Άρθρο 13 Ένσταση επί Πράξης Βεβαίωσης Παράβασης
- Στην εφαρμογή του άρθρου 4 και συγκεκριμένα στο Υποσύστημα υποβολής ενστάσεων και διενέργειας ψηφιακών ραντεβού και βιντεοκλήσεων του Ε.Η.Σ για την ηλεκτρονική υποβολή ένστασης επί Π.Β.Π., υποβάλλεται ένσταση κατά της Π.Β.Π. από φυσικό πρόσωπο (ενιστάμενο). Οι ενστάσεις υποβάλλονται εντός προθεσμίας τριών (3) ημερών, που αρχίζει από την κοινοποίηση της Π.Β.Π. στη θυρίδα πολίτη του Gov.gr.
- Για την υποβολή της ένστασης απαιτείται η προηγούμενη αυθεντικοποίηση του ενιστάμενου, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), περί τρόπων αυθεντικοποίησης. Ο ενιστάμενος, μετά την αυθεντικοποίηση, επιβεβαιώνει τα προσωπικά στοιχεία του, που ανακτώνται από την εφαρμογή μέσω διαλειτουργικότητας και καταχωρεί τα λοιπά απαραίτητα πεδία που αναφέρονται ιδίως σε: α) στοιχεία ονοματεπωνύμου, β) στοιχεία κατοικίας, γ) στοιχεία επικοινωνίας, δ) στοιχεία προσδιοριστικά της παράβασης που έχει καταλογιστεί και για την οποία υποβάλλεται ένσταση, ε) στοιχεία προσδιοριστικά της Υπηρεσίας που εξέδωσε την Π.Β.Π.. Ο ενιστάμενος δύναται να μεταφορτώνει στην εφαρμογή δικαιολογητικά έγγραφα που αποδεικνύουν τη βασιμότητα των ισχυρισμών που προβάλλει με την ένσταση.
- Η υποβολή της ένστασης πραγματοποιείται κατόπιν: α) καταχώρησης στην εφαρμογή κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), τον οποίο ο ενιστάμενος λαμβάνει στον πιστοποιημένο αριθμό σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας που κατέχει ή β) επιβεβαίωσης έκδοσης του εγγράφου μέσω της εφαρμογής «Gov.gr Wallet» του άρθρου 80 του ν. 4954/2022 (A΄ 136).
- Για τη συζήτηση της ένστασης ο ενιστάμενος δύναται να αιτηθεί και να δεσμεύσει ψηφιακό ραντεβού μέσω του Ε.Η.Σ., επιλέγοντας κάποια από τον κατάλογο διαθέσιμων ημερών και ωρών, προκειμένου να γίνει η σχετική συζήτηση με το αρμόδιο όργανο μέσω τηλεδιάσκεψης. Το υποσύστημα αυτό διαλειτουργεί, ιδίως, με το Μητρώο Taxisnet, με το Ημερολόγιο διαθεσιμότητας διαχειριστών για προγραμματισμό ραντεβού και με το Υποσύστημα διαχείρισης πληρωμών.
- Μετά την υποβολή της, η ένσταση αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε θυρίδα της υπηρεσίας που εξέδωσε την Π.Β.Π. και εξετάζει αρμοδίως τις ενστάσεις, εφαρμοζομένης της υπό στοιχεία 5620 ΕΞ 2021/26.2.2021 απόφασης του Υπουργού Επικρατείας «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση εγγράφων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) καθώς και για τη χρήση των θυρίδων φορέων και χρηστών που τηρούνται σε αυτή» (Β’ 849), όπως εκάστοτε ισχύει.
- Η πράξη αποδοχής ή αιτιολογημένης απόρριψης της ένστασης και η Πράξη Επιβολής Διοικητικής Ποινής αποστέλλονται στη θυρίδα του ενιστάμενου. Η πράξη του πρώτου εδαφίου φέρει τα χαρακτηριστικά εγγράφου που εκδίδεται μέσω της Ε.Ψ.Π. και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 4727/2020.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- Άρθρο 13 Ένσταση επί Πράξης Βεβαίωσης Παράβασης