1. Αντικειμενική ενημέρωση και προβολή των δημοκρατικών θεσμών και της κοινωνίας των πολιτών

1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.

1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;

1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών απο τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;

1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών;

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 17:38 | Γιώργος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Μια παρατήρηση έχω να κάνω καθώς στους σκοπούς την ΝΕΡΙΤ είναι η προώθηση και της γλώσσας μας. Πώς επιτυγχάνετε αυτό χρησιμοποιώντας στα αρχικά τη λέξη Ίντερνετ αντί της ελληνικής Διαδίκτυο. Θυμίζει το δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτης.

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 16:29 | Αθανάσιος Νάστος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Επιθυμούμε μια δημόσια τηλεόραση αντικειμενική, μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες, με μοναδικό της στόχο την ενημέρωση, ψυχαγωγία (όχι την ανέξοδη προβολή της ευτελούς διασκέδασης) και τη διαπαιδαγώγιση μέσω της προβολής προτύπων και στάσεων που αναβαθμίζουν το πολιτιστικό επίπεδο του λαού μας. Επιπλέον, απαιτούμε μια Ραδιοφωνία με συμφωνική ορχήστρα, χορωδία μικτή και παιδική, και μουσικά σύνολα ευέλικτα, ειδικευμένα στην ερμηνεία μουσικής διαφορετικών στυλ και περιόδων της ευρωπαϊκής μας κουλτούρας, αλλά πρωτίστως, της ανάδειξης και προώθησης των δικών μας συνθετών. ΝΕΡΙΤ δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς προοπτική και συναίσθηση του κοινωνικού της ρόλου. Έτσι τουλάχιστον ορίζεται η Ραδιοφωνία ως όρος στα πολιτισμένα κράτη της ηπείρου μας. Οφείλουμε τα μέγιστα στη συμβολή των πρώην ΕΡΤ-ΝΕΤ-2ο και 3ο πρόγραμμα στο χτίσιμο της δικής μας προσωπικότητας και κουλτούρας. ¨Εκλεισε, την έκλεισαν, για να τη φιμώσουν, με πρόσχημα την αναβάθμιση. Νιώθουμε πραγματικά φτωχοί πνευματικά, απαιτώντας αμέσως την επαναλειτουργία της χωρίς περικοπές και αλχημείες. Εκτός κι αν πρόκειται για μία εκούσια πράξη που παραπέμπει σε πρακτικές των ολοκληρωτικών καθεστώτων, αν και διάγουμε έναν, έστω και κατ΄επίφαση δημοκρατικό βίο.
    Θανάσης

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 12:58 | Μανόλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στην ακριτική Λέσβο που ζω και στην περιοχή μου δεν υπάρχει δυνατότητα να ακούσω κανένα σταθμό στα FM παρά μόνο Τουρκικά. Είχα πάρει ραδιοφωνάκι που έπιανε μεσαία και είχα σαν παρηγοριά μου το πρώτο πρόγραμμα στα 729 και την ΕΡΑ ΣΠΟΡ στα 981. Αυτά τελείωσαν. Θα ήθελα σαν προτεραίοτητα σας να λειτουργήσουν τα Μεσαία και εάν είναι και η ΕΡΑ ΣΠΟΡ στα Μεσαία.

  • 20 Νοεμβρίου 2013, 00:32 | Kώστας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Όσον αφορά την ενημέρωση: Οι ειδήσεις πρέπει να παρουσιάζονται κατά σειρά σπουδαιότητας. Να δίνεται προτεραιότητα στα σημαντικότερα γεγονότα που συμβαίνουν πάνω στον πλανήτη και που αφορούν την ανθρωπότητα γενικά, μπορεί αυτά να είναι πολιτικής, ιατρικής, τεχνολογικής, πολιτιστικής, ανθρωπιστικής, οικολογικής, ακόμα και αθλητικής είδησης. Δεν χρειάζονται σχολιασμοί από δημοσιογράφους επί των γεγονότων παρά μόνο μεστή περιγραφή αυτών και έγκυρη διασταύρωση πληροφοριών. Να εκλείψουν τελείως από τις ενημερωτικές εκπομπές τα γαργαλιστικά θέματα και οι προβολές ατόμων του life style.
    Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα είναι ο σεβασμός της δημόσιας τηλεόρασης προς τον πολίτη. Δεν είναι δυνατόν μια Δημόσια Τηλεόραση που την πληρώνουν οι πολίτες να κηρύττει στάση εργασίας και να μην ενημερώνει.
    Επίσης δεν μπορεί μια δημόσια τηλεόραση να λειτουργεί με όρους ιδιωτικής τηλεόρασης. Αυτό που γινόταν με τις διαφημίσεις στην ΕΡΤ ήταν απαράδεκτο. Κανένας σεβασμός στον πολίτη. Δεν πρέπει να μπαίνουν διαφημίσεις εν μέσω εκπομπών, μόνο στην αρχή και στο τέλος αυτών.
    Και το σπουδαιότερο: Δεν πρέπει η εκάστοτε κυβέρνηση να διορίζει δικό της διοικητή στην Δημόσια Τηλεόραση γιατί διαφορετικά μετατρέπεται σε κυβερνητική τηλεόραση. Δεν είναι δύσκολο να γίνει αυτό αν υπάρχει θέληση για ανεξάρτητη δημόσια τηλεόραση. Παραδείγματα υπάρχουν όπως π.χ. το BBC και άλλα. Το κομματικό καπέλωμα είναι προσβολή προς τους πολίτες.

  • 19 Νοεμβρίου 2013, 18:02 | Θανασης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ως κατοικος εξωτερικου και εχοντας την δυνατοτητα να πιανω μονο την ERT WORLD θα ηθελα να σημειωσω οτι το επιπεδο ενημερωσης του καναλιου ηταν χαμηλο σε συγκριση με τα υπολοιπα ευρωπαικα καναλια. Ειμαι ευγνωμων που μπορουσα να βλεπω την ERT WORLD μεσω καλωδιακης, εστω και με αναλογικη εικονα, ομως το προγραμμα ηταν ελλιπες, και τα δελτια ειδησεων ηταν ανεπαρκη. Νομιζω πως θα πρεπει να σταματησει η προβολη της καθε γνωμης καθε μιας πολιτικης παραταξης, ετσι απλως για να φαινεται πιο δικαιο. Αν ειχαμε 50 κομματα θα επρεπε να αφιερωνουμε ολοκληρο το δελτιο σε ασχετα σχολια και κουτσομπολια; Ακομα, 90% των δελτιων καλυπταν θεματικα μονο την πρωτευουσα, και την υπολοιπη Ελλαδα μονο αν γινοταν καποια τραγωδια. Για ποιον λογο η περιφερεια δεν προβαλλεται; Θα πρεπει επισης να δοθει περισσοτερο βαρος στην θετικη, ελπιδοφορα και χαρουμενη ειδηση και οχι μονο σε αρνητικα θεματα. Η καθημερινοτητα των πολιτων επηρεαζεται απο την τηλεοραση σε μεγαλο βαθμο. Ακομα και η προοδος στην Ελλαδα σε ολους τους τομεις πρεπει να αποτελει ειδηση. Ευχαριστω

  • 19 Νοεμβρίου 2013, 15:57 | G. Giorgakis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1) Μια μεγάλη αναντιστοιχία είναι το ότι εμείς οι ηλεκτροδοτούμενοι πολίτες και χώροι (π.χ. κοινόχρηστες σκάλες και είσοδοι πολυκατοικιών) πληρώνουμε για ενημέρωση, τηλεόραση, ψηχαγωγία, όμως φορτωνόμαστε με διαφημίσεις. Τότε γιατί να πληρώνουμε την ΔΤ/ΕΡΑ εφ’ όσον τα μαζεύει από διαφημίσεις; Απαιτούμε πρόγραμμα χωρίς «κερδοσκοπικές» διαφημίσεις. Και τα δύο δεν γίνονται, δεν είναι θεμιτά, δίκαια, ή λογικά, και για εμάς τους πολίτες και για τα υπόλοιπα κανάλια και ραδιόφωνα. Επιπλέον, θα γίνει το πρόγραμμα των δημόσιων μέσων πιο ελκυστικό στο κοινό, όντας χωρίς διαφημίσεις.
    2) Αντί κερδοσκοπικών διαφημίσεων να προτείνω: Υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης σε πολλούς τομείς της κοινωνίας και η ΔΤ/ΕΡΑ θα μπορούσαν να συμβάλλουν τα μέγιστα με προβολή μηνυμάτων δημόσιου ενδιαφέροντος και συμφέροντος.
    Πχ. μηνύματα πριν και κατά το καλοκαίρι για τα τσιγάρα ή δράσεις που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιές, να μην πετάμε τα αποτσίγαρα στις παραλίες και στο δρόμο γιατί πάλι σε εμάς θα γυρίσουν, καθαρές ακτές, μηνύματα πολιτικής προστασίας, φορολογικής και οικονομικής φύσεως, για παράδειγμα «ζητάτε απόδειξη» από τον περιπτερά, τον ψιλικατζή κλπ. γιατί πάλι εσύ θα τα πληρώσεις και δη διπλά, και χίλιες δυο άλλες περιπτώσεις όπου οι πολίτες είτε αδιαφορούν, είτε αγνοούν, είτε δεν πιστεύουν σε κάτι επειδή δεν γνωρίζουν τις επιπτώσεις επί της ζωής τους και αυτές των συμπολιτών τους.
    3) Περισσότερο διαδραστικό περιεχόμενο. π.χ. npr.org από ΗΠΑ. Κάθε στιγμή υπάρχει διαθέσιμο το εκάστοτε τελευταίο ωριαίο δελτίο ειδήσεων στο Ιντερνετ για εμάς που δεν το προλάβαμε ζωντανό ή θέλουμε να το ξανακούσουμε.
    4)Ακούω πολύ ραδιόφωνο, και λόγω εργασίας ακούω αρκετό στα βραχέα κύματα (HF) κυρίως από τη συχνότητα 9420. Όμως δεν είναι διαθέσιμο το πρόγραμμα επί 24ώρου. Δεν μπορεί μια Ελλάδα να μην έχει μια συχνότητα για το δικό της πρόγραμμα;
    5) Απομακρυμένες και παραμεθόριες περιοχές: Δεν υπάρχουν αρκετές ή αρκετά δυνατές καλύψεις ειδικότερα στις περιοχές κοντά στα ανατολικά μας σύνορα όπου τα πάντα «μπουκώνουν» από τις εκπομπές των γειτόνων.
    6) Πρέπει να δωθεί νέα τροπή στην ποιότητα τηλεόρασης στην Ελλάδα και η ΔΤ πρέπει να ηγηθεί σ’ αυτό. Δεν γίνεται να παρακολουθούμε σε παράθυρα 5 χ 5, 4 ή 5 ή περισσότερους, υποτίθεται, πολιτισμένους, υποδειγματικούς πολίτες όπως θα έπρεπε να είναι οι βουλευτές, να αερολογούν και να «μπουρδολογούν» μόνο για να βλέπει ο πολίτης ότι τουλάχιστον μιλούν, άσχετα το τί λένε ή που δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Να σταματήσει ο τηλεοπτικός τραμπουκισμός ο οποίος συμβάλλει στην ανάλογη συμπεριφορά των πολιτών και απαξίωση αυτών που μιλούν και του σταθμού που τους φιλοξενεί. Οι οικοδεσπότες-φιλοξενούντες δημοσιογράφοι σας πρέπει να είναι περισσότερο στιβαροί και να έχουν το έλεγχο της ομήγυρης και της σειράς των πραγμάτων. Αν χρειαστεί, και με διαδοχικό άνοιγμα των μικροφώνων αντί για «όλα μαζί κι ότι βγει».
    7) Αυτοί που λέγονται δημοσιογράφοι πρέπει να έχουν και την ανάλογη ευφράδεια ώστε να λένε τα απαραίτητα, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και χωρίς «εε…….» σε κάθε 2 λέξεις που λέει.
    Ευχαριστούμε για την ευκαιρία.

  • 19 Νοεμβρίου 2013, 11:09 | Παναγιώτης Φουντουκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ΔΤ θα πρεπει να εχει εκπομπες και προγραμμα που δεν υπαρχουν στα ιδιωτικα καναλια. Εκπομπες μουσικες, με παρουσιαση ξενων και ελληνικων συνολων (πχ μια αναβιωση της εκπομπης Μουσικοραμα), εκπομπες που για την ιδιωτικη τηλεοραση δεν «πουλανε» και δεν ειναι της μοδας. Αθλητικες εκπομπες που δεν ασχολουνται με το ποδοσφαιρο κατα 90%. Ευρωπαικες ταινιες, καλο παιδικο προγραμμα, εμπομπες για ατομα με ειδικες αναγκες (οπως η Εκτη Αισθηση στην ΕΤ3), ταξιδιωτικες (και οχι διαφημιστικες) εκπομπες (οπως του Νερου τα Παραμυθια, στην ΕΤ3).

  • 19 Νοεμβρίου 2013, 00:43 | Βαγγέλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ενημέρωση πρέπει να απευθύνεται στο κοινωνικό σύνολο παρουσιάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές των γεγονότων, ακόμη και τις πιο αιρετικές με επιχειρήματα προσπαθώντας να δει πίσω από τον καπνό και ενδεχομένως το προφανές. Όλες οι κοινωνικές ομάδες, ηλικιακές κατηγορίες, φυλετικές συνθέσεις, μορφωτικά επίπεδα, έχουν δικαίωμα -και ανάγκη- καταρχήν να μαθαίνουν και κατόπιν να αποφασίζουν, μέσα από μια πλουραλιστική και νηφάλια παρουσίαση δίχως κορόνες και ανούσιες έως ενοχλητικές αντιπαραθέσεις, παράλληλους μονολόγους ατόμων τα οποία ενώ υποτίθεται ότι θα έπρεπε να φωτίζουν σκοτεινές πλευρές των γεγονότων, αυτοπροβάλονται, ψηφοθηρούν, τρομοκρατούν και εντέλει είτε παραπληροφορούν ή αηδιάζουν όσους τους παρακολουθούν με αποτέλεσμα ένα γεγονός να συρρικνώνεται ή να διογκώνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε όσο σημαντικό και αν είναι να ευτελίζεται, να απαξιώνεται και τέλος να εκμηδενίζεται.
    Ενημερωτικές εκπομπές όπως Ανιχνεύσεις, Εξάντας, Στα Άκρα, ΡΧΣ και άλλες τέτοιας ποιότητας και ήθους βοηθούν στην βελτίωση της ποιότητας μετάδοσης πληροφοριών, γεγονότων και γνώσης που έχει ανάγκη η κοινωνία έτσι ώστε μέρα με τη μέρα να βελτιώνεται τόσο σε ατομικό και κατ επέκταση συλλογικό επίπεδο.
    Τα πράγματα είναι αρκετά απλά όταν αποφεύγονται καπελώματα,διαστρεβλώσεις, επιπόλεες και βιαστικές προσεγγίσεις και εντέλει δόλιες μεθοδεύσεις που απαξιώνουν και διαλύουν την ενημέρωση.

  • 18 Νοεμβρίου 2013, 20:18 | thomas panayiotis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    θελω το δορυφορικο σημα να ειναι δωρεαν.

  • 18 Νοεμβρίου 2013, 19:31 | Dimitri
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ξαναφέρτε την ΕΡΤ και σταματήστε να εξηγείτε τα ανεξήγητα. Αρκετά !

    Αυτή η «διαβούλευση» μοιάζει μ΄αυτήν που έκανε η Χούντα το 1968 για το «Σύνταγμα» υποχρεωτικά μέσω όλων των λογοκριμένων εφημερίδων με τον πομπώδη τίτλο : Ο ΛΑΟΣ ΣΥΝΤΑΣΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ. Όσοι έζησαν εκείνη την περίοδο σίγουρα το θυμούνται.

    Ποιος εγγυάται ότι θα λάβετε υπόψη τις προτάσεις του κοινού ;

    Γελοιότητες !

  • 18 Νοεμβρίου 2013, 17:44 | Νικος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το ερωτημα δεν ειναι ΠΩΣ θελουμε τη νεα ΕΡΤ (οπως κι αν λεγεται) αλλα ΑΝ τη θελουμε….!!!!
    Εγω προσωπικα ΔΕΝ τη θελω καθολου και χαρηκα που εκλεισε :).
    Οποιος θελει να εχει «Δημοσια Τηλεοραση¨, να το δηλωσει για να του ερχεται το χαρατσι της, με τη φορολογικη δηλωση…!!!
    Μπορω μια χαρα να ζησω χωρις κυβερνητικη προπαγανδα…!!! Δε μου ελειψε καθολου οσο ηταν κλειστη.
    Οπως ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ (με υποχρεωτικη εισφορα δηλαδη οπως στην περιπτωση της ΕΡΤ) ετσι και δεν θελω να «αγοραζω» υποχρεωτικα και με το ζορι, κρατικη ενημερωση.. Αυτα οσον αφορα αυτους που θελουν κρατικη ενημερωση.
    Οσον αφορα τους αλλους, τους απλες, που θελουν ψυχαγωγια και αθλητικα (τζαμπα εννοειται..!) … ε λοιπον ανοιξτε τα αυτια σας: ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑ ΤΖΑΜΠΑ..Ολα αυτα ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ τρελλα λεφτα (περα απο το υποχρεωτικο μηνιαιο χαρατσι φυσικα!!!). Οποιος θελει τετοια γουστα,…ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ. Και Να ΠΛΗΡΩΣΕΙ και τους παχυλους μισθους «των δικων μας παιδιων» που εργαζονται, «αξιοκρατικα¨παντα, σε ολες τις κρατικες εταιρειες..
    ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ, ΕΛΕΟΣ. ΑΠΑΛΛΑΞΤΕ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ.
    Δυστυχως στη φασιζουσα ψευδο-δημοκρατια μας, κανεις δεν λαμβανει υποψη τη γνωμη των αλλων. Αλλοιως θα γινοταν δημοψηφισμα, για να δουμε ποσοι θελουν να πληρωνουν με το στανιο τη «δωρεαν ενημερωση-ψυχαγωγια-πολιτισμο κλπ κλπ¨…..
    Αλλα οχι,.. μη,… μακρια απο αυτα τα κακα πραγματα… Αφηστε τους «κουτοφραγκους» να κανουν δημοψηφισματα..! Εμεις, οι γνησιοι εφευρετες της Δημοκρατιας, δεν εχουμε αναγκη απο τετοια «παιχνιδακια».
    Με τις υγειες μας !

  • 18 Νοεμβρίου 2013, 10:14 | Γιάννης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ΝΕΡΙΤ θα πρέπει να έχει στο πρόγραμμα της, ποιοτικές εκπομπές σαν αυτές που προβάλλονταν στην ΕΡΤ. Για παράδειγμα εκπομπές όπως: ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ, ΑΛΗΘΙΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, ΕΚΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ κ.λ.π. της ΕΤ3 και ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ, ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΣΤΑ ΑΚΡΑ κ.λ.π της ΝΕΤ ΚΑΙ ΕΤ1. Αυτές είναι εκπομπές που δύσκολα θα δούμε στα ιδιωτικά κανάλια αφού δεν ενδιαφέρονται για την ποιότητα.

  • 17 Νοεμβρίου 2013, 20:58 | ΝΙΚΟΛΑ0Σ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 3 ΚΑΙ ΟΧΙ 2
    Α ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ
    καναλι αμιγως ενημερωτικο,θεματικες ενοτητες,ντοκιμαντερ μεχρι 300 εργαζομενους
    Β ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ
    ψυχαγωγια για ολα τα γουστα,παιδικο προγραμμα,βασικες ενημερωτικες ζωνες,σειρες μεχρι 500 εργαζομενους
    Γ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ
    ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ,ΤΟΚ ΣΟΟΥ,ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΧΡΙ 450 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

  • 17 Νοεμβρίου 2013, 20:55 | Σταύρος Γεώργαρης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αν και μαθητής μέσης εκπαίδευσης, παιδί μεγαλωμένο με την ΕΡΤ γεν πίστευα ποτέ μου πως θα έκλεινε. Να σας πώ την αλήθεια ,στην αρχή ταράχτηκα, αλλά όταν ζύγιασα τις σκέψεις μου κατάλαβα πως το μόνο που άξιζε από αυτήν ήταν το αρχείο. Η Δημόσια Τηλεόραση έχει εξαιρετικό πρόγραμμα,ωραίες ειδήσεις και τις καλύτερες ζωντανές αμαμεταδόσεις (Champions League, Formula 1).Η μόνιμη τηλεόραση που θα ακολουθήσει πρέπει κατά την γνώμη μου να έχει τέσσερα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και την Βουλή. Τίποτα παραπάνω.
    Το πρώτο καναάλι πρέπει να έχει πλούσιο πολιτιστικό, πολιτισμικό και εκκλησιαστικό πρόγραμμα χωρίς ειδήσεις.
    Το δεύτερο κανάλι που πρέπει να είναι και δορυφορικό να μεταδίδει συνεχώς ποιοτικές ενημερωτικές εκπομπές χωρίς διαπλεκτισμούς και μισόλογα ίσως με 24ωρο πρόγραμμα χωρις διαφημίσεις. Αυτό για να ακούγεται ένα ελληνικό ελληνόφωνο πρόγραμμα στα πέρατα της υφηλίου.
    Το τρίτο κανάλι πρέπει να συγκεντρώσει το βάρος του να επιτελεί καθήκοντα ώς η φωνή της περιφέρειας, αναμεταδίδοντας εκπομπές λαογραφικού χαρακτήρα, ενδεχομένως και για την τουριστική ανάδειξη της χώρας. Επίσης πρέπει να παρουσιάζει συχνά ποιοτικές σειρές από το αρχείο της πρώην ΕΡΤ.
    Τέλος,το τέταρτο κανάλι πρέπει να μαζέψει ρητά όλες τις εκπομπές του lifestyle και της showbiz παρουσιάζοντας ελληνικά και ξένα σίριαλ, ταινίες ντοκιμαντέρ και εκπομπές με αποδέκτεςτην νεολαία και την μέση ηλικία. Ολα αυτά τα προγράμματα πρέπει να είναι πλήρως προσβάσιμα στα ΑΜΕΑ

  • 17 Νοεμβρίου 2013, 01:50 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΡΓΙΩΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το μόνο που θα ήθελα να κάνω είναι μια πρόταση.Επειδή είμαι λάτρης του αθλητισμού προτείνω να καλύπτονται τηλεοπτικά όσο το δυνατόν περισσότερα αθλητικά γεγονότα και μεταδόσεις εξ αιτίας του ότι κανένα κανένα κανάλι πλην της ΕΡΤ νυν ΔΤ έδινε σημασία σε αυτόν τον τομέα.Στην εποχή που διανύουμε είναι δύσκολο να διαθέτουν όλοι συνδρομητικές τηλεοράσεις για να παρακολουθούμε τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα οπότε κάλο θα ήταν ένα κανάλι πόσο μάλλον αυτό της δημόσιας τηλεόρασης στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι να καλύπτει αυτά τα γεγονότα προς ικανοποίηση και διευκόλυνση των πολιτών.Κατά τ άλλα είμαι ικανοποιημένος από την ενημέρωση και το πρόγραμμα της δημόσιας τηλεόρασης.Δώστε κι εσείς λίγη χαρά στον απλό πολίτη σ αυτές τις δύσκολες στιγμές που όλοι περνάμε.Τέλος είναι η πρώτη φορά που ζητάνε τη γνώμη του λαού για κάτι σε αυτά τα 20 χρόνια που ζω αυτό με ευχαριστεί και μου δίνει ελπίδα ότι κάτι πάει να αλλάξει.

    Σας Ευχαριστώ

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

  • 16 Νοεμβρίου 2013, 20:19 | Σπυρίδων Ζέρβας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1.1 Σημαίνει ότι τα γεγονότα μεταφέρονται αναλλοίωτα στους τηλεθεατές με μοναδικό κριτήριο την σπουδαιότητά τους και το κατά πόσο επηρεάζουν την καθημερινότητα των Ελλήνων, χωρίς κομματικά/κυβερνητικά φίλτρα ή/και σκοπούς επηρεασμού της κοινής γνώμης και με χαρακτηριστικά «πλύσης εγκεφάλου» (χρόνος προβολής/επανάληψης δυσανάλογος της σπουδαιότητας). Σημαίνει ότι προβάλλονται όλες οι απόψεις (κομματικές και μη) ανεξάρτητα από που προέρχονται. Σημαίνει ότι τα γεγονότα και οι απόψεις αναλύονται από ειδικούς και γνώστες, πάντα με τα παραπάνω κριτήρια, και όχι από δημοσιογράφους που γνωρίζουν λίγο απ’όλα αλλά τίποτα καλά ή/και έχουν πολιτική ατζέντα. Σημαίνει ότι ο δημοσιογράφος είναι εκφραστής των ερωτημάτων και των αγωνιών των πολιτών.

    Ένα από τα καλά της ΕΡΤ ήταν ότι οι πολιτικές συζητήσεις σε κάποιες εκπομπές δεν κατέληγαν σε σκυλοκαβγάδες. Σε γενικές γραμμές, οι παρουσιαστές των ειδήσεων είχαν σεμνή παρουσία και απέφευγαν τις λαϊκίστικες κορώνες.

    Αρνητικές πρακτικές δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλές. Γενικά, όταν η παραπολιτική και το κουτσομπολιό αντικαθιστά την πολιτική, όταν η ενημέρωση έχει εμφανή χαρακτηριστικά προπαγάνδας και επηρεασμού της κοινής γνώμης, όταν αποσιωπούνται σημαντικά γεγονότα και όταν μοναδικό κριτήριο είναι η φτηνή αύξηση της τηλεθέασης (βλ. πολιτικούς σκυλοκαυγάδες, καλλονές για όλες τις δουλειές), ο κόσμος στρέφεται σε εναλλακτικές μορφές ενημέρωσης (διαδίκτυο) που συμπεριλαμβάνουν και πηγές αμφιβόλου εγκυρότητας και αξιοπιστίας.

    1.2 Η ελληνική δημόσια τηλεόραση δεν πρέπει να ανταγωνιστεί ευθέως τα ιδιωτικά κανάλια αλλά να καλύψει το κενό τους και ειδικά στο θέμα της ποιότητας. Επίσης, δεν πρέπει να λειτουργεί αποκλειστικά με όρους τηλεθέασης και μάρκετινγκ. Με βάση αυτό το σκεπτικό θεωρώ ότι για να ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ το ευρύ κοινό θα πρέπει πρώτα να ΚΕΡΔΙΣΕΙ την εμπιστοσύνη του.

    Ένας εύκολος και άμεσος τρόπος είναι να επαναφέρει μερικές από τις πιο αξιόλογες ενημερωτικές εκπομπές που λίγο-πολύ όλοι τις ξέρουμε. Επίσης, αφού εξασφαλισθεί νομικά και σε επίπεδο κανονισμού λειτουργίας η ανεξαρτησία της, θα πρέπει να γίνει συνήθης πρακτική η εφαρμογή των κανόνων δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

    Στα πρακτικά τώρα. Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι, πιστεύω ότι ένα ειδησεογραφικό/ενημερωτικό κανάλι 24ωρου προγράμματος να καλύπτει τους εντός και εκτός Ελλάδος Έλληνες είναι αρκετό μέχρι να ορθοποδήσουμε. Παραδείγματα υπάρχουν, δεν χρειάζεται να ξαναεφεύρουμε τον τροχό. Αρκεί το αποτέλεσμα να είναι προσαρμοσμένο στις ελληνικές ανάγκες και να μην είναι μία κακή αντιγραφή των αντίστοιχων ξένων. Ένα τέτοιο κανάλι θα προκαλούσε το ενδιαφέρον των Ελλήνων αρχικά και, εάν το περιεχόμενο είναι ποιοτικό, θα κέρδιζε το ενδιαφέρον τους μεσο/μακροπρόθεσμα. Τέλος, ο εμπλουτισμός των ειδήσεων με τοπικά (περιφέρεια) και ομογενειακά νέα θα ανέβαζε το επίπεδο και θα αύξανε ενδιαφέρον.

    1.3 Με προγράμματα πολιτικών αναλύσεων από ειδικούς και, όχι απαραίτητα, αξιόλογους πολιτικούς, καθώς και με την συμμετοχή απλών πολιτών στα talk shows είτε ως καλεσμένοι, είτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, η συμμετοχή όλο και περισσότερων διανοούμενων και ακαδημαϊκών που εν μέσω κρίσης, ενώ δίνουν ομιλίες σε διάφορα μέρη της Ελλάδος, έχουν αποκλειστεί τελείως από τα κανάλια. Ο πολίτης πρέπει να επαναπροσδιορίσει την πολιτική ως συμμετοχή στα κοινά και δική του ευθύνη και όχι ως συμμετοχή σε κόμματα.

    1.4 Σημαίνει να έχει ο πολίτης φωνή και να μην είναι παθητικός δέκτης. Αυτό μπορεί να αποκτήσει μία αμεσότητα μέσω ερωτηματολογίων όπως το παρόν ή/και με συμμετοχή σε εκπομπές είτε αυτόνομα, είτε μέσω οργανώσεων, όπως λέω παραπάνω.

    Ελπίζω να μην έχασα τον χρόνο μου και να μην σπατάλησα τον δικό σας. Καλή τύχη!

  • 16 Νοεμβρίου 2013, 18:01 | Κλαδούχου Ελένη
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δεν αναγνωρίζω τον υπό σύσταση ενημερωτικό φορέα ΝΕΡΙΤ.

    Δεν συντρέχει κανένας λόγος για την σύσταση της ΝΕΡΙΤ, αφού η ΕΡΤ απλά χρειαζόταν με νόμιμες διαδικασίες να απομακρυνθούν οι αργόμισθοι και όχι το παράνομο κλείσιμό της με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που δεν έχει ούτε εκ των υστέρων νομιμοποιηθεί.
    Υπάρχει προς το παρόν ένας μεταβατικός φορέας , η ΔΤ, που λειτουργεί παράνομα , ούτε καν ΑΦΜ δεν έχει και η στελέχωσή του αποτελείται από προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ που ανανεώθηκαν παράνομα, αφού το πολύ η διάρκειά τους είναι δυο μήνες.

    Πρέπει λοιπόν να αποκατασταθεί η νομιμότητα, προτού μιλήσουμε για οποιοδήποτε άλλο φορέα.

  • 16 Νοεμβρίου 2013, 13:39 | Γιαννης Τζανιδακης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αντικειμενικές ειδήσεις χωρίς το μόνιμο λιβάνισμα της εκάστοτε κυβέρνησης και των κομάτων που την απαρτίζουν.Ισότιμη και αναλογική προβολή των θέσεων των κομάτων με εξαίρεση των φιλοναζιστικών, εθνιοφασιστικών τοιούτων.Εφόσον στις ειδήσεις υπάρχουν σχολιαστές αυτοί να ειναι σοβαροί και εγκριτοι και σε καμιά περίπτωση στυλ Πρετεντέρη .

  • 16 Νοεμβρίου 2013, 12:26 | ΦΡΟΣΩ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση; Παρακαλούμε καταγράψτε καλές ή και αρνητικές πρακτικές και παραδείγματα με βάση την επαγγελματική ή και την προσωπική σας εμπειρία.
    Ενημέρωση που προσεγγίζει με το σφαιρικότερο δυνατό τρόπο κάποιο συγκεκριμένο θέμα και με σεβασμό παρουσιάζει τις διαφορετικές απόψεις.
    Συνοπτική , σύντομη και σε ήπιους τόνους παρουσίαση της επικαιρότητας σε όλους τους τομείς : υγεία, πολιτική, τέχνη, επιστήμη, κοινωνία, οικολογία, οικονομία.
    Αναλυτική , εκτενέστερη παρουσίασή της , αλλά και πληρέστερη, βαθύτερη προσέγγιση στα πλαίσια ενός συγκεκριμένου θέματος μέσα από σχετικές εκπομπές. Εκπομπές που συνδυάζουν δημοσιογραφική έρευνα, επιστημονική ενημέρωση, προβολή ταινίας, προβολή ντοκιμαντέρ και άνοιγμα Διαδικτυακής παρέμβασης στην οποία μπορούν να συμμετέχουν όσοι πολίτες επιθυμούν να εκφραστούν . Να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με δοσμένες κωδικοποιημένες επιλογές, αλλά και να προτείνουν ιδέες και λύσεις, εφόσον δεν καλύπτονται από τις ήδη υπάρχουσες επιλογές..
    Στο νου μου έχω αξιόλογες δημοσιογραφικές εκπομπές όπως οι ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΒΡΑΔΙΕΣ στην ΕΡΤ, το ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ, το ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ , ΣΤΑ ΑΚΡΑ, τα ΑΛΗΘΙΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ, ντοκιμαντέρ όπως του ΕΞΑΝΤΑΣ και άλλες που θα μπορούσαν πολύ όμορφα να δένουν με ταινίες και μουσικές, με εικαστικές δημιουργίες και βιβλία σχετικά με το εκάστοτε θέμα τους.
    Επανάληψη των θεματικών αυτών εκπομπών είναι απαραίτητη σε διαφορετικές ημέρες και σε διαφορετικές ζώνες του προγράμματος, ώστε να δοθεί η ευκαιρία να τις παρακολουθήσει όσο γίνεται περισσότερο κοινό.
    Με την ολοκλήρωση των επαναληπτικών εκπομπών θα εξακολουθεί για μικρό χρονικό διάστημα η Διαδικτυακή παρέμβαση των πολιτών. Τα αποτελέσματα από τις ηλεκτρονικές επιλογές και ψηφοφορίες του κοινού θα επεξεργάζεται δημοσιογραφική ομάδα , που σε τελική εκπομπή-επιστέγασμα των όσων έχουν προηγηθεί θα ανακοινώνονται και τα αποτελέσματα με τις τοποθετήσεις και τις προτάσεις των πολιτών.
    Έτσι θα εμφανίζονται οι προτιμήσεις πλειοψηφικά και οι τάσεις των πολιτών για το συγκεκριμένο θέμα.

    ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ.
    ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ όπου κυριαρχούν θέματα πολιτικής και παρέχεται η δυνατότητα για προτάσεις και σχόλια πολιτών μέσα από το Διαδίκτυο.
    ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ όπου κυριαρχούν θέματα τέχνης και επιστήμης.
    ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ όπου θα κυριαρχούν θέματα σχέσεων και υγείας.
    ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ όπου κυριαρχούν οικολογικά και οικονομικά θέματα
    Το πρόγραμμα σε όλα τα παραπάνω θεματικά κανάλια στην τηλεόραση θα περιλαμβάνει σχετική ψυχαγωγία από ταινίες , ντοκιμαντέρ και μουσικές συναυλίες.

    1.2 Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
    Με το να συνδυάζει άρρηκτα το τερπνό με το ωφέλιμο.
    Με το να τα συνδέει τις επίκαιρες ειδήσεις, τα ρεπορτάζ με ευρύτερα θέματα κοινωνικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, που να εμπλουτίζονται από καλλιτεχνικές δημιουργίες(ταινίες, ντοκιμαντέρ, μουσική, λογοτεχνία, εικαστικά).
    Με την επανάληψη των θεματικών αυτών εκπομπών σε διαφορετικές ημέρες και σε διαφορετικές ζώνες του προγράμματος, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό να τις παρακολουθήσει.
    Μεγάλη σημασία έχει η ώρα της εκπομπής, που καλό είναι να πραγματοποιείται ανάμεσα στις 7-10 μ.μ. , ώρες που είναι οι πιο κατάλληλες για τον περισσότερο εργαζόμενο κόσμο.
    Η Δημόσια Τηλεόραση δεν μπορεί να το αγνοεί αυτό. Είναι απαράδεκτο να προβάλλει ταινίες, ντοκιμαντέρ ή σημαντικές εκπομπές μετά τις 10 μ.μ. . Οι Έλληνες /δες δεν είναι αργόσχολοι /ες και δεν μπορούν να ξενυχτούν για να τις παρακολουθούν και μάλιστα ενεργητικά. (Μετά τις 10 το βράδυ, ας προβάλλονται αθλητικές ή άλλες εκπομπές που απευθύνονται σε ειδικού ενδιαφέροντος κοινό.)

    Θα ευχόμουν , αν υπήρχαν οικονομικές και τεχνικές δυνατότητες , να διακλαδίζεται η Δημόσια Τηλεόραση σε ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ. με τακτά προγράμματα ειδήσεων με ιδιαίτερη τοπική και διεθνή σημασία.
    Αυτός θα ήταν ο βέλτιστος δημοκρατικός τρόπος προσέλκυσης ευρύτερου κοινού

    Με το να παίρνει δηλαδή, η δημόσια Ραδιοτηλεόραση υπόψη της την ποικιλότητα, τις ιδιαιτερότητες και την ανομοιογένεια που υπάρχει στην κοινωνία και να παρέχει δυνατότητα επιλογών.
    Οι πολίτες να μπορούν να επιλέγουν θεματικό κανάλι με βάση τα κύρια ενδιαφέροντά τους και από εκεί να πληροφορούνται για την επικαιρότητα συνοπτικά και αναλυτικότερα ανάλογα με τη σχέση της είδησης με το θέμα του καναλιού. Π.χ. αναλυτικές και πληρέστερες καλλιτεχνικές ειδήσεις στο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ, πολιτικές στο ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ κ.ο.κ.
    Σε κάθε ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ (αναφέρονται παραπάνω)να υπάρχει δελτίο ειδήσεων σε τακτές ώρες , που θα διαχωρίζει τις τέσσερις ζώνες του καθημερινού προγράμματος(ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ, ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΗ ΖΩΝΗ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΖΩΝΗ, ΒΡΑΔΙΝΗ ΖΩΝΗ)
    Οι ειδήσεις να γίνονται προσιτές και στους κωφούς με ένα δελτίο στη νοηματική γλώσσα και συγχρόνως με υπότιτλους γι’ αυτούς που δεν τη γνωρίζουν, αλλά μπορούν να διαβάζουν.
    1.3 Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών από τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
    Με ηλεκτρονικές ψηφοφορίες ανάμεσα σε εναλλακτικές επιλογές, που θα περιλαμβάνουν ακόμα και προτάσεις πολιτών.
    Αρκεί να υπάρχει τρόπος που να είναι φερέγγυο το αποτέλεσμα και ελεγχόμενο από τον πολίτη.
    Θα μου άρεσε η ιδέα του κ.
    1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία των πολιτών;
    Να αγκαλιάζει και να φιλοξενεί όλες τις απόψεις που πρεσβεύουν τις ποικίλες όψεις και τάσεις στην κοινωνία. Μέσα από θεματικές εκπομπές να παρέχει βήμα παρουσίασης συλλόγων, πολιτών με άποψη σε συνδυασμό πάντα με την τέχνη.
    Όχι στεγνές εκπομπές λόγου.
    Η τηλεόραση να προσεγγίζει κάποιο συγκεκριμένο θέμα θέτοντας ερωτήματα που να προκύπτουν από δημοσιογραφική έρευνα και να ακολουθεί προβολή σχετικών ντοκιμαντέρ και ταινιών. έτσι.
    Στη συνέχεια ένας ειδικός επιστήμονας και κάποιος δημοσιογράφος που έχει συνεργαστεί μαζί του να θέτει ερωτήματα σχετικά με το θέμα και να εντοπίζονται τα ζητήματα που θίγονται στις προβολές . Εκπρόσωποι Συλλόγων, αλλά και πολίτες με ιδιαίτερη προσωπική άποψη που επιθυμούν να εκφραστούν, θα καλούνται να απαντήσουν , να σχολιάσουν, να καταθέσουν τη γνώμη τους.
    Γι’ αυτό το σκοπό να υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή, μια ταχυδρομική διεύθυνση και μια Διαδικτυακή ιστοσελίδα όπου οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και να κάνουν τις παρεμβάσεις τους .
    Θέλω να επισημάνω ότι σημασία έχουν τα ποιοτικά και επαναλαμβανόμενα σε διαφορετικές ζώνες προγράμματα(εκπομπές, ταινίες, ντοκιμαντέρ, ειδήσεις), παρά το πλήθος εκπομπών για να γεμίσει ο τηλεοπτικός χρόνος που περιλαμβάνουν πολλές προχειροδουλειές, εκπομπές τζόγου, είτε βάρβαρα ριάλιτι.

  • 16 Νοεμβρίου 2013, 09:11 | Δημήτρης Περδικάκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δεοντολογία-Αντικειμενικότητα-Όχι σόου και απασχόληση του κόσμου με ασήμαντα παραβλέποντας τα ουσιώδη.
    Να μην γίνει ο ντελάλης και το φερέφωνο της εκάστοτε κυβέρνησης και κόμματος όπως η ΕΡΤ! Απλά να παρουσιάζει τις ειδήσεις.Το πόσα κανάλια θα έχει η ΝΕΡΙΤ είναι εντελώς διάφορο από τον αριθμό του προσωπικού και το κόστος. Είναι τεχνολογικό το θέμα. Ας μην λειτουργούμε σοβιετικά που κάθε πρόγραμμα έχει δικούς του διευθυντές γραφεία και κρατικοδίαιτη κουστωδία! Ένας Η/Υ και ένας χειριστής αρκούν για την συντήρηση ενός ακόμη προγράμματος(εκπαιδευτικά ντοκυμαντέρ ιστορικά βίντεο και περιεχόμενο που έρχεται έτοιμο ούτως η άλλως από την αγορά ή το αρχείο)!Το κόστος είναι ελάχιστο,όχι στο διεφθαρμένο μοντέλο της ΕΡΤ που ψάχναν ευκαιρία για να αυξήσουν τον προϋπολογισμό αυξάνοντας και το χαράτσι στον κακόμοιρο τον Έλληνα από τα 30 στα 50 Ευρώ το 2004 με πρόσχημα την ΕΡΤ digital.

  • 15 Νοεμβρίου 2013, 12:15 | Αμαλία Κωνσταντινέα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Τα ενημερωτικά και ειδησεογραφικά προγράμματα δεν πρέπει να διέπονται από τους κανόνες των ιδιωτικών καναλιών και την αγωνία για τις «μετρήσεις». Αυτό που πρέπει να διαφοροποιεί την δημόσια τηλεόραση και ραδιοφωνία είναι η νηφάλια ενημέρωση, το αυξημένο κύρος, η απουσία κραυγών και show. Σε μεγάλο μέρος αυτό το είχε επιτύχει το πρώτο πρόγραμα της ΝΕΤ στο ραδιόφωνο.
    Όχι εκπομπές με παραπάνω από δύο καλεσμένους!Το καλύτερο θα ήταν με ένα καλεσμένο κάθε φορά και αυστηρή αντιμετώπιση. Όχι να λέει ο καθένας το ποίημά του, αλλά να αναγκάζεται να απαντάει επί της ουσίας στις ερωτήσεις που του υποβάλλονται.
    Όσον αφορά τα ψυχαγωγικά προγράμματα, νομίζω οτι η περσινή σαιζόν ήταν μακράν η κορυφαία, με σειρές αξιώσεων (Πύργος Downton, Επειγόντως τη Μαμή κλπ.) Να προβάλλονται αξιόλογες ξένες ταινίες σε λογικές ώρες (π.χ. 21:00-23:00, ή 22:00-24:00)
    Όσον αφορά τις αθλητικές εκπομπές, να μην επικεντρώνεται μόνο στο ποδόσφαιρο, αλλά να ασχολείται με μεγάλη γκάμα σπόρ, για τα οποία κατά καιρούς να αναλύονται και οι κανόνες που τους διέπουν.

  • 15 Νοεμβρίου 2013, 05:22 | Κωστής
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    είστε πολύ μάγκες!!!

    :D

    βάλατε στη ΔΤ

    φιλοσοφική ανάλυση του ΕΙΝΑΙ, του ΕΓΩ, του ΕΑΥΤΟΥ

    τι είναι η προσωπικότητα, τι την διαμορφώνει,

    τι είναι η ηθική; είναι απόλυτη;

    τι ανήκει στο ΕΓΩ μου;

    παράδειγμα: o Παρθενώνας ανήκει περισσότερο σε ένα Σουηδό
    αρχαιολάτρη αρχιτέκτονα που την μελετά μια ζωη ή σε έναν Έλληνα
    που δεν την έχει επισκεφτεί; Ανήκει στον συγκεκριμένο Έλληνα τελικά
    ο Παρθενώνα ή στην ιδέα «Έλληνας». Μια ιδέα ευρύτερη, μια ιδέα
    καθαρά πολιτισμικών αξιών.

    Η έκφραση: «Οσο εσείς οι ξένοι τρώγατε μπανάνες στα δέντρα,
    εμείς χτίζαμε Παρθενώνες»

    ξέρω ρίχνω το επίπεδο,

    αλλά ΕΓΩ είμαι ο πρόγονός μου;

    έχει περισσότερη αξία η Υλική γενετική κληρονομιά
    ή Πολιτισμική;

    λεω και δικές μου ιδέες,

    αλλα στην ΔΤ είχατε σε πλαίσιο συνέντευξης τέτοια θέματα.

    Όμως επειδη μελετώ και στατιστική μα και τέχνες,
    ξέρω πως είναι πολύ βαρετό ο μέσος Έλληνας να δει
    έναν γέρο να μιλά, μέσα στο σπίτι του που έχει
    αισθητική του 1950.

    εγω το είδα, γιατί διάβαζα σχετικά θέματα από πρίν.

    όμως στην τελεόραση, πρέπει να μην βάζεις μόνο
    παλία ντοκυμαντερ.

    Πρέπει να κάνουμε διαλόγους, χωρίς φωνες – φυλοσοφικές συζητήσεις

    με θεματολογία ΔΟΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΡΙΝ.

    Μέσα να είναι και ερωτικά κοριτσια νεα.

    Θα μου πεις, μα είναι δυνατόν στην τηλεόραση
    να μετρά η ομορφιά των σκηνικών;
    είναι δυνατόν να έχουμε και νέους – νέες μεταπτυχιακές
    και όμορφες να μιλουν;

    Αυτο είναι κάτι όμορφο, κάτι που θα τραβήξει κόσμο,
    η ομορφιά έχει σχέση με το δέλεαρ, κι αυτό υποσυνείδητα είναι ανήθικο.

    Πχ ένας καλεσμένος έτυχε να μιλά για το θέμα

    ανάλυση του «ΕΥΑΤΟΥ» και ταύτιση του «ΕΓΩ» με ιδέες

    του περιβάλλοντος.

    πιο καλά να έχουμε ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ,

    που να έχει ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ να ορίσει ένα πλαίσιο κουβέντας.

    ακόμη και σεναριογράφο!!!

    ναι, το ξέρω, είναι πολύ αστείο να είσαι επαγγελματιστής και σωστός.

    Στη Γαλλία, φιλοσοφική διάλογοι,
    εχουν πάντα καλεσμένους, μα πίσω απ την κάμερα
    υπάρχει και σεναριογράφος (πράγμα εντελώς απαράδεκτον, εφ όσον είσαι ορθό και επαγγελματικότατο)

    ο σεναριογράφος, γράφει κείμενα που λέει εκφωνητης
    (με ωραία φωνη – ήπια συνήθως)

    επίσης – παρ ότι δεν «λογοκρίνει» τους ομιλητές

    έμμεσα θέτει πλαίσια στην κουβέντα (αυτό γίνεται πχ σταδιακά,

    γιατι ο καλεσμένος πρέπει να δει την εκπομπη και σα θεατης)

    και στην Ελλάδα τα κάνουμε αυτα – να έχουμε
    σκηνοθέτες, σεναριογράφους, αλλα οι Έλληνες είναι πολύ καλοι
    άνθρωποι… πολλοί χαλαροί…

    πρέπει ο σκηνοθέτης και ο σεναριογράφος
    να επιχρωματίζει ήπια μεν, αλλα πρέπει λίγο να δίνει υφος

    αλλιώς ΔΕΝ ΘΑ ΒΛΕΠΕΙ ΑΡΚΕΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ!!

    (συγγνωμη που λεω και ειρωνιες μερικες φορες – σας πειράζω, μη θυμωνετε!!!)

    θέλουμε μια «φιλοσοφική» εκπομπη

    με πιο νέους σκηνοθέτες και σεναριογραφους

    και με άποψη μοντέρνα,

    επίσης να γίνεται διάλογος

    ΚΑΙ με άτομα ερωτεύσιμα στο πλατό,

    πχ να είναι ο 70άρης καθηγητής και δίπλα

    ένα όμορφο πλάσμα με μεταπτυχιακό και να μιλάνε.

    Ξέρω πως είναι απαίσια η ομορφιά, κι ότι είναι
    απαράδεκτο να έχουμε τηλεθέαση σε φιλοσοφικές
    εκπομπές… Να πάλι ειρωνικός γίνομαι.

    Να δω βρε παιδιά ένα ντανταιστικό – οικονομικό πλατο,
    μα μοντέρνο, με φιλοσοφους σε διάλογο

    με θεματολογία

    πχ η Ερτ τα έχει κάνει ΟΛΑ όσα λέω

    απλα εγω λεω να παρει καλα στοιχεία και να τα ενωσει σε μια

    νεα εκπομπη

    Η ζωη είναι αλλου, μονόγραμμα, στα ακρα όλα αυτα
    έχουν στοιχεία που λέω,

    απλά χρειάζεται μια νεα εκπομπη

    με θέμα συγκεκριμένο κάθε φορά

    πχ Ο ΕΑΥΤΟΣ μια φορα, την άλλη Επιρροή της Τέχνης στην Ελληνικη σκέψη

    φιλοσοφικα και πολιτικα, κτλ

    να ορίσουμε πλαίσια,

    μα θέλει ΟΜΑΔΑ

    σκηνοθετη και σεναριογράφου

    ναι ναι – και σεναριογραφου

    η τηλεοραση ειναι ενα προιον, είναι κατι σαν θεατρο,

    για να πουλήσεις θέλει κάποιο πλαίσιο και δομή

    – κι ωραίο interio design, εσωτερικη διακόσμηση

    Οχι ακραία διακόσμηση που καλύπτει τα πρόσωπα.

    πχ μ΄αρεσε ο διάκοσμος του η ζωή είν’ αλλου.

    το στα Ακρα έχει πολυ dark interior design,

    που είναι 100% ορθό για το προσωπικό ύφος του «ΣΤΑ ΑΚΡΑ»

    μα εδω μιλάμε για κάτι με περισσότερο διαλογο μεταξυ ατόμων,

    κι όχι ανάλυση το ενός ΕΓΩ.

    ——

  • 15 Νοεμβρίου 2013, 00:42 | Καραμέτσιος Ευάγγελος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Οι πάντες ομολογούν, αλλά κατεξοχήν οι συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων γνωρίζουν πραγματικά πόσο μεγάλη ζημιά προκάλεσαν τα κρατικά και ιδιωτικά ΜΜΕ στους νεοέλληνες σε όλους τους τομείς του νεοελληνικού βίου και πολιτισμού.
    Η αρχή του κακού εντοπίζεται κυρίως στο βασικό όργανο επικοινωνίας, στη γλώσσα μας και σ’ αυτό θα μείνω. «Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου, πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;» δεν έλεγε ο εθνικός μας ποιητής;
    Η γλώσσα μας, η ελληνική, έχει τους κανόνες της (γραμματική, σύνταξη, λεξιλόγιο – λεξικό). Επομένως ο λόγος της ΔΤ οφείλει να είναι σύμφωνος με τους κανόνες αυτούς, ώστε και εύληπτος να είναι από τους ακροατές – θεατές των διαφόρων στρωμάτων της κοινωνίας μας και να λειτουργεί ως υπόδειγμα για πολλούς από αυτούς, για όλους μας. Για να επιτευχθεί αυτό σε απόλυτο βαθμό πρέπει στο εξής όλοι οι άνθρωποι που θα εργάζονται στη ΔΤ (κυρίως δημοσιογράφοι, παρουσιαστές, συγγραφείς κ.ά., των οποίων ο λόγος θα φτάνει άμεσα ή έμμεσα στον ακροατή –θεατή) να είναι άριστοι γνώστες της ελληνικής γλώσσας. Προτείνω μάλιστα να συσταθεί μόνιμη επιτροπή από ειδικούς επιστήμονες (π.χ. φιλόλογο, γλωσσολόγο, του κλάδου της ορθοφωνίας, κλπ.) οι οποίοι θα παρακολουθούν, θα ελέγχουν και τελικά θα κρίνουν την καταλληλότητα ή όχι των εργαζομένων της ΔΤ στο συγκεκριμένο τομέα.
    Πρέπει οι εργαζόμενοι στη ΔΤ να τιμούν τη γλώσσα μας, αυτή που μας την έδωσαν ελληνική· διαφορετικά κάποιοι από αυτούς τα μακαρονοειδή σχήματα, τους σολοικισμούς, τις ξενόγλωσσες σφήνες, το «λεξιλόγιο των εκατό λέξεων» κ.ά. -αυτά ας πάνε να τα πουλήσουν στους διπλανούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς.
    Στο θέμα της γλώσσας οφείλουμε να είμαστε α π ό λ υ το ι. Η ΔΤ επομένως είναι υποχρεωμένη να εκπέμπει λόγο ελληνικό, σαφή και κατανοητό από/προς όλους τους Έλληνες πολίτες.

    Καραμέτσιος Ευάγγελος, 15.11.2013

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 22:05 | Παναγιωτης Κασσαβετης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το κλεισιμο της Ε.Ρ.Τ δημιουργησε και δημιουργει πολλες αντιδρασεις
    στο εσωτερικο αλλα εβλαψε και την εικονα της χωρας στο εξωτερικο.
    Ητανε μια κακη αποφαση κακων ερασιτεχνων εργοδοτων.
    Η Ε.Ρ.Τ οπως και η Ε.Ρ.Τ-3 πληρουνε ολα τα εχεγγυα που πρεπει να εχει ενας δημοσιος ραδιοτηλεοπτικος φορεας.Ποιοτικη και αξιοπιστη ενημερωση,πολιτισμο,ψυχαγωγια,επιμορφωση του πολιτη.Το προβλημα της
    Ε.Ρ.Τ ητανε οι ανεπαρκεις πολλες φορες Διοικησεις της.
    Η μεταβαση απο το Ε.Ι.Ρ.Τ στην Ε.Ρ.Τ Α.Ε εγινε με σωστο σχεδιασμο, με εμφανη τα αποτελεσματα στην ποιοτητα των προγραμματων της.
    Νομιζω οτι το κλεισιμο της Ε.Ρ.Τ θα ακολουθει σαν φαντασμα την ΝΕΡΙΤ
    μεχρι που θα την αφομοιωσει,και η νεα Ε.Ρ.Τ θα αναγεννηθει.Διοτι η δημιουργια της ΝΕΡΙΤ ειναι αποτελεσμα μιας εν πανικω βιαιης ενεργειας που προσεβαλε τους εργαζομενους αυτης αλλα και τον Ελληνα πολιτη.

    Ελληνικη Ραδιοφωνια Τηλεοραση
    Τρεις λεξεις με νοημα διαχρονικο, με αποδοχη και σεβασμο τοσο στη
    χωρα μας οσο και στο εξωτερικο.

    Ευχαριστω Π.Κ

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 17:33 | bastheos
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ΔΤ πρέπει να είναι το ελληνικό euronews.

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 12:03 | Γ.Μ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η πρόσκλησή σας για προτάσεις των πολιτών είναι κατά τη γνώμη μου το’λιγότερο υποκριτική και προσχηματική. Δεν είναι Διαβούλευση!
    Οφείλατε να παρουσιάσετε σε δημόσιο διάλογο τη δική σας ποιοτική πρόταση δημόσιας τηλεόρασης και σε αυτήν να ζητήσετε τις απόψεις μας. Να γνωστοποιηθούν έτσι και οι δικές σας προθέσεις και ικανότητες, να κριθούν και σχολιαστούν και αυτές.
    Το σύστημα το οποίο σας όρισε, έκλεισε με αυταρχικό και παράνομο τρόπο την ΕΡΤ, ενώ μπορούσε άν πραγματικά ήθελε,να την εξυγιάνει και να αναβαθμίσει το ήδη πολύ καλό πρόγραμμά της.Ταυτόχρονα ευνοεί με σκανδαλώδη τρόπο τα ιδιωτικά ΜΜΕ (τους ιδιοκτήτες τους!), στα οποία στηρίζεται και τα οποία εκπέμπουν κατευθυνόμενη «ενημέρωση» και προγράμματα, στην πλειονότητά τους προσβλητικά για τον πολιτισμό της χώρας. Υποκουλτούρα είναι ίσως η κατάλληλη λέξη.
    Τέλος, πώς δέχεστε να λειτουργείτε για έναν φορέα, δήθεν «νέο» και «σύγχρονο», με τόσο ανόητο τίτλο, ΝΕΡΙΤ !!!

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 10:30 | Νίκos Φανουράκης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1.1 Τι σημαίνει για εσάς αμερόληπτη, πολυφωνική, υψηλού επιπέδου ενημέρωση;
    Η σωστή και αμερόληπτη ενημέρωση παρουσιάζεται έξω και πάνω από τα γεγονότα, απλά, περιεκτικά, χωρίς υπερβολές, χωρίς παράθυρα, χωρίς πολιτικούς. Σύντομα δελτία ειδήσεων με εξωστρέφεια, περισσότερα νέα από όλο τον κόσμο.
    Οι συντάκτες και παρουσιαστές συχνά παίρνουν θέση απροκάλυπτα με πληθώρα παραδειγμάτων στην Ελλάδα της τωρινής κρίσης. Πρόσεξα πχ. να λένε ότι ο Σόιμπλε έβριζε τους Ελληνες σε κάποια δήλωση του, τη διάβασα προσεκτικά, έλεγε κάποια πράγματα που δεν μας συμφέρουν, αλλά καμία βρισιά.
    Θεωρώ ότι χρειάζεται διαρκής έλεγχος και αξιολόγηση συντακτών και παρουσιαστών από τη διοίκηση. Αξιολόγηση του επιπέδου ενημέρωσης από ειδικούς διεθνούς κύρους κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
    Κυρίως όμως η επιλογή προσώπων με βαθειά παιδεία και επαγγελματισμό.

    1.2. Με ποια στρατηγική μπορεί η δημόσια τηλεόραση να προσελκύσει το ευρύ κοινό στα προγράμματα ειδήσεων, επικαιρότητας, και σε θέματα με ιδιαίτερη διεθνή και τοπική σημασία;
    Να λαμβάνει σοβαρά υπόψη την ακροαματικότητα, όχι ότι θα εξαρτάται η κάθε εκπομπή αποκλειστικά από τα νούμερα τηλεθέασης, όμως πρέπει να είναι ελκυστική, με φρεσκάδα και έξυπνες ευχάριστες εκπομπές. Περιμένω τη ΝΕΡΙΤ να είναι πιο ζωντανή από την ΕΡΤ που σε μερικές εκπομπές έδινε την εντύπωση ότι ήταν γερασμένη και δεν ενδιαφερόταν για τον τηλεθεατή.
    1.3. Με τι μεθόδους και με τι είδους ραδιοτηλεοπτικό περιεχόμενο μπορεί η δημόσια ραδιοτηλεόραση να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση των κοινοβουλευτικών διαδικασιών από τους πολίτες, στη βελτίωση της πληροφόρησης και στην αύξηση της συμμετοχής τους στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών;
    Θεωρώ ότι δεν πρέπει να δίδεται τόση βαρύτητα σε αυτό το θέμα. Δεν συμφωνώ με τη διοργάνωση εκπομπών για τις διαδικασίες της Βουλής, το αντίθετο μάλιστα. Περιορίστε την κυριαρχία των πολιτικών. Δίνοντας τους τόση σημασία άθελα σας τους δίνετε βήμα για πομπώδεις εμφανίσεις, λαικισμό και εντυπωσιασμό.
    Για τις διαδικασίες της Βουλής αρκεί το κανάλι της Βουλής, το οποίο εξάλλου πολύ λίγοι παρακολουθούν και ελάχιστοι καταλαβαίνουν. Θεωρώ απαράδεκτο να παρουσιάζει η ΝΕΡΙΤ ζωντανά μια συνεδρίαση της Βουλής (συνήθως ανιαρή) ενώ αυτή παρουσιάζεται και από άλλο κανάλι. Αυτό γινόταν συχνά με την ΕΡΤ (της οποίας ήμουν φανατικός οπαδός), με εξόργιζε η αδιαφορία της για τους τηλεθεατές.
    Ως προς την πληροφόρηση για τους θεσμούς ο καλλίτερος τρόπος είναι οι σοβαρές συζητήσεις σε επίπεδο όμως επιστημονικό, εκλαικευμένο. Υπάρχει πλούτος ανθρώπων που αποπνέουν ποιότητα και μπορούν να μιλήσουν απλά και κατανοητά. Και πάλι προσοχή. Μακριά από τους πολιτικούς, αποφύγετε τους για να μην εκφυλιστεί η πληροφόρηση σε βήμα φτηνής προβολής και εντυπωσιασμού
    1.4 Τι σημαίνει για εσάς μια δημόσια ραδιοτηλεόραση ανοικτή στην κοινωνία
    Να ακούει σε διαρκή βάση και να ενθαρρύνει προτάσεις, σκέψεις, ιδέες πολιτών και να διοργανώνει εκπομπές με βάση τις προτάσεις τους. Θεωρώ αυτήν εδώ την πρωτοβουλία για ανοιχτή διαβούλευση ένα πολύ καλό παράδειγμα ανοίγματος στην κοινωνία των πολιτών. Προτείνω μόνιμη ιστοσελίδα της ΝΕΡΙΤ ανοιχτή σε προτάσεις των πολιτών και να δίδεται δημοσιότητα της δυνατότητας αυτής.

    Γενικά. α) Εξωστρέφεια: Πολύ σημαντική σε όλες τις κατηγορίες εκπομπών, να ανοιχτεί στον κόσμο. Πώς ζει, εργάζεται, διασκεδάζει, σκέφτεται η διεθνής κοινότητα, άλλοι λαοί. Εκπομπές που πλαταίνουν τη σκέψη, ο τηλεθεατής ξεφεύγει από τον επαρχιωτισμό και καταλαβαίνει τη θέση του και τη θέση της χώρας μέσα σε όλο τον κόσμο.
    β) Ενημερωτικές, επιμορφωτικές εκπομπές: Συνέχιση της πολιτικής τέτοιων εκπομπών της ΕΡΤ και προσθήκη περισσότερων. Πολύ καλές εκπομπές της ΕΡΤ, όπως οι «Ανιχνεύσεις», «Στα Ακρα», «Ανταποκριτές» κλπ., και ακόμη ντοκυμαντέρ ποιότητας (BBC, Deutsche Welle κλπ.).
    γ) Οργάνωση-Διοίκηση: Ολα τα παραπάνω έχουν αξία και ξεκινούν από την ανεξαρτησία της ΝΕΡΙΤ. Να σπάσει ο ασφυκτικός εναγκαλισμός των πολιτικών που στραγγαλίζει την ελευθερία της έκφρασης και του προγραμματισμού.
    Εργαζόμενοι: Ολοι με συμβάσεις, καμία μονιμότητα. Πρόεδρος και Διοικητικό Συμβούλιο επιλέγονται από ανεξάρτητο σώμα, καμία ανάμιξη κομμάτων και πολιτικών.
    Ονειρεύομαι μια διοίκηση, Πρόεδρο ή Διευθυντή, που θα μπορούσε να πει σε όποιον προσπαθήσει να επέμβει, Υπουργό, Πρωθυπουργό κλπ.: « Κοίταζε τη δουλειά σου». όπως είχε πει ο Δ/ντής του BBC στη Θάτσερ.
    Τέλος, να μην ξεχνά η ΝΕΡΙΤ ότι πληρώνεται από το λαό και απευθύνεται σε αυτόν, να τον σέβεται και να τον ενημερώνει τακτικά για τις εκπομπές της.

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 03:51 | Ευάγγελος Λάμπρου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η αλήθεια είναι ότι η ΕΡΤ είχε καταντήσει τα τελευταία χρόνια ένα προϊόν που απευθυνόταν κυρίως σε συντηρητικούς και σε μεγάλους σε ηλικία τηλεθεατές. Οι όποιες αξιόλογες προσπάθειες για νεανικές και δραστήριες εκπομπές πχ «Μένουμε Ελλάδα» ήταν πραγματικά ελάχιστες. Οι νέοι άνθρωποι είχαν γυρίσει την πλάτη στην ΕΡΤ καθώς θεωρούσαν ότι επρόκειτο για κάτι το οποίο δεν ήταν φτιαγμένο γι αυτούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καρπώνονται την στάση αυτή των νέων τηλεθεατών τα ιδιωτικά κανάλια με προγράμματα πραγματικά σκουπίδια. Επιπλέον υπήρχε – και υπάρχει- η αντίληψη στους νέους ανθρώπους ότι πρόκειται για άντρο διαφθοράς και κακοδιαχείρισης το οποίο πληρώνεται από τον ελληνικό λαό, ένα μέρος όπου επικρατεί η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία,η σπατάλη, το ρουσφέτι και η αδιαφάνεια στο μέγιστο βαθμό. Όλα αυτά αποδείχτηκαν πέρα για πέρα αληθινά όταν ήρθε η ώρα του απολογισμού. Κατά βάθος θεωρώ ότι όλοι οι Έλληνες γνώριζαν τι συμβαίνει στην ΕΡΤ ωστόσο οι όποιες διαμαρτυρίες τους προέρχονταν από την πίκρα για την πτώση του δικού τους βιοτικού επιπέδου.
    Για να μην μακρηγορώ θα ήθελα να κάνω μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση η οποία έχει δυο αντικειμενικούς στρατηγικούς στόχους:

    Ο πρώτος είναι το να γίνει η ΕΡΤ αρεστή στους νέους τηλεθεατές με κατάλληλα προγράμματα και νέα φρέσκα καταρτισμένα και ακομμάτιστα πρόσωπα και να πετύχει με χαμηλό κόστος να επανδρωθεί κατάλληλα σε θέσεις κλειδιά.

    Ο δεύτερος είναι να μειώσει κατά πολύ τα λειτουργικά της κόστη, και να επιτύχει σε βάθος χρόνου την ανεξαρτησία της και αδιαμφισβήτητη σαν κρύσταλλο διαφάνεια σε ότι αφορά την πρόσληψη δημοσιογράφων.

    Προτείνω λοιπόν να αξιοποιηθούν οι απόφοιτοι των τριών τμημάτων Επικοινωνίας, Μέσων και Δημοσιογραφίας σε Πάντειο, Καποδιστριακό και Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο αντίστοιχα.
    Αυτό θα μπορούσε να γίνει με την θεσμοθέτηση αμειβόμενης με βασικό μισθό πρακτικής άσκησης στην ΝΕΡΙΤ στα πρότυπα των Ιατρών των αποφοίτων των άνω τμημάτων. Στη συνέχεια μετά από αξιολόγηση και εξετάσεις θα προσλαμβάνονται όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις. Με τον τρόπο αυτό η ΝΕΡΙΤ θα επανδρωθεί με αξιόλογο και ελπιδοφόρο δυναμικό συμπιέζοντας δραματικά τα κόστη λειτουργίας της. Και βέβαια η εισαγωγή στις σχολές των σπουδαστών με Πανελλήνιες Εξετάσεις θα εξασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας. Επιπλέον, θα αξιοποιηθεί καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα αποκτήσει πρακτική εμπειρία συνεισφέροντας στην παραγωγή αξιόλογου νεανικού προγράμματος. Ας μην ξεχνάμε ότι το δυναμικό αυτό μορφώθηκε με χρήματα του Ελληνικού λαού που χρηματοδοτεί τα πανεπιστήμια. Η λύση είναι εδώ, είναι έτοιμη, καταρτισμένη πληρωμένη από τον ελληνικό λαό. ΝΕΡΙΤ, νεανική, ορμητική με συμπιεσμένο κόστος με νεαρούς επιστήμονες από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Τολμήστε το!

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 00:17 | Κώστας Α
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Μερικές απλές παρατηρήσεις με αφορμή τη διαβούλευση για τη δημόσια τηλεόραση.

    Αν θα ήθελε κανείς πολύ σχηματικά να αναφέρει τα τρία μεγάλα κακά της μέχρι πρότινος “κρατικής” και κατά άλλους δημόσιας τηλεόρασης, θα μπορούσε να τα συνοψίσει στα εξής:

    1. Κομματοκρατία και εξάρτηση από την εκάστοτε κυβέρνηση.
    2. Συνδιοίκηση από τους συνδικαλιστές και ιδιοκτησιακή αντίληψη ορισμένων “παλιών”.
    3. Υποταγή στο “lifestyle” της ιδιωτικής τηλεόρασης και στα απομεινάρια του.

    Από τη στιγμή λοιπόν που δεν έχουμε να κάνουμε με μια “παρθενογένεση” αυτά τα τρία βάσανα θα πρέπει να γιατρευτούν στο μέλλον, αν θέλουμε να έχουμε μια πραγματικά ευρωπαϊκή, ανοιχτή, σύγχρονη τηλεόραση.

    1. Είναι προφανές ότι όλοι οι κυβερνώντες θεωρούσαν την εκάστοτε δημόσια τηλεόραση ως προνομιακό πεδίο δράσης. Θεωρούν ακόμα ίσως ότι πρέπει να μπορούν να βγαίνουν σε αυτή όπως θέλουν και όποτε θέλουν. Ιδανικά για αυτούς χωρίς αντίλογο. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σταματήσει, ειδικά τώρα που μετά τα γεγονότα που έχουν προηγηθεί έχει υπάρξει και αύξηση της καχυποψίας των πολιτών για το υπό δημιουργία νέο μόρφωμα. Θα μπορεί στη ΝΕΡΙΤ να υπάρξει πλήρης δημοσιογραφική ελευθερία; Θα μπορούν οι συντάκτες να κάνουν “είδηση” την όποια προσπάθεια παρέμβασης στο έργο τους; Θα μπορούν να ασκήσουν κριτική ακόμα και στον ίδιο τον πρωθυπουργό; Στη γερμανική δημόσια τηλεόραση υπάρχουν για παράδειγμα εκπομπές, που φτάνουν να σατιρίσουν την κυρία Μέρκελ. Εδώ μπορεί να το ανεχθεί η οποιαδήποτε εξουσία; Και υπάρχουν άνθρωποι που είναι διατεθιμένοι να το κάνουν; Η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει ότι συχνά οι διορισμένοι υπεύθυνοι του ενημερωτικού τομέα είναι “βασιλικότεροι του βασιλέως”, ενώ οι απλοί συντάκτες από ένστικτο επιβίωσης και μόνο έχουν την τάση να αυτολογοκρίνονται. Θα πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα να διασφαλιστεί η δημοσιογραφική ελευθερία και σοβαρότητα μέσα από ένα κώδικα δεοντολογίας και άλλες ασφαλιστικές δικλείδες. Το να υπάρχει ας πούμε υπουργός αρμόδιος για τη δημόσια τηλεόραση, αυτομάτως μειώνει την καλή μαρτυρία της, όσο καλές προθέσεις μπορεί να έχει ο καθένας. Η δημόσια τηλεόραση μπορεί να κερδίσει πολύ γρήγορα το στοίχημα της αξιοπιστίας απέναντι στα ιδιωτικά κανάλια, για τα οποία ο μέσος πολίτης γνωρίζει ότι δεσμεύονται με άλλες δουλείες.

    2. Η διασφάλιση των συνδικαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων είναι κάτι άλλο από τη “συνδιοίκηση”. Η δημόσια τηλεόραση ανήκει προφανώς σε όλο τον ελληνικό λαό και αυτόν θα πρέπει να εξυπηρετεί. Δεν ανήκει στους εργαζόμενούς της, όσο συχνά και αν ακούστηκε αυτό τον τελευταίο καιρό. Σε μια περίοδο, που πλήττεται ολόκληρη η κοινωνία από την κρίση, που δοκιμάζονται και επαγγελματίες του χώρου εκτός ΕΡΤ-ΔΤ-ΝΕΡΙΤ δεν γίνεται να κυριαρχούν συντεχνιακές αντιλήψεις, ούτε μπορούν κάποιοι να αποφασίζουν εξ’ ονόματος του συνόλου των εργαζομένων και να μιλούν διαρκώς ως “εκπρόσωποί” τους. Το ίδιο ισχύει και στο επίπεδο της εσωτερικής λειτουργίας. Προφανώς και όταν παγιώνονται κάποιες καταστάσεις κάποιοι δεν θέλουν να ξεβολευτούν. Αυτό που άκουγε κανείς σε συζητήσεις μέσα στην ΕΡΤ ήταν πάντα ότι “θα πρέπει να την κλείσουμε και να την ξανανοίξουμε”. Ακολουθούσε όμως πάντα η διαπίστωση “πάλι στο ίδιο σημείο θα καταλήξουμε”. Υπήρχε πάντα μια λογική, που θύμιζε το περίφημο “ο παλιός είναι αλλιώς του στρατού”. Σταδιακά αναπτυσσόταν ένας υπερτροφικός μηχανισμός, μερικοί κακώς εννοούμενοι “παλιοί” θεωρούσαν ότι μπορούν να επιλέγουν τι και πότε θα το κάνουν, οι συμβασιούχοι ήταν που έκαναν τις βρωμοδουλειές και όλοι “ζούσαν το μύθο τους”. Το νέο σχήμα δε μπορεί να στηριχτεί και πάλι στην ίδια λογική. Χρειάζεται να υπάρχει κάποια δυνατότητα ελέγχου, αξιολόγησης, αναζωογόνησης του δυναμικού. Δε μπορεί να υπάρχουν ούτε φέουδα, ούτε νεκρές ζώνες.

    3. Ολα αυτά δε μπορούν να τα κάνουν φυσικά οι άνθρωποι, που αντιμετώπιζαν την ΕΡΤ ως μαγαζάκι τους αλλά ούτε και κείνοι, που ξεβράστηκαν από την ιδιωτική τηλεόραση της χειρότερης εποχής της. Τέτοια πειράματα τα ζήσαμε και είδαμε που οδήγησαν. Η δημόσια τηλεόραση δε μπορεί να περιμένει τα δελτία των ιδιωτικών καναλιών για να διαμορφώσει το δικό της. Δε μπορεί να αντιγράφει τις εκπομπές και την αισθητική τους. Ο κόσμος περιμένει κάτι διαφορετικό, χωρίς κραυγές και εντυπωσιασμούς. Δε μπορεί η ΝΕΡΙΤ να γίνει ένα κακέκτυπο των ιδιωτών, όπως έφτασε σε κάποιες εποχές να θυμίζει η ΕΡΤ. H νέα δημόσια τηλεόραση φυσικά και θα πρέπει να θέλει να είναι ανταγωνιστική αλλά όχι ακολουθώντας τους άλλους. Θα πρέπει να προπορεύεται. Να ανοίξει σε ολόκληρη την κοινωνία. Να προβάλει καλλιτέχνες και δημιουργούς και όχι περσόνες του lifestyle. Να δώσει δυνατότητες σε νέους παραγωγούς, σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές. Να έχει εκπομπές για όλες τις ηλικίες. Να μη φοβάται να δοκιμάσει καινούρια πράγματα. Να αξιοποιήσει το ελληνικό χιούμορ και να εγκαταλείψει τη σοβαροφάνεια, που συχνά καταλήγει φαιδρή στα μάτια των τηλεθεατών. Η δημόσια τηλεόραση θα πρέπει επίσης να έχει πάντα στο μυαλό της και τα εκατομμύρια των τηλεθεατών της εκτός Ελλάδας, που την έχουν στερηθεί εδώ και μήνες. Η δορυφορική δημόσια τηλεόραση θα πρέπει να είναι κεντρικό σημείο αναφοράς του νέου μορφώματος και όχι ένα παραμάγαζο, ούτε πάρκινγκ όσων πέφτουν σε δυσμένεια.
    Tέλος η νέα δημόσια τηλεόραση θα πρέπει να συνεχίσει την πολύ αξιόλογη προσπάθεια που είχε ξεκινήσει ήδη από την ΕΡΤ για μια ζωντανή παρουσία στο διαδίκτυο, μέσω ενός έγκυρου και άμεσου ιστοχώρου, προβολής των προγραμμάτων της μέσω web-tv, προώθησης του συνεχούς διαλόγου μέσω ανοικτών σελίδων, παροχής δυνατοτήτων δημοσίευσης σε νέους δημιουργούς. Το “Ι” της ΝΕΡΙΤ δεν θα πρέπει να μείνει κενό γράμμα, αλλά να επιβεβαιώνεται καθημερινά και να καθιερώσει τα πρότυπα για το πάντρεμα της τηλεόρασης με το διαδίκτυο στην Ελλάδα.

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 00:55 | George
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ελπίζω το κανάλι υψηλή ευκρίνειας HD να ανοίξει πολύ γρήγορα, είναι κρίμα εκτός από εκπομπές σκουπίδια να έχουμε και χάλια εικόνα…

  • 14 Νοεμβρίου 2013, 00:54 | Βασίλης-Φοίβος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Θα προτιμούσα να υπήρχε ένα καλό πρωινό μαγκαζίνο όπου θα διαβάζονται οι τίτλοι εφημερίδων και θα λέγονται οι ειδήσεις από όλον τον κόσμο χωρίς πολλές αναλύσεις και σπέκουλες (να μην αναμασώνται τα ίδια θέματα όλη την ώρα). Επίσης να μην προσκαλούνται ολόκληρα πάνελ πολιτικών-οικονομολόγων-νομικών κάθε μέρα, αν χρειάζεται, να προσκαλείται ένας μόνο και να συνομιλεί με τον/την δημοσιογράφο. Θα ήθελα τα δελτία ειδήσεων να είναι μικρής διάρκειας με σφαιρική παράθεση των στοιχείων χωρίς ερμηνείες από τους δημοσιογράφους και να περνάνε slides με τίτλους από διεθνή πρακτορεία ειδήσεων. Να αποκλείονται θέματα «lifestyle» (όπως η εξοργιστική αναμετάδοση του βρετανικού βασιλικού ζεύγους), κακής ποιότητας δημοσιογραφικά κλισέ και τακτικές εντυπωσιασμού. Σαν θεματολογία να βασιστείτε περισσότερο στα καλλιτεχνικά, κοινωνικά, επιστημονικά-τεχνολογικά-ακαδημαϊκά, οικονομικά-business, αθλητικά (προσέξτε, όχι μόνο ποδοσφαιρικά) θέματα ενώ θα πρότεινα να έχετε και αρκετά ρεπορτάζ σε σχέση με τα βιβλία, το διαδίκτυο, ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, την οικολογία και την υγεία πάντα με σοβαρότητα και αποστασιοποίηση. Επίσης, εκσυγχρονίστε το teletext.
    Θα ήθελα να βασιστείτε περισσότερο και στην διαδικτυακή σελίδα σας όπου θα σας πρότεινα τα άρθρα να παρουσιάζονται με εικόνες και βίντεο όπου αυτό είναι δυνατόν και να είναι κομψά δομημένα (όπως σε bloggs σαν το LIFO και το Athensvoice) αλλά να παρουσιάζονται και κάποιες ενδιαφέρουσες «γνώμες» ή κείμενα όπως στο NewYorker, Reuters, Zeit, TED talks και άλλα. Οι ραδιοφωνικές εκπομπές με συνεντεύξεις και αναλύσεις θα ήθελα να υπάρχουν και με την μορφή podcasts και η δημόσια τηλεόραση να προβάλλεται και μέσω ίντερνετ (web-tv).
    Εκτός της υψηλής ποιότητας περιεχομένου, θα ήθελα τα λογότυπα, τα sites, τα μουσικά «ανοίγματα» και «κλεισίματα» εκπομπών ακόμη και οι διαφημίσεις να είναι μοντέρνα και υψηλού αισθητικού επιπέδου. Το ότι ο δημόσιος φορέας πρέπει να είναι σε HD νομίζω εξυπακούεται.
    Ευχαριστώ

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 23:09 | ΣΩΤΗΡΗΣ Κ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΤ ΠΟΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    ΟΠΩΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ
    Α ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β’ΕΘΝΙΚΗ
    ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 23:31 | alexis
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    νά έχετε hd εκδόσεις των καναλιών ώστε όλοι μας να απολαύσουμε το προνόμιο της υψηλής ευκρίνειας. Τουλάχιστον 1 hd κανάλι επιβάλλεται στην νεριτ.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 23:34 | ΛΑΚΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΠΩΣ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΡΤ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΟΜΑΤΟΣ..ΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΛΙΘΙΟΙ

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 23:48 | nikos aleris
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    να προβάλετε και τα κόμματα που δεν είναι στην βουλή περισσότερο χρόνο ώστε να ακουστούν περισσότερες ιδέες για την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων.
    Να συμβάλλετε στη διεξαγωγή δημοψηφισμάτων

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 18:30 | Άγγελος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Ο νέος εθνικός ραδιοτηλεοπτικοδιαδικτυακός φορέας θα πρέπει καταρχάς να αποβάλει όλα τα νοσήματα και τις ατέλειες του προηγούμενου τερατουργήματος. Οφείλει να εκσυγχρονιστεί, αλλάζοντας τις δομές του και να μπορέσει αφενός να γίνει πιο ευέλικτος και αφετέρου να εντάξει νέες μεθόδους επικοινωνίας με τοους πολίτες.

    Αμερόληπτη, πολυφωνική και υψηλού επιπέδου ενημέρωση στα δικά μου μάτια είναι η παροχή του δικαιώματος λόγου και άποψης σε όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς παρωπίδες ή αλλότρια κίνητρα. Οι εκπομπές και τα δελτία ενημέρωσης οφείλουν να ενσωματώνουν συνοπτικά όλες τις εκφάνσεις του θέματος, όσο βολικές ή άβολες μπορεί να είναι, δίχως να μεροληπτούν υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς. Σε μεγάλο βαθμό, το επίπεδο αυτό ικανοποιούταν και στο προηγούμενο καθεστώς. Επομένως, ζητούμενο της ΝΕΡΙΤ είναι να συνεχίσει ποιοτικές εκπομπές λόγου και συζητήσεων, με ακόμη πιο καθάριες, πολιτισμένες, συνετές φωνές που θα διαξιφίζονται χωρίς κραυγές και μισαλλοδοξία, αλλά με σεβασμό στην ελευθερία του άλλου. Επιπλέον, κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση εκπομπών μαχητικής και ανεξάρτητης δημοσιογραφίας (π.χ. Εξάντας) ή τουριστικού περιεχομένου (π.χ. Μένουμε Ελλάδα), τα οποία ενημερώνουν και ψυχαγωγούν τους πολίτες με πολύ εποικοδομητικό τρόπο. Ραδιοφωνικά, πρέπει να συνεχιστεί η έμφαση σε ποιοτική, διαφορετική μουσική, με συχνά αφιερώματα σε μεγάλους καλλιτέχνες.

    Η στρατηγική που πρέπει να χαρακτεί σε αυτό το πλαίσιο πρέπει απαραίτητα να ενσωματώνει τις νέες τάσεις. Το διαδίκτυο οφείλει να είναι η αιχμή του νέου φορέα, καθώς η πληροφορία, πλέον, γεννιέται εκεί, με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση να έρχονται αγκομαχώντας πολύ αργότερα. Η εξοικείωση με το διαδίκτυο ενός ολοένα και μεγαλύτερου ποσοστού του πληθυσμού πρέπει να αποτελέσει την αφορμή, ώστε να στραφεί το βάρος εκεί, με online δελτία και αρχεία ειδήσεων, συνεχή ενημέρωση στα social media, διαδραστικές πλατφόρμες συζήτησης πολιτών κ.ά. σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας. Περιττό να αναφερθεί πως η ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση πρέπει να εξασφαλίζεται συνεχώς διαδικτυακά, ώστε να φτάνει σε κάθε γωνιά του ελληνισμού παγκοσμίως.

    Ένας ακόμη σημαντικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει ο νέος φορέας είναι να εξοικοιώσει τους πολίτες με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και τη συμμετοχικότητα σε δημοκρατικούς θεσμούς, κάτι που το προηγούμενο καθεστώς απέτυχε παταγωδώς. Προς αυτήν κατεύθυνση, θα ήταν χρήσιμο και εποικοδομητικό να συνεχιστούν (και να καθιερωθούν σε μόνιμη βάση διαδικτυακά) οι ζωντανές οι συνεδριάσεις της Βουλής, να υπάρχουν ενημερωτικές εκπομπές που να ενημερώνουν τους πολίτες σχετικά με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες (διαβουλεύσεις, ολομέλειες, επιτροπές κ.τ.λ.), αλλά και να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τη ΝΕΡΙΤ που να προάγουν το διάλογο και τη συμμετοχή των πολιτών (καθιέρωση πλατφόρμας ασύγχρονου διαλόγου πολιτών με βουλευτές, εκδηλώσεις με τη συμμετοχή επίσημων φορέων κ.ά.).

    Όλα αυτά, ωστόσο, θα αποτύχουν αυτοστιγμιαίως, εφόσον δεν εκλείψουν οι παθογένεις της προγενέστερης κατάστασης. Ο νέος φορέας πρέπει να παραδειγματιστεί από το εξωτερικό, να συρρικνωθεί ως προς τον όγκο του και να προσληφθεί συγκεκριμένος (σε ποσότητα, ποιότητα και εξειδίκευση) αριθμός υπαλλήλων, που θα προάγουν τον επαγγελματισμό και θα παρέχουν υψηλού επιπέδου ενημέρωση και ψυχαγωγία, με βαριές συνέπειες σε περίπτωση πλημμελούς εκτέλεσης καθηκόντων. Τέλος, προκειμένου το οικοδόμημα αυτό να λειτουργήσει απαιτείται καταμερισμός λειτουργιών και αρμοδιοτήτων, με τη διεύθυνση κάθε τομέα να εναπόκειται σε άτομα κατάλληλα και ικανά να συντονίζουν και να επιβλέπουν τους υφισταμένους τους.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 16:04 | Μανώλης Λ.
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Αντίγραφο της ΕΡΤ πρέπει να γίνει γιατί η ΕΡΤ είχε και το «Μενουμε Ελλαδα» και δελτία ειδήσεων και συνεχή 24ωρη ενημερωση σε έκτακτα γεγονότα,ανταποκρίσεις από όλο τον κοσμο.Με το κλεισιμο της άλλωστε φάνηκε η τεράστια διαφορά με τα ιδιωτικά κανάλια.Η «σαβούρα» που προσφερουν τα υπόλοιπα κανάλια(τουρκικα σηριαλ που δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα,talk shows και επαναλήψεις παλαιοτερων σειρών) βλάπτει την παιδεία μας.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 15:47 | Θείος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1.1 Αντικειμενική, αμερόληπτη, πολυφωνική και υψηλού επιπέδου ενημέρωση είναι το αντίθετο από ό,τι οι ιδιωτικοί και οι πρώην κρατικοί δίαυλοι κάνουν! Δηλαδή,
    α) δεν ακούγονται όλες οι απόψεις (π.χ. Χρυσή Αυγή, κ.λ.π.) ή ακούγονται πολύ περισσότερο οι λιγότερο αντιπροσωπευτικές στο κοινοβούλιο ενώ απουσιάζουν εντελώς οι αδέσμευτες εξωκοινοβουλευτικές,
    β) δεν ακούγονται ουσιαστικά οι απόψεις της διεθνούς κοινής γνώμης και των πολιτικών της,
    γ) δεν είναι αντικειμενική διότι οι δημοσιογράφοι είναι χαμηλού μορφωτικού, επαγγελματικού επιπέδου ή/και διορισμένοι με μέσο, οπότε εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τις ανάγκες του βίου τους!

    1.2 Με ό,τι συμπεραίνεται από τα παραπάνω με την επισήμανση ότι οι ειδήσεις πρέπει να αποκόπτονται από τον σχολιασμό τους κατά τη μετάδοσή τους! Αυτό μπορεί να γίνει σε άλλες εκπομπές και μάλιστα οι δημοσιογράφοι να απέχουν από σχόλια, όπως δηλαδή κάνουν τα σοβαρά μέσα τύπου BBC, DW!

    1.3 – 1.4 Με εκπομπές τύπου ζωντανών μεταδόσεων του κοινοβουλίου και των επιτροπών και επειδή μιλάτε για Δημοκρατία με κληρώσεις πολιτών για μέλη επιτροπών ελέγχου και λογοδοσίας των Δημόσιων ΜΜΕ!

    Δεν κατάλαβα επίσης το λογότυπο με τη συμπερίληψη της λέξης Ιντερνέτ! Δεν υπάρχει η αντίστοιχη Ελληνική; Πόσο περιφρονείτε λοιπόν την Ελληνική γλώσσα, διάχυση της οποίας πρέπει να γίνεται από τα Δημόσια ΜΜΕ τα οποία ισχυρίζεστε ότι θέλετε να αναβαθμίσετε;
    Είναι αλήθεια ότι το προηγούμενο λογότυπο πληρώθηκε με 4.000.000 €;
    Εάν ναι, θα λογοδοτήσει κάποιος;

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 15:34 | Αλέξανδρος Δέλλας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Στο ερώτημα για μια καλύτερη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Πρώτον ήτανε αναμενόμενο ότι σε μια τέτοια περίοδο πολιτικής αστάθειας θα υπήρχε τεράστια αντίδραση με το να κλείσεις την δημόσια ραδιοτηλεόραση της χώρας σου. Εάν για έναν χ,ψ λόγο η ΕΡΤ δεν θεωρούνταν αποδοτική όσο αναφορά τα τηλεοπτικά μερίδια τηλεθέασης, τότε η κυβέρνηση το συνετό και το σωστό που θα έπρεπε να κάνει θα ήτανε μια πολιτική ανανέωσης στην ίδια την εταιρία. Λέγοντας πολιτική ανανέωσης εννοώ πολιτική πάνω στην οποία θα γινότανε η αναδιάρθρωση που τόσο ήθελαν όλοι στην ΕΡΤ. Με το να κλείσεις με τέτοιο τρόπο την Δημόσια Ραδιοτηλεόραση της χώρας σου μιλάμε για κίνηση αλαζονείας, γιατί:
    1) Υποτιμάς την επιρροή που είχε στον πολίτη. Επειδή δεν είχε τεράστια μερίδια τηλεθέασης δεν σημαίνει ότι πρέπει να την απαξιώσεις και ως θεσμό. Με την ίδια λογική οι κουτσομπολίστικοι η οι αθλητικοί ιστότοποι έχουν περισσότερα χτυπήματα στο διαδίκτυο από τον αντίστοιχο ιστότοπο της κυβέρνησης. Αυτό όμως δεν έχει σημασία γιατί σκεφτείτε απλά την επιρροή που θα είχε στον πολίτη εάν για παράδειγμα έκλεινε ένα κουτσομπολίστικο σάιτ η το σάιτ της κυβέρνησης για έναν χ,ψ λόγο. Πολύ απλά ο πολίτης στην πρώτη περίπτωση θα άλλαζε σάιτ. Στην δεύτερη όμως; Στην δεύτερη περίπτωση ο πολίτης έχει την δυνατότητα να ενημερώνεται τελείως αμερόληπτα για τις πράξεις και τα νομοθετικά σχέδια της Βουλής, να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα. Ο πολίτης άσχετα με την αδιαφορία που ενδεχομένως να δείχνει με το να μην μπαίνει στο σάιτ, με το να κλείσει το σάιτ της Κυβέρνησης σκεφτείτε απλά τον αντίκτυπο μιας τέτοιας πράξης. Καταρχήν το κάθε σάιτ η το κάθε μπλόγκ θα έχει ενδεχομένως την δυνατότητα να δημοσιεύει στο διαδίκτυο ότι θέλει για την νομοθετική πράξη κατά όποιο τρόπο θέλει και όπως θέλει (όπως κάνουνε πολλοί με τις θεωρίες του Μαρξ ο οποίος στο Κεφάλαιο αναφέρεται καθαρά στη δομή του καπιταλιστικού συστήματος ενώ δεν αναφέρεται καν στην δομή του κομμουνισμού). Η δημοσιότητα η ή επιρροή που έχει το κάθε μέσο μαζικής ενημέρωσης ενδεχομένως να προκαλέσει μεγάλη διχογνωμία στην κοινή γνώμη.
    2) Η δημιουργία μιας νέας τηλεόρασης η οποία πρέπει να είναι ανταγωνιστική έχει πολύ περισσότερα κόστη από την στιγμή μάλιστα που το κανάλι δεν στηρίζεται με την σωστή διαφήμιση. Στην περίπτωση της ΔΤ μάλιστα δεν μιλάμε για έναν απλά ελλειμματικό οργανισμό, αλλά για έναν οργανισμό όπου πρέπει να κλείσει την στιγμή που δεν έχει προοπτική κέρδους. Η μόνη περίπτωση πιθανών εσόδων είναι το τέλος εισφοράς το οποίο καταβαλλόταν στην ΕΡΤ. Επίσης να σημειωθεί και ως κόστος η έλλειψη τεχνογνωσίας των εργαζομένων της ΔΤ σε σχέση με αυτών της ΕΡΤ, η αγορά νέων εξοπλισμών και άλλα έξοδα, αλλά το κύριο επιχείρημα κατά της ΔΤ και της μετέπειτα ΝΕΡΙΤ είναι η κοινή γνώμη. Η κυβέρνηση λειτούργησε με τέτοιο τρόπο ώστε η συμπεριφορά της απέναντι στην ΕΡΤ κρίνεται παράνομη από αρμόδια όργανα όπως το ΣτΕ. Είναι δυνατόν να μην κριθεί παράνομη τέτοια συμπεριφορά και από την κοινή γνώμη;
    Συμπερασματικά εάν έχω να προτείνω κάτι, αυτό είναι να ξανανοίξει η ΕΡΤ, και η όποια αναδιάρθρωση είναι να γίνει ας γίνει ως εξής: Αφήστε την ΕΡΤ να λειτουργήσει κανονικά παράλληλα όμως με την νέα Δημόσια Ραδιοτηλεόραση που έχει σκοπό να δημιουργήσει η κυβέρνηση. Το τέλος ανταποδοτικής εισφοράς να διαμοιραστεί ανάμεσα στους 2 οργανισμούς χωρίς καμία αύξηση (δηλαδή το τέλος ανταποδοτικής εισφοράς να οριστεί στα 5 ευρώ και για τους 2 οργανισμούς). Έτσι θα επιτραπεί η πολυφωνία και των 2 μέσων και θα αναγκαστούν να λειτουργήσουν οι 2 οργανισμοί τελείως ανταγωνιστικά και αποδοτικά. Μέσω των τελών εισφοράς θα καλυφθούν οι μισθοί των 2 οργανισμών. Από εκεί και έπειτα να οριστεί ένα μεταβατικό διάστημα 2 ετών και να δοθεί η αρμοδιότητα σε έναν οργανισμό όπως ο ΣΔΟΕ να τους ελέγχει οικονομικά. (και για τα ιδιωτικά κανάλια). Τα ιδιωτικά κανάλια εάν θέλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν πρέπει να πληρώσουν τα χρέη τους απέναντι στον Έλληνα πολίτη και το ελληνικό δημόσιο. Ο τρόπος πληρωμών μπορεί να γίνει με κάποιου είδους διακανονισμό. Η κυβέρνηση εάν λειτουργήσει κατά τέτοιο τρόπο, κατά τη γνώμη μου μπορεί να δημιουργήσει σχέση εμπιστοσύνης απέναντι σε αυτήν και τον Έλληνα πολίτη. Μπορεί πραγματικά μόνο να κερδίσει και όχι να εκκολάπτει την αντιπολίτευση και την επικράτηση της. Λειτουργώντας απλά υπεύθυνα απέναντι στον Έλληνα πολίτη.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 14:11 | Δεμεσλής Ευάγγελος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δημόσια τηλεόραση έχουμε.
    Αυτή είναι η ΕΡΤ.

    Αν θέλετε να βάλετε το λιθαράκι σας ή το τούβλο σας, εμπρός.
    Η διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης πρέπει να εκλέγεται από τους εργαζόμενους σ’ αυτή και όχι να διορίζεται από την κάθε κυβέρνηση.

    Διώξτε τους εγκάθετους που έχουν διορίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
    Αφήστε την δημόσια τηλεόραση να λειτουργήσει από μόνη της.
    Ελεύθερη αγορά δεν επαγγέλλεστε;

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 14:41 | Πολίτης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Όταν γίνονται συζητήσεις στην τηλεόραση, ιδιαίτερα πάνω σε πολιτικά, κοινωνικά ή οικονομικά θέματα, ο διευθύνων τη συζήτηση δημοσιογράφος
    1. Να θέτει τα ερωτήματα,
    2. Να δίδει το λόγο στους συζητητές,
    3. Να μην συμμετέχει στη συζήτηση, και ΚΥΡΙΩΣ
    4. Να μην επιτρέπει διακοπές ομιλούντος, ούτε να επιτρέπει να
    ομιλούν περισσότεροι του ΕΝΟΣ ταυτοχρόνως!
    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
    να ακούμε τις απόψεις του κάθε συνομιλητού και
    ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ «ΕΜΕΙΣ» ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΑ
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΑΣ.

    Δηλ. να σταματήσει η σχεδόν πάντα επικρατούσα ‘χάβρα’ που καλύπτει
    τόσο τις αξιόλογες απόψεις. όσο και τις ανοησίες!

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 13:43 | Στέφανος Σ. Διαλισμάς
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1. Αντικειμενική ενημέρωση :

    1.1 Αμερόληπτη ενημέρωση : Παρουσίαση των επίκαιρων ειδήσεων όχι επιλεκτικά και χωρίς σχολιασμούς. Οι απόψεις των Δημοσιογράφων – Παρουσιαστών είναι προσωπικές και δεν ενδιαφέρουν.

    Πολυφωνική ενημέρωση : Διάθεση χρόνου για έκφραση διαφορετικών απόψεων (κόματα, φορείς, προσωπικότητες κλπ) σε καθορισμένο εκ των προτέρω χρόνο και χωρίς παράθυρα για αντεγκλήσεις αλλά για ανταλλαγή απόψεων.

    Υψηλού επιπέδου ενημέρωση :’Απταιστα Ελληνικά και τουλάχιστον μιάς ανάλογης με το θέμα ξένης γλώσσας χαρακτηριστικά παρουσιάστριας/στου.
    Προσωπική εμπειρία : Δεν προσφέρει δεδομένης της πολύ μεγάλης διαφορετικότητας εμπειριών όλων μας.

    1.2 Με ποιά στρατηγική : Να μην αντιγράφεται η Ιδιωτική Τηλεόραση. Προφανώς να αποφεύγεται.

    1.3 Κοινοβουλευτικές διαδικασίες και Δημοκρατικοί θεσμοί :
    Ενημερωτικές εκπομπές -μη πολιτικές- με συμμετοχή ειδημόνων ως προς το θέμα.

    1.4 Η έκφραση όλων των απόψεων με σεβασμό στο Πολίτευμα και την Κοινωνία.

    2. Παροχή ψυχαγωγίας Επιμόρφωσης :

    2.1, 2.2 2.3 : Οι ενημερωτικές και πολιτιστικές εκπομπές της ΕΡΤ1
    και της ΕΡΤ3 είναι ένα καλό παράδειγμα.

    2.4, 2.5 : Με τα ποιό πρόσφορα μέσα, μεθόδους και εργαλεία.

    3. Προβολή της Ελλάδας στον κόσμο.

    3.1 : Η γνώμη ανήκει στον Απόδημο Ελληνισμό.

    3.2, 3.2, 3.3 (λείπει), 3.4, 3.5 : Με τις ενημερωτικές εκπομπές.

    4. Διαδίκτυο, Συνεργατικό, Τοπικό και Περιφερειακό περιεχόμενο.

    4.1, 4.2, 4.3, 4.4 : Μέσα και Τεχνολογία εξελίσσονται διαρκώς έτσι το πως και με ποιό τρόπο θα είναι ανάλογο.

    Ευχαριστώ

    Στέφανος Σ. Διαλισμάς

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 12:01 | ΜΑΡΙΑ ΤΡΟΥΜΠΕΤΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    1) Xρήση σωστής Ελληνικής γλώσσας
    2) Η προβολή των ειδήσεων να γίνεται ώς απλή περιγραφή των γεγονότων και όχι ως
    εκφραση γνώμης του/της εκφωνητού/τριας, χωρίς την υιοθέτηση αυθαιρέτων επιθέ
    των, που στοχεύουν στην καθοδήγηση του τηλεθεατή για επιλογή χαρακτηρισμού
    του γεγονότος.
    3) Συνέχιση προβολής των ενημερωτικών εκπομπών όπως ο ΕΞΑΝΤΑΣ, ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΩΡΙΣ
    ΣΥΝΟΡΑ, Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ, με απόλυτη ελευθερία, χωρίς τον κίνδυνο ξαφνικής
    διακοπής της προβολής λόγω εντολής «άνωθεν»
    4) Επιλογή διεθνών ποιοτικών τηλεοπτικών σειρών τύπου BORGEN, DOWNTON ABBEY etc
    5) Πλήρης αποκλεισμός εκπομπών τύπου Αννίτα Πάνια και παρομοίων Reality shows,
    που υποβαθμίζουν την νοημοσύνη ενός μεγάλου μέρους του τηλεοπτικού κοινού,΄
    παρά την αντίθετη άποψη που προβάλλεται.
    6) Απαγόρευση των…»τηλεοπτικών κοκορομαχιών» και υιοθέτηση κανόνων αξιοπρε-
    πούς ¨»συνομιλίας» μεταξύ ατόμων διαφορετικών αντιλήψεων, όπως π.χ. οι
    ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ του κ. Σαββίδη.
    7) Καθιέρωση τουλάχιστον εβδομαδιαίας εκπομπής ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ επιτυχημέ
    νων πρακτικών σε κάθε τομέα της κοινωνικής ζωής όπως επιστημονικό, καλλιτεχ-
    νικό, εκπαιδευτικό, αθλητικό, επιχειρηματικό κ.λ.π με στόχο την ενθάρρυνση
    και δημιουργία προοπτικών στο κοινό, σαν αντίδοτο στην προβαλλόμενη μιζέρια
    μέσω της επίκλησης ανικανότητας, ανευθυνότητας & ανεπάρκειας που η επικρα- τούσα «ειδησεογραφία?» εμφανίζει πως χαρακτηρίζει όλους ανεξαιρέτως τους
    Ελληνες(εκτός βέβαια απο αυτούς που απονέμουν τους χαρακτηρισμούς)!
    8) Αμεση επαναλειτουργία του Τρίτου Προγράμματος !!!
    9) Συστηματική προβολή ντοκυμαντέρ που αφορούν τις εξελίξεις όλων των τομέων
    της επιστήμης, αλλά και θεμάτων περιβάλλοντος τύπου National Geographic,
    Science (The Wormhole) etc.
    10)Επι τέλους λιγότερες εκπομπές μαγειρικής !

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 12:52 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΗΤΗ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Το πρόγραμμα της πρώην ΕΡΤ ήταν ποιοτικό, γεμάτο ντοκιμαντέρ, εκπομπές και ταινίες με νόημα και ουσία και όχι πρόγραμμα φθηνού θεάματος.
    Παρόλα αυτά τα ποσοστά τηλεθέασής της ήταν χαμηλά, κάτι που βέβαια (αν αντανακλά στην πραγματικότητα) είναι ανησυχητικό, λόγω του γεγονότος ότι οι Έλληνες παρακολουθούν φτηνά και χαμηλής ποιότητας προγράμματα.
    Στους ανθρώπους όμως που ξέρουν να ξεχωρίζουν ένα ποιοτικό πρόγραμμα από ένα φθηνό, τα προγράμματα της ΕΡΤ, (εκπομπές, ντοκιμαντέρ, ιστορικά, κλπ τα οποία επιμόρφωναν και ενημέρωναν παράλληλα), ήταν και το κανάλι που κατά βάση παρακολουθούσαν.
    Με την κατάργηση της ΕΡΤ τα βασικά επιμορφωτικά προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης έχουν χαθεί, δεν τα έχει αναπληρώσει κανένας και βεβαίως υπάρχει ένα μεγάλο κενό σε αυτό. Εκπομπές όπως: «Η μηχανή του χρόνου, Άγνωστη Ελλάδα, Έτσι βλέπω τον κόσμο, Ανιχνεύσεις, Εξάντας, Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα, Μένουμε Ελλάδα, Σαν σήμερα, Αληθινά σενάρια, Χώματα με ιστορία, ντοκιμαντέρ για τη φύση και τα ζώα, και πολλές άλλες, δεν πρόκειται να ξαναγίνουν, διότι την ιδιωτική τηλεόραση δεν την ενδιαφέρει η ποιότητα αλλά τα νούμερα της AGB.
    Αυτό το κενό, πρέπει να το καλύψει η δημόσια τηλεόραση και να πραγματοποιεί ανάλογες εκπομπές και ας έχει το κόστος της χαμηλής τηλεθέασης. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να υφίσταται η δημόσια τηλεόραση και πληρώνεται από τους έλληνες μέσω της ΔΕΗ. Διαφορετικά αν είναι να φύγουν αυτές οι εκπομπές και να υπάρξουν ανάλογες των ιδιωτικών καναλιών, ας βάζουν διαφημίσεις και ας καταργήσουν το τέλος μέσω της ΔΕΗ.
    Προτείνω εν κατακλείδι την δημιουργία 2 σταθμών. Η μία που θα εκπέμπει από την Αγία Παρασκευή και η άλλη από την Θεσσαλονίκη. Η πρώτη να αναλάβει το κομμάτι της πρώην ΝΕΤ με ειδήσεις, επιμορφωτικές εκπομπές, ταινίες, κλπ, και η δεύτερη όπως η πρώην ΕΤ3 και ΕΤ1 να αναλάβει όλο το επιμορφωτικό κομμάτι της δημόσιας τηλεόρασης χωρίς ειδήσεις και ενημερωτικές εκπομπές αλλά με ανάλογες παραγωγές και εκπομπές όπως αναφέρθηκαν παραπάνω.
    Υ.Γ. Επιτέλους, μετονομάστε τη ΝΕΡΙΤ με κάποιο άλλο όνομα γιατί πιο πολύ θυμίζει φάρμακο παρά κρατική τηλεόραση.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 11:31 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ. ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ,ΧΩΡΙΣ ΕΠΗΡΟΕΣ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΑ,ΚΟΜΜΑΤΑ,ΑΛΛΟΤΡΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ.
    ΟΙ ΝΕΟΙ (ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ,ΛΟΙΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ) ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ…
    ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ,ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ,ΡΕΠΟΡΤΕΡΣ ΚΛΠ,ΝΑ ΟΜΙΛΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.
    ΥΨΗΛΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ.
    ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ.
    ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ:ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ,ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 10:26 | Κων/νος Σισμανιδης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Δημοσια τηλεοραση δεν σημαινει αντρο αποψεων ανθρωπων που δεν εχουν καπου αλλου να πουν την γνωμη τους. Δεν σημαινει κομματικη προελευση των ειδησεων και χειραγωσησης κοινου. Η δημοσια τηλεοραση δεν ανηκει στον λαο που εκπροσωπειται απο καποιους συνδικαλιστες που εφαρμοζουν κατα το δοκουν την ευκαιριακη πολιτικη. Η δημοσια τηλεοραση πρεπει να δινει βημα σε ολες τις τασεις, αποψεις, γνωμες και να καλυπτει ολο το φασμα της δημοκρατιας: ενημερωση, διαλογο, αποψη, γνωμη, διασκεδαση, απορια, σκεψη, συλλογισμο, προταση, προβληματισμο, ιδεα, μα πανω απο ολα ελευθερια νομου! το πιο σημαντικο λοιπον για μενα ειναι να τιμα τους θεσμους της χωρας και να προαγει την νομιμοτητα.

    Πρεπει λοιπον το προγραμμα της να διαμορφωνεται απο: ΔΣ της εταιριας, ΔΣ το εργαζομενων, ΔΣ ακαδημαικων, ΔΣ εκροσωπων τυπου και ΜΜΕ της ελληνικης κοινωνιας που δεν συμμετεχουν σε ιδιωτικα καναλια και φυσικα μεσα απο το κοινο που θα μπορει να κανει προτασεις.

    Πρεπει να εχει οχι μονο πανελλαδικη εμβελεια αλλα και εξω απο αυτη και να φτανει δωρεαν σε καθε ακριτικο σπιτι με καθε τροπο.

    Πρεπει να ειναι 24ωρη και με τουλαχιστον 3 καναλια: ενημερωτικη, αθλητικη και ψυχαγωγικη.

    Πρεπει να λειτουργει απο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ που θα προασπιζει τα συμφεροντα της χωρας και ΟΧΙ συντεχνιων, συνδικαλιστων, συμφεροντων και να ειναι ΠΑΝΤΑ παρουσα σε ολα τα μεγαλα εγχωρια και διενθη γεγονοτα.

    Ευχαριστω
    Κων/νος Σισμανιδης

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 09:48 | Mathioudaki-Burney Dominiki
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ανεξαρτησία της ειδησεογραφίας εξασφαλίζεται από την ανεξάρτητη λειτουργία του θεσμού, την έλλειψη παρεμβάσεων ασπό την πολιτική ηγεσία και η ποιότητα από την παροχή, μέσω του ανταποδωτικού τέλους και των διαφημήσεων επαρκών μέσων για παραγωγή ρεπορταζ, ανταποκρίσεων, ντοκυμαντερ.

    Η ιδιωτική τηλεόραση και ενημέρωση χαρακτηρίζεται από ένα ανυπόφορο ‘σταριλίκη’ όπου αντί να ενημερώνεται ο πολίτης ακούει το σχολιασμό και διαπλικτισμό των σταρ της ενημέρωσης. Ενα θέμα μονοπωλεί το δελτίο.
    Πολιτικό, πυρκαγιά κτλ… Είναι βέβαια πιο φτηνό…αλλά δεν ενημερώνεσαι. Είναι επίσης σημαντική η εξωστρέφεια της ειδησεογραφείας.Δεν είμαστε μόνοι μας στον κόσμο. Επίσης σημαντικές οι ανταποκρίσεις από Ευρωπαίκή Ένωση για απόκτηση αισθήματος ευρωπαίκης ταυτότητας.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 07:43 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Η ΝΕΡΙΤ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΝΑ ΑΝΑΔΙΚΝΥΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ ΤΑ ΕΘΗ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΜΑΣ ΠΛΟΥΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΔΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 06:29 | Αλέξανδρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Πολλοί σχολιαστές ανέφεραν το BBC ως μοντέλο λειτουργίας του νέου φορέα. Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτό. Επίσης, ελπίζω πως το ενημερωτικό περιεχόμενο πρέπει να είναι αμερόληπτο, να παρουσιάζει τα γεγονότα ως έχουν, με λίγη «ερμηνεία», ή όταν λαμβάνεται μια θέση, να υπάρχει επαρκής παρουσίαση και της αντίθετης άποψης, να επιτρέπει στον τηλεθεατή/ακροατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.
    Προσλήψεις με διαφανή, αξιοκρατικά μέσα. Να μην υπάρχει αλλαγή συντακτών/διαχειριστών μετά από κάθε εκλογές, και να μην ανοίγουν ως δια μαγείας θέσεις ακριβώς πριν/μετά τις εκλογές. Να υπάρχει διαφάνεια στον έλεγχο εσόδων/εξόδων, και μειωμένες σπατάλες. Να υπάρχει τρόπος απομάκρυνσης ατόμων που λυμαίνονται πόρους χωρίς να παράγουν έργο.
    Για το πολιτικό περιεχόμενο, δε χρειαζόμαστε «παραθυράκια», όπως τα έχουμε γνωρίσει στους άλλους σταθμούς, αλλά άτομα που να μπορούνε να διατηρήσουν μια επικοδομητική συζήτηση, με σεβασμό προς την άλλη πλευρά, όπια και αν είναι αυτή.
    Η παλιά ΕΡΤ είχε αναπτύξει μια αρκετά δυνατή σχέση με τις νέες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό αρχείο, ή την μοναδική δωρεάν εκπομπή τηλεόρασης σε υψηλή ευκρίνεια, με πολλά ποιοτικά προγράμματα και αθλητικά γεγονότα σε HD. Ο νέος φορέας πρέπει να συνεχίσει αυτό το έργο.
    Το υλικό που θα παρουσιάζεται να είναι ποιοτικό, πολιτιστικό, εκπαιδευτικό, ακόμα και αν δεν είναι το πιο «πιασάρικο», και με συγχωρείτε για τον όρο. Να εκπροσωπεί το καλύτερο που έχει να παρουσιάσει η χώρα μας, εντός και εκτός συνόρων.
    Είναι σημαντικό να μεταδίδονται τα αθλητικά ή λοιποί διαγωνισμοί στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα ως έθνος, ωστε τα έσοδα από αυτές τις καλύψεις να περνάνε στην δημόσια ραδιοτηλεόραση, προς όφελος όλων, και όχι σε κάποιον ιδιώτη.

    Αν και διαφωνώ με τον τρόπο που έκλεισε η ΕΡΤ, ελπίζω ειλικρινά ο νέος φορέας να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη θέση της, προς όφελος όλων τον πολιτών, ανεξαρτήτως κομματικού προσανατολισμού. Τόσο η τρέχουσα, όσο και οι επόμενες κυβερνήσεις πρέπει να σεβαστούνε την ανεξαρτησία του φορέα.

  • 13 Νοεμβρίου 2013, 03:09 | βΑΓΓΕΛΗΣ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά: 0  0

    Για να προσελκύσει το ευρύ κοινό η ΔΤ πρέπει: τα προγράμματα ειδήσεων να είναι σύντομα, περιεκτικά, τακτικά και τα σχόλια να γίνονται από ειδικούς στο συγκεκριμένο θέμα που δεν είναι απαραίτητο να είναι πάντα οι ίδιοι.
    Οι πολιτικοί να μη καλούνται στα στούντιο αλλά να μεταφέρονται οι επίκαιρες θέσεις τους υπό μορφή ρεπορτάζ χωρίς σχόλια. Αφήστε τους να παραμένουν οι μαϊντανοί των ιδιωτικών καναλιών.
    Μόνο ένα κανάλι είναι αρκετό για να έχουμε ποιότητα.
    Ίσως το κανάλι της ΒΟΥΛΗΣ (σαν δεύτερο) να μεταδίδει: Το πρωί εκπαιδευτική τηλεώραση και το βράδυ μόνο τις συνεδριάσεις της ΒΟΥΛΗΣ και των επιτροπών και τίποτε άλλο.