Άρθρο 15 Διοικητικές κυρώσεις

  1. Εκτός των οριζόμενων στο άρθρο 14, σε βάρος ξένου επενδυτή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο που ανέρχεται σε ποσό ύψους από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ στις εξής περιπτώσεις:

α) αν δεν τηρεί την υποχρέωση υποβολής αίτησης για υπαγωγή σε έλεγχο άμεσης ξένης επένδυσης που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, ή

β) αν δεν τηρεί την υποχρέωση παροχής πληροφοριών ή εγγράφων που προβλέπονται στον παρόντα, ή

γ) αν υποβάλλει ψευδείς δηλώσεις ή πληροφορίες ενώπιον αρχών αρμόδιων για τη διενέργεια ελέγχου ή την παροχή πληροφόρησης σχετικά με άμεσες ξένες επενδύσεις.

  1. Εκτός των οριζόμενων στο άρθρο 14, σε βάρος ξένου επενδυτή επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο που μπορεί να ανέρχεται σε ποσό διπλάσιο σε σχέση με την αξία της διενεργηθείσας επένδυσης στις εξής περιπτώσεις:

α) προβαίνει σε άμεση ξένη επένδυση, παρά την απαγόρευσή της με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, ή

β) λαμβάνει έγκριση της επένδυσης με ψευδείς πληροφορίες ή

γ) δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα μετριασμού ή την αναστροφή της επένδυσης που επέβαλε ο Υπουργός Εξωτερικών.

  1. Οι αποφάσεις του Υπουργού Εξωτερικών των παρ. 1 και 2 για την επιβολή διοικητικών προστίμων λαμβάνονται, μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ε.Α.Ξ.Ε. και κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ξένου επενδυτή, ο οποίος υποβάλλει απόψεις ενώπιον του Υπουργού Εξωτερικών εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν κλήσης σε ακρόαση.
  • 17 Απριλίου 2025, 07:48 | Για το Foreign Investors Council / (Ευ. Κουράκης – Δικ. Ετ. Κουταλίδη)

    Δεν είναι σαφές ποιος θα νοείται ως «ξένος επενδυτής» για σκοπούς κυρώσεων όταν η συμμετοχή επιτυγχάνεται μέσω επάλληλων ενδιάμεσων εταιρειών. Θα είναι μόνο ο τελικός δικαιούχος (που μπορεί να είναι ακόμα και κράτος και άρα η επιβολή διοικητικών κυρώσεων θα είναι μάλλον δυσχερής) ή θα είναι και όλα τα ενδιάμεσα πρόσωπα (στα οποία όμως μπορεί να συμμετέχουν και τρίτοι που δεν ευθύνονται κατ’ ανάγκη); Το πλέον εύλογο είναι να ευθύνεται προεχόντως το πρόσωπο που έχει στην άμεση κατοχή του τις μετοχές της εταιρείας-στόχου ώστε να μπορεί να γίνει ευχερώς και η σχετική εκτέλεση σε περιουσιακά στοιχεία που είναι ήδη στην Ελλάδα.

    Για το Foreign Investors Council,

    Ευ. Ν. Κουράκης, Γεν Γραμματέας του ΔΣ,

    Εταίρος της Δικηγορικής Εταιρείας Κουταλίδη, Επικεφαλής Ενέργειας κ Υποδομών

  • 16 Απριλίου 2025, 20:55 | POTAMITISVEKRIS Law Firm

    Προτείνεται όπως διερευνηθεί η επέκταση της προθεσμίας δέκα (10) ημερών για την υποβολή απόψεων ενώπιον του Υπουργού Εξωτερικών σε τουλάχιστον είκοσι (20), από την άποψη προστασίας δικαιωμάτων άμυνας.

  • 16 Απριλίου 2025, 15:01 | Zepos & Yannopoulos

    i. Στην περ. 1β) προτείνεται στο τέλος η προσθήκη της φράσης «εκτός εάν παραιτήθηκε από την υπό έλεγχο εν λόγω επένδυση, ή» ως ένα σημείο διεξόδου του επενδυτή, καθώς φαίνεται να μην υπάρχει αυτό εφόσον εκκινήσει η διαδικασία.

    ii. Ομοίως με σχόλιό μας στο άρθρο 8 ως ανωτέρω, προτείνεται να προβλεφθεί ρητά στον νόμο διαδικασία προσφυγής (ειδικό ένδικο βοήθημα ή/και ένδικο μέσο) κατά των αποφάσεων του Υπουργού Εξωτερικών που λαμβάνονται στο πλαίσιο του νόμου για τη θέσπιση πλαισίου και μηχανισμού ελέγχου αμέσων ξένων επενδύσεων.