ΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 35 Προσθήκη ονόματος χειροτονίας ή κουράς κληρικών και μοναχών στις ληξιαρχικές πράξεις – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 14 ν. 344/1976  

 

Στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 344/1976 (Α’ 143), περί μεταβολών στοιχείων ληξιαρχικών πράξεων, προστίθενται νέα εδάφια, τέταρτο και πέμπτο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«1. Μεταβολές που επέρχονται στην κατάσταση του φυσικού προσώπου μετά τη σύνταξη των ληξιαρχικών πράξεων λόγω νομιμοποίησης, αναγνώρισης, αποκήρυξης, αμφισβήτησης, προσβολής της πατρότητας, υιοθεσίας τέκνου και λύσης αυτής, λύσης ή ακύρωσης γάμου, λύσης του συμφώνου συμβίωσης, προσθήκης ή μεταβολής ονόματος, επωνύμου, ιθαγένειας, θρησκεύματος ή διόρθωσης φύλου καταχωρίζονται στο πεδίο του πληροφοριακού συστήματος του άρθρου 8Α που φέρει την ένδειξη «Μεταβολές» εντός μηνός από τότε που έλαβαν χώρα με την προσκόμιση της σχετικής διοικητικής πράξης ή πιστοποιητικού περί του αμετακλήτου της σχετικής δικαστικής απόφασης. Ειδικά στην περίπτωση της διόρθωσης φύλου, η δικαστική απόφαση αρκεί να είναι τελεσίδικη.

Ειδικότερα, τα πιστοποιητικά αμετακλήτου λύσης ή ακύρωσης γάμου, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας ή δημοτικής αρχής, πρέπει να φέρουν επ’ αυτών επισημείωση του αρμόδιου ληξιάρχου ότι αντίγραφό τους κατατέθηκε σε αυτόν και ότι καταχωρήθηκε η σχετική μεταβολή στο πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 8Α και για τους γάμους που έχουν γίνει πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ότι καταχωρήθηκε η σχετική μεταβολή και στο περιθώριο της ληξιαρχικής πράξης γάμου.

Ειδικά για κληρικούς παντός βαθμού ιεροσύνης και μοναχούς της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Εκκλησίας της Κρήτης και των Ιερών Μητροπόλεων της Δωδεκανήσου και της Πατριαρχικής Εξαρχίας Πάτμου, δύναται να καταχωρίζεται ως μεταβολή στο πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 8Α το όνομα χειροτονίας ή κουράς τους, με βεβαίωση που εκδίδει η αρμόδια εκκλησιαστική αρχή, εντός ενός (1) μηνός από την έκδοσή της. Σε περίπτωση απώλειας της ιδιότητας του μοναχού ή του κληρικού, η αρμόδια εκκλησιαστική αρχή ή η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημερώνει αμελλητί τον οικείο δήμο για να πραγματοποιηθεί η μεταβολή.».

 

  • 7 Ιανουαρίου 2026, 08:26 | Βαρσαμακίδης Χρήστος

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρεπει αυτόματα να δημιουργείται θέση ΠΕ. Χρίζει άμεσση τροποποίηση της νονιθεσίας περι αυτου του θέματος.

  • 7 Ιανουαρίου 2026, 00:26 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΑΤΖΑΣ

    Πρόταση προσθήκης διάταξης για υπηρεσιακή εξέλιξη δημοτικών αστυνομικών:

    Με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του ν. 5003/2022 ρυθμίζονται αναλυτικά ζητήματα υπηρεσιακής κατάστασης των δημοτικών αστυνομικών, πλην όμως δεν προβλέπεται δυνατότητα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία σε περίπτωση απόκτησης τυπικών προσόντων ανώτερης εκπαίδευσης, εφόσον δεν υφίσταται κενή οργανική θέση στην αντίστοιχη κατηγορία.

    Η έλλειψη σχετικής πρόβλεψης δημιουργεί δυσχέρεια υπηρεσιακής αξιοποίησης υπαλλήλων που αποκτούν τίτλους σπουδών ανώτερης κατηγορίας (ΠΕ/ΤΕ), σε αντίθεση με ό,τι ισχύει γενικά στο Δημόσιο, όπου παρέχεται η δυνατότητα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία ακόμη και με μεταφορά οργανικής θέσης.

    Δεδομένου ότι η Δημοτική Αστυνομία ασκεί κατ’ εξοχήν διοικητικές αρμοδιότητες και δεν αποτελεί σώμα ασφαλείας με επιχειρησιακή ιεραρχία, η πλήρης απουσία δυνατότητας υπηρεσιακής εξέλιξης μέσω εκπαίδευσης δεν φαίνεται να δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος.

    Για τον λόγο αυτό προτείνεται η προσθήκη διάταξης στον ν. 5003/2022, με την οποία να προβλέπεται ότι:

    «Σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, Δημοτικοί Αστυνομικοί που κατέχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα δύνανται, κατόπιν αίτησής τους και γνώμης του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου, να μετατάσσονται σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, με ταυτόχρονη μεταφορά της οργανικής τους θέσης.»

    Μια τέτοια ρύθμιση θα ενίσχυε την αξιοκρατία, θα επέτρεπε την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού των ΟΤΑ και θα ευθυγράμμιζε το ειδικό καθεστώς της Δημοτικής Αστυνομίας με τις γενικές αρχές υπηρεσιακής εξέλιξης που ισχύουν στον δημόσιο τομέα.

  • 6 Ιανουαρίου 2026, 11:42 | Διονυσια

    Η μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας αποτελεί ένα είδος προαγωγής, με την ευρεία έννοια του όρου, ως επιβράβευση του φιλομαθούς και ικανού υπαλλήλου που δεν είχε την δυνατότητα να σπουδάσει έγκαιρα.Επομένως, η μετάταξη και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της Δημοτικής Αστυνομιας, μέσω ταυτόχρονης μεταφοράς της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος, χωρίς να απαιτείται η ύπαρξη κενής οργανικής θέσης,όπως άλλωστε προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρ.35 παρ. 5 του ν.4024/11 για τις μετατάξεις των άρθρων 69, 70 και 72 του Υπαλληλικού Κώδικα, αποτελεί δίκαιο αίτημα των δημοτικών αστυνομικών.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 22:06 | Ζώη Αγλαία

    Συμφωνώ απολύτως με τον Δημοτικό Αστυνομικό. Η ρύθμιση του άρθρου 31 παρ. 1 ν. 5003/2022 αδικεί ευθέως τους δημοτικούς αστυνομικούς, περιορίζοντας τη μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία μόνο σε περίπτωση ύπαρξης κενής οργανικής θέσης, σε αντίθεση με τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους (ν. 4024/2011). Η απαίτηση τροποποίησης του ΟΕΥ παγιδεύει την υπηρεσιακή εξέλιξη στη διακριτική ευχέρεια της διοίκησης και στη γραφειοκρατία, αναιρεί την αξιοκρατία και θυμίζει παρωχημένες διοικητικές πρακτικές που θα έπρεπε να είχαν εξαλειφθεί.
    Ο αποκλεισμός αυτός αναιρεί κάθε ουσιαστική εξέλιξη υπαλλήλων με προσόντα, ενώ η δημόσια διοίκηση δυσκολεύεται ήδη να προσελκύσει και να διατηρήσει επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό. Την ίδια στιγμή, η συγκεκριμένη διάταξη έρχεται σε πλήρη αντίφαση με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων και το νέο σύστημα αξιολόγησης, που διακηρύσσουν την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αξιοποίηση δεξιοτήτων υπαλλήλων για το καλό του Δημοσίου και των πολιτών.
    Η λύση είναι απλή και δίκαιη: η προσθήκη στη διάταξη της φράσης «ή με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης που κατέχει». Αποκαθιστά την ισονομία, δεν επιβαρύνει τη διοίκηση και διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες εξέλιξης για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, χωρίς αδικίες ή εξαιρέσεις.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 19:54 | Ευθύμης

    Ως πολίτης και νέος άνθρωπος που παρακολουθεί τις εξελίξεις στη δημόσια διοίκηση, θεωρώ δίκαιο το αίτημα που θέτει ο δημοτικός αστυνόμος. Ρυθμίσεις που οδηγούν σε άνιση μεταχείριση, παρότι υπάρχουν τα ίδια προσόντα και η ίδια προσφορά, αποδυναμώνουν την έννοια της αξιοκρατίας. Είναι σημαντικό το θεσμικό πλαίσιο να διορθώνεται όπου δημιουργεί αδικίες, ώστε να ενισχύεται η εμπιστοσύνη των πολιτών, ιδιαίτερα των νέων, στο κράτος και τους θεσμούς.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 19:16 | Αικατερίνη Καλλιόπη

    Ως νέα πολίτης, θεωρώ δίκαιο και εύλογο το αίτημα που διατυπώνεται από τον δημοτικό αστυνόμο. Το ισχύον πλαίσιο δημιουργεί ανισότητες που δεν συμβαδίζουν με την αρχή της ίσης μεταχείρισης και στέλνουν λάθος μήνυμα, ειδικά σε εμάς τους νέους που θέλουμε να πιστεύουμε σε ένα κράτος δικαίου και αξιοκρατίας. Είναι σημαντικό τέτοιες αδικίες να διορθώνονται, ώστε η δημόσια διοίκηση να λειτουργεί με δικαιοσύνη και σεβασμό προς τους εργαζόμενους.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 17:51 | Χαρουλα

    Πρέπει να δικαιωθεί ο δημοτικός αστυνομικός. Εχει απόλυτο δίκαιο!

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 17:06 | Χρυσάνθη

    Συμφωνώ απόλυτα με τον δημοτικό αστυνομικό. Επιτέλους αναδεικνύεται η πραγματική εικόνα και τα σοβαρά προβλήματα που βιώνει ο κλάδος, τα οποία πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 16:17 | Νεκταρία

    Υφίσταται σαφής αδικία στο τιθεμενο ζήτημα της μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία από τους δημοτικούς αστυνομικούς, σε σχέση με το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα. Επιβάλλεται να ρυθμιστεί το ζήτημα όσο το δυνατόν πιο άμεσα

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 16:24 | ΙΩΑΝΝΑ

    Συμφωνώ με τον δημοτικο αστυνομικο

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 15:00 | Πίτικα Έρση

    Συμφωνώ απόλυτα με το δίκαιο αίτημα του δημοτικού αστυνομικού.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 15:59 | Ρουμπινη

    Σύμφωνα με τον ν 2071/1992 άρθρο 103 Παρ 1&2 ( οργανικές θέσεις νοσηλευτών ΤΕ που δεν καλύπτονται λόγο μη προσέλευσης υποψηφίων καλύπτονται από ΔΕ νοσηλευτές ο νομοθέτης αποδέχεται έχουν τα ίδια ουσιαστικά προσόντα με εκείνα των ΤΕ . Μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί μέσο κάποιας διατάξεις οριστική λύση στην εκπαιδευτική πολυδιάσπαση της νοσηλευτικής εκπαίδευσης αντίθετα οι ΔΕ με εμπειρία και εκπαιδευτική επάρκεια δεν έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν στην κινητικότητα και να συμμετέχουν σε διεκδίκηση θέσης ΠΕ σε άλλο αντικείμενο ,καθώς διαθέτουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης άλλου τομέα .Γιατί θα πρέπει ο συγκεκριμένος κλάδος να είναι καταδικασμένος στην μη επαγγελματική και εκπαιδευτική εκπαίδευση παρακαλώ να βρεθεί μια λύση ώστε όσοι νοσηλευτές ΔΕ έχουν εργασιακή εμπειρία πάνω από 25 χρόνια και διαθέτουν πτυχίο άλλης ειδικότητας να τους δοθεί η ευκαιρία όπως δίνεται σε όλους τους δίσκους υπαλλήλους να διεκδικήσουν μεταφορά θέσης η μετάταξη σε άλλη θέση μέσο κινητικότητας,καθώς θεωρούνται βοηθοί νοσηλευτών οι κοινές τους δεν ξεπερνούν τα 1000 και ας έχουν πάνω από 25 προϋπηρεσίας

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 14:28 | Ρουμπινη

    Συγχαρητήρια στον Δημοτικό Αστυνομικό τεκμηρίωσε πολύ σωστά το δίκαιο αίτημα του !! Το οποίο είναι αίτημα πολλών δημοτικών αστυνομικών

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 14:15 | Χριστίνα

    Συμφωνώ απόλυτα με το αίτημα του δημοτικού αστυνόμου, γιατί η πρόταση που διατυπώνει αγγίζει ένα πραγματικό πρόβλημα ίσης μεταχείρισης που αντιμετωπίζουν υπηρετούντες υπάλληλοι. Το ισχύον πλαίσιο, όπως εφαρμόζεται σήμερα, προσκρούει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, αφού δεν διασφαλίζει τις ίδιες δυνατότητες εξέλιξης για όλους, ακόμη και όταν πληρούνται τα τυπικά προσόντα. Θεωρώ δίκαιο να υπάρξει αντίστοιχη ρύθμιση που θα διορθώνει αυτή την αδικία και θα διασφαλίζει δίκαιη αντιμετώπιση για όλους τους υπαλλήλους

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 14:29 | Μαριέττα

    Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι επιβεβλημένο να προβλεφθεί επιτέλους άμεση δυνατότητα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία για τους δημοτικούς αστυνομικούς. Η μη ύπαρξη σχετικής πρόβλεψης συνιστά κατάφωρη αδικία, καθώς αγνοεί την εμπειρία, τα προσόντα και την πολυετή προσφορά τους, δημιουργώντας συνθήκες άνισης μεταχείρισης σε σχέση με άλλες κατηγορίες προσωπικού.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 14:56 | ΜΑΡΙΑ ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗ

    Πολύ σωστή τοποθέτηση. Συμφωνώ με τον δημοτικό αστυνομο.

  • 5 Ιανουαρίου 2026, 14:25 | Αναστασια Μπουτσικάκη

    Συμφωνώ με τον Δημοτικό Αστυνομικό

  • 4 Ιανουαρίου 2026, 17:16 | Γιώργος Ρ

    Το να μη δίνεται η δυνατότητα μετάταξης σε ΠΕ με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης τους είναι τελείως άδικο για τους δημ. αστυνομικούς… Πρέπει να νομοθετηθεί αυτή η δυνατότητα, όπως δίνεται σε όλο το δημόσιο

  • 4 Ιανουαρίου 2026, 14:29 | Χριστίνα

    Πολύ ορθό το θέμα της μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία που θίγει ο συνάδελφος δημοτικός αστυνομικός! Πρέπει εισαχθεί τροπολογία που να μας δίνεται η δυνατότητα χωρίς να απαιτείται τροποποίηση του ΟΕΥ του φορέα, διαδικασία που απαιτεί χρόνο και εναπόκειται στη βούληση των οργάνων του.
    Άλλωστε, η αντίστοιχη διαδικασία μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία περιγράφεται και στο Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών (mitos), στην οποία εμπίπτουν όλοι οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι
    «Εάν δεν υπάρχει κενή θέση στον κλάδο που αιτείται ο υπάλληλος να μεταταγεί, δύναται η μετάταξη να ολοκληρωθεί, εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις, με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης του υπαλλήλου σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας υφιστάμενου κλάδου, για τον οποίο ο υπάλληλος κατέχει τα τυπικά προσόντα, εντός της ίδιας Υπηρεσίας.»

    Για του λόγου το αληθές, παραθέτω το αντίστοιχο λινκ
    https://mitos.gov.gr/index.php/%CE%94%CE%94:%CE%9C%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7_%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BC%CE%BF%CF%85_%CF%85%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AE%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CF%83%CE%B5_%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF_%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%BF_%CE%B1%CE%BD%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7%CF%82_%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82

  • 31 Δεκεμβρίου 2025, 10:23 | Ανδρέας

    Ξεκάθαρα άδικο και άνισο το θέμα του θέτει ο δημοτικός αστυνομικός. Σχολιάζω σαν απλός πολίτης και μόνο

  • 30 Δεκεμβρίου 2025, 10:42 | Konstantinos

    Το άρθρο 31 που αναφέρεται σε προηγούμενο σχόλιο πρέπει οπωσδήποτε να τροποποιηθεί ώστε να μην εμποδίζεται η εξέλιξη των υπαλλήλων!

  • 29 Δεκεμβρίου 2025, 16:42 | Ανώνυμος

    Συμφωνώ, πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για εξέλιξη και για τους δημοτικούς αστυνομικούς.

  • 29 Δεκεμβρίου 2025, 16:38 | Ανώνυμος

    Από τη στιγμή που ένας δημόσιος υπάλληλος μπορεί να μεταταγεί σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας με μεταφορά θέσης (εφόσον δεν υπάρχει αντίστοιχη κενή οργανική θέση), καθώς αυτό προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, είναι πάρα πολύ άδικο να μην δύναται ένας υπάλληλος να μην μπορεί να πράξει το ίδιο, ενώ κατέχει τα τυπικά προσόντα και κριτήρια για τη μετάταξη, μόνο και μόνο επειδή είναι δημοτικός αστυνομικός.
    Θα πρέπει να τροποποιηθεί άμεσα το επίμαχο άρθρο του ν.5003/2022, που ανέφερε ο συνάδελφος.
    Δεν μπορεί ένας υπάλληλος να είναι έρμαιο της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής, αναφορικά με το εάν και εφόσον θα κάνει τροποποίηση ΟΕΥ για να βγάλει μία επιπλέον κενή οργανική θέση.
    Ούτε πρέπει να υπάρχουν τέτοια νομικά κώλυματα στην εξέλιξη των υπαλλήλων, επειδή απλά έχουν άλλη ειδικότητα και δεν είναι διοικητικοί υπάλληλοι.

  • 29 Δεκεμβρίου 2025, 15:23 | Σωτήρης

    Το ζήτημα του δημοτικού αστυνομικού που σχολίασε χρήζει άμεσης ρύθμισης. Έχει απόλυτο δίκιο, είναι άνισο σε σχέση με το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου

  • 29 Δεκεμβρίου 2025, 14:49 | Manolis

    Συμφωνώ απόλυτα με το δίκαιο αίτημα!

  • 29 Δεκεμβρίου 2025, 09:42 | Γιάννης

    Ολοσωστος ο συνάδελφος δημοτικός αστυνομικός! Επιβάλλεται να προβλεφθεί επιτέλους άμεση δυνατότητα μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία χωρίς να χρειάζεται τροποποίηση του εκάστοτε ΟΕΥ του Δήμου. Είμαστε αρκετοί οι οποίοι μας εμποδίζεται η επαγγελματική εξέλιξη.

  • 28 Δεκεμβρίου 2025, 16:35 | Δημοτικός Αστυνομικός

    Το άρθρο 31 «Μετάταξη σε κλάδο δημοτικής αστυνομίας ανώτερης κατηγορίας» (παρ. 1) του ν. 5003/22 προβλέπει τη δυνατότητα μετάταξης σε κενή θέση κλάδου δημοτικής αστυνομίας ανώτερης κατηγορίας, του ίδιου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού. Δυστυχώς, με αυτόν τον τρόπο, σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης στην αντίστοιχη κατηγορία (π.χ. ΠΕ) δεν δύναται ο δημοτικός αστυνομικός να αιτηθεί τη μετάταξή του.
    Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη δυνατότητα που δίνεται στους υπόλοιπους δημοσίους/δημοτικούς υπαλλήλους ώστε να μεταταχθούν με ταυτόχρονη μεταφοράς της θέσης τους, κάτι που είναι εντελώς άδικο και, ενδεχομένως, παραβιάζεται η αρχή της ισονομίας και εμποδίζεται η εξέλιξη του υπαλλήλου. Αυτό άλλωστε προβλέπεται και με τον ν. 4024/11 (άρθρο 35, παρ. 5), ο οποίος είναι σε ισχύ.
    Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να τροποποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη ώστε να μπορεί δημοτικός αστυνομικός να μεταταχθεί σε ανώτερη κατηγορία (στον ίδιο κλάδο) με ταυτόχρονη μεταφορά της θέσης του.

  • 26 Δεκεμβρίου 2025, 16:35 | Vasilieios Psaromatis

    Σωστά μπράβο