Άρθρο 11 Πυροσβεστικό Προσωπικό Επί Θητεία – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 3938/2011

Στον ν. 3938/2011 (Α’ 61) προστίθεται άρθρο 15Α ως εξής:

«Άρθρο 15Α

Πυροσβεστικό Προσωπικό επί Θητεία

  1. Στο Πυροσβεστικό Σώμα (Π.Σ.) συνιστάται ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες Γενικών Καθηκόντων Επί Θητεία» (Π.Ε.Θ.), οι οποίοι καταλαμβάνουν εκατόν πενήντα (150) οργανικές θέσεις, με αντίστοιχη μείωση των οργανικών θέσεων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», κατά τροποποίηση των κατηγοριών προσωπικού και ανακατανομή της οργανικής δύναμης του Σώματος, σύμφωνα με τον πίνακα της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27), περί οργανικών θέσεων πυροσβεστικού προσωπικού, Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.) και Πυροσβεστών Δασικών Επιχειρήσεων. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, δύναται να αυξάνεται ή να μειώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων της ως άνω κατηγορίας προσωπικού.
  2. Ως Π.Ε.Θ. προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου με θητεία επτά (7) ετών, στην οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπαίδευσης, με σύστημα αντικειμενικών κριτηρίων (μόρια), κατόπιν έκδοσης προκήρυξης από τον Αρχηγό του Π.Σ., Έλληνες πολίτες, οι οποίοι:

α) δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό (30ο) έτος της ηλικίας τους,

β) έχουν τουλάχιστον πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριο τίτλο δευτεροβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας εκπαιδευτικών δομών της αλλοδαπής,

γ) είναι κάτοχοι επαγγελματικής άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’,

δ) εφόσον είναι άντρες, έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους με σωματική ικανότητα Ι1 ή έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές, με την επιφύλαξη της απαλλαγής ή απόλυσης λόγω ανικανότητας που ανάγεται σε λόγους υγείας, κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της αίτησης συμμετοχής στον διαγωνισμό.

  1. Οι προκηρυσσόμενες θέσεις καλύπτονται από ιδιώτες, οι οποίοι κατέχουν τα προσόντα της παρ. 2. Κριτήρια μοριοδότησης πρόσληψης αυτών αποτελούν, ιδίως:

α) η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων ως εφέδρων αξιωματικών ή στις Ειδικές Δυνάμεις των Ενόπλων Δυνάμεων ή στην Προεδρική Φρουρά,

β) η κατοχή πτυχίου Υποβρύχιου Καταστροφέα ή πτυχίου Σχολής Αλεξιπτωτιστών των Ενόπλων Δυνάμεων,

γ) ο αριθμός των αντιπυρικών περιόδων κατά τις οποίες ο υποψήφιος είχε την ιδιότητα του εποχικού πυροσβέστη,

δ) τα έτη εθελοντισμού στο Π.Σ.,

ε) η κατοχή επαγγελματικής άδειας οδήγησης Δ’ κατηγορίας,

στ) η εργασιακή εμπειρία ως οδηγού άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ’ ή Δ΄, υπολογιζόμενη ανά μήνα και

ζ) η ιδιότητα του υποψηφίου ως τέκνου προσωπικού του Π.Σ. που τραυματίστηκε θανάσιμα κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και ένεκα ταύτης ή εμπίπτει στην περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 1481/1984 (Α’ 152), περί υποψήφιων ειδικών κατηγοριών.

Τα κριτήρια των περ. α), β) και γ) φέρουν αυξημένη βαρύτητα.

Τα λοιπά απαιτούμενα προσόντα και προϋποθέσεις, ο τρόπος διαπίστωσής τους, η διαδικασία πρόσληψης, μονιμοποίησης και απόλυσης των Π.Ε.Θ., τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι αθλητικές και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες, οι υγειονομικές εξετάσεις των υποψηφίων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται: α) οι προς κάλυψη υπηρεσίες, και β) η διαβάθμιση της μοριοδότησης.

  1. Οι προσληφθέντες υποβάλλονται σε κατάλληλη εκπαίδευση σε εκπαιδευτικές δομές του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία παρέχεται από την Πυροσβεστική Ακαδημία και διαρκεί έναν (1) τουλάχιστον μήνα. Μετά από την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης του πρώτου εδαφίου, χορηγείται στους προσληφθέντες σχετική βεβαίωση. Με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ. καθορίζονται ο τόπος, ο χρόνος και το είδος της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
  2. Η σειρά αρχαιότητας των Π.Ε.Θ. αντιστοιχεί στη σειρά κατάταξής τους στον πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού με τον οποίο προσλήφθηκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα.
  3. Μετά από το πέρας της εκπαίδευσής τους, οι Π.Ε.Θ. κατατάσσονται με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και, με απόφαση του Αρχηγού του Π.Σ., τοποθετούνται, για επτά (7) έτη, στις υπηρεσίες που καθορίζονται στην απόφαση του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3.
  4. Οι Π.Ε.Θ. έχουν τα ίδια καθήκοντα με το πυροσβεστικό προσωπικό Γενικών Καθηκόντων μη παραγωγικής σχολής και δεν προάγονται βαθμολογικά κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους. Κατά το χρονικό διάστημα αυτό, αξιολογούνται για τα ουσιαστικά τους προσόντα και συντάσσονται εκθέσεις ικανότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την αξιολόγηση προσόντων των Πυροσβεστών.
  5. Μετά από τη συμπλήρωση της επταετούς θητείας, οι Π.Ε.Θ. δύνανται, με αίτησή τους, η οποία υποβάλλεται έξι (6) τουλάχιστον μήνες πριν από τη συμπλήρωση της επταετίας, εφόσον έχουν αξιολογηθεί σε όλες τις εκθέσεις ικανότητας με γενικό χαρακτηρισμό τουλάχιστον «αποδεκτή», έχουν λάβει βαθμολογία στα επιμέρους βασικά προσόντα τουλάχιστον τρία (3) και κριθούν ικανοί από το Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεως Π.Σ., να μονιμοποιηθούν, καταλαμβάνοντας οργανικές θέσεις μονίμων της κατηγορίας «Πυρονόμων – Αρχιπυροσβεστών – Υπαρχιπυροσβεστών – Πυροσβεστών», σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133). Οι αρνητικές αποφάσεις του Πρωτοβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. αιτιολογούνται και κοινοποιούνται στους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δύνανται να ασκήσουν προσφυγή ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Συμβουλίου Κρίσεως Π.Σ. εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση.
  6. Στους Π.Ε.Θ. εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις πειθαρχικού δικαίου που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό. Οι Π.Ε.Θ. απολύονται από την Υπηρεσία και στις κατωτέρω περιπτώσεις:

α) μη επιτυχούς ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης,

β) ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει ένα (1) έτος υπηρεσίας από την πρόσληψή τους,

γ) εξαιτίας της λήξης της επταετούς θητείας, εφόσον δεν υποβάλουν αίτηση ένταξής τους στο μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό ή δεν κρίνονται ικανοί προς τούτο,

δ) για λόγους υγείας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Το μισθολογικό καθεστώς των Π.Ε.Θ. εμπίπτει στην κατηγορία Δ’ του άρθρου 124 του ν. 4472/2017 (Α’ 74), περί κατηγοριών μισθολογικής κατάταξης. Για τις δαπάνες μετακίνησής τους, εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  2. Για τα ηλικιακά όρια αποστρατείας των μονιμοποιηθέντων Π.Ε.Θ εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  3. Οι Π.Ε.Θ. δύναται να τίθενται σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου και στην κατάσταση μόνιμης διαθεσιμότητας. Εξελίσσονται μισθολογικά μέχρι την εξάντληση της οικείας μισθολογικής κλίμακας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.
  4. α) Για την ασφαλιστική και υγειονομική κάλυψη των Π.Ε.Θ., τις άδειες, καθώς και για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από το παρόν, εφαρμόζονται αναλόγως οι αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

β) Οι διατάξεις περί μεταθέσεων του μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού, ισχύουν αναλόγως και για τους Π.Ε.Θ. μετά από τη μονιμοποίησή τους. Κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας τους εφαρμόζονται και σε αυτούς μόνο οι αντίστοιχες διατάξεις περί μετακινήσεων και περί αμοιβαίων μεταθέσεων, που ισχύουν για το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό.

  1. Με απόφαση του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν στη στολή και τα μέσα ατομικής προστασίας που φέρουν οι Π.Ε.Θ. κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ο χρόνος εργασίας τους και ο εφοδιασμός τους με ειδικό δελτίο ταυτότητας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.».
  • 26 Μαΐου 2025, 14:51 | Πάνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ σωστό και αναγκαίο να υπάρξει πρόβλεψη για αυξημένα ηλικιακά όρια (40-50 ετών) στις ρυθμίσεις που αφορούν τη μονιμοποίηση εποχικών πυροσβεστών. Πολλοί από εμάς υπηρετούμε για χρόνια με αυταπάρνηση, σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες, καλύπτοντας πραγματικές ανάγκες του Σώματος.Ορισμένα σχόλια περί «γερασμένου προσωπικού» είναι άδικα. Δεν μπορεί να κρίνεται κανείς μόνο από την ηλικία, όταν έχει αποδείξει την αξία του στον αγώνα με τη φωτιά, τον χιονιά και τις πλημμύρες. Στην πράξη, αυτοί που αποκαλούνται «μεγάλοι», είναι συχνά οι πιο αξιόπιστοι και δοκιμασμένοι.Είναι επίσης λυπηρό όταν κάποιοι μόνιμοι συνάδελφοι δείχνουν να αντιδρούν στη δίκαιη προσπάθεια ανθρώπων που δούλεψαν δίπλα τους. Δεν ζητάμε να πάρουμε κάτι από κανέναν – ζητάμε μια ευκαιρία να συνεχίσουμε να προσφέρουμε με αξιοπρέπεια.Ευχαριστώ το Υπουργείο για τη θετική στάση που έχει επιδείξει απέναντί μας. Ελπίζουμε σε μια τελική ρύθμιση που θα λαμβάνει υπόψη την εμπειρία, την προσφορά και την ανάγκη ίσης μεταχείρισης

  • 26 Μαΐου 2025, 14:19 | Γιάννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Για μένα είναι η πιο σωστός τρόπος για την επιλογή πυροσβεστη , εννοώ την μετάβαση από εποχικος σε πυροσβέστη πλήρους απασχόλησης . Έχοντας αποκτήσει την πολύτιμη γι αυτό το επάγγελμα εμπειρία και την αξιοποίηση του . Το όριο ηλικίας δεν θα έπρεπε να υπάρχει εφόσον το κάθε άτομο πληρεί τις προϋποθέσεις που χρειάζονται και σε μια εποχή που τα όρια συνταξιοδοτησης μεγαλώνουν δεν επιτρέπεται να καταδικάσει κάποιον που θεωρείται μικρος για σύνταξη αλλά μεγάλος για δουλειά.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:40 | Δημήτρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρέπει να αξιοποιηθεί η εμπειρία των εποχικών πυροσβεστων οποιοσδήποτε είναι πολύτιμοι για το Σώμα μας και δεν πρέπει να μένει κάνεις απέξω….είναι κρίμα να χάνεται έτσι πολυετή εμπειρία…τους έχουμε μπροστά μας και αντί να τους εκμεταλευτουμε τους πετάμε από εδώ και από εκεί…..ανεπίτρεπτο

  • 26 Μαΐου 2025, 14:51 | Χρήστος Σ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ο θεσμός αυτός θα δώσει λύση σε ένα θέμα που απασχολεί το σώμα για χρόνια, την ενίσχυση του Π.Σ. Αλλά και την επαγγελματική αποκατάσταση έμπειρου και χρήσιμου προσωπικού.

    Ίδια ηλικιακά κριτήρια με την τελευταία προκυρηξη των εποχικών (40 και 50 ετών), για την καλύτερη απορρόφηση των ήδη έμπειρων εποχικών πυροσβεστών. Για τους υπόλοιπους συναδέλφους που ξεπερνούν τα όρια ηλικίας θα πρέπει να γίνει περαιτέρω σχεδιασμός για την δίκαιη αποκατάσταση τους.

    Μοριοδότηση με βάση την εμπειρία, ήτοι τις αντιπυρικές περιόδους, αλλά και τις εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις στα σώματα που έχουν αναφερθει. Για τους οδηγούς οι επαγγελματίκες άδειες οδήγησης και η εμπειρία τους στο Π.Σ.

    Πρέπει να επισημανθεί το ζήτημα της εντοπιότητας εφόσον οι θέσεις αφορούν σταθμούς.Οι υποψήφιοι που γνωρίζουν τον τόπο τους προσφέρουν αδιαμφισβήτητα ακόμα μεγαλύτερη χρησιμότητα στο Π.Σ.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:39 | Στρατος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι ότι πιο δίκαιο και σωστό ή μονιμοποίηση των εποχικων πυροσβεστων διότι είναι άτομα με πολυετή εμπειρία και έτοιμα για κάθε συμβαν!!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:21 | Βουλα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι σημαντικό να ενταχθούν άτομα που έχουν γνώσεις και να μην χαθεί η πολύτιμη εμπειρία τους.η υψηλή μοριοδοτηση, για όσους έχουν εργαστεί ως εποχικοί πυροσβέστες, είναι σημαντική.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:51 | Τέλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Προτείνω η νέα προκήρυξη να έχει όρια ηλικίας όπως την τελευταία προκήρυξη των εποχικών πυροσβεστών δηλαδή 40ετη για τους μάχιμους και 50 για τους οδηγούς έτσι ώστε να ενισχυθεί το σώμα και να μην πάει χαμένη όλη αυτή η εμπειρία

  • 26 Μαΐου 2025, 14:43 | Αγαθή
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μετά από τόσες δυσκολίες ΠΡΕΠΕΙ οι εποχικοί πυροσβέστες να ανταμειφθούν.Το πυροσβεστικό σώμα χρειάζεται ΤΩΡΑ την εμπειρία τους και την κάλυψη κενων.Η κυβέρνηση να αντιληφθεί την αναγκαιότητα κ να πράξει τα δέοντα.Καμια ηλικιακή διάκριση,κανένας εκτός.Ας ελπίσουμε έστω κ καθυστερημένα στην δικαίωση τους.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:13 | Θανασης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Με όριο 30 πάλι πολλοί εποχικοί θα μείνουν απ’ έξω, όσοι έχουμε απομείνει ήμαστε πάνω από 30 …

  • 26 Μαΐου 2025, 14:48 | Πυρονομος Δ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Δωστε δικαίωμα συμμετοχής στα παιδιά που έρχονται κάθε καλοκαίρι και μπαίνουν μπροστά στα δασικά συμβάντα, είναι και επιχειρησιακά σωστό και ηθικά δίκαιο.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:58 | Δημήτρης εποχικός
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Κανένα ηλικιακό όριο για τους εποχικούς πυροσβέστε που ήταν τόσα χρόνια στη πρώτη γραμμή.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:06 | Κέλλυ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πρόκειται για μια πολύ σημαντική κίνηση με την οποία αξιοποιείται το εποχικό προσωπικό, ενώ σε καμία περίπτωση δεν απαξιώνονται οι σχολές πυροσβεστών. Τα παιδιά έχουν εμπειρία, έχουν επιχειρήσει σε δύσκολα περιστατικά καθως κάθε χρόνο είμαστε αντιμέτωποι με τη κλιματική κρίση και τις συνέπειες της. Το πυροσβεστικό σώμα πρέπει να εμπλουτιστεί και να μεγαλώσει με κάθε τρόπο.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:04 | Κορομπυλης Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ήρθε η ώρα η κυβέρνηση μετά τα τόσα λάθη που έχει κάνει επί θητείας των εποχικών να τους ανταμείψει.Να ανταμειφθεί η εμπειρία τους και η αγάπη για τον συνάνθρωπο στα δύσκολα.Εχουν χαθεί και τραυματιστεί συνάδελφοι.Ειναι κρίμα μετά από τόσα χρόνια οικογενειάρχες σε αυτή την ηλικία να βρεθούν κάποια στιγμή στο δρόμο.Και πάνω απ’ όλα η πυροσβεστική θα έχει έτοιμο προσωπικό στη μάχη..

  • 26 Μαΐου 2025, 14:20 | Βαλεντίνη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Μπράβο στον υπουργό για την ενίσχυση του πυροσβεστικού σώματος όμως πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας στους εποχικούς πυροσβέστες ώστε να απορροφηθούν σταδιακά και να δουλεύουν όλο το χρόνο!Το Ελληνικό κράτος έχει πληρώσει για την εκπαίδευση και τον εξοπλισμό τους,με την συμμετοχή τους στις επικείμενες προκηρύξεις θα δωθεί λύση και σε αυτούς τούς ανθρώπους αλλά και στην πυροσβεστική με έμπειρο προσωπικό!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:41 | Δημήτριος Χ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ας ελπίσουμε ότι θα γίνουν όλα σωστά και θα μπουν όλοι οι εποχιακοι για 12μηνη εργασία γιατί όντως το αξίζουν τα παιδιά ανεξαρτήτως ηλικίας.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:18 | Θωμάς
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το πιο δίκαιο θα είναι να μην υπάρχει ηλικιακό όριο για τους εποχικούς πυροσβέστες και να υπάρχει ηλικιακό όριο 28 ετών για πολίτες (όπως και στον νόμο 3938/11) έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν με 12μηνη εργασία όλοι οι εποχικοί πυροσβέστες διότι έχουν αποκτήσει εμπειρία και δεύτερον θα μπορούν να βοηθούν περισσότερο στην πυροσβεστική δουλεύοντας 24ωρα σε κάθε υπηρεσία τους και επιπλέον θα κάνουν και επιφυλακές ξεκουράζοντας έτσι τους μόνιμους και πενταετής συναδέλφους τους. Δεν μπορεί ένας εποχικός πυροσβέστης να θεωρείτε μικρός ηλικιακά το εξάμηνο της αντιπυρικής περιόδου που θεωρητικά είναι πιο δύσκολο και το εξάμηνο του χειμώνα να θεωρείται μεγάλος ηλικιακά.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:51 | ΚΑΛΕΣΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι πολύ καλό αυτό που γίνεται, για την στελέχωση των Υπηρεσιών και κλιμακίων και την απορρόφηση απο έμπειρους εποχικούς πυροσβέστες. Επίσης τα χρόνια περνάνε και έτσι θα ήταν πρέπον οι αντιπυρικές να μειωθούν από την ηλικία έτσι ώστε να μπορέσει να αξιοποιηθεί μέχρι και ο τελευταίος εποχικός πυροσβέστης.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:19 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εξαιρετική πρωτοβουλία του Κ.Υπουργού της Πολιτικής Προστασίας για την ενίσχυση του προσωπικού του πυροσβεστικού σώματος από τους νέους ( σε ηλικία) και έμπειρους εποχικούς πυροσβέστες που επανδρώνουν όλες τις υπηρεσίες της επικράτειας με προϋπηρεσία πάνω από 4 αντιπυρικές. Συμβαλοντας σημαντικά προς τα καθήκοντα του σώματος και στους πολίτες!!
    Το μόνο που ζητάμε είναι 12μηνη εργασία !!!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:11 | Panagiotis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο θα μπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση την δεδομένη στιγμή,οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν αποδείξει ότι αξίζουν και μάχονται,η πολύτιμη εμπειρία τους μόνο οφέλη μπορεί να έχει από τον θεσμό αυτό,χωρίς όριο ηλικίας και αξιοποιώντας την εμπειρία τους το αποτέλεσμα θα είναι ιδανικό για την πυροσβεστική, συμφωνώ με τα όρια ηλικίας 40 για τον μάχιμο 50 για τον οδηγό όπως έκρινε η κυβέρνηση στην προκήρυξη εποχιακών πυροσβεστών το 2025.
    Με την απορρόφηση των εποχικών πυροσβεστών στην κατηγορία Π.Ε.Θ γενικών καθηκόντων θα λύση τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν από ελλείψεις μόνιμου προσωπικού γενικών καθηκόντων.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:33 | Μανώλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εννοείται ότι όλο το εποχικό προσωπικό χρειάζεται την δωδεκαμηνη εργασία! Αυτοί οι άνθρωποι έχουν την κατάλληλη εμπειρία από φωτιές , πλημμύρες,σεισμούς τροχαία ατυχήματα κ τόσα άλλα. Αξίζει να αξιοποιηθούν κ να συμπεριληφθούν στο μόνιμο προσωπικό ωστε να καλυφθούν με αυτό τον τρόπο τα κενα στο Πυροσβεστικό Σωμα.Πολυ σωστά θα πράξει η κυβέρνηση με την ψήφιση αυτού!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:55 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πολύ σημαντική εξέλιξη για το πυροσβεστικό σώμα που βλέπουμε να υπό στελεχώνεται τα τελευταία χρόνια διαρκώς αλλά και για τους εποχικούς πυροσβέστες οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν τα μέγιστα στο πυροσβεστικό σώμα μέσα από την εμπειρία που έχουν αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια και μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όπιο συμβάν κληθούν. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πάει χαμένη η εμπειρία που έχουν αποκτήσει οι εποχικοί πυροσβέστες σε ένα τόσο σημαντικό κομμάτι που είναι η προστασία της χώρας. Το ηλικιακό θα πρέπει να είναι στα ίδια επίπεδα με την πρόσφατη προκήρυξη που αφορούσε τούς εποχικούς πυροσβέστες αφού το ίδιο το κράτος έθεσε τα όρια ηλικίας 40 για τους μάχιμους και 50 για τους οδηγούς ώστε να μην χαθεί η πολύτιμη εμπειρία που έχουν αποκτήσει

  • 26 Μαΐου 2025, 14:00 | Μανολης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εδώ και έξι χρόνια υπηρετώ ως εποχιακός πυροσβέστης. Έχω δώσει τον εαυτό μου – την ψυχή και το σώμα μου – σε κάθε φωτιά, σε κάθε συμβάν, κάθε καλοκαίρι, εκεί που οι συνθήκες είναι ακραίες και το περιβάλλον εχθρικό. Όμως δεν το μετανιώνω. Το να προσφέρεις για την προστασία του ανθρώπου, του δάσους, του ζώου, της περιουσίας, είναι κάτι που σε γεμίζει, ακόμα κι όταν γυρνάς σπίτι σου με καψαλισμένα χέρια και άγρυπνα μάτια.

    Οι εποχιακοί πυροσβέστες δεν είμαστε λιγότερο ικανοί από τους μόνιμους. Δουλεύουμε στους ίδιους κινδύνους, στα ίδια βουνά, κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Παίρνουμε εντολές και τις εκτελούμε με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα. Συχνά καλούμαστε να υπερβάλουμε εαυτούς, με ελλιπή μέσα, με καθυστέρηση στη μισθοδοσία ή στην εκπαίδευση. Κι όμως, είμαστε πάντα εκεί.

    Η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει αυτόν τον αγώνα. Δεν ζητάμε χάρη, ζητάμε δικαιοσύνη. Ζητάμε μονιμοποίηση ή, σταθερότητα, ώστε να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια και να προσφέρουμε ακόμα περισσότερο. Η εμπειρία που αποκτά ένας εποχιακός πυροσβέστης επί σειρά ετών είναι πολύτιμη και πρέπει να αξιοποιείται, όχι να πετιέται στο τέλος κάθε αντιπυρικής περιόδου.το σχέδιο τις κυβερνήσεις για την 7 ετιας- μονιμοποίησης είναι απόλυτα σωστό και δίκαιο..

    Αγαπάμε αυτό που κάνουμε και θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Αρκεί να μας δοθεί η ευκαιρία.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:40 | Εποχικος 2019
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Όλοι οι εποχικοί εχουν τεράστια εμπειρία,είναι τις περισσότερες φορές πρώτο όχημα στα συμβάντα..εχουν εκπεδευτει και κατέχουν ίδιες αρμοδιότητες με το μόνιμο προσωπικό.το ηλικιακο πρέπει να ανέβει στα 40 για μάχιμους και 50 για οδηγούς,τόσο γιατί δεν πρέπει να χαθεί η εμπειρία όσο ότι είναι ήδη 6 χρόνια και προχωράμε για τον 7ο χρόνο.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:45 | ΑΛΕΞΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι εποχικοί πυροσβέστες είναι ένα σημαντικό κομμάτι του πυροσβεστικου σώματος. Κατά την γνώμη μου τα όρια ηλικίας πρέπει να είναι 45 για τους μαχιμους και 55 για τους οδηγούς. Και να υπολογίζεται η εμπειρία και των δύο βάση των χρόνων εργασίας τους ή των ενσημων τούς ανά ειδικότητα.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:11 | Νικος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το θεωρώ πολύ σωστό και αναγκαίω να γίνει αυτό και να τραβηχτούν άτομα από τους εποχικόυς πυροσβεστες γτ θα μειωθούν τα οργανικά καινά με προσωπικό που είναι έτοιμο να συνδράμει σε οποιαδήποτε συμβάν του είναι αναγκαιο. Αυτό που θεωρώ λάθος είναι πως δεν γίνεται για τους εποχικόυς το όριο ηλικίας να είναι το 40 και το 50 έχοντας τόση εμπειρία ενώ εδώ να είναι το όριο 30 δίχως την μηδαμινή εμπειρία

  • 26 Μαΐου 2025, 14:08 | kostis koum
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θετική η έκβαση για όλους εμάς τους εποχικούς αλλά και για όλες τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τα κλιμάκια ανά την Ελλάδα, αφού οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό είναι πάρα πολλές!Η εμπειρία, η γνώση και η υφιστάμενη εκπαίδευση θα βοηθήσουν στο μέγιστο την εξέλιξη του ΠΣ αλλά και στην ορθή διαχείριση των κρίσεων!Όσοι περισσότεροι τόσο το καλύτερο!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:13 | Εποχικός πυρόσβεσης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η αξιοποίηση όλων των έμπειρων εποχικών πυροσβεστών είναι μονόδρομος.Οι εποχικοί πυροσβέστες έχουμε την εμπειρία και την θέληση να προσφέρουμε στο πυροσβεστικό σώμα και στην κοινωνία όπως κάναμε όποτε μας ζητήθηκε μέχρι τώρα.Τα όρια ηλικίας πρέπει να είναι ίδια με την τελευταία προκήρυξη που έγινε φέτος των εποχικών πυροσβεστών,40 έτη για μάχιμους και 50 ετη για οδηγούς, ώστε να απορροφηθούμαι όλοι.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:55 | Σίμος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να απορροφηθούν όλοι εποχικοί πυροσβέστες με το όριο ηλικίας που τους θεώρησε ικανούς το ίδιο το κράτος ετσι ώστε να ενισχυθεί και το σώμα με έμπειρο προσωπικό ευχαριστούμε τον κύριο υπουργό που εισάκουσε τα αυτονόητα

  • 26 Μαΐου 2025, 14:48 | Δημοσθένης Μαρκόπουλος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είμαι εποχικός πυροσβέστης από το 2020 με πολλές φωτιές στο ενεργητικό μου. Αφού από την πρώτη στιγμή επέλεξα το Πεζοπόρο Τμήμα. Ενδεικτικά αναφέρω. Έβρο Σάμο Νάξο Κάρπαθο Κεφαλλονιά Αίγινα καθώς και σε μεγάλες και μικρές φωτιές σε όλη την Αττική. Δυστυχώς βίωσα τον αποκλεισμό από τις προκηρύξεις ενώ ήμουν και εγώ στην δεξαμενή των εποχικών. Το κύριο ζητούμενο είναι η εμπειρία και η φυσική κατάσταση. Για να μπορείς να αντεπεξέλθει υπό πίεση σε δύσκολες καταστάσεις Δυστυχώς ενώ μπήκαμε με κριτήρια και ηλιακιακά, μας τα ξαναθέτουν σε κάθε προκήρυξη. Κάτι που είναι άδικο και ανήθικο να μην έχουμε το δικαίωμα να συνεχίσουμε να είμαστε πυροσβέστες και μετά τα 50 μας όπως και το μόνιμο προσωπικό. Έχουμε αποδείξει την αξία μας στο πεδίο. Και θέλουμε να μας συμπεριλαβεται στον νέο θεσμό. Δίκαιος κριτής να είναι η φυσική μας κατάσταση η εμπειρία μας από την προϋπηρεσία και οι γνώσεις μας στο αντικείμενο της πυρόσβεσης.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:23 | Γιωργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Επιτέλους ένας υπουργός με διάθεση να δώσει λύσεις.
    Δώστε δικαίωμα σε όλους τους εποχικούς να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία.
    Μην αφήσετε να χαθεί η πολύτιμη εμπειρία τούς

  • 26 Μαΐου 2025, 14:06 | Σάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ένα μεγάλο μπράβο στον κύριο υπουργό. Αναβαθμίζεται έτσι το Π.Σ.και δίνεται η ευκαιρία να στελεχωθουν οι υπηρεσίες και οι σταθμοί που τόσο έχουν ανάγκη! Να δοθει και σε έμπειρους Π.Ε.Α το δικαίωμα της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό..

  • 26 Μαΐου 2025, 14:46 | Νιτσα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εννοείται πως όλοι αυτοί οι άνθρωποι αξίζουν να είναι μέσα χωρίς ηλικιακά όρια.Εχουν αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι αξίζουν καθώς έχουν την απαραίτητη προϋπηρεσία η οποία είναι ΠΟΛΥΤΙΜΗ! Πολύ σωστή κίνηση εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:39 | Μιχαλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ευχαριστούμε το υπουργείο για την ευκαιρία που μας δίνει να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εμπειρία μας στην προστασία των δασών του πολίτη και της περιουσίας τους. Ελπίζω τα όρια ηλικίας να είναι ανεβασμένα και να έχουμε όλοι οι εποχική πυροσβέστες την ευκαιρία μας για 12 μήνες εργασίας.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:09 | Μανος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αρχικά μπράβο στον νέο υπουργό για τις πρωτοβουλίες του και την διάθεση του να δώσει λύσεις σε χρόνια προβλήματα του ΠΣ.
    Αυτό όμως που θα πρότεινα είναι να μην αφήσει να πάει χαμένη η πολύτιμη εμπειρία των εποχικων πυροσβεστών.
    Δώστε ευκαιρία να συμμετέχουν και τα παιδιά που δεν είχαν δικαίωμα λόγο ηλικιακού ρατσισμού να συμμετάσχουν στην προκήρυξη της εμοδε.αυξηστε τα όρια ηλικίας για αυτά τα παιδιά.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:37 | Νικος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ήμαστε η μοναδική λύση για το ΠΣ ..Έχουμε αποδείξει άπειρες φορές το πόσο ικανοί ήμαστε . Να μην υπάρχει ηλικιακος περιορισμός.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:07 | Παναγιώτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Εξαιρετική η πρωτοβουλία του κ.υπουργού.

  • 26 Μαΐου 2025, 14:48 | Σταύρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πολύ θετική εξέλιξη!!αλλά χρειάζεται και το ανάλογο όριο ηλικίας ώστε όλοι οι εποχικοί να έχουν δικαίωμα συμμετοχής!

  • 26 Μαΐου 2025, 14:45 | Νικος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο θα μπορούσε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση την δεδομένη στιγμή,οι εποχικοί πυροσβέστες έχουν αποδείξει ότι αξίζουν και μάχονται,η πολύτιμη εμπειρία τους μόνο οφέλη μπορεί έχει από τον θεσμό αυτό,χωρίς όριο ηλικίας και αξιοποιώντας την εμπειρία τους το αποτέλεσμα θα είναι ιδανικό για την πυροσβεστική.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:38 | Ζαφείρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η δημιουργία της νέας κατηγορίας προσωπικού επί θητείας στο Πυροσβεστικό Σώμα αποτελεί μία αναγκαία και καθοριστικής σημασίας πρωτοβουλία , τόσο για την κάλυψη των απαιτήσεων που καλείται να αντιμετωπίσει το Πυροσβεστικό Σώμα , όσο και για τους Πυροσβέστες Εποχικής απασχόλησης .
    Οι Πυροσβέστες Εποχικής απασχόλησης απαρτίζουν μία ομάδα έμπειρων πυροσβεστών, οδηγών και εργατών, οι οποίοι μάχονται στο πεδίο κάθε αντιπυρικής περιόδου με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας, του φυσικού πλούτου και το γενικότερο κοινό καλό. Η ομάδα αυτή είναι έτοιμη και με εξειδίκευση στα πυροσβεστικά καθήκοντα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι Πυροσβέστες επί θητεία.
    Το ηλικιακό όριο δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην ένταξη των εποχικών πυροσβεστών στους Πυροσβέστες επί θητεία και στην προσφορά τους στην κοινωνία. Είναι σημαντικό το ηλικιακό όριο των νέων Πυροσβεστών επί θητεία να συμφωνεί με το ηλικιακό όριο της τελευταίας προκήρυξης των Εποχικών Πυροσβεστών , δηλαδή τα 50 έτη για τους οδηγούς . Η εμπειρία και η εξειδίκευση των εποχικών πυροσβεστών έως 50 ετών αποτελούν χαρακτηριστικά που συναντώνται σε μικρότερο ποσοστό σε μικρότερες ηλικιακές ομάδες και τους φέρουν άμεσα σε θέση εκπλήρωσης των υπηρεσιακών τους καθηκόντων από την πρώτη στιγμή της πιθανής ένταξης τους στους Πυροσβέστες επί θητεία.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:50 | Περικλής
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ειναι πολυ θετικο το γεγονός οτι εχουμε εποχικούς πυροσβέστες ετοιμους μ μεγαλη εμπειρία να συμβάλλουν στο πυροσβεστικό σώμα , πραγματικα ειναι πολυ σημαντικό να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε αυτη τν πηγή πυροσβεστών για ν εψουμε τα δυνατότερα αποτελέσματα απεναντι στα συμβάντα ..
    Κυρίως χρειαζόμαστε έμπειρους οδηγούς μ προϋπηρεσία στα δύσκολα συμβάντα κ Οχι άπειρους οδηγούς να μπορουμε άμεσα να τους ρίξουμε στν μάχη των συμβάντων κ αυτο μπορει ν πραγματοποιηθεί μ τν σταδιακή απορρόφηση τν εποχικών που κατέχουν μεγαλη εμπειρια

  • 26 Μαΐου 2025, 13:16 | Ειρήνη Παπαλαμπρου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Άδικο το όριο ηλικίας των 30 ετών για τους εποχιακούς πυροσβέστες.Θα πρέπει να αυξηθεί σε όρια των 40 μάχιμους και 50 οδηγούς τους το χρωστάμε γιατί είναι αυτοί που κάθε χρόνο είναι στην πρώτη γραμμή και έχουν αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία!Το ΠΣ τους έχει εκπαιδεύσει τους έχει δώσει εξοπλισμό και μπορούν να συνδράμουν στην άμεση ενίσχυση των σταθμών! Κάθε αντιπυρικη περίοδος που έχουν υπηρετήσει θα πρέπει να αφαιρεθεί από το όριο ηλικίας!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:03 | ΑΧΛΑΔΙΑΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Η δημιουργία του νέου θεσμού (ΠΕΘ), είναι μια μεγάλη ευκαιρία και ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ενίσχυση του Π.Σ που σήμερα υποφέρει! Μέσα σε μια πενταετία θα έχουμε ένα πολύ μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεων από το μόνιμο προσωπικό. Με μια μοριοδοτηση των Εποχικών Πυροσβεστών ανάλογη με τις προκηρύξεις της ΕΜΟΔΕ, και με ηλικιακά όρια όπως στην φετινή προκήρυξη των Εποχικών Πυροσβεστών, το Π.Σ μπορεί μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να απορροφήσει τους Εποχικούς Πυροσβέστες ως ΠΕΘ (οπως παλαιότερα ως ΠΠΥ), και να επανδρώσει τις υπηρεσίες με σημαντικά έμπειρο προσωπικό.
    Είναι πολύ θετική κίνηση, ίσως και μονόδρομος!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:42 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σαν έλληνας πολίτης φορολογούμενος θεωρώ σωστό το σχέδιο νόμου με προτεραιότητα να αξιοποιηθούν πρώτα οι εποχικοί πυροσβέστες που τόσα χρόνια αποδεικνύουν έμπρακτα ότι είναι στην πρώτη γραμμή.Θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο ένταξης στο πυροσβεστικό σώμα με αυξημένη μοριοδότηση και ανεξάρτητα όρια ηλικίας!

  • 26 Μαΐου 2025, 13:12 | Παπαοικονόμου Στέφανος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να ευχαριστήσουμε τον υπουργό που έκανε δεκτό το σχέδιο που έχει καταθέσει το σωματείο γιχ την απορρόφηση μας στο πυροσβεστικό σώμα.Ειναι ότι καλύτερο μπορεί να γίνει με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν στους εποχικούς πυροσβέστες ώστε να μπορούν να μπουν στο σώμα για 12 μήνες. Παρακαλούμε το ηλικιακό να μην είναι εμπόδιο ώστε να απορροφηθούν όλοι οι εποχικοί συνάδελφοι με την μεγάλη εμπειρία που διαθέτουν,όπως και την έλλειψη άγχους σε περίπτωση οποιουδήποτε συμβάντος. Κύριε υπουργέ, συνεργάτες του όπως και ανώτατοι αξιωματικοί,να είστε σίγουροι ότι με την πρόσληψη μας θα δείτε τι είμαστε άξιοι να κάνουμε.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:07 | Χρήστος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χαθεί η πολύτιμη εμπειρία των εποχικών πυροσβεστών η οποία είναι πολυετής. Έχουν αποδείξει την προσφορά τους επανειλημμένως. Είναι έμπειροι και έτοιμοι πυροσβέστες και δεν πρέπει να το ηλικιακό να σταθεί εμπόδιο. Πρέπει να ισχύσουν τα όρια της τελευταίας προκηρύξης 40-50 αντίστοιχα για τους οδηγούς.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:32 | Κωνσταντίνος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ότι καλύτερο έχει σκεφτεί η ελληνική κυβέρνηση μιας και οι ελλείψεις στο πυροσβεστικό σώμα είναι εμφανείς και με το παραπάνω! Οι πενταετείς και οι μόνιμοι υπάλληλοι δεν μπορούν να πάρουν ούτε τα ωφελούμενα ρεπό και αυτή την στιγμή υπάρχουν 2500 άτομα με πολυετή εμπειρία έως και 6 χρόνια εποχικοί πυροσβέστες έτοιμοι να ριχτούν στην «μάχη» αύριο το πρωί κιόλας ! Όσο αναφορά τα ηλικιακά κριτήρια η κυβέρνηση έπραξε αξιοκρατικά και όρισε 40 για τους μάχιμους και 50 για τους οδηγούς κάτι το οποίο μεταφράζεται ως σημαντική μείωση του μέσο όρο ηλικίας για το Π.Σ. Εν κατακλείδι συμφωνώ απόλυτα με την σκέψη της κυβέρνησης να αξιοποιήσει άμεσα το έμπειρο προσωπικό που είναι οι εποχικοί πυροσβέστες υπερμοριοδοτοντας τους και έπειτα από αξιοκρατικές αθλητικές δοκιμασίες να αναλάβουν τα καθήκοντα τους !

  • 26 Μαΐου 2025, 13:18 | George
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει απάντηση στο χρόνιο και κρίσιμο πρόβλημα της υποστελέχωσης στο Πυροσβεστικό Σώμα, σε μια περίοδο που η κλιματική κρίση επιδεινώνει συνεχώς τις φυσικές καταστροφές και ανεβάζει κατακόρυφα τις απαιτήσεις επιχειρησιακής ετοιμότητας.

    Ωστόσο, σε κάθε προσπάθεια ενίσχυσης του Σώματος, θα πρέπει να δοθεί η πρέπουσα βαρύτητα στην πολύτιμη προϋπηρεσία και εμπειρία των εποχικών πυροσβεστών, τόσο των οδηγών όσο και των μάχιμων πυροσβεστών, οι οποίοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή κάθε καλοκαίρι και έχουν αποδείξει στην πράξη την επάρκεια και τον επαγγελματισμό τους.

    Η εμπειρία αυτών των ανθρώπων δεν μπορεί να αντικατασταθεί ούτε να αγνοηθεί. Αντιθέτως, πρέπει να αποτελέσει βασικό κριτήριο μοριοδότησης και προτεραιότητας σε κάθε διαδικασία ενίσχυσης του Πυροσβεστικού Σώματος. Γιατί δεν πρόκειται απλώς για αριθμούς, αλλά για ανθρώπους που έχουν ήδη δοκιμαστεί στις φλόγες — κυριολεκτικά και μεταφορικά

  • 26 Μαΐου 2025, 13:12 | Ερρίκος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ιδιαίτερα πολύτιμη η εμπειρία των οδηγών των εποχικών πυροσβεστώμ, με το καλό να έρθουν να επανδρώσουν τους σταθμούς.

  • 26 Μαΐου 2025, 13:53 | Νίκος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Είναι καιρός πια, το κράτος να μας σεβαστεί για ότι έχουμε προσφέρει στις αντιπυρικές (άλλος λιγότερες, άλλος περισσότερες) και να καταλάβει ότι είμαστε κομμάτι τους. Οχι να είμαστε χρήσιμοι για 6 μήνες και μετά να κάνουν πως δεν μας γνωρίζουν.
    Είναι λοιπόν καιρός, να μην κάνουν αυτό που «πρέπει» αλλά γιατί είναι το πρέπων…

  • 26 Μαΐου 2025, 13:51 | Γρήορης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Να καλυφθούν οι θέσεις από εποχιακούς πυροσβέστες λόγω εμπειρίας και συνεισφοράς στο πυροσβεστικό σώμα