ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΣΕΠΕ)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΟΜΩΝ ΣΕΠΕ (794)  ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΕΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ_ΣΕΠΕ (585) ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΕΧΝΙΚΩΝ & ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (484)

  • 3 Μαρτίου 2017, 15:58 | ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΠΑΣΒΑΓΚΑΣ

    Διαβούλευση 2ας Μαρτίου 2017 – Σχόλια / Προτάσεις

    Με αφορμή το «ανέβασμα» την 2 Μαρτίου του 2017 του προτεινόμενου Οργανογράμματος στο http://www.open.gov.gr έχω να καταθέσω τα εξής:

    Ο σκοπός της σύστασης ενός νέου Οργανογράμματος δεν είναι να αποδομείται ό,τι λειτουργεί αλλά αντιθέτως αυτό να ενδυναμώνεται. Η Υπηρεσία μας, που πάντα ευαγγελίζεται τη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, θα πρέπει και στην δική της περίπτωση αυτό να υπηρετήσει. Η πολιτική ηγεσία που λαμβάνει τις αποφάσεις οφείλει να έρθει σε επαφή με τους άμεσα ενδιαφερόμενους οι οποίοι γνωρίζουν το αντικείμενο και είναι σε θέση να καταθέσουν προτάσεις για παραγωγική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της.
    Μια μέρα πριν την ανάρτηση κλήθηκαν κάποιοι συνάδεφοι σε θέση ευθύνης, συμπεριλαμβανομένου και εμού του ιδίου, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με τον τρόπο που το ΣΕΠΕ θα μπορούσε να λειτουργήσει ορθότερα. Ουδεμία εξ’αυτών λήφθηκε υπόψη αφού την αμέσως επόμενη ημέρα αναρτήθηκε το Οργανόγραμμα το οποίο μας έθετε εκτός ως Δ/νση Αν.Αττικής & Β.Αιγαίου.
    Η Δ/ντριά μου, εγώ ως αναπληρωτής Προϊστάμενος, 2 συνάδελφοι ΠΕ Επιθεωρητές και 1 εξαιρετικός διοικητικός υπάλληλος αποτελούμε μια πολύ δεμένη ομάδα που λειτουργεί συντονιστικά και ενωτικά αλλά κυρίως αποτελεσματικά για τους πολίτες. Λειτουργούμε ως ανάχωμα προτού οι διάφορες υποθέσεις κατευθυνθούν προς την Κεντρική Υπηρεσία. Με το παρόν Οργ/μα δημιουργείται μια τερατώδης Δ/νση Αθηνών και μια μη λειτουργική Δ/νση Αιγαίου. Δεν έχει καμιά λογική αυτή η κατεδάφιση από τη μια και η αλλαγή για την αλλαγή από την άλλη. Εάν είναι πρόβλημα τα νησιά του Αιγαίου εμείς προτείνουμε να έρθουν στη Δ/νσή μας και τα ΤΕΕΣ Ανδρου, Σύρου-Μήλου και Νάξου στη λογική ότι υπάρχει σύνδεση από τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου για Τζια, Κύθνο, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και τους καλοκαιρινούς μήνες για Πάρο, Σύρο, Νάξο. Μια Δ/νση στο κέντρο του Αιγαίου χωρίς διασυνδεσιμότητα μεταξύ των νήσων δεν έχει καμια λογική παρά μόνο εάν πρόκειται να …δρομολογηθούν προσωπικές εξυπηρετήσεις.
    Η ομάδα μας, αν και ολιγομελής,είναι παραγωγική με εξαίρετα αποτελέσματα σε ελέγχους, εξέταση ιεραρχικών προσφυγών, διενέργεια συμφιλιωτικών διαδικασιών σε β’βαθμό και κυρίως στην αντιμετώπιση των πολιτών και στην αποσυμφόρηση της κεντρικής υπηρεσίας από υποθέσεις που θα κατέληγαν εκεί. Παρά το εύρος της περιοχής μας και εφόσον το ΤΕΕΣ Βοιωτίας επανέλθει στη φυσική του θέση που είναι η Κεντική Ελλάδα, εμείς ως Περ/κή Δ/νση θα μπορούσαμε να αναλάβουμε και τις Κυκλάδες. Μάλιστα, προκειμένου να απαλλαγούν οι συνάδελφοι από δυσκολίες που δημιουργεί η εντοπιότητα διατιθέμεθα να προβαίνουμε σε ελέγχους σε όλη την επικράτεια αρμοδιότητάς μας.

    Εδώ θα ήθελα να αναφέρω ότι σκοπός κάθε αναδιοργάνωσης είναι η καλύτερη και παραγωγικότερη λειτουργία των υπηρεσιών. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν να προγραμματίζεται η καταστροφή υγιών ομάδων με άψογη λειτουργία και εξυπηρέτηση και συγχρόνως να μένουν δεκάδες υπάλληλοι αποσπασμένοι σε κομματικά γραφεία.
    Επιπλέον, για τον λόγο ότι το ΣΕΠΕ αποτελείται από στελέχη υψηλής μόρφωσης θα πρέπει να δημιουργούνται επιπλέον θέσεις ευθύνης και όχι να κόβονται, προκειμένου να υπάρχει κίνητρο εξέλιξης για τους συναδέλφους και να επιθυμούν να μείνουν στο ΣΕΠΕ. Διαφορετικά θα συνεχίζεται η φυγόκεντρος τάση που έχει παρατηρηθεί είτε προς κομματικά γραφεία είτε προς άλλες υπηρεσίες αποδυναμώνοντας τελικά την ίδια την υπηρεσία μας.

    Με εκτίμηση στην Πολιτική ηγεσία και τους συναδέλφους,
    Σταμάτης Πασβάγκας
    Αναπληρωτής Προιστάμενος ΤΣΣΕΣ Αν.Αττικής & Β.Αιγαίου

  • 3 Μαρτίου 2017, 13:35 | ΜΙΝΑ ΚΑΡΥΤΣΙΑΝΟΥ

    Με έκπληξη μου διαπίστωσα ότι το ΤΕΕΣ Λέσβου, όπου υπηρετώ, ενώ με το ΠΔ 113/14 ανήκε στη Δ/νση Ανατ.Αττικής & Β.Αιγαίου με έδρα την Παλλήνη, με το προτεινόμενο οργανόγραμμα θα ανήκει στη Δ/νση Αιγαίου με έδρα τη Σύρο.Στη Δ/νση αυτή θα ανήκουν επίσης οι Κυκλάδες και όλα τα Δωδεκάνησα.Μπορεί η Σύρος να φαντάζει στο χάρτη, ιδανικό σημείο για την τοποθέτηση της έδρας της Δ/νσης, αναρωτιέμαι όμως αν κανείς έλαβε σοβαρά υπόψη του ότι το Βόρειο Αιγαίο (Λήμνος, Λέσβος, Χίος, Ψαρά, Οινούσες, Ικαρία, Σάμος, Φούρνοι) είναι όχι μόνο παραμεθόριος αλλά και προβληματική περιοχή και θα έπρεπε να έχει δικιά του Δ/νση, όπως παλιά με το ΠΔ 136/99.Η διασύνδεση μεταξύ των νησιών του Βορείου Αιγαίου, τόσο η ακτοπλοϊκή, όσο και η αεροπορική είναι πολύ περιορισμένη, ενώ με τα υπόλοιπα νησιά είναι σχεδόν ανύπαρκτη.Και το επισημαίνω αυτό, διότι στην περίπτωση που χρειαστεί να γίνουν έλεγχοι, όπως αυτοί που πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγο καιρό (χιαστί έλεγχοι),σε νησιά που δεν έχουν δικό τους ΤΕΕΣ,δε ξέρω πώς θα μετακινηθούν οι υπάλληλοι, για να μην αναφέρω την έλλειψη πιστώσεων στους ΚΑΕ για εκτός έδρας μετακινήσεις, οι οποίες γίνονται με το σταγονόμετρο.Στη Λήμνο, λόγου χάρη, η οποία δεν έχει δικό της ΤΕΕΣ και υπάγεται στη Λέσβο, αν γίνει μια καταγγελία αρχές του χρόνου, οι Επιθεωρητές δε μπορούν να μετακινηθούν αφού οι πιστώσεις στους ΚΑΕ έρχονται κάθε χρόνο τον Απρίλιο.Για να μην αναφέρω τις άσχημες καιρικές συνθήκες και την απουσία τακτικών δρομολογίων με αποτέλεσμα να χρειάζεται να διανυκτερεύεις 3-4 ημέρες το χειμώνα γιατί δεν υπάρχει τρόπος να επιστρέψεις. Τέλος διερωτώμαι πώς η Δ/νση που θα εδρεύει στη Σύρο θα μπορεί να παρακολουθεί μια τόσο κατακερματισμένη και νησιωτική περιοχή.

  • 21 Ιουλίου 2016, 09:25 | ΚΑΛΚΑΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

    Αθήνα 21/7/2016
    ΑΠΟΨΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΠΕ
    (Γενικά και ειδικότερα για τον τομέα ασφάλειας και υγείας στην εργασία)

    Μετά από προϋπηρεσία 27 ετών αδιάλειπτα στον ελεγκτικό τομέα της επιθεώρησης ασφάλειας και υγείας στην εργασία, παραθέτω τις ακόλουθες απόψεις-προτάσεις.
    Τη δεκαετία του 90 και πριν την ίδρυση του ΣΕΠΕ, ο «παιδαγωγικός ρόλος» της Επιθεώρησης που εφαρμοζόταν τότε σχεδόν αποκλειστικά, οδήγησε τις υπηρεσίες της, σε πλήρη απαξίωση μέχρι του σημείου παρ’ ολίγον διάλυσής τους.
    Στήθηκαν μηχανισμοί “δήθεν εκπαίδευσης” σε θέματα ασφάλειας και υγείας από ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες δυστυχώς ενέπλεξαν στη λειτουργία τους ικανούς επιθεωρητές, οι οποίοι έχασαν τον προσανατολισμό τους μεταξύ “εκπαίδευσης” και ελέγχου. Η πραγματική εκπαίδευση των εργαζομένων γίνεται στον τόπο εργασίας τους, στους εξοπλισμούς που χειρίζονται και στις εργασιακές πρακτικές που ακολουθούν και όχι σε αίθουσες διδασκαλίας με «ανάλυση» της εργατικής νομοθεσίας.
    Σήμερα, 2016, κανείς δεν πιστεύει σοβαρά ότι οι εργοδότες έχουν άγνοια για τη λήψη των μέτρων ασφάλειας και υγείας στην εργασία, όταν υποχρεώνονται να έχουν τεχνικό ασφαλείας ακόμη και για έναν εργαζόμενο ή κατά παράδοξο τρόπο να εκτελούν οι ίδιοι τις υπηρεσίες τεχνικού ασφαλείας κατόπιν εκπαίδευσης. Μεγάλος αριθμός σοβαρών εργατικών ατυχημάτων δεν αναγγέλλονται στο ΣΕΠΕ, κυρίως αυτά που οφείλονται σε παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας και όλα όσα συμβαίνουν σε αδήλωτους εργαζόμενους. Αντίστοιχη αν όχι περισσότερη ενημέρωση έχουν οι εργοδότες από τους λογιστές τους, για τις υποχρεώσεις τους, σχετικά με τις εργασιακές σχέσεις. Ο ενημερωτικός ρόλος της Επιθεώρησης προς τους πολίτες (εργοδότες-εργαζόμενους) γίνεται σε καθημερινή βάση από τις υπηρεσίες της, με κάθε μέσο, προφορικά, εγγράφως και ηλεκτρονικά.
    Η διαδικασία της επιθεώρησης στον τομέα ασφάλειας και υγείας δεν στοχεύει στην επιβολή άμεσων κυρώσεων, εκτός των περιπτώσεων σοβαρών-θανατηφόρων ατυχημάτων που προκλήθηκαν από έλλειψη μέτρων ασφάλειας από τον εργοδότη ή σε περιπτώσεις άμεσου κινδύνου για την ζωή των εργαζομένων, αλλά ακολουθεί τη διαδοχική σειρά (έλεγχος-επανέλεγχος-συμμόρφωση-κυρώσεις).
    Το ΣΕΠΕ από την ίδρυση του και μέχρι σήμερα λειτουργεί ως “εικονικός ελεγκτικός μηχανισμός”, ταλαντευόμενος μεταξύ της επικοινωνιακής προβολής εν είδει βιτρίνας της ΚΥ του Υπουργείου από την μία και της πραγματικής ελεγκτικής διαδικασίας από την άλλη, οφειλόμενη σε άοκνες και επίμονες προσπάθειες μερίδας επιθεωρητών του. Οι τελευταίες αυτές προσπάθειες δεν αρκούν για να ανατρέψουν, ένα σταθερά δομημένο και ανατροφοδοτούμενο επί δεκαετίες σύστημα υπαλλήλων οι οποίοι ουσιαστικά “διοικούν” το ΣΕΠΕ και το Υπουργείο, με πελατειακό προσανατολισμό, αναξιοκρατία, άγνοια για τις διαδικασίες που διέπουν τον ελεγκτικό μηχανισμό του ΣΕΠΕ και πλήρη αδιαφορία για την ορθή και αποτελεσματική λειτουργία του.
    Τα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΠΕ περιγράφουν γενικά τη λειτουργία του, αλλά λόγω της ελλειμματικής ελεγκτικής διαδικασίας που ακολουθείται, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτυπώσουν “κοινωνικές συμπεριφορές”, όπως συμμορφώσεις εργοδοτών, τον ακριβή αριθμό εργατικών ατυχημάτων, τα πραγματικά ποσοστά της αδήλωτης-μαύρης εργασίας.
    Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ILO, ετησίως 2,3 εκατομμύρια εργαζόμενοι πεθαίνουν από εργατικά ατυχήματα ή επαγγελματικές ασθένειες εκ των οποίων πάνω από 350000 οφείλονται σε θανάσιμους τραυματισμούς, 313 εκατομμύρια εμπλέκονται σε μη θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα και 160 εκατομμύρια παθαίνουν μη θανατηφόρες επαγγελματικές ασθένειες. Καμιά οικονομική κλίμακα δεν μπορεί να αντισταθμίσει την απώλεια της ανθρώπινης ζωής, τη μείωση του προσδόκιμου ζωής και της ποιότητάς της, μετά από σοβαρά ατυχήματα. Εντούτοις το κόστος άμεσο και έμμεσο των εργατικών ατυχημάτων και των επαγγελματικών ασθενειών σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμάται από την ILO, σε 2800 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, που αντιστοιχεί στο 4% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
    Δυστυχώς στη χώρα μας δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία για το συνολικό κόστος των εργατικών ατυχημάτων ενώ για τις επαγγελματικές ασθένειες τα στοιχεία είναι ανύπαρκτα. Από πρόσφατες εκτιμήσεις της ILO, η αδήλωτη εργασία στη χώρα μας υπολογίζεται στο 25% του ΑΕΠ δηλ περίπου 45 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αλληλεπίδραση των δύο τομέων, της ασφάλειας και της υγείας με τις εργασιακές σχέσεις δημιουργεί βρόχο ανάδρασης ο οποίος δεν λειτουργεί αθροιστικά αλλά πολλαπλασιαστικά. Στη σημερινή αρνητική εκδοχή του δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για την υγεία των εργαζομένων και εκτινάσσει στα ύψη τα κόστη της εθνικής μας οικονομίας. Αντίθετα η σύγχρονη καταπολέμησή τους με ταυτόχρονη δράση και των δύο πυλώνων της Επιθεώρησης Εργασίας δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη όχι μόνο για τους εργαζόμενους. Μελέτες πρόσφατες έχουν δείξει ότι η επένδυση από τους εργοδότες στην ασφάλεια και υγεία στην εργασία με πραγματικούς όρους (βελτίωση εξοπλισμού εργασίας, εργονομία) δίνουν επενδυτική απόδοση στις επιχειρήσεις 1 προς 2,2 αυξάνουν τη βιωσιμότητά τους και τις κάνουν περισσότερο ανταγωνιστικές.
    Οι ικανότητες και οι δεξιότητες των επιθεωρητών δεν κρίνονται από το ελάχιστο προαπαιτούμενο που είναι η γνώση της εργατικής νομοθεσίας. Εξαρτώνται άμεσα από την προϋπάρχουσα εμπειρία στους ελέγχους αλλά και από εγγενή χαρακτηριστικά όπως θάρρος, ψυχραιμία, επιμονή, οξυδέρκεια, ικανότητα λήψης αποφάσεων σε σύντομο χρόνο και ενδεχομένως σε εχθρικό περιβάλλον.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    Η βελτίωση των συνθηκών που παρέχουν ασφάλεια και υγεία στους εργαζόμενους και ο περιορισμός του εκτεταμένου φαινομένου της αδήλωτης-μαύρης εργασίας στη χώρα μας, δεν αντιμετωπίζονται με αυξομειώσεις στην τιμή των προστίμων για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας. Ήδη μεγάλο ποσοστό εργοδοτών για να αποφύγουν τα πρόστιμα έχουν μετατρέψει την αδήλωτη εργασία σε ψευδώς δηλωμένη εργασία μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασία σε ποσοστά περίπου ισοδύναμα,ή σε αυτοαπασχόληση και έχουν εξασφαλίσει την «γρήγορη έξοδο» των παράνομα εργαζόμενων προτού γίνουν αντιληπτοί από τα κλιμάκια των επιθεωρητών, ενώ για τον τομέα της ασφάλειας και της υγείας αντίστοιχο ποσοστό «καλύπτεται» πίσω από τον αποτυχημένο στη λειτουργία του θεσμό, του τεχνικού ασφάλειας και του ιατρού εργασίας, από αμφίβολης αξίας στην πλειοψηφία τους «γραπτών εκτιμήσεων επαγγελματικού κινδύνου», μη επενδύοντας στην πραγματική ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων και παράλληλα δεν αναγγέλλεται από τους εργοδότες στο ΣΕΠΕ, μεγάλο ποσοστό εργατικών ατυχημάτων, κατά παράβαση της εργατικής νομοθεσίας.
    Πρέπει να αναζητηθεί το προφανές που είναι η οργάνωση και η ορθή μεθοδολογία εφαρμογής της ελεγκτικής διαδικασίας, η οποία μέχρι σήμερα όπως αναφέρθηκε συμπυκνώνει όλες τις παθογένειες της δημόσιας διοίκησης.

    ΔΟΜΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΕΠΕ

    1. Συμπλήρωση του κενού στη διοικητική ιεραρχία του ΣΕΠΕ μεταξύ του επικεφαλής πολιτικού προϊσταμένου και των διευθυντών με την τοποθέτηση δύο Γενικών Επιθεωρητών (Ασφάλειας και Υγείας-Εργασιακών Σχέσεων), με κριτήρια την μεγάλη εμπειρία, ικανότητες και δεξιότητες στην ελεγκτική διαδικασία της επιθεώρησης.
    2. Αναβάθμιση της υπηρεσίας των Ειδικών Επιθεωρητών με επαναφορά της λειτουργίας της στο πεδίο ελέγχων για το οποίο προορίζεται, που είναι η εκτέλεση εσωτερικών ελέγχων για ενδεχόμενες διαπιστώσεις παραλείψεων, παράτυπων ή έκνομων λειτουργιών των υπηρεσιών του ΣΕΠΕ και ενδεχόμενη υποστήριξή τους σε προκύπτοντα σύνθετα και δύσκολα στην επίλυσή τους προβλήματα της επιθεώρησης. Η ενασχόλησή τους με κοινούς ελέγχους υποβαθμίζει το έργο τους και δημιουργεί εμπλοκές στη λειτουργία των περιφερειακών υπηρεσιών Γι αυτόν τον λόγο απαιτούνται η μέγιστη δυνατή εμπειρία και ικανότητες στις διαδικασίες της επιθεώρησης για την στελέχωση της υπηρεσίας αυτής. Θα πρέπει οι θέσεις προϊσταμένων τμήματος των Ειδικών Επιθεωρητών να μετατραπούν σε αντίστοιχες προϊσταμένων διεύθυνσης για την αύξηση του κύρους της υπηρεσίας, αλλά και για την ισοδύναμη λειτουργία τους.
    3. Προσθήκη στις δύο Δ/νσεις Προγραμματισμού και Συντονισμού της ΚΥ του ΣΕΠΕ δύο τμημάτων ανά διεύθυνση,με υπαλλήλους αντίστοιχων ειδικοτήτων, ένα υποστήριξης του πληροφοριακού συστήματος ΟΠΣ και το άλλο καθορισμού και παρακολούθησης των ποιοτικών και ποσοτικών δεικτών για την αποτελεσματική λειτουργία του ΣΕΠΕ.
    4. Δημιουργία ισάριθμων και ισοδύναμων στην τοπική αρμοδιότητα, διευθύνσεων και τμημάτων, των περιφερειακών υπηρεσιών ασφάλειας και υγείας και εργασιακών σχέσεων, με εκ νέου μελέτη για την κατανομή τους στην επικράτεια.
    5. Κατάργηση των τμημάτων συντονισμού των περιφερειακών διευθύνσεων του ΣΕΠΕ, μη απαραίτητων μετά την εφαρμογή του ΟΠΣ και αντικατάστασή τους με τοπικά τμήματα τουλάχιστον ίσου ή μεγαλύτερου αριθμού, που θα εξυπηρετήσουν την καλύτερη λειτουργία του ελεγκτικού έργου.

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΕΠΕ

    1. Διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια του ΣΕΠΕ.
    2. Καθορισμός στρατηγικών μεσοπρόθεσμων στόχων του ΣΕΠΕ και αντίστοιχων ετήσιων επιχειρησιακών στόχων, με πλήρη καταγραφή ποιοτικών και ποσοτικών δεικτών προκειμένου να περιγραφεί με ακρίβεια το έργο του ΣΕΠΕ και να μετρηθούν τα αποτελέσματα από τις διαδικασίες της επιθεώρησης. Οι δείκτες είτε δεν υπάρχουν, είτε είναι γενικοί και δεν μπορούν να αποτυπώσουν το έργο του ΣΕΠΕ και τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτό.
    3. Απλούστευση διαδικασιών στο ΣΕΠΕ η οποία παρά το ομώνυμο έργο του ΕΣΠΑ δεν έγινε ποτέ, παρά τις προτάσεις μας για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, το οποίο με τεράστια γραφειοκρατία και άχρηστη πληροφορία, παρεμποδίζει το ελεγκτικό έργο των επιθεωρητών. Η μη απλούστευση των διαδικασιών επιβάρυνε το πληροφοριακό σύστημα του ΣΕΠΕ και το κατέστησε πολύπλοκο.
    4. Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που αφορά τον γενικό κώδικα για την ασφάλεια και την υγεία στην εργασία ν 3850/2010, με κύρια στόχευση την απλούστευση των διαδικασιών και κυρίως στα θέματα (αναγγελιών ΤΑ και ΙΕ- απαιτούμενων προσόντων- ειδικοτήτων – αριθμού εργαζομένων για την εφαρμογή των θεσμών ΤΑ, ΙΕ – εργοδότη ως τεχνικού ασφαλείας- κατηγοριοποίησης επικινδυνότητας επιχειρήσεων – ελέγχου ΕΞΥΠΠ – ΕΣΥΠΠ – έρευνας και διαχείρισης εργατικών ατυχημάτων – διαδικασιών εκπαίδευσης από επιθεωρητές – επιβολής προστίμων και τρόπου υπολογισμού τους κ.α) και επέκταση των αλλαγών αυτών σε πιο εξειδικευμένες νομοθεσίες που αφορούν την ασφάλεια και υγεία στην εργασία.
    5. Συγκρότηση για τις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου ομάδων εργασίας που να απαρτίζονται από έμπειρους επιθεωρητές ασφάλειας και υγείας και τεχνικούς- υγειονομικούς υπαλλήλους της ΚΥ του Υπουργείου.
    6. Οριοθέτηση και διαχωρισμός των επιθεωρητών που θα ασκούν μόνον ελεγκτικό έργο, από τους υπαλλήλους τεχνικούς και υγειονομικούς της ΚΥ του Υπουργείου και τους επιθεωρητές της ΚΥ του ΣΕΠΕ που θα ασκούν ενημερωτικό-εκπαιδευτικό-ερμηνευτικό της νομοθεσίας και υποστηρικτικό των περιφερειακών υπηρεσιών έργο σε θέματα ασφάλειας και υγείας, πάντα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών που ανήκουν , χωρίς συμμετοχή τους στα κλιμάκια ελέγχου και μετά από αίτησή όλων των υπαλλήλων για την ένταξή τους σε μια από τις δύο κατηγορίες.
    7. Ενασχόληση των επιθεωρητών που ασκούν ελεγκτικό έργο μόνο με την αποκλειστική διεκπεραίωσή του, αποδέσμευσή τους από γραφειοκρατικές διαδικασίες οποιασδήποτε μορφής και αποκλεισμός τους από την εκπαίδευση εργοδοτών, εργαζομένων σε επιχειρήσεις, τεχνικών ασφάλειας και ιατρών εργασίας ως διαδικασία ασύμβατη με το ελεγκτικό έργο για όσο διάστημα το ασκούν. Μετά από διάστημα ενός έτους θα είναι δυνατή η μετακίνηση ενός υπαλλήλου από την μία κατηγορία στην άλλη, μετά από αίτησή του.
    8. Ενίσχυση της γραμματειακής υποστήριξης στις υπηρεσίες που ασκούν ελεγκτικό έργο κατά προτεραιότητα, καθώς και της υλικοτεχνικής υποδομής που σχετίζεται με το πληροφοριακό σύστημα του ΣΕΠΕ και απλούστευση των διαδικασιών που αφορούν τις μετακινήσεις των επιθεωρητών.
    9. Αύξηση του αριθμού των επιθεωρητών που διενεργούν ελέγχους με κάθε πρόσφορο τρόπο (μετατάξεις, αποσπάσεις, προσλήψεις) υπαλλήλων με τα προβλεπόμενα από τον οργανισμό προσόντα για την άμεση ένταξή τους στην κατηγορία των εκτελούντων ελέγχους επιθεωρητές. Ταχύρρυθμη θεωρητική εκπαίδευσή τους στις υπηρεσίες που τοποθετούνται και άμεση έξοδος για ελεγκτική διαδικασία με έναν έμπειρο επιθεωρητή ώστε να διπλασιαστούν τα κλιμάκια ελέγχου.
    10. Απεμπλοκή των επιθεωρητών ασφάλειας και υγείας από καθήκοντα ασύμβατα προς τις αρμοδιότητές και τη μεθοδολογία ελέγχου τους. (αδήλωτη- ανασφάλιστη εργασία).
    11. Κατάργηση της δέσμιας αρμοδιότητας για την επιβολή κυρώσεων ,τουλάχιστον για τους επιθεωρητές ασφάλειας και υγείας γιατί δημιουργεί ανισοβαρείς υποδείξεις στο δελτίο ελέγχου.
    12. Συγκρότηση κοινών κλιμακίων επιθεωρητών ασφάλειας και υγείας και εργασιακών σχέσεων για στοχευμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις μεγάλης επικινδυνότητας από πλευράς συνθηκών εργασίας και υψηλής πιθανότητας να βρεθούν αδήλωτοι –ανασφάλιστοι εργαζόμενοι.
    Κατά την εκτίμησή μου ο χρόνος που διατίθεται σήμερα για ελεγκτικό έργο είναι το 10% έως 20% του συνολικού χρόνου εργασίας των επιθεωρητών, λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας και της λανθασμένης κατανομής των μη ελεγκτικών διαδικασιών. Αν εφαρμοστούν οι αναφερόμενες προτάσεις σε συνδυασμό με την πλήρη εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος του ΣΕΠΕ χωρίς τα «γραφειοκρατικά βαρίδια» που του έχουν προστεθεί και η διαδικασία των συστηματικών ελέγχων, πολύ γρήγορα κατά την γνώμη μου το ποσοστό του ωφέλιμου ελεγκτικού χρόνου θα ανέβει στο 80% και παράλληλα η αξιοπιστία και το κύρος της Επιθεώρησης Εργασίας.
    Όταν οι εργοδότες καταλάβουν ότι «υπάρχει» Επιθεώρηση Εργασίας και οι εργαζόμενοι ελεγκτικός μηχανισμός που τους υποστηρίζει στην εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, θα έχει επιτευχθεί ο πρώτος και κυριότερος στόχος της αναβάθμισης του ΣΕΠΕ.

  • 5 Ιουλίου 2016, 08:37 | Βαρσαμόπουλος Γεώργιος

    Όλα τα δυναμολόγια των τμημάτων πρέπει να επανεξεταστούν σε σχέση με τον πραγματικό φόρτο εργασίας αλλά και με άλλα κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη τοπικές ιδιαιτερότητες, καθώς και τα ελάχιστα όρια οργανικών θέσεων που θα πρέπει να υπάρχουν για την εύρυθμη λειτουργία τμήματος ΣΕΠΕ. Το οργανόγραμμα όσον αφορά το ΣΕΠΕ θα πρέπει να συνδέεται με ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους. Για παράδειγμα να ορίσουμε καταρχήν κάθε πότε θα πρέπει να γίνεται έλεγχος σε κάθε επιχείρηση της χώρας και τότε να δούμε πόσο διαρκεί κατά μέσο όρο ένας έλεγχος, πόσες επιχειρήσεις έχει κάθε τμήμα στην περιοχή αρμοδιότητας – και κατά συνέπεια πόσοι επιθεωρητές θα απαιτηθούν. Άλλο παράδεισμα πόσο σύντομα πρεπει να ορίζεται η συζήτηση μιας εργατικής διαφοράς σε συνδυασμό με τον χρόνο που χρειάζεται μία εργατική διαφορά (παραλαβή αιτήματος έως ετοιμασία και διενέργειά της) για να δούμε πόσους επιθεωρητές θα χρειαστούμε σε κάθε τμήμα.
    Η σημερινή κατάσταση (36990/Δ1.7232/23-10-2014) δεν παίρνει υπόψη της ούτε τα στοιχειώδη ποσοτικά στοιχεία που είναι άμεσα διαθέσιμα στο ΕΡΓΑΝΗ. Έτσι για παράδειγμα το δυναμολόγιο των τμημάτων της θεσ/νίκης είναι
    Τμήμα Δυτικού τομέα Θεσ/νίκης και Σίνδου
    Συνολικά 14 υπάλληλοι
    πίνακες Ε4 ετήσιοι 2015= 11809
    πίνακες κάθε είδους από 1-1-2016 έως 28-6-2016=70973

    Τμήμα Ανατολικού τομέα Θεσ/νίκης
    Συνολικά 9 υπάλληλοι !!!!!
    πίνακες Ε4 ετήσιοι 2015= 10974
    πίνακες κάθε είδους από 1-1-2016 έως 28-6-2016= 127618

    Τμήμα Κεντρικού Τομέα Θεσ/νίκης
    Συνολικά 10 υπάλληλοι
    πίνακες Ε4 ετήσιοι 2015= 9334
    πίνακες κάθε είδους από 1-1-2016 έως 28-6-2016= 79735

    Δ/νση Κ. Μακεδονίας
    Συνολικά 11 υπάλληλοι !!!!

    Δηλαδή και έχοντας κατά νου μόνο τους ετήσιους πίνακες 2015 ο Ανατολικός τομέας έχει 7,5% λιγότερους Ε4 ετησίους από το ενιαίο τμήμα Δυτικού – Σίνδου και έχει 9 επιθεωρητές ενώ το ενιαίο τμήμα έχει 14 – δηλαδή 45% λιγότερους επιθεωρητές. Επίσης ο Ανατολικός Τομέας Θεσ/νίκης πάλι σύμφωνα με τους ετήσιους 2015 – ενώ έχει 15% περισσότερους ετήσιους πίνακες από τον Κεντρικό έχει 15% μικρότερο δυναμολόγιο. Επίσης το δυναμολόγιο του τμήματος της Δ/νσης Κ. Μακεδονίας είναι μεγαλύτερο από το δυναμολόγιο τμημάτων όπως ο Ανατολικός ή ο Κεντρικός τομέα Θεσ/νίκης !!!!!!!!!

    Οι ίδιες αναλογίες και χειρότερες ως προς τον καταμερισμό των θέσεων σε σχέση με τις οργανικές θέσεις της αριθμ.36990/Δ1.7232/23-10-2014 απόφασης βγαίνουν αν δούμε και τα στατιστικά των εργατικών διαφορών. Έτσι ο ανατολικός τομέας με πραγματικά (λόγω δικαστηριών και κανον.αδειών)παρόντες κάθε μέρα στην υπηρεσία 5-7 επιθεωρητές διαχειρίστηκε (μόνο για διαχείριση μπορούμε να μιλάμε) το 2010 674 εργ. διαφορ., το 2011 668 εργατ. διαφορές, το 2012 761 εργατ. διαφ., το 2013 639 εργατ. διαφ., το 2014 422 εργατ. διαφ., το 2015 435 εργατ. διαφ.

    Παρόμοιες δυσαναλογίες θα βρούμε αν συγκρίνουμε στοιχεία εργάνη με δυναμολόγιο 36990/Δ1.7232/23-10-2014 για τα περισσότερα τμήματα της επικράτειας

    Πρέπει άμεσα να αυξηθεί ο αριθμός των επιθεωρητών στα τμήματα και εάν αυτό δεν είναι εφικτό θα πρεπει να γίνει ‘δικαιότερη΄κατανομή των υπαρχόντων θέσεων.
    Επίσης το δυναμολόγιο και η διάρθρωση των τμημάτων του ΣΕΠΕ πρέπει να αλλάξει εντελώς εάν εφαρμοστεί το νέο Ο.Π.Σ. καθώς θα χρειαστούν σίγουρα ακόμα περισσότεροι υπάλληλοι αφού για διαδικασίες που τώρα χρειάζονται ελάχιστα λεπτά της ώρας θα χρειάζονται 15- 20 λεπτά για να καταχωριστούν απλά στο ΟΠΣ.

    Για να σχολιάσω και αυτά που καταγράφηκαν από την κυρία Χονδροματίδου στο προηγούμενο σχόλιο (που δεν αφορούσαν το οργανόγραμμα)δεν καταλαβαίνω πως η ενοποίηση συστημάτων ΙΚΑ ΣΕΠΕ εφορίας θα θα βοηθήσει στην αποκάλυψη των αδήλωτων συμφωνιών, επίσης όλα τα πρόστιμα για ασφάλεια δικαίου ,για την ασφάλεια των επιθεωρητών και για την ενιαία και ομοιόμορφη αντιμετώπιση,πρέπει να υπογράφονται από τον Δ/ντη και εάν όχι από αυτόν τότε σίγουρα από τον Προϊστάμενο του Τμήματος… Αν η κα Χονδροματίδου διαπιστώσει κάτι τότε υπάρχει ιεραρχία και διαδικασίες.

  • 30 Ιουνίου 2016, 13:55 | ΧΟΝΔΡΟΜΑΤΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

    1.Δημιουργία πλατφόρμας για διασύνδεση του ΣΕΠΕ-ΙΚΑ-ΔΟΥ όσον αφορά την αδήλωτη εργασία και την αμοιβή μη δηλωμένων ποσών (‘μαύρα’).
    2.Δημιουργία πλατφόρμας για καταχώρηση όλων των στοιχείων των εταιριών που απασχολούν αποσπασμένους εργαζόμενους τρίτων χωρών, εκτός Ε.Ε., σε επιχειρήσεις και συνεργασία με τις κατά τόπους ΔΟΥ ώστε να ελεγχθούν φορολογικά.
    3.Νομική θωράκιση των Επιθεωρητών Εργασιακών Σχέσεων
    4.Δυνατότητα παρέμβασης και διενέργειας ελέγχων πανελλαδικά από τους Επιθεωρητές
    5.Ο κωδικός 0711 για τα εκτός έδρας έξοδα μετακίνησης για διενέγεια ελέγχων να είναι δεκτικός Χ.Ε.Π. και μείωση γραφειοκρατίας στη διαδικασία αυτή
    6.Επιβολή όλων των προστίμων από τους Επιθεωρητές που διενεργούν τον έλεγχο και συντάσσουν το δελτίο ελέγχου, γιατί διαπιστώνεται κωλυσιεργία, ή μη επιβολή τους από τους Προϊσταμένους, οι οποίοι ακυρώνουν το έργο των Επιθεωρητών
    7.Να μην είναι υποχρεωτική η παρουσία των Επιθεωρητών κατά την ακροαματική διαδικασία των Δικαστηρίων, στις περιπτώσεις των μηνύσεων
    8.Νομοθετική ρύθμιση για επιβολή προστίμου σε εκπροσώπους εργαζομένων, σωματείων, εργατικού κέντρου, οι οποίοι παρεμβαίνουν στο έργο των Επιθεωρητών, ή εκδηλώνουν μεροληπτική συμπεριφορά, είναι επιρρεπείς σε προσωπικά/επαγγελματικά οφέλη και διαπιστώνεται ότι υπάρχουν σχέσεις οικειότητας/στενής γνωριμίας με τον ελεγχόμενο, χωρίς διαύγεια πνεύματος, όπως συνήθως συμβαίνει στις προεκλογικές περιόδους
    9.Στρογγυλοποίηση του ποσού για τον αδήλωτο-ανασφάλιστο, λόγω της δημιουργίας προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη βεβαίωσή του στους αντίστοιχούς ΚΑΕ στη ΔΟΥ(δεν προκύπτει το ίδιο συνολικό ποσό)
    10.Σύσταση Εργατοδικείου στα πρότυπα που Ειρηνοδικείου, που θα στελεχωθεί από νομικούς του ΣΕΠΕ

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».