- Στην παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν. 4388/2016 (Α’ 93), περί του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών και της Υπηρεσίας Οδικών Τελών – Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο εισαγωγικό εδάφιο, οι λέξεις «Οδικών Τελών – Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με την επωνυμία «Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας» (εφεξής «ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ.»)», β) προστίθενται περ. η) και θ), γ) προστίθενται νέα εδάφια, δεύτερο και τρίτο, και μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Συστήνεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυτοτελής Υπηρεσία με την επωνυμία «Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας» (εφεξής «ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ.»), που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για την ηλεκτρονική διαχείριση των οδικών υποδομών με αντικείμενο:
α) την ανάπτυξη και λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών παρακολούθησης και χρέωσης τελών διοδίων οχημάτων,
β) την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων,
γ) την ανάπτυξη και λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Παρόχων Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (Ε.Υ.Τ.), που έχει συσταθεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών,
δ) τη διαχείριση του κέντρου παρακολούθησης διοδίων,
ε) τη σύνταξη και έκδοση προδιαγραφών υποχρεωτικής εφαρμογής για ενιαία ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, σε όλο το οδικό δίκτυο ανεξαρτήτως υπηρεσίας ή φορέα λειτουργίας και εκμετάλλευσης,
στ) την παροχή γνωμοδότησης στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας των σταθμών τελών διοδίων στο οδικό δίκτυο και στις εισόδους της χώρας,
ζ) την παρακολούθηση και απόδοση των εσόδων, εκτός αυτών που αφορούν συμβάσεις παραχώρησης που διέπονται από το π.δ. 60/2007 (Α’ 64),
η) την εποπτεία του δικτύου καμερών, που καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 5209/2025, Α΄ 100), και
θ) την ψηφιακή διαχείριση οδικών παραβάσεων που καταγράφονται από κάμερες ή άλλα τεχνικά μέσα, την ενημέρωση των πολιτών για τις παραβάσεις, και τη διαχείριση της είσπραξης των προστίμων.
Η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. μεριμνά για την ανάπτυξη της τεχνολογίας και της πληροφορικής σε θέματα σχετικά με τον σκοπό της, όπως σε θέματα οδικής ασφάλειας, για την ανάπτυξη εφαρμογών για την πρόληψη οδικών ατυχημάτων και την προώθηση της οδικής ασφάλειας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Για την επίτευξη των σκοπών της συνεργάζεται με άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και συμμετέχει σε εθνικά και διεθνή προγράμματα ή προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.».
- Η παρ. 5 του άρθρου δεύτερου του ν. 4388/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Η ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. διοικείται από:
α) τον Διοικητή και
β) τον Υποδιοικητή,
που ορίζονται και παύονται αζημίως με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τρία (3) έτη με δυνατότητα παράτασης μόνο μία (1) φορά. Ο Διοικητής και Υποδιοικητής πρέπει: α) να είναι πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. ημεδαπής ή αλλοδαπής, β) να διαθέτουν πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του π.δ. 85/2022 (Α’ 232), περί γνώσης ξένης γλώσσας και απόδειξης αυτής, και γ) να διαθέτουν επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον πέντε (5) ετών, σε υπηρεσίες ή οργανισμούς ή επιχειρήσεις του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Οι πάσης φύσεως αποδοχές ή αποζημιώσεις του Διοικητή και του Υποδιοικητή καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών και καλύπτονται από τις πιστώσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η μισθοδοσία του απασχολούμενου προσωπικού βαρύνει τις πιστώσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η οργάνωση και η λειτουργία της ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ. καθορίζονται με Οργανισμό, ο οποίος καταρτίζεται, αντικαθίσταται ή τροποποιείται σύμφωνα με το άρθρο 20 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133), περί της οργάνωσης και λειτουργίας των φορέων της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης.».
- Στην παρ. 6 του άρθρου δεύτερου του ν. 4388/2016, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) μετά τις λέξεις «της παρ. 1» προστίθενται οι λέξεις «πλην των περ. η) και θ)», β) προστίθεται περ. 8 και η παρ. 6, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, διαμορφώνεται ως εξής:
«6. Για την υποβοήθηση του έργου της παρ. 1, πλην των περ. η) και θ), συστήνεται γνωμοδοτική επιτροπή οδικών υποδομών, που αποτελείται από:
1) Τον Διοικητή Υπηρεσίας, ως πρόεδρο, με αναπληρωτή τον Υποδιοικητή Υπηρεσίας.
2) Έναν (1) ανώτερο υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ της Υπηρεσίας, με τον αναπληρωτή του.
3) Έναν (1) ανώτερο υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, με τον αναπληρωτή του.
4) Έναν (1) ανώτερο υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του Υπουργείου
Υποδομών και Μεταφορών, με τον αναπληρωτή του.
5) Έναν (1) ανώτερο υπάλληλο κατηγορίας ΠΕ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Οικονομικών, με τον αναπληρωτή του.
6) Έναν (1) εκπρόσωπο του Συλλόγου Ελλήνων συγκοινωνιολόγων με τον αναπληρωτή του.
7) Δύο (2) εκπροσώπους της εταιρείας «Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια» με τους αναπληρωτές τους.
8) Έναν (1) εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας, με τον αναπληρωτή του.
Η επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για διάρκεια δύο
(2) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται μία ή περισσότερες φορές. Οι ιδιώτες μέλη της επιτροπής δικαιούνται την αποζημίωση της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α’ 176).».