές δοκιμασίες συναρτήσει πάντα και της τωρινής προκυρηξη σ των εποχικών πυροσβεστών.
    Σταδιακά εάν όχι όλοι πρέπει οι περισσότεροι να αφομοιωθούν στο σώμα αφού εκτός από γερασμένο έχει και πολλές πληγές από τα κενά. Οι μόνιμοι πλέον είναι ένα βήμα πριν ξεκινήσουν τις αναρρωτικές άδειες αφού τα σπίτια τους είναι έτοιμα να κλείσουν με τις συνεχείς,αλεπάλληλες και δίχως ουσιαστική αιτία επιφυλακές.
    Βάλτε σε 12 μηνη εργασία όλα τα παιδιά που έχουν φάει με το κουτάλι τις φωτιές και είναι πλέον καταρτισμένοι πυροσβέστες στο αντικείμενο που έχουν εκπαιδευτεί.
    ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:23 | Κωνσταντίνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Καλησπέρα.
    Θεωρώ πως ένα από τα θέματα που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά,είναι η ηλικία του κόσμου που πρόκειται να προσληφθεί.Δεν μπορεί πχ, κλήθηκαν οι εποχικοί να είναι μέχρι 50 οι οδηγοί και μέχρι 40 οι μάχιμοι.Εφ όσον στην προκήρυξη των 2500 είναι έτσι,ας παραμείνουν για να αποκατασταθεί έμπειρος κόσμος πάνω στη δουλειά.
    Επίσης,τα αθλήματα θα παίζουν ρόλο.Ειδαμε και στην ΕΜΟΔΕ,να κόβεται κόσμος για 3 έλξεις.
    3 έλξεις έκριναν άτομα τα οποία έχουν δουλέψει χρόνια σε φωτιές,σε αντίξοες συνθήκες σε όλη την επικράτεια.Δεν θα χρειαστεί πουθενά να κάνει κάποιος 3 έλξεις.Θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αθλήματα που έχουν να κάνουν με την πυρόσβεση.
    Κατα τα άλλα,φαίνεται ο κύριος Κεφαλογιάννης να κάνει ήδη δουλειά και επιπλέον δείχνει να νοιάζεται για το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος.
    Νέος άνθρωπος που αφουγκράζεται το τι συμβαίνει γύρω του.Μακάρι να πάνε όλα καλά.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:42 | Άγγελος Παπαδημητρίου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είμαι εποχικός πυροσβέστης και πιστεύω ότι η παρούσα πρόταση μπορεί πραγματικά να συμβάλει τόσο στην εξυγίανση του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και στην ενίσχυση των μονίμων συναδέλφων μας. Ενταχθήκαμε στο Σώμα με αξιοκρατικά κριτήρια, σύμφωνα με την τελευταία προκήρυξη, διαθέτοντας απολυτήριο Λυκείου ή και πτυχίο Πανεπιστημίου. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υπηρετήσει σε ειδικές δυνάμεις και διαθέτουμε πολυετή προϋπηρεσία στο Πυροσβεστικό Σώμα. Εκτελούμε τα ίδια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό, συμμετέχοντας ισότιμα σε κάθε επιχειρησιακή ανάγκη. Όσον αφορά τα ηλικιακά κριτήρια, θεωρώ λογικό να παραμείνουν όπως ορίστηκαν στην τελευταία προκήρυξη των εποχικών πυροσβεστών.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:44 | ΧΡΗΣΤΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μπράβο σας που λαμβάνεται υπόψιν την εμπειρία των εποχικών πυροσβεστών για την κάλυψη των αναγκών των υπό στελεχωμένων πυροσβεστικών σταθμών ανά την επικράτεια . ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:04 | Γιωτα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Από την στιγμή που η πρόσφατη προκήρυξη του υπουργείου για τους εποχικους πυροσβεστες είχε όριο ηλικίας τα 40 έτη για μαχιμους και 50 έτη για οδηγούς θα ήταν δίκαιο να παραμείνουν έτσι.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:44 | Χρηστος Βασ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συμφωνω σε ολα τα αρθρα,ομως η ηλικια θα πρεπει να παει στα 40 για τους μαχιμους και στα 50 για τους οδηγους,εφοσον η Πολιτεια μολις προσφατα μεσω της προκυρηξης των εποχικων πυροσβεστων αποφανθηκε οτι αυτα τα ορια ηλικιας ειναι τα ενδεδειγμενα και προβλεπομενα για την ασκηση των καθηκοντων αυτων.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:10 | Ελένη Λουκ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    η κυβέρνηση βρίσκεται στον σωστό δρόμο για να ικανοποιήσει δίκαια αιτήματα των εποχικών και εθελοντών και να ενισχύσει την πυροσβεστική υπηρεσία, και οφείλει και η αντιπολίτευση που πετάει κατά καιρπθσ Πυροτεχνήματα για λαϊκισμό μέσα στη βουλή, να στηρίξει το νομοσχέδιο και να απαιτήσει την αύξηση των ηλιακιακων ορίων.Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του σώματος, όλοι οι εν ενεργεία υπάλληλοι μόνιμοι και μη, να έχουν τα προσόντα, προσόντα τα οποία δεν εξασφαλίζονται με ηλιακό οριζόντιο κόφτη! Βλέπεις παιδιά 25 χρονών να μην μπορούν να προσφέρουν και να αποτυγχάνουν στα αθλήματα, και άντρες 45 ετών να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και να κάνουν το πυροσβεστικό σώμα υπερήφανο. Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους εποχικούς και τους εθελοντες που έχουν ήδη προσφέρει και είναι παραγωγικοί να ενταχθούν στην νέα κατηγορία ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, το δικαιούνται! Κατά τα λοιπά όλοι οι νεοεισερχόμενοι πολιτες στο σώμα πρέπει να πληρούν προϋποθέσεις σωματικές και ηλικιακές προκειμένου να μην έχουμε ένα γερασμένο πυροσβεστικό σώμα.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:47 | Μάριος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Βάλτε ηλικία όπως στην προκήρυξη των εποχικών 40 μαχημοι 50 οδηγοί αυτο είναι το το σωστό

  • 24 Μαΐου 2025, 20:03 | Κωστας Α
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρόσφατα η ίδια η κυβέρνηση έκρινε τα 40 έτη ικανά για το Π.Σ…

  • 24 Μαΐου 2025, 20:01 | Bill konstan
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ένα νομοσχέδιο που δίνει ανάσα στους σταθμούς.Εφοσον η κυβέρνηση με την νεα προκήρυξη που έκανε στους εποχικους πυροσβέστες στην ουσία απαξίωσε εκατοντάδες κόσμο και τους άφησε απέξω λόγω ηλικίας, οφείλει στην νέα προκήρυξη που θα βγάλει να έχει τα όρια που έβαλε τώρα.40 για τους μαχιμους εποχικους και 50 για τους οδηγούς εποχικους.

  • 24 Μαΐου 2025, 20:05 | Κωστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρόσφατα έκρινε το κράτος τα 40 έτη ικανά και μάχιμα για το πυροσβεστικό σώμα…δεν βρίσκω λόγω να αλλάξει

  • 24 Μαΐου 2025, 19:40 | El Toro
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Παρακαλώ πολύ το όριο να πάει στα 28 για όλους τους υποψηφίους, ανεξαρτήτως κατηγορίας ή ιδιότητας, καθώς το προσωπικό στο σώμα είναι ήδη γερασμένο.

  • 24 Μαΐου 2025, 19:19 | Thema
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Όπως εξαιρεί το άρθρο 8 μια συγκεκριμένη κατηγορία, και την ανεβάζει το όριο στα 45 ετη!!! Ομοίως και στο παρόν άρθρο, να εξαιρεθεί η κατηγορία των συμβασιούχων πυροσβεστών, με την ανάλογη προσαύξηση του ορίου ηλικίας, όχι 2 μέτρα και 2 σταθμά, διότι δημιουργεί θέμα δικαστικό η παράληψη σας.

  • 24 Μαΐου 2025, 19:18 | Epoxikos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ενώ στο άρθρο 8 του παρόντος Νόμου αναφέρει ακριβώς τα ηλικιακά όρια για όλες της κατηγορίες, εδώ δεν αναφέρει, και μάλιστα εξαιρεί την κατηγορία των εποχικών πυροσβεστών, ενώ όμως τους μοριοδοτη .
    Οπότε εφόσον δεν αναφέρει συγκεκριμένο ηλικιακο όριο για τους εποχικούς πυροσβεστες, τους βάζει στο γενικό όριο που ειναι τα 30 έτη . ζητάω να μπει εδώ στον Νόμο για τους επί θητεία πυροσβεστες, και η κατηγορία των εποχικών με αυξημένω όριο ηλικίας, ανάλογα με της αντιπυρικές, που έχει ο κάθε ένας.και συγκεκριμένα προσαύξηση του ορίου ηλικίας κατά 1 χρόνο για κάθε αντιπυρική περίοδος, χωρίς πλαφόν.

  • 24 Μαΐου 2025, 17:04 | Sumbasiouxos purosvestes 6 antipirikes
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δεν βλέπουμε κάποια πρόβλεψη με αυτήν την καινούργια κατηγορία που συστήνεται, για το πως τελικά μπορεί αυτήν η κατηγορία, να απορρόφηση εποχικούς πυροσβεστες, απεναντίας βάζει πολλούς κοφτές ειδικά για τους εποχικούς πυροσβεστες, με πρώτον το ηλιακό.αλλωστε τα στατιστικά τα έχει το υπουργείο, και ξέρει ακριβώς πόσοι από τους εποχικούς είναι κατω από 30. Εκτός αν τελικά σας αρέσουν εκεί στο υπουργείο, οι συγκέντρωσεις διαμαρτυρίας. Πάντως να θυμίσω ότι έχετε υποσχεθεί εργασιακή αποκατάσταση, σε αυτό το κομμάτι του Π.Σ ,και απεναντίας βλέπουμε μόνο απολύσεις από φέτος……

  • 24 Μαΐου 2025, 16:51 | Κώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μάλιστα δηλαδή ένας θεσμός για σώμα ασφαλείας που δεν δίνει τη παραμικρή σημασία στις γνώσεις και στα πτυχία (ξένες γλώσσες, υπολογιστές, βαθμό απολυτηρίου λυκείου) όπως ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΡΟΚΉΡΥΞΗ (ΕΠΟΠ,ΕΙΔΙΚΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ κτλ) . Ορθά δίνει μόρια σε εποχικούς και εθελοντές πυροσβέστες και μακάρι να μπουν όσο το δυνατόν περισσότεροι αλλά το προσωπικό θα πρέπει να έχει και αντίστοιχες νοητικές ικανότητες. Ας πούμε θέλουμε έναν πυροσβέστη από ειδικές δυνάμεις και απολυτήριο 10 χωρίς να μπορεί καν να διαβάσει ένα εγχειρίδιο στα αγγλικά,να πετάξει ένα ντροουν,να συμπληρώσει μια αναφορά ή έναν πυροσβέστη απόλυτα καταρτισμένο (χωρίς φυσικά να παραλείπεται η φυσική κατάσταση και η εμπειρία). Επίσης πολύ σωστό η μοριοδοτηση των διπλωμάτων και των ενσήμων προκειμένου να μπουν έμπειροι οδηγοί. Αν η μοριοδοτηση ήταν στα πρότυπα των ειδικών φρουρών (απολυτήρια, ξένες γλώσσες, διπλώματα+ μοριοδοτηση προϋπηρεσίας εποχικών/εθελοντών) τότε ναι θα ήμουν απόλυτα σύμφωνος.

  • 24 Μαΐου 2025, 16:14 | Man
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σε ενα πυροσβεστικο σωμα γερασμενο, με οριο ηλικιας τα 49 αποφασιζετε να βαλετε μεσα εποχικους μεγαλης ηλικιας. Το απεδειξαν και στην προκηρυξη της εμοδε οτι δεν μπορουν να βγαλουν ουτε 3 ελξεις. Και θελετε αυτους να τους κανετε μονιμους. Ή αυξηστε κατα πολυ τον αριθμο εισαγωγης στις σχολες ή μειωστε κατα πολυ τα ορια ηλικιας στις προκηρυξεις. Σε ολα τα σωματα ασφαλειας τα ορια ειναι 28-29. Οχι πλεον αλλοι μεσοκοποι «νεοι» πυροσβεστες που αντι να ριχνουν τον μ.ο. ηλικιας του σωματος, τον αυξανουν.

  • 24 Μαΐου 2025, 15:27 | Armagedon
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το 30 ειναι οριακο. Στα 40 χρονια υπηρεσιας βγαινεις πλεον στην συνταξη. Και 30 να ειναι το οριο θα υπηρετησουν μολις 32 χρονια, μεχρι τα 63 δηλαδη. Τα υπολοιπα χρονια εξω δεν μετρανε σαν χρονια υπηρεσιας, παρα μονο στο υψος της συνταξης. Τα παιδια απο τις πανελληνιες ειναι χαζα που διαβαζαν τοσα χρονια;Τεραστια υποβαθμιση των παραγωγικων σχολων της Πυροσβεστικης και επιστροφη στα παλια καλα χρονια του ΠΑΣΟΚ.

  • 24 Μαΐου 2025, 09:08 | Ανδριανός Γκουρμπάτσης, Αντιστράτηγος-Υπαρχηγός ΠΣ, ε.α.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μόνον οι τακτικοί (μόνιμοι) δημόσιοι υπάλληλοι είναι συνδεδεμένοι με το Δημίσιο με σχέση δημοσίου δικαίου. Συνεπώς η εν λόγω κατηγορία προσωπικού ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΠΙ ΘΗΤΕΊΑ, δεν μπορεί να συνδεθεί με σχέση δημοσίου δικαίου καθώς η πρόσληψη τους είναι για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ως εκ τούρου η εργασιακή σχέση τους με το Δημόσιο είναι εξαρτημένη σχέση Ιδιωτικού Δικαίου

  • 23 Μαΐου 2025, 23:40 | Γιώργος Τ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τεράστια υποβάθμιση της Σχολης Πυροσβεστών πλέον και με τη βούλα!!!
    Τόσα χρόνια σχολή, σίγουρες μεταθέσεις! Τεράστιες ευθύνες για το βαθμό του μόλις πυροσβέστη μετά από 4 έτη σπουδών!!

    Και τώρα η πλήρης απαξίωση…

  • 23 Μαΐου 2025, 21:42 | Μονιμος πυροσβέστης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σχετικά με την αυξημένη βαρύτητα στα α)β)γ) νομίζω ότι από την στιγμή που το Π.Σ αναζητά οδηγούς και μάλιστα με ένσημα θεωρώ περιττό να θέλουμε αυτά.Διοτι θα γίνει το οξύμωρο να πάρουν θέσεις άτομα που δεν θα έχουν εμπειρία, έπρεπε να υπάρχει η βαρύτητα στα ένσημα προϋπηρεσίας. Τέτοιους με στρατιωτική ικανότητα έχουμε εμοδε. Θα χάσετε πάλι τους οδηγούς για τυπικά πράγματα, επίσης όταν κάποιος αφοσιωθεί στο τιμόνι, θα πρέπει να ξέρετε, οτι ειναι αφοσιωμένος εκεί,και οχι στο μονόζυγο. Κάντε αλλαγή και βάλτε πυροσβεστικα αθλήματα, έχετε μια χρυσή ευκαιρία τώρα, ισορροπία, υψοφοβια,κλίμακες, αυτά δουλεύουμε εμείς που έχουμε 30 χρόνια στο σώμα . *κατά τα άλλα είστε σε καλό δρόμο