Άρθρο 11 Πυροσβεστικό Προσωπικό Επί Θητεία – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 3938/2011

Στον ν. 3938/2011 (Α’ 61) προστίθεται άρθρο 15Α ως εξής:

«Άρθρο 15Α

Πυροσβεστικό Προσωπικό επί Θητεία

  1. Στο Πυροσβεστικό Σώμα (Π.Σ.) συνιστάται ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες Γενικών Καθηκόντων Επί Θητεία» (Π.Ε.Θ.), οι οποίοι καταλαμβάνουν εκατόν πενήντα (150) οργανικές θέσεις, με αντίστοιχη μείωση των οργανικών θέσεων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», κατά τροποποίηση των κατηγοριών προσωπικού και ανακατανομή της οργανικής δύναμης του Σώματος, σύμφωνα με τον πίνακα της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), περί οργανικών θέσεων πυροσβεστικού προσωπικού, Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.) και Πυροσβεστών Δασικών Επιχειρήσεων. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δύναται να αυξάνεται ή να μειώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων της ως άνω κατηγορίας προσωπικού.
  2. Ως Π.Ε.Θ. προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου με θητεία επτά (7) ετών, στην οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπαίδευσης, με σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων (μόρια), κατόπιν έκδοσης προκήρυξης από τον Αρχηγό του Π.Σ., Έλληνες πολίτες, οι οποίοι:

α) δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό (30ο) έτος της ηλικίας τους,

β) έχουν τουλάχιστον πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριο τίτλο δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας εκπαιδευτικών δομών της αλλοδαπής,

γ) είναι κάτοχοι επαγγελματικής άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’,

δ) εφόσον είναι άντρες, έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους με σωματική ικανότητα Ι1 ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές, με την επιφύλαξη της απαλλαγής ή απόλυσης λόγω ανικανότητας που ανάγεται σε λόγους υγείας, κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης συμμετοχής στον διαγωνισμό.

  1. Οι προκηρυσσόμενες θέσεις καλύπτονται από ιδιώτες, οι οποίοι κατέχουν τα προσόντα της παρ. 2. Κριτήρια μοριοδότησης πρόσληψης αυτών αποτελούν, ιδίως:

α) η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων ως εφέδρων αξιωματικών ή στις Ειδικές Δυνάμεις των Ενόπλων Δυνάμεων ή στην Προεδρική Φρουρά,

β) η κατοχή πτυχίου Υποβρύχιου Καταστροφέα ή πτυχίου Σχολής Αλεξιπτωτιστών των Ενόπλων Δυνάμεων,

γ) ο αριθμός των αντιπυρικών περιόδων κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη,

δ) τα έτη εθελοντισμού στο Π.Σ.,

ε) η κατοχή επαγγελματικής άδειας οδήγησης Δ’ κατηγορίας,

στ) η εργασιακή εμπειρία ως οδηγού άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’ ή Δ΄, υπολογιζόμενη ανά μήνα και

ζ) η ιδιότητα του υποψηφίου ως τέκνου προσωπικού του Π.Σ. που τραυματίστηκε θανάσιμα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και ένεκα ταύτης ή εμπίπτει στην περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 1481/1984 (Α’ 152), περί υποψήφιων ειδικών κατηγοριών.

Τα κριτήρια των περ. α), β) και γ) φέρουν αυξημένη βαρύτητα.

Τα λοιπά απαιτούμενα προσόντα και προϋποθέσεις, ο τρόπος διαπίστωσής τους, η διαδικασία πρόσληψης, μονιμοποίησης και απόλυσης των Π.Ε.Θ., τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες, οι υγειονομικές εξετάσεις των υποψηφίων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται: α) οι προς κάλυψη υπηρεσίες, και β) η διαβάθμιση της μοριοδότησης.

  1. Οι προσληφθέντες υποβάλλονται σε κατάλληλη εκπαίδευση σε εκπαιδευτικές δομές του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία παρέχεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία και διαρκεί έναν (1) τουλάχιστον μήνα. Μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης του πρώτου εδαφίου, χορηγείται στους προσληφθέντες σχετική βεβαίωση. Με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ. καθορίζονται ο τόπος, ο χρόνος και το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
  2. Η σειρά αρχαιότητας των Π.Ε.Θ. αντιστοιχεί στη σειρά κατάταξής τους στον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού με τον οποίο προσλήφθηκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα.
  3. Μετά από το πέρας της εκπαίδευσής τους, οι Π.Ε.Θ. κατατάσσονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και, με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ., τοποθετούνται, για επτά (7) έτη, στις υπηρεσίες που καθορίζονται στην απόφαση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3.
  4. Οι Π.Ε.Θ. έχουν τα ίδια καθήκοντα με το πυροσβεστικό προσωπικό Γενικών Καθηκόντων μη παραγωγικής σχολής και δεν προάγονται βαθμολογικά κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους. Κατά το χρονικό διάστημα αυτό, αξιολογούνται για τα ουσιαστικά τους προσόντα και συντάσσονται εκθέσεις ικανότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την αξιολόγηση προσόντων των Πυροσβεστών.
  5. Μετά από τη συμπλήρωση της επταετούς θητείας, οι Π.Ε.Θ. δύνανται, με αίτησή τους, η οποία υποβάλλεται έξι (6) τουλάχιστον μήνες πριν από τη συμπλήρωση της επταετίας, εφόσον έχουν αξιολογηθεί σε όλες τις εκθέσεις ικανότητας με γενικό χαρακτηρισμό τουλάχιστον «αποδεκτή», έχουν λάβει βαθμολογία στα επιμέρους βασικά προσόντα τουλάχιστον τρία (3) και κριθούν ικανοί από το Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεως Π.Σ., να μονιμοποιηθούν, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις μονίμων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133). Οι αρνητικές αποφάσεις του Πρωτοβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. αιτιολογούνται και κοινοποιούνται στους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δύνανται να ασκήσουν προσφυγή ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση.
  6. Στους Π.Ε.Θ. εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις πειθαρχικού δικαίου που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Οι Π.Ε.Θ. απολύονται από την Υπηρεσία και στις κατωτέρω περιπτώσεις:

α) μη επιτυχούς ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης,

β) ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει ένα (1) έτος υπηρεσίας από την πρόσληψή τους,

γ) εξαιτίας της λήξης της επταετούς θητείας, εφόσον δεν υποβάλουν αίτηση ένταξής τους στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό ή δεν κρίνονται ικανοί προς τούτο,

δ) για λόγους υγείας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Το μισθολογικό καθεστώς των Π.Ε.Θ. εμπίπτει στην κατηγορία Δ’ του άρθρου 124 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί κατηγοριών μισθολογικής κατάταξης. Για τις δαπάνες μετακίνησής τους, εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  2. Για τα ηλικιακά όρια αποστρατείας των μονιμοποιηθέντων Π.Ε.Θ εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  3. Οι Π.Ε.Θ. δύναται να τίθενται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου και στην κατάσταση μόνιμης διαθεσιμότητας. Εξελίσσονται μισθολογικά μέχρι την εξάντληση της οικείας μισθολογικής κλίμακας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  4. α) Για την ασφαλιστική και υγειονομική κάλυψη των Π.Ε.Θ., τις άδειες, καθώς και για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από το παρόν, εφαρμόζονται αναλόγως οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

β) Οι διατάξεις περί μεταθέσεων του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, ισχύουν αναλόγως και για τους Π.Ε.Θ. μετά από τη μονιμοποίησή τους. Κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους εφαρμόζονται και σε αυτούς μόνο οι αντίστοιχες διατάξεις περί μετακινήσεων και περί αμοιβαίων μεταθέσεων, που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στη στολή και τα μέσα ατομικής προστασίας που φέρουν οι Π.Ε.Θ. κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ο χρόνος εργασίας τους και ο εφοδιασμός τους με ειδικό δελτίο ταυτότητας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.».
  • 26 Μαΐου 2025, 13:10 | Κωστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα παιδιά τα οποία είναι εποχικοί πυροσβέστες πρέπει να αξιοποιηθούν σύντομα ως μόνιμο προσωπικό !!!Σε βάθος 5 χρόνων πρέπει να γίνει άμεση απορρόφηση των εποχικών ανεξάρτητος ηλικίας!!!!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:03 | Τατιάνα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συγχαρητήρια νομίζω με το άρθρο αυτό θα λύσετε ένα χρόνιο πρόβλημα υποστελέχωσης των πυροσβεστικών υπηρεσιών
    Νομίζω όμως τα ηλικιακά όρια πρέπει να ανέβουν για τους συμβασιούχους πυροσβέστες που έχουν εμπειρία.θα ήταν σωστό λοιπόν να είναι όπως στην προκήρυξη που προηγήθηκε.40 για μάχιμους και 50 για οδηγους

  • 26 Μαΐου 2025, 13:03 | Χρηστος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Απορρόφηση τον εποχικών πυροσβεστών είναι απαραίτητη δεν πρέπει να χαθεί η εμπειρία που υπάρχει με ηλικιακα όρια τα οποία αποφάσισε η κυβέρνηση με την πρόσφατη νέα προκήρυξη εποχικών πυροσβεστών δηλαδή 40 για μάχιμους 50 για οδηγούς.Οι σταθμοί δεν έχουν κόσμο να βγουν οι βάρδιες.. τα επόμενα χρόνια μόνο χειρότερη θα είναι η κατάσταση!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:00 | Κωνσταντίνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι θέσεις αυτές να καλυφθούν από το ήδη έμπειρο προσωπικό τους εποχικούς πυροσβέστες. Να υπάρξει έξτρα μοριοδοτηση για το έργο τους στο ΠΣ.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:17 | Μαρίνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η καλύτερη λύση είναι ελπίζουμε να πάνε όλα καλά

  • 26 Μαΐου 2025, 13:04 | Αλέξανδρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αυτή η κίνηση του υπουργείου είναι αναγνώριση των όσων έχουν προσφέρει οι εποχικοί πυροσβέστες. Οι εποχικοί πυροσβέστες ζουν εις γνώση τους σε ένα καθεστώς επαγγελματικής ομηρίας για να μπορούν να προσφέρουν στη κοινωνία και παράλληλα να υπηρετούν στο σώμα που αγαπούν. Θα ήταν άδικο και λάθος να μείνουν έξω από τη προκήρυξη αυτά τα άτομα με κριτήρια όπως έγινε και με την τελευταία προκήρυξη εποχικών. Όλοι είναι άξιοι και ικανοί και αξίζουν να βρίσκονται στη θέση αυτή. Εκμεταλλευτείτε αυτή την εμπειρία και μη την αφήσετε να πάει χαμένη. Όχι όρια ηλικίας ναι στην αξιοποίηση τους.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:03 | Θεμιστοκλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πολύ καλή απόφαση είναι για να καλυφθούν τα κενά στο πυροσβεστικό σώμα που είναι πάρα πολλά και καλό είναι να γίνουν και άλλες προσλήψεις στο μέλλον οπως αυτές γιατί τα 150 άτομα δεν φθάνουν πουθενά

  • 26 Μαΐου 2025, 13:13 | SPIROS
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η εμπειρία και η προσφορά μας είναι πλεον πολύτιμες για το Πυροσβεστικό Σώμα. Συνεχίζοντας τη συνεργασία και τη διεκδίκηση, μπορούμε να ελπίζουμε σε θετικές αλλαγές που θα αναγνωρίσουν και θα αξιοποιήσουν την εμπειρία μας ως εποχικοι πυροσβεστες.οταν σου αρέσει αυτό που κάνεις και έχεις όρεξη για δουλειά δεν παίζει ρόλο η ηλικία….εμπειρία θέλει και σοβαρότητα….Καμία διάκριση στα ηλικιακά κριτήρια για όσους έχουν την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη…Είμαστε έτοιμοι πυροσβέστες….

  • 26 Μαΐου 2025, 13:59 | Politis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Επιτέλους μετά από χρόνια στην πυροσβεστική ανέλαβε κάποιος πού τον νοιάζει η ουσία και όχι το φαίνεσθαι!Και η ουσία είναι να αυξηθεί ο κόσμος στους σταθμούς για να μπορούν να βγαίνουν τα περιπολικά..να υπάρχει κόσμος στα αστικά και στα τροχαία…και γενικά να αλλάξει λίγο η νοοτροπία και ο τρόπος σκέψης… είναι κουρασμένο το προσωπικό και αυτό φαίνεται σχεδόν σε κάθε συμβάν… μακάρι όλοι οι εποχικοί ανεξάρτητου ηλικίας να αξιοποιηθούν γιατί πραγματικά τα παιδιά το αξίζουν…αλλα οποίος είναι έξω από τον χορό αυτό δεν μπορεί να το καταλάβει… υπουργέ είμαστε μαζί σου και χαιρόμαστε που μας ακούς… μακάρι να κάνεις όλα αυτά που άλλοι άφησαν μισά η δεν άρχισαν καν… γιατί από λόγια η Ελλάδα έχει χορτάσει!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:05 | Μάχιμη Χ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δεν θα πρέπει να υπάρχει ηλιακή διάκριση για όσους έχουν εμπειρία ή τουλάχιστον να αφαιρούνται χρόνια με κάθε αντιπυρική περίοδο. Είναι σημαντικό να ενταχθούν άτομα που έχουν γνώσεις και να μην χαθεί η πολύτιμη εμπειρία τους. Τέλος, η υψηλή μοριοδοτηση, για όσους έχουν εργαστεί ως εποχικοί πυροσβέστες, είναι σημαντική διότι έτσι, πέρα του ότι δεν θα χαθεί η εμπειρία τους, δύναται επιπλέον η δυνατότητα να ενταχθούν και οι γυναίκες στο σώμα όπου δεν μπορουν να «κερδίσουν» επιπλέον μόρια.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:55 | Δέσποινα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αξιοποίηση τον εποχικού προσωπικού

  • 26 Μαΐου 2025, 13:59 | Νικος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ή διαβούλευση είναι ότι πιο δίκαιο για εμάς τους εποχικούς! 4 χρόνια γνώσης κ εμπειρίας πρέπει να εκμεταλλευτούν!!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:54 | Ηλιας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η μονιμοποίηση των πυροσβεστών αποτελεί ένα δίκαιο και αναγκαίο μέτρο, που αναγνωρίζει έμπρακτα την προσφορά και την αυτοθυσία τους στην προστασία της ζωής, της περιουσίας των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Οι εποχικοί και συμβασιούχοι πυροσβέστες καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Σώματος, συχνά με ελλιπή μέσα και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Η μονιμοποίησή τους δεν είναι μόνο ηθική υποχρέωση της Πολιτείας, αλλά και ουσιαστική ενίσχυση της πυροπροστασίας της χώρας, ιδίως μπροστά στην αυξανόμενη ένταση και συχνότητα των φυσικών καταστροφών λόγω της κλιματικής κρίσης.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:21 | Κώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η μεγαλύτερη δικαίωση για όλους τους εποχικούς πυροσβέστες.Να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία μας και η εμπειρία μας και όχι όπως έγινε στην τωρινή προκήρυξη των εποχικών που μοριοδοτηθηκαμε με 10 μόρια σε κάθε αντυπυρικη σεζόν και μείνανε από έξω αρκετοί συνάδελφοι και το ηλικιακό να οριστεί με προσμέτρηση τα χρόνια που υπηρετείς ήδη ως εποχικός ώστε να μην μείνει κανείς εκτός διαγωνισμού.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:49 | Λευτερης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    40 μαχημους και 50 οι οδηγοι το ποιο σωστό είναι αυτο

  • 26 Μαΐου 2025, 13:00 | Michail
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι ένα πάρα πολύ καλό γεγονός για όλους μας

  • 26 Μαΐου 2025, 13:17 | Γιαννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ειναι πολυ θετικο το γεγονός οτι εχουμε εποχικούς πυροσβέστες ετοιμους μ μεγαλη εμπειρία να συμβάλλουν στο πυροσβεστικό σώμα , πραγματικα ειναι πολυ σημαντικό να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτη τν πηγή πυροσβεστών για ν εψουμε τα δυνατότερα αποτελέσματα απεναντι στα συμβάντα ..
    Κυρίως χρειαζόμαστε έμπειρους οδηγούς μ προϋπηρεσία στα δύσκολα συμβάντα κ Οχι άπειρους οδηγούς να μπορουμε άμεσα να τους ρίξουμε στν μάχη των συμβάντων κ αυτο μπορει ν πραγματοποιηθεί μ τν σταδιακή απορρόφηση τν εποχικών που κατέχουν μεγαλη εμπειρια .

  • 26 Μαΐου 2025, 13:45 | Παυλόπουλος Θεόδωρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τα όρια ηλικίας θα πρέπει να ισχύουν όπως ίσχυαν στην προκήρυξη των εποχικών πυροσβεστών, και να γίνει η απορρόφηση μας γιατί οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν εισαχθεί στο πυροσβεστικό σώμα με αξιοκρατικές διαδικασίες.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:39 | Gios
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί βάζετε τόσα πολλά εμπόδια σε αυτά τα παιδιά . Τον πυροσβέστη τον κάνει η συνείδηση το σωματικό και ψυχικό κουράγιο και όχι οι ηλικίες

  • 26 Μαΐου 2025, 13:24 | Δημητρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες βρίσκονται εδώ και χρόνια στην πρώτη γραμμή και συνδράμουν κανόνικα με το μόνιμο προσωπικό..να συμπεριληφθεί η πολύτιμη εμπειρία τους και χωρίς ηλικιακούς περιορισμούς σύμφωνα με την τελευταία προκήρυξη εποχικών πυροσβεστών..

  • 26 Μαΐου 2025, 13:28 | Λευτέρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ναι συμφωνώ με τ όρια ηλικίας 40 μάχιμος 50 οδηγός

  • 26 Μαΐου 2025, 13:24 | Κώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχιακή πυροσβέστες είναι αναπόσπαστο κομματι του Πυροσβεστικού Σώματος. Με 5 και 6 χρόνια εμπειρίας οδηγοί θεωρο ότι τα ηλικιακο όριο πρέπει να είναι όπως ήταν και Στην προκηρηξη 50 ετών

  • 26 Μαΐου 2025, 13:26 | Vaios
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Παρά πολύ καλή πρόταση διότι πάμε να εκμεταλευτουμε πυροσβέστες με προϋπηρεσία που γνωρίζουν την δουλειά!!! Θεωρώ θα ήταν πιο δίκαιο να ανέβει το όριο ηλικίας για τους μάχιμος αλλά και τους οδηγούς με βάση τα όρια που είχαμε φέτος στην νέα προκήρυξη των εποχικον!!!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:47 | Θοδωρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο μπορεί να συμβεί!!!!! Οι εποχικοί πυροσβέστες αξίζουν να είναι μόνιμοι πυροσβέστες!!!! Το ηλικιακό πρέπει να διαμορφωθεί στα 40 μάχιμος και 50 οδηγός. Έχουμε τα ίδια καθηκοντα με τον μόνιμο υπάλληλο και συνδράμουμε σε όλα τα περιστατικά είμαστε έτοιμοι πυροσβέστες έμπειροι και καλύπτουμε πάγιες και διαρκείς ανάγκες!!!!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:18 | Καλυβιανακη Μαρια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δικαίωμα συμμετοχής σε όλες τις προκυρηξεις για τους εποχικούς πυροσβέστες άνευ ηλικιακου περιορισμου ..το σώμα χρειάζεται έμπειρους οδηγούς.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:02 | Χρήστος Νίκου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ναι συμφωνώ με τα όρια ηλικίας 40 ετών μάχιμος 50 ετών οδηγός

  • 26 Μαΐου 2025, 13:54 | Γεώργιος Θ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Άμεση απορρόφηση όλων των εποχικών πυροσβεστων άμεσα ανεξαρτήτως ηλικίας! Χρειαζόμαστε την πολύτιμη εμπειρία τους χειμώνα καλοκαίρι.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:41 | Κωστας ε
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες τόσα χρόνια έχουν αποδείξει την αξία τους σε όλα τα συμβάντα αστικά και δασικά!!!έχουν εμπειρία και είναι έτοιμοι να αναλάβουν αύριο κιόλας!!!οπότε είναι άδικο να μιλάμε για όρια ηλικίας!!!

  • 26 Μαΐου 2025, 12:45 | Γιώργος Τ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Απαξίωση της σχολής πυροσβεστών όπου με 4 έτη σπουδών οι απόφοιτοι της έχουν μεταθέσεις για πάντα( αφού είμαστε οι πιο νέοι σε ηλικία υπάλληλοι πλέον) και τόσες ευθύνες για το βαθμό του πυροσβέστη (μάχιμοι οδηγοί ανακριτικοι)
    Εφόσον οι ΠΕΘ θα είναι και αυτοί πυροσβέστες γενικών καθηκόντων, ποιος είναι πλέον σκοπός ύπαρξης της σχολής πυροσβεστών;;
    Γι αυτό απαιτούμε ως ελάχιστη αναγνώριση των κόπων μας και των οικογενειών μας για τα 4 έτη σπουδών μας την Άμεση Αναβάθμιση της σχολής μας σε ΣΧΟΛΗ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΏΝ ΠΣ και βαθμολογιο τύπου ΣΜΥ! ( Βαθμοί με τα χρόνια). Για όσους έχουν εισαχθεί με το ΠΔ44/2016 και εντεύθεν.
    Η αναβάθμιση της σχολής μας απαιτούμε να μπει προσθήκη στο παραπάνω νομοσχέδιο όταν εισαχθεί στη Βουλή ως σχέδιο νόμου !!!
    Είναι η ελάχιστη αναγνώριση των 4 ετών σχολής μας των κόπων μας και των αυξημένων καθηκόντων του βαθμού μας !!!

  • 26 Μαΐου 2025, 12:09 | Γιαννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ σωστό και αναγκαίο να υπάρξει πρόβλεψη για αυξημένα ηλικιακά όρια (40-50 ετών) στις ρυθμίσεις που αφορούν τη μονιμοποίηση εποχικών πυροσβεστών. Πολλοί από εμάς υπηρετούμε για χρόνια με αυταπάρνηση, σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες, καλύπτοντας πραγματικές ανάγκες του Σώματος.

    Ορισμένα σχόλια περί «γερασμένου προσωπικού» είναι άδικα. Δεν μπορεί να κρίνεται κανείς μόνο από την ηλικία, όταν έχει αποδείξει την αξία του στον αγώνα με τη φωτιά, τον χιονιά και τις πλημμύρες. Στην πράξη, αυτοί που αποκαλούνται «μεγάλοι», είναι συχνά οι πιο αξιόπιστοι και δοκιμασμένοι.

    Είναι επίσης λυπηρό όταν κάποιοι μόνιμοι συνάδελφοι δείχνουν να αντιδρούν στη δίκαιη προσπάθεια ανθρώπων που δούλεψαν δίπλα τους. Δεν ζητάμε να πάρουμε κάτι από κανέναν – ζητάμε μια ευκαιρία να συνεχίσουμε να προσφέρουμε με αξιοπρέπεια.

    Ευχαριστώ το Υπουργείο για τη θετική στάση που έχει επιδείξει απέναντί μας. Ελπίζουμε σε μια τελική ρύθμιση που θα λαμβάνει υπόψη την εμπειρία, την προσφορά και την ανάγκη ίσης μεταχείρισης

  • 26 Μαΐου 2025, 12:58 | Παναγιώτης Καρουντζος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να μείνουν τα ίδια όρια ηλικίας όπως είναι στην προκήρυξη των εποχικών, να έχουν μόρια η αντιπυρικες.

  • 26 Μαΐου 2025, 12:39 | Εποχικος Πυροσβέστης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να είναι αυξημένα τα ηλιακά όρια όπως την προκήρυξη εποχικών 2025 (40ετη μάχιμοι και 50ετη οδηγοι,εν ενεργεία προσωπικό),για να γίνει άμεση απορρόφηση του έμπειρου, ικανού και έτοιμου εποχικού προσωπικού

  • 26 Μαΐου 2025, 12:34 | Δημήτρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η μονιμοποίηση των πυροσβεστών αποτελεί ένα δίκαιο και αναγκαίο μέτρο, που αναγνωρίζει έμπρακτα την προσφορά και την αυτοθυσία τους στην προστασία της ζωής, της περιουσίας των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Οι εποχικοί πυροσβέστες καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Σώματος, συχνά με ελλειπή μέσα και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Η μονιμοποίησή τους δεν είναι μόνο ηθική υποχρέωση της Πολιτείας, αλλά και ουσιαστική ενίσχυση της πυροπροστασίας της χώρας, ιδίως μπροστά στην αυξανόμενη ένταση και συχνότητα των φυσικών καταστροφών λόγω της κλιματικής κρίσης.
    Άμεση απορρόφηση τους χωρίς ηλικιακά κριτήρια ή με την ηλικία που προσελήφθησαν στο ΠΣ και μόνο με δοκιμασίες φυσικής κατάστασης και ΔΜΣ.

  • 26 Μαΐου 2025, 12:35 | Γιωργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο θα μπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση την δεδομένη στιγμή,οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν αποδείξει ότι αξίζουν και μάχονται,η πολύτιμη εμπειρία τους μόνο οφέλη μπορεί να έχει από τον θεσμό αυτό,χωρίς όριο ηλικίας και αξιοποιώντας την εμπειρία τους το αποτέλεσμα θα είναι ιδανικό για την πυροσβεστική, συμφωνώ με τα όρια ηλικίας 40 για τον μάχιμο 50 για τον οδηγό όπως έκρινε η κυβέρνηση στην προκήρυξη εποχιακών πυροσβεστών το 2025.
    Με την απορρόφηση των εποχικών πυροσβεστών στην κατηγορία Π.Ε.Θ γενικών καθηκόντων θα λύση τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν από ελλείψεις μόνιμου προσωπικού γενικών καθηκόντων.

  • 26 Μαΐου 2025, 12:25 | Ανδρέας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κανένας ηλικιακός περιορισμός στους εποχικούς πυροσβέστες !!

  • 26 Μαΐου 2025, 12:25 | Alex
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ως μάχιμος εποχικός πυροσβέστης με 5 χρόνια υπηρεσίας, ζητώ να προβλεφθεί άμεση απορρόφηση όλων των εποχικών, τόσο σε μάχιμες θέσεις όσο και σε θέσεις οδηγών, με προτεραιότητα σε όσους ήδη υπηρετούμε ενεργά στο Πυροσβεστικό Σώμα. Η εμπειρία μας στο πεδίο είναι πολύτιμη και δεν πρέπει να αγνοηθεί.

  • 26 Μαΐου 2025, 12:13 | Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες είναι η άμεση λύση στο πρόβλημα..

  • 26 Μαΐου 2025, 11:27 | Χαράλαμπος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ζητάμε να συμπεριληφθεί εκ νέου η τροπολογία 1236/33 της 6/3/2014 για τους παλιούς εποχικούς πυροσβέστες που αφορά περί τα 75 άτομα, οι οποίοι έχουν τελειώσει το Γυμνάσιο στο άρθρο 15 του νόμου 3938/2011

  • 26 Μαΐου 2025, 11:15 | Χαραλαμπος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Χωρίς ηλικιακή διάκριση στους έχοντες την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη. Άμεση απορρόφηση των εποχικών πυροσβεστων διότι είναι εκπαιδευμένο προσωπικό με εμπειρία πολλών ετών! Συμμετέχουμε και σε αστικά συμβάντα!…Να μην χαθεί η πολυετής και πολύτιμη εμπειρία μας!

  • 26 Μαΐου 2025, 11:41 | Γιαννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι δίκαιο το αίτημα Το όριο ηλικίας Όπως την προκήρυξη για τους εποχικους στους μάχιμους Μέχρι 40 ετών και στους οδηγούς μέχρι 50 ετών. Και πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στην εμπειρία Που έχει ο καθένας Και επίσης έχουμε Όμοια καθήκοντα με τους μόνιμους από το 2020.

  • 26 Μαΐου 2025, 10:20 | Μαριρένα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μετά από τόσα χρόνια εμπειρίας, οι εποχικοί πυροσβέστες είναι ότι πιο έτοιμο υπάρχει για να αποκαταστήσει τις θέσεις που θα αφήσουν κενές όσοι μόνιμοι συνταξιοδοτηθούν! Έχετε έμπειρο προσωπικό διατεθειμένο να δώσει και την ψυχή του στο μέτωπο, όπως έχει αποδειχθεί μέσα στα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να υπολογίζει ούτε ηλικίες ούτε τίποτα! Ο ίδιος 45αρης που αποθεώνεται κατά την διάρκεια της αντιπυρικής, μπορεί να ανταπεξέλθει και όλο τον υπόλοιπο χρόνο το ίδιο άψογα!! Δώστε σημασία στα βασικά και όχι στις λεπτομέρειες!

  • 26 Μαΐου 2025, 08:52 | Κώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Παντελής Απαξίωση της σχολής πυροσβεστών όπου με 4 έτη σπουδών οι απόφοιτοι της έχουν μεταθέσεις για πάντα( αφού είμαστε οι πιο νέοι σε ηλικία υπάλληλοι πλέον) και τόσες ευθύνες για το βαθμό του πυροσβέστη (μάχιμοι οδηγοί ανακριτικοι)
    Εφόσον οι ΠΕΘ θα είναι και αυτοί πυροσβέστες γενικών καθηκόντων, ποιος είναι πλέον σκοπός ύπαρξης της σχολής πυροσβεστών;;
    Γι αυτό απαιτούμε ως ελάχιστη αναγνώριση των κόπων μας και των οικογενειών μας για τα 4 έτη σπουδών μας την Άμεση Αναβάθμιση της σχολής μας σε ΣΧΟΛΗ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΏΝ ΠΣ και βαθμολογιο τύπου ΣΜΥ! ( Βαθμοί με τα χρόνια). Για όσους έχουν εισαχθεί με το ΠΔ44/2016 και εντεύθεν.
    Η αναβάθμιση της σχολής μας απαιτούμε να μπει προσθήκη στο παραπάνω νομοσχέδιο όταν εισαχθεί στη Βουλή ως σχέδιο νόμου !!!
    Είναι η ελάχιστη αναγνώριση των 4 ετών σχολής μας των κόπων μας και των αυξημένων καθηκόντων του βαθμού μας !!!

  • 26 Μαΐου 2025, 08:52 | Λευτέρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ναι συμφωνώ με τα όρια ηλικίας 40 για τον μάχιμο 50 για τον οδηγό

  • 26 Μαΐου 2025, 08:56 | Δήμος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η καλύτερη λύση για όλους!!!

  • 26 Μαΐου 2025, 07:58 | Δημήτριος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο θα μπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση την δεδομένη στιγμή,οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν αποδείξει ότι αξίζουν και μάχονται,η πολύτιμη εμπειρία τους μόνο οφέλη μπορεί έχει από τον θεσμό αυτό,χωρίς όριο ηλικίας και αξιοποιώντας την εμπειρία τους το αποτέλεσμα θα είναι ιδανικό για την πυροσβεστική.

  • 26 Μαΐου 2025, 07:03 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Παντελής Απαξίωση της σχολής πυροσβεστών όπου με 4 έτη σπουδών οι απόφοιτοι της έχουν μεταθέσεις για πάντα( αφού είμαστε οι πιο νέοι σε ηλικία υπάλληλοι πλέον) και τόσες ευθύνες για το βαθμό του πυροσβέστη (μάχιμοι οδηγοί ανακριτικοι)
    Εφόσον οι ΠΕΘ θα είναι και αυτοί πυροσβέστες γενικών καθηκόντων, ποιος είναι πλέον σκοπός ύπαρξης της σχολής πυροσβεστών;;
    Γι αυτό απαιτούμε ως ελάχιστη αναγνώριση των κόπων μας και των οικογενειών μας για τα 4 έτη σπουδών μας την Άμεση Αναβάθμιση της σχολής μας σε ΣΧΟΛΗ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΏΝ ΠΣ και βαθμολογιο τύπου ΣΜΥ! ( Βαθμοί με τα χρόνια). Για όσους έχουν εισαχθεί με το ΠΔ44/2016 και εντεύθεν.
    Η αναβάθμιση της σχολής μας απαιτούμε να μπει προσθήκη στο παραπάνω νομοσχέδιο όταν εισαχθεί στη Βουλή ως σχέδιο νόμου !!!
    Είναι η ελάχιστη αναγνώριση των 4 ετών σχολής μας των κόπων μας και των αυξημένων καθηκόντων του βαθμού μας !!!

  • 26 Μαΐου 2025, 07:17 | Θεοδωρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η μονιμοποίηση των πυροσβεστών αποτελεί ένα δίκαιο και αναγκαίο μέτρο, που αναγνωρίζει έμπρακτα την προσφορά και την αυτοθυσία τους στην προστασία της ζωής, της περιουσίας των πολιτών και του φυσικού περιβάλλοντος. Οι εποχικοί και συμβασιούχοι πυροσβέστες καλύπτουν εδώ και χρόνια πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Σώματος, συχνά με ελλιπή μέσα και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Η μονιμοποίησή τους δεν είναι μόνο ηθική υποχρέωση της Πολιτείας, αλλά και ουσιαστική ενίσχυση της πυροπροστασίας της χώρας, ιδίως μπροστά στην αυξανόμενη ένταση και συχνότητα των φυσικών καταστροφών λόγω της κλιματικής κρίσης.

  • 26 Μαΐου 2025, 00:01 | Μάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι του πυροσβεστικού σώματος εδώ και πολλά χρόνια. Με την εμπειρία και την εκπαίδευση που έχουμε πλέον επιχειρούμε σε κάθε είδους συμβάντα μαζί με τους μόνιμους συναδέλφους μας.
    Η αδιαμφισβήτητη εμπειρίας μας από τα μέτωπα πρέπει να αναγνωριστεί και οι επόμενες προκηρύξεις να έχουν όρια ηλικίας ίδια με αυτά της τελευταίας προκήρυξης των εποχικών πυροσβεστών,όπως το ίδιο κράτος όρισε ότι πρέπει να είναι (40 για τους μάχιμους και 50 για τους οδηγούς).
    Οι μπαρουτοκαπνισμενοι εποχικοί πυροσβέστες από την θέση που μας έχει ανατεθεί,να καλύψουμε όλα τα περιπολικά σε όλη την Ελλάδα,πέφτουμε πρώτοι στις φλόγες και είμαστε αυτοί που μπορούμε να προσφέρουμε αίσθημα ασφαλείας και υπερηφάνειας για το κράτος και τους πολίτες του.

  • 26 Μαΐου 2025, 00:32 | Γεράσιμος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι του πυροσβεστικού σώματος εδώ και πολλά χρόνια. Με την εμπειρία και την εκπαίδευση που έχουμε πλέον επιχειρούμε σε κάθε είδους συμβάντα μαζί με τους μόνιμους συναδέλφους μας.
    Η αδιαμφισβήτητη εμπειρίας μας από τα μέτωπα πρέπει να αναγνωριστεί και οι επόμενες προκηρύξεις να έχουν όρια ηλικίας ίδια με αυτά της τελευταίας προκήρυξης των εποχικών πυροσβεστών,όπως το ίδιο κράτος όρισε ότι πρέπει να είναι (40 για τους μάχιμους και 50 για τους οδηγούς).
    Οι μπαρουτοκαπνισμενοι εποχικοί πυροσβέστες από την θέση που μας έχει ανατεθεί,να καλύψουμε όλα τα περιπολικά σε όλη την Ελλάδα,πέφτουμε πρώτοι στις φλόγες και είμαστε αυτοί που μπορούμε να προσφέρουμε αίσθημα ασφαλείας και υπερηφάνειας για το κράτος και τους πολίτες του.

  • 26 Μαΐου 2025, 00:03 | Μαρια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρέπει όλοι να επισημάνουμε και θέσουμε στην προφανή αντίρρηση μας για τον αποκλεισμό των εποχικών πυροσβεστών από τη διαδικασία υποβολής αίτησης για τη νέα κατηγορία Πυροσβεστών Επί Θητεία (Π.Ε.Θ.), που θεσπίζεται με το άρθρο 15Α του ν. 3938/2011, όπως προστέθηκε πρόσφατα.

    Η επίμαχη διατύπωση της παρ. 3 του άρθρου, σύμφωνα με την οποία:

    «Οι προκηρυσσόμενες θέσεις καλύπτονται από ιδιώτες…»

    δεν συνιστά σε καμία περίπτωση ρητή ή τεκμαιρόμενη απαγόρευση συμμετοχής για υπηρετούντες εποχικούς πυροσβέστες. Αντιθέτως, ο χαρακτηρισμός ως “ιδιώτες” αφορά προφανώς όσους δεν κατέχουν μόνιμη ή πενταετή οργανική θέση στο Π.Σ. και όχι όσους έχουν υπηρετήσει σε εποχικές θέσεις με συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

    Επιπλέον, η ίδια παράγραφος προβλέπει μεταξύ των κριτηρίων μοριοδότησης:

    «ο αριθμός των αντιπυρικών περιόδων κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη»

    η οποία πρόβλεψη καθιστά αυτονόητο ότι οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην προκήρυξη, διαφορετικά η μοριοδότηση της εν λόγω εμπειρίας καθίσταται αλυσιτελής και νομικά αβάσιμη.

    Η ερμηνεία περί αποκλεισμού:
    • Αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας και της αξιοκρατίας, όπως κατοχυρώνεται από τα άρθρα 4 και 5 του Συντάγματος.
    • Αντιστρατεύεται τον σκοπό του νόμου, που αποσκοπεί στην ενίσχυση του Π.Σ. με προσωπικό που διαθέτει εμπειρία, κατάρτιση και γνώση των αναγκών του Σώματος.
    • Αδικεί τους εποχικούς πυροσβέστες, οι οποίοι εργάστηκαν επί σειρά αντιπυρικών περιόδων υπό δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες, αποδεικνύοντας έμπρακτα την επιχειρησιακή τους επάρκεια.

    Ως εκ τούτου, ζητώ την άμεση αποσαφήνιση της διατύπωσης, προς την κατεύθυνση της ρητής επιβεβαίωσης ότι οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν πλήρες δικαίωμα συμμετοχής στην εν λόγω προκήρυξη