Στο άρθρο 14 του ν. 3917/2011 (Α΄ 22), περί χρήσης συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1, αα) στην περ. δ), προστίθενται οι λέξεις «παράνομης διακίνησης όπλων και εκρηκτικών, διακίνησης μεταναστών από και προς τη χώρα, παράνομης εισόδου και εξόδου από τη χώρα, λαθρεμπορίας,», αγ) προστίθενται περ. στ) έως θ), β) στην παρ. 2, προστίθενται νέα εδάφια, δεύτερο και τρίτο, γ) στην παρ. 3, προστίθενται περ. δ) και ε), δ) στην παρ. 4, στο πρώτο εδάφιο, οι λέξεις «ν. 2472/1997» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019», και μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις οι παρ. 1 έως 4 διαμορφώνονται ως εξής:
«1. Η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης, με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους, εφόσον συνεπάγεται την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, επιτρέπεται μόνο για:
α) τη διαφύλαξη της εθνικής άμυνας,
β) την προστασία του πολιτεύματος και την αποτροπή εγκλημάτων προδοσίας της χώρας,
γ) την αποτροπή και καταστολή εγκλημάτων που συνιστούν επιβουλή της δημόσιας τάξης,
δ) την αποτροπή και καταστολή εγκλημάτων βίας, εμπορίας ναρκωτικών, παράνομης διακίνησης όπλων και εκρηκτικών, διακίνησης μεταναστών από και προς τη χώρα, παράνομης εισόδου και εξόδου από τη χώρα, λαθρεμπορίας, κοινώς επικίνδυνων εγκλημάτων, εγκλημάτων κατά της ασφάλειας των συγκοινωνιών και εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας, όταν με βάση πραγματικά στοιχεία συντρέχουν επαρκείς ενδείξεις ότι τελέσθηκαν ή πρόκειται να τελεσθούν τέτοιες πράξεις,
ε) τη διαχείριση της κυκλοφορίας,
στ) την επιτήρηση των συνόρων της χώρας και χώρων εγγύς αυτών,
ζ) τη διαχείριση κρίσιμων περιστατικών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που οφείλονται σε φυσικές, τεχνολογικές και ανθρωπογενείς απειλές και καταστροφές,
η) την προστασία κρίσιμων οντοτήτων και
θ) την αποτροπή και καταστολή απειλών κατά της δημόσιας ασφάλειας από συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
- Η εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων επιτήρησης σε δημόσιους χώρους γίνεται μόνο από κρατικές αρχές με τήρηση της αρχής της αναλογικότητας.
Η περαιτέρω επεξεργασία από κρατική αρχή των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία συλλέγονται σύμφωνα με την παρ. 1, επιτρέπεται για τον έλεγχο της υπηρεσιακής συμπεριφοράς του προσωπικού της κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, στο πλαίσιο διερεύνησης πειθαρχικών παραπτωμάτων τα οποία φέρονται ότι τελέσθηκαν από αυτό και επισύρουν ανώτερη πειθαρχική ποινή καθώς και περιστατικών αυθαιρεσίας της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3938/2011 (Α΄ 61). Στην περίπτωση αυτή, εφαρμόζονται ο Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (L 119) και ο ν. 4624/2019 (Α΄ 137).
- Δημόσιοι χώροι για την εφαρμογή των προηγούμενων παραγράφων νοούνται:
α) οι κατά την κείμενη νομοθεσία και τα σχέδια πόλεων προοριζόμενοι για κοινή χρήση,
β) οι ελευθέρως προσβάσιμοι σε απροσδιόριστο αριθμό προσώπων ανοικτοί χώροι (περιφραγμένοι ή μη) που τίθενται σε κοινή χρήση με νόμιμο τρόπο,
γ) οι σταθμοί διακίνησης επιβατών με μέσα μαζικής μεταφοράς,
δ) τα σύνορα της χώρας και οι χώροι εγγύς αυτών και
ε) τα νομοθετημένα σημεία συνοριακής διέλευσης των χερσαίων συνόρων της χώρας και οι χώροι εγγύς αυτών.
- Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Δικαιοσύνης και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, ύστερα από γνώμη της Α.Π.Δ.Π.Χ., ορίζονται οι αρμόδιες κρατικές αρχές, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων επιτήρησης, τα κριτήρια για την τήρηση της αναλογικότητας μεταξύ των χρησιμοποιούμενων μέσων και του επιδιωκόμενου σκοπού, το είδος των προσωπικών δεδομένων που τυγχάνουν επεξεργασίας, η συλλογή, αποθήκευση, χρήση, διαβίβαση και οι αποδέκτες, ο χρόνος αποθήκευσης, η διαδικασία καταστροφής, τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας των δεδομένων, οι βασικές λειτουργίες και η περιοδική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των συστημάτων επιτήρησης, τα δικαιώματα των φυσικών προσώπων στα οποία αφορούν τα δεδομένα, η έννομη προστασία, η γνωστοποίηση της επεξεργασίας και ο έλεγχος από την Α.Π.Δ.Π.Χ. και κάθε σχετικό θέμα, σύμφωνα με τις βασικές αρχές του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019.».