Άρθρο 01 – Σύσταση – Επωνυμία.

1. Συνιστάται νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (στο εξής Ε.Κ.Α.Π.Υ.) το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας, με έδρα την Αθήνα.
2. Με προεδρικό διάταγμα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν.4178/2013, καταρτίζεται o Οργανισμός του Ν.Π.Δ.Δ, μετά από εισήγηση του Διοικητικού του Συμβουλίου.

  • 25 Απριλίου 2017, 10:30 | SJM ΕΛΛΑΣ

    Κάθε πότε θα ενημερώνεται; Και με ευθύνη ποιού (υπουργείο/Ε.Κ.Α.Π.Υ./Κ.Ε.Σ.Υ/ αρμόδιου ιατρικού φορέα;) Μητρώο Ενιαίων Τεχνικών Προδιαγραφών

  • 24 Απριλίου 2017, 23:48 | ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ χΡΗΣΤΟΣ

    προυπόθεση να λειτουργήσει επιτροπή προμηθειών είναι να τεθούν για κάθε είδος αυστηρές και συγκεκριμένες ποδιαγραφές με ποιοτικά χαρακτηριστικά και όχι με κριτήρια μάνον για χαμηλό κόστος .Μόνον έτσι θα εκλείψουν οι παρατηρούμενες προμήθειες χείριστης ποιότητας υλικών , με ότι κακότεχνο και φτηνιάρικο παράγεται κυρίως στην Κίνα και το πασάρουν οι επιτήδειοι στα δημόσια Νοσοκομεία. Εάν πραγματικά η πολιτεία έχει σοβαρό σκοπό προς αυτή την κατεύθυνση , ας ορίσει μετά από εισήγηση έμπειρων χρηστών με μακροχρόνια εμπειρία στα Νοσοκομεία, σαφείς , αναλυτικές , ποιοτικές προδιαγραφές για κάθε είδος που χρησιμοποιείται στον χώρο της υγείας και βάσι αυτών να γίνεται η αξιολόγηση των προσφερομένων υλικών από τις εταιρείες .Ναί στο φτηνότερο οικονομικά , αλλά που θα εξασφαλίζει το μίνιμουμ τις ποιοτικές προδιαγραφές .
    Αγγελάκης Χρήστος , Συντονιστής Διευθυντής Χειρουργός ΕΣΥ

  • 24 Απριλίου 2017, 20:38 | ΝΙΚΟΛΕΤΑ

    ΑΡΘΡΟ 1
    Ο πολυδιαφημισμένος νέος νόμος για τις προμήθειες δεν περιλαμβάνει τίποτα το νεώτερο ή το σημαντικότερο για την εξοικονόμηση πόρων στο δημόσιο σύστημα υγείας όπως λεγόταν τόσο καιρό. Μάλλον επιφυλάσσει μια ακριβά λειτουργία της ΕΚΑΠΥ, πολύ ακριβότερη από τα ήδη υπάρχοντα ΕΚΑΠΤΥ και ΕΠΥ.
    Σε ότι έχει να κάνει με τις δημόσιες συμβάσεις και αυτός αναφέρεται στο ν.4412/2016. Αυτό ήταν και το αναμενόμενο αφού ο ν.4412 ενσωματώνει τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τις δημόσιες συμβάσεις στο εθνικό δίκαιο.
    Το μόνο που επιχειρεί να κάνει, και μάλιστα με πολύ πρόχειρο και ευκαιριακό τρόπο, είναι να ενοποιήσει διαφορετικές υπηρεσίες και ανώνυμες εταιρείες του δημοσίου (ΕΠΥ, ΕΚΑΠΤΥ).
    Τα υπόλοιπα τα οποία περιέχει το νομοσχέδιο θα μπορούσαν να γίνουν με απλές διοικητικές πράξεις και όχι με έναν επιπλέον νόμο.
    Η κατάθεση του νομοσχέδιου έχει όμως και θετικά.
    Αναδεικνύει τι έπρεπε να κάνουν οι προηγούμενοι πρόεδροι, αντιπρόεδροι, διευθύνοντες σύμβουλοι και δεν το έκαναν.
    Αναδεικνύει ότι δεν πρέπει να ξανατοποθετηθούν επώνυμοι, συγγενείς πολιτικών, αποτυχημένοι βουλευτές και πολιτευτές, φίλοι και φίλες, χωρίς γνώσεις και εμπειρία, σε τόσο απαιτητικές θέσεις.
    Αναδεικνύει την απαίτηση για πλήρη και διάφανο απολογισμό των πεπραγμένων των τελευταίων 10 ετών της ΕΠΥ και του ΕΚΑΠΤΥ. Ο απολογισμός πρέπει να είναι λεπτομερής, τόσο για αυτά που δεν έγιναν όσο και για αυτά που έγιναν και κόστισαν ακριβά στην υγεία ,στους ασθενείς και την εθνική οικονομία, προκειμένου να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα και να μην επαναληφθούν.
    Αναδεικνύει ότι όλα αυτά που περιγράφει το σχέδιο νόμου έπρεπε να τα υλοποιήσει μια γενική διεύθυνση του υπουργείου υγείας που θα όμως μπορούσε να παρακολουθεί, να συντονίζει, να επιβλέπει και να καταλογίζει στους υπευθύνους τις ευθύνες τους.
    Αναδεικνύεται όμως ότι η μοναδική πρόθεση του νομοσχεδίου είναι και πάλι οι προσλήψεις (με άγνωστο αριθμό) εκτός ΑΣΕΠ, καλοπληρωμένων υπαλλήλων (εκτός ενιαίου μισθολογίου) και πιθανώς άσχετων με το αντικείμενο των προμηθειών.

  • 15 Απριλίου 2017, 16:46 | Ασπασία Ξουρή

    -Συστήνεται ένα ΝΠΔΔ για να ελέγχει άλλα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ σε ό,τι αφορά τις προμήθειές τους, αλλά στο σ/ν δεν ορίζεται πως το Κράτος θα ελέγχει το συνιστώμενο ΝΠΔΔ,πέραν της πρόβλεψης για τον ορισμό των μελών του ΔΣ από Υπουργούς.
    -Πρέπει να εξηγηθεί στην αιτιολογική, γιατί επιλέγεται η σύσταση ΝΠΔΔ και όχι η σύσταση ΓΓ, όπως έχουν τα Υπ. Υποδομών και Ανάπτυξης που λειτουργούν μάλιστα ως εθνικές κεντρικές αγορών του 4412/2016.
    -Δεν ορίζεται η περιουσία του νέου ΝΠΔΔ και οι πόροι του.