ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Άρθρο 48
Σκοπός
Σκοπός του Μέρους Β’ είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και αξιοπιστίας κατά τη διαχείριση πόρων μέσω μηχανισμών παρακολούθησης των χρηματοροών του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Α.Π.Δ.Ε.), και η βελτιστοποίηση του μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου προγραμματισμού του Α.Π.Δ.Ε.
Άρθρο 49
Αντικείμενο
Αντικείμενο του Μέρους Β’ είναι :
α) η ρύθμιση της διαχείρισης των πόρων από συνεισφορές τρίτων,
β) η σύσταση Παρατηρητηρίου Δημοσίων Επενδύσεων και Αναπτυξιακών Επιπτώσεων για τη βελτιστοποίηση της πρόβλεψης και παρακολούθησης των χρηματοροών και μεγεθών του Α.Π.Δ.Ε., καθώς και της αποτίμησης των επιπτώσεων αυτών,
γ) η ενίσχυση των μέτρων περιορισμού της επιβάρυνσης των εθνικών πόρων του Α.Π.Δ.Ε. για τη βελτίωση του μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου προγραμματισμού των μεγεθών του Α.Π.Δ.Ε.,
δ) η περαιτέρω ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν σε περιπτώσεις επιβολής δημοσιονομικών διορθώσεων και
ε) η ρύθμιση ζητημάτων προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μηχανισμών Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΥ – ΧΜ ΕΟΧ), της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης, της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Ανώνυμης Εταιρείας και των λοιπών θυγατρικών εταιρειών της.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Άρθρο 50
‘Έργα συνεισφοράς του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων
Οι δαπάνες για έργα του Α.Π.Δ.Ε. που καταβάλλονται από πόρους συνεισφορών τρίτων υπολογίζονται πέραν του ετήσιου ορίου προϋπολογισμού του Α.Π.Δ.Ε.
Άρθρο 51
Παρατηρητήριο Δημόσιων Επενδύσεων και Αναπτυξιακών Αποτελεσμάτων
- Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών το «Παρατηρητήριο Δημοσίων Επενδύσεων και Αναπτυξιακών Αποτελεσμάτων» (Παρατηρητήριο), το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο της Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων ως ενιαία λειτουργική μονάδα, χωρίς να συνιστά νέα οργανική μονάδα.
- Το Παρατηρητήριο είναι αρμόδιο για την παρακολούθηση και πρόβλεψη, σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο, των χρηματοροών του Α.Π.Δ.Ε. και των δημοσιονομικών μεγεθών.
- Κύρια αποστολή του Παρατηρητηρίου είναι η παρακολούθηση, ανάλυση και αξιολόγηση:
α) της πορείας υλοποίησης των έργων του Α.Π.Δ.Ε.,
β) της αποδοτικότητας και των αναπτυξιακών αποτελεσμάτων των επενδύσεων του Α.Π.Δ.Ε. στην εθνική και περιφερειακή οικονομία,
γ) της λειτουργίας και αποτελεσματικότητας των χρηματοδοτικών εργαλείων που αξιοποιεί το Α.Π.Δ.Ε. και της μόχλευσης των σχετικών πόρων,
δ) της ροής και διάχυσης των δημόσιων επενδυτικών πόρων στην πραγματική οικονομία,
ε) των δανειακών συμβάσεων που συνάπτονται για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και έργων του Α.Π.Δ.Ε. και των δανειακών ροών.
- Η στελέχωση του Παρατηρητηρίου γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης από το διαθέσιμο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης. Στο Παρατηρητήριο είναι δυνατή η απασχόληση εμπειρογνωμόνων.
- Το Παρατηρητήριο δύναται να συλλέγει και να επεξεργάζεται στοιχεία από δημόσιους φορείς και οργανισμούς, να συνεργάζεται με εθνικά και ευρωπαϊκά ιδρύματα, να αναπτύσσει βάσεις δεδομένων και δείκτες και να εκδίδει περιοδικές εκθέσεις και αναφορές.
- Για τη διασφάλιση της επιστημονικής επάρκειας των μεθοδολογιών του Παρατηρητηρίου δύναται να συστήνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Επιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή, με τη συμμετοχή ιδίως εκπροσώπων της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και μελών Διδακτικού Ερευνητικού προσωπικού των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Άρθρο 52
Μέτρα περιορισμού επιβάρυνσης εθνικών πόρων
Στις περιπτώσεις συγχρηματοδοτούμενων πράξεων από Προγράμματα του Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.) για την υλοποίηση των οποίων προκύπτει, ένεκα μη επιλέξιμων δαπανών, η ανάγκη πρόσθετων εθνικών πόρων από το συγχρηματοδοτούμενο Α.Π.Δ.Ε., η έγκριση αυτών πραγματοποιείται με απόφαση του αρμόδιου για το Ε.Σ.Π.Α. Υπουργού κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 33 του ν. 4314/2014 (Α΄ 265). Κατά την εφαρμογή του παρόντος, ο αρμόδιος για το Ε.Σ.Π.Α. Υπουργός δύναται να ζητήσει σχετική εισήγηση και από τον Γενικό Γραμματέα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης.
Άρθρο 53
Μη επιβολή περικοπής ορίου εθνικού για δημοσιονομικές διορθώσεις
Σε περίπτωση επιβολής δημοσιονομικής διόρθωσης για πράξη ενταγμένη σε πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Α.Π.Δ.Ε. σε φορέα δημοσίου δικαίου στον οποίο δεν επιβάλλεται υποχρέωση ανάκτησης, το ποσό της εν λόγω δημοσιονομικής διόρθωσης δεν δύναται να βαρύνει το όριο πληρωμών του φορέα στο Α.Π.Δ.Ε. σε σκέλος διαφορετικό από αυτό που ανήκει το έργο.
Άρθρο 54
Θέματα προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μηχανισμών Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΥ – ΧΜ ΕΟΧ)- Τροποποποίηση παρ. 3 άρθρου 53Α ν.4314/2014
Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 53Α του ν. 4314/2014 (Α’ 265), περί της σύστασης Ειδικής Υπηρεσίας Προγραμματισμού, Συντονισμού και Παρακολούθησης της υλοποίησης των Χρηματοδοτικών Μηχανισμών Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΥ-ΧΜ ΕΟΧ), καταργείται, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Για τα θέματα προσωπικού και επιλογής Προϊσταμένου της Ειδικής Υπηρεσίας ΧΜ ΕΟΧ εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κεφαλαίου Θ΄ και του άρθρου 59 του παρόντος νόμου.».
Άρθρο 55
Θέματα προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης – Προσθήκη άρθρου 278Α και κατάργηση παρ. 6Α άρθρου 278 στον ν. 4738/2020
- Στον ν. 4738/2020 (Α΄ 207), προστίθεται άρθρο 278Α ως εξής:
«Άρθρο 278Α
Ζητήματα προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης
- Με απόφαση του αρμόδιου για την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ) Υπουργού, μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλην του προσωπικού της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Α.Ε., οι οποίοι υπηρετούν ως αποσπασμένοι στην ΕΥΣΤΑ και συγκεκριμένα στις θέσεις που προβλέπονται στα άρθρα 277 και 278, μετατάσσονται στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κατόπιν αίτησής τους, κατά παρέκκλιση του ν. 4440/2016 (Α’ 224), περί ενιαίου συστήματος κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίηκηση, καθώς και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, χωρίς να απαιτείται η παροχή σύμφωνης γνώμης από τον φορέα προέλευσης. Οι υπάλληλοι του πρώτου εδαφίου μετατάσσονται σε κενή οργανική θέση κλάδου της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας με τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχουν, την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση τυχόν προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές τους. Αν δεν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις, οι μετατάξεις του προηγούμενου εδαφίου συντελούνται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, με παράλληλη δέσμευση ισάριθμων οργανικών θέσεων. Οι προσωποπαγείς θέσεις που συστήνονται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο καταργούνται κατά την με οποιονδήποτε τρόπο οριστική αποχώρηση των υπαλλήλων.
- Οι ως άνω μετατάξεις ολοκληρώνονται το αργότερο εντός τριών (3) μηνών από την υποβολή της σχετικής αίτησης, υπό την προϋπόθεση, εντός της ανωτέρω προθεσμίας, κατ’ ελάχιστον να έχουν λάβει Κωδικό Αριθμό Δημοσιεύματος (Κ.Α.Δ.) από το Εθνικό Τυπογραφείο. Σε περίπτωση λήξης των σχετικών αποσπάσεων μετά από την υποβολή αίτησης μετάταξης και πριν από την ολοκλήρωσή της, αυτές παρατείνονται αυτοδίκαια μέχρι την ολοκλήρωση της μετάταξης ή την άπρακτη πάροδο του τριμήνου.
- Οι υπάλληλοι που μετατάσσονται δυνάμει του παρόντος παραμένουν αποσπασμένοι στην ΕΥΣΤΑ από την ημερομηνία μετάταξης έως την 28η.2.2027, με δυνατότητα περαιτέρω παράτασης των αποσπάσεών τους, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 278. Οι εν λόγω υπάλληλοι παραμένουν αποσπασμένοι στην ΕΥΣΤΑ έως τη λήξη των αποσπάσεών τους, συμπεριλαμβανομένων τυχόν παρατάσεων, με την επιφύλαξη της παρ. 5 του άρθρου 278 του παρόντος
- Από την κατάργηση της ΕΥΣΤΑ, το προσωπικό που υπηρετεί στις θέσεις της περ. δ΄ του άρθρου 278, μεταφέρεται αυτοδίκαια σε κενή οργανική θέση στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τον βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχει, την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση τυχόν προσωπικής διαφοράς στις αποδοχές του. Αν δεν υφίστανται κενές οργανικές θέσεις, οι μεταφορές θέσεων του προηγούμενου εδαφίου συντελούνται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, με παράλληλη δέσμευση ισάριθμων οργανικών θέσεων. Οι προσωποπαγείς θέσεις που συστήνονται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο καταργούνται κατά την με οποιονδήποτε τρόπο οριστική αποχώρηση του προσωπικού.».
- Η ημερομηνία της παρ. 4 του άρθρου 271 του ν. 4738/2020, περί της κατάργησης της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης, μετατίθεται για την 31η.12.2028.
Άρθρο 56
Αποσπάσεις στην Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και στις άμεσες θυγατρικές της – Αντικατάσταση παρ. 8 άρθρου πέμπτου ν. 3912/2011
H παρ. 8 του άρθρου πέμπτου του ν. 3912/2011 (Α’ 17), περί θεμάτων προσωπικού της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Επιτρέπεται η απόσπαση στην Εταιρεία και στις άμεσες θυγατρικές της προσωπικού, μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία σε θέματα της Εταιρείας, από το Δημόσιο ή νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Η απόσπαση πραγματοποιείται για διάστημα τριών (3) ετών, η οποία μπορεί να παρατείνεται για ίσο χρονικό διάστημα.
Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση για απόσπαση στην Εταιρεία, η οποία εγκρίνεται από το Διοικητικό της Συμβούλιο, χωρίς να απαιτείται προς τούτο η γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου του φορέα από τον οποίο αποσπάται. Για την απόσπαση εκδίδεται κοινή απόφαση του εποπτεύοντος την Εταιρεία Υπουργού και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. Οι αποσπάσεις διενεργούνται κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των διατάξεων της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 4440/2016 (Α’ 224), περί κινητικότητας και του άρθρου 32 του ν. 4937/2022 (Α’ 106) για το προσωπικό των Σωφρονιστικών Καταστημάτων της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και με την επιφύλαξη του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 (Α’ 26), περί μετάταξης και απόσπασης υπαλλήλων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ). Το κόστος της μισθοδοσίας βαρύνει την Εταιρεία ή την άμεση θυγατρική της στην οποία αποσπάται το προσωπικό. Ειδικότερα θέματα του προσωπικού που αποσπάται ρυθμίζονται από τον κανονισμό προσωπικού και αποδοχών της Εταιρείας για το οποίο ισχύουν αναλόγως το άρθρο 3 και η παρ. 2 του παρόντος. Η παρούσα εφαρμόζεται και για το προσωπικό που έχει ήδη αποσπαστεί στην Εταιρεία καθώς και για τους δικηγόρους που απασχολούνται με σύμβαση έμμισθης εντολής στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Η απόσπαση προσωπικού από την ανώνυμη εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία «ΜΟΝΑΔΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ (Μ.Ο.Δ.) Α.Ε.» (Μ.Ο.Δ. Α.Ε.) σύμφωνα με την παρούσα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση της περ. ζ) του άρθρου 8 του καταστατικού της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., περί στελέχωσης και λειτουργίας, όπως έχει κωδικοποιηθεί με το άρθρο 33 του ν. 3614/2007 (Α΄ 267).».
Άρθρο 57
Μετακινήσεις προσωπικού στην εταιρεία Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Ανώνυμη Εταιρεία και στις λοιπές θυγατρικές εταιρείες της – Τροποποίηση άρθρου 35 ν. 4972/2022
Στο άρθρο 35 του ν. 4972/2022 (Α’ 181), περί μετακινήσεων προσωπικού, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1, αα) στο πρώτο εδάφιο μετά τις λέξεις «λοιπές θυγατρικές εταιρείες σε άλλη,» προστίθενται οι λέξεις «καθώς και στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.» (Ε.Ε.ΣΥ.Π.),», αβ) προστίθεται τέταρτο εδάφιο, β) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3, μετά τις λέξεις «μεταξύ των λοιπών θυγατρικών της Ε.Ε.ΣΥ.Π.» προστίθενται οι λέξεις «, καθώς και προς την Ε.Ε.ΣΥ.Π. από τις λοιπές θυγατρικές,», γ) στην παρ. 5 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, και το άρθρο 35 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 35
Μετακινήσεις προσωπικού
- Επιτρέπεται η μεταφορά εργαζομένου από μία από τις λοιπές θυγατρικές εταιρείες σε άλλη, καθώς και στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.» (Ε.Ε.ΣΥ.Π.), ύστερα από:
α) πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδεται με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου, ή
β) αίτημα του εργαζομένου.
Προϋπόθεση για τη διενέργεια της μεταφοράς είναι το ποσοστό κάλυψης των οργανικών θέσεων που προβλέπονται στο οργανόγραμμα του φορέα προέλευσης να ανέρχεται σε εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) τουλάχιστον επί του συνόλου των θέσεων. Για τη μεταφορά απαιτείται τα Διοικητικά Συμβούλια και των δύο εταιρειών να αποφασίσουν θετικά. Για τη μεταφορά εργαζομένου στην Ε.Ε.ΣΥ.Π., απαιτείται μόνο απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της.
- Για τις περιπτώσεις των λοιπών θυγατρικών που συνιστούν όμιλο εταιρειών, οι ενδοομιλικές μετακινήσεις για την υλοποίηση πλάνου αναδιοργάνωσης διενεργούνται με απόφαση των οικείων Διοικητικών Συμβουλίων.
- Επιτρέπεται ο δανεισμός εργαζομένων με σύμβαση μεταξύ των λοιπών θυγατρικών της Ε.Ε.ΣΥ.Π., καθώς και προς την Ε.Ε.ΣΥ.Π από τις λοιπές θυγατρικές, για χρονικό διάστημα έως τριών (3) ετών, με δυνατότητα παράτασης άπαξ για ίσο χρονικό διάστημα. Το κόστος της μισθοδοσίας βαραίνει την εταιρεία υποδοχής.
- Οι λοιπές θυγατρικές της Ε.Ε.ΣΥ.Π. δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν. 4440/2016 (Α΄ 224). Αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης.
- Το προσωπικό των λοιπών θυγατρικών εταιρειών της Ε.Ε.ΣΥ.Π., δεν μπορεί να αποσπάται σε ιδιαίτερα γραφεία του Κεφαλαίου Ε’ του ν. 4622/2019 (Α’ 133), σε γραφεία αιρετών σε Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, στην Προεδρία της Δημοκρατίας, ή στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να διατεθεί, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 1878/1990 (Α` 33) και τα άρθρα 2 και 3 του ν. 1895/1990 (Α` 116), σε γραφεία Κομμάτων και Βουλευτών της Βουλής των Ελλήνων και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και στο γραφείο του Έλληνα Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.».
Άρθρο 58
Διόρθωση παροράματος – Τροποποίηση άρθρου 40 ν. 5233/2025
Στην παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 5233/2025 (Α’ 166), περί οργανωτικής ενίσχυσης της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, οι λέξεις «του ν. 4914/2014» αντικαθίστανται από τις λέξεις «του ν. 4914/2022» και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:
«5. Μέχρι την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων για την εσωτερική διάρθρωση των Ειδικών Υπηρεσιών σύμφωνα με τον παρόντα και την τοποθέτηση των προϊσταμένων των Ειδικών Υπηρεσιών, η οργάνωση και η λειτουργία τους διέπονται από τις ισχύουσες υπουργικές αποφάσεις διάρθρωσης των οικείων Ειδικών Υπηρεσιών του ν. 4914/2022.».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’
ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Β’
Άρθρο 59
Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- Με απόφαση του αρμόδιου για το Α.Π.Δ.Ε. Υπουργού καθορίζονται το ύψος του ποσού για τα έργα συνεισφοράς τρίτων κατ΄ έτος, η διαδικασία καταβολής και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 50.
- Με απόφαση του αρμόδιου για το Α.Π.Δ.Ε. Υπουργού ρυθμίζονται οι ειδικότερες λεπτομέρειες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου του άρθρου 51 και ιδίως η εσωτερική του διάρθρωση, οι διαδικασίες συλλογής, επεξεργασίας και δημοσιοποίησης στοιχείων, τα πρότυπα δεικτών, οι μορφές των εκθέσεων, οι ενιαίες βάσεις δεδομένων που πρέπει να τηρούνται για τα έργα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα για την αποτελεσματική λειτουργία του.
Άρθρο 60
Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β΄
Η παρ. 6Α του άρθρου 278 του ν. 4738/2020 (Α’ 207), περί προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης, καταργείται.



